Ihan hyvä. Missä tapauksissa valot noissa merkeissä vilkkuvat, kun valot risteyksessä ovat punaisella?![]()
Street View: Tuusulanväylä · Google Maps
maps.app.goo.gl
Joku geneerinen turvaväli varoitin olisi myös kova..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihan hyvä. Missä tapauksissa valot noissa merkeissä vilkkuvat, kun valot risteyksessä ovat punaisella?![]()
Street View: Tuusulanväylä · Google Maps
maps.app.goo.gl
Ymmärrä motiivini vähän oudosti. Jos kertaan vielä kolme eri tapaa toimia ja suhtautumiseni niihin:Minun mielestä kommentistasi edelleen huokuu jonkinlainen halu kouluttaa, kostaa tai vähintään näyttää omalla ajolla toiselle että toimi väärin. Väärin ajavia idiootteja ei kukaan korjaa suuntaan tai toiseen (ei myöskään "vahvista"). Kaikki pääsevät helpommalla kun ajaa niinkuin olisi ajanut ilman perässäroikkujaa.
Voin myöntää että olen itsekin nuorempana syyllistynyt useanlaiseen temppuun kun joku on mielestäni toiminut väärin liikenteessä, mutta näin keski-ikäistyessä tuollainen toiminta lähinnä hävettää.
No heko heko. Hetken kun mietit niin varmasti valkenee.
Jos joku väläyttelee valoja loppumattomassa jonossa --> Oletan että on tajunnut niitä autoja olevan siellä edessäkin ja on oikeasti ns "tilanne päällä".
Hienoa sitten kun joku uuno vielä rupeaa estelemään.
Ok, eli itseäsi ei yhtään mietitytä että onkohan siellä nyt oikeasti joku hätänä, jos joku vilauttelee pitkiä ja hiilostaa takapuskurissa?
Ajatukset ensimmäisenä että "joku kyrpä siellä muuten vaan sooloilee, vedetääskin brake check kjäh kjäh kjäh".
Joo, no tällaisiakin yksilöitä yhteiskunnassa valitettavasi näyttää olevan. Taidat olla jo asian päättänyt joten ihan turhaa yrittää mitään muita näkymiä edes sitten kuvailla.
Ja kyllä, seassa on niitä kyrpiäkin. Itseäni se väistäminen ei haittaa eikä minulle tule mitään kolausta itsetuntoon vaikka joku menisi ohikin, otetaan miehestä mittaa sitten jossain muualla kuin liikenteen seassa. Joskus varmasti tekisi hyvää laskea niitä kierroksia.
Ok, eli itseäsi ei yhtään mietitytä että onkohan siellä nyt oikeasti joku hätänä, jos joku vilauttelee pitkiä ja hiilostaa takapuskurissa?
Ajatukset ensimmäisenä että "joku kyrpä siellä muuten vaan sooloilee, vedetääskin brake check kjäh kjäh kjäh".
Just joo. Kaikilla ylinopeutta ajavilla on varmaan joku hätätila päällä?Ok, eli itseäsi ei yhtään mietitytä että onkohan siellä nyt oikeasti joku hätänä, jos joku vilauttelee pitkiä ja hiilostaa takapuskurissa?
Kuulostaa nyt vähän silti, että pitämäsi väli tulkitaan liian isoksi eli leimaudut tientukoksi ja jätät vielä käyttämättä tilan oikealla päästää porukkaa ohi (heidän näkökulmasta). Ei ole normaalia joutua viikottain oikealta ohitetuksi.Pääkaupunkiseudun ruuhkaliikenteessä kun vasen kaista on jonoutunut ja jätät reilun turvavälin, niin joku vatipää pujottelija löytää oikeanpuoleiselta kaistalta sopivan raon ja menee sitä kautta eteen. Näitä näkee viikottain, valojen väläyttelyä en muista kohdanneeni aikoihin.
Kukin tietysti tyylillään, mutta liikenteessä kun on kaikkia hulluja ja kaveri on ollut jo agressiivinen, niin lisälöylyn heittäminen ei ehkä ole turvallisin valinta. Ei tuollainen tapaus sun koulutteluistas mitään opi.Mulla menee aavistuksen verran tunteisiin, jos ruuhka-aikaan (ts. silloin kun sillä minun ohittamisella ja hiillostamisella ei ole käytännössä mitään vaikutusta liikennevirtaan) roikutaan nuuhkimasa konttia. Silloin tulee esiin se minun pikkumaisuuteni ja tiputan nopeutta maltillisesti ja nimenomaan maltillisesti, koska tarpeettoman nopealla jarruttamisella rikon itse lakia, eikä peräänajaja ole enää ainoa syyllinen.
Tai kuten kerran (joskus taisin siitä kirjoittaakin) joku vilkutteli takanani valoja. Kyseessä oli 2 kaistaa menosuuntaan - muistaakseni 4-tie hieman ennen kun tullaan Lahden motarille. Kesäaika, hyvä keli, liikennettä sen verran, että vasen kaista veti ehkä mittarimaksimia tai jopa vähän alle. Mulla oli siinä hyvä turvaväli seuraavaan ja takana tulleen mielestä mun olis varmaan pitänyt olla hiillostamassa sitä seuraavaa, tai sitten kuvitteli etten olis itse halunnut ajaa kovempaa (koska turvaväli?), koska vilkutteli mulle valoja. Silloin tein sen, että vaihdoin oikealle kahden rekan väliin, päästin hänet ohi ja liityin heti perään sitten vilkuttelemaan itse valoja ja tööttäilemään. Haluaisin uskoa, että ymmärsi yskän. Ajeltiin lopulta kehälle asti samaa vauhtia kun päästiin motarille ja se pieni piru olkapäillä sai vielä kertaalleen mut vilkuttelemaan siellä motarilla, mutta hirveä kiire oli päästä musta ohi siinä ruuhkassa.
Kuulostaa nyt vähän silti, että pitämäsi väli tulkitaan liian isoksi eli leimaudut tientukoksi ja jätät vielä käyttämättä tilan oikealla päästää porukkaa ohi (heidän näkökulmasta). Ei ole normaalia joutua viikottain oikealta ohitetuksi.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.