• Live: io-techin pikkujoulu- ja hyväntekeväisyysstriimi tänään alkaen klo 19. Pelataan io-techin toimituksen kesken PUBGia ja tavoitteena saada 10000 euroa täyteen Pelastakaa Lapset ry:n joulukeräykseen! Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Tämä oli juuri se pointti, kaupan pihan kautta pääsee aluerajoituksen omaavalle kadulle näkemättä siitä liikennemerkkiä.
Nyt kuullostaa vähän erikoistapaukselta, tiedän kyllä kohteita joissa voi ajaa jonnekkin pihaan ja jos sieltä päättää lähteä toista reittiä, niin (turisti) ei ole nähnyt rajoitusta, tie tai aluerajoitusta. No en ehkä niin huolissaan , tai siis tuollaisesti vo päätyä jopa yksisuuntaiselle tielle ja lähteä ajaleen väärään suuntaan.
 
Halvempaa on vaan suunnitella ne kadut siten, että siellä ei keskimääräinen qashqai-vatanen uskalla ajaa rajoitusta kovempaa.

Yksinkertaisinta on tehdä kapeampia katuja, tarvittaessa kuristettuja kohtia kadun varrelle. Puita tai muita näköesteitä siihen kadun varrelle. Kuristuksia ja näköesteitä pystyisi tekemään myös nykyisille kaduille.

Huonona esimerkkinä Tampereella Mossin puistokatu, joka on varsin uusi tekele. 30/40 rajoitus, vaikka tie on kauttaaltaan niin leveä, että siinä mahtuu kohtaamaan kahdella tiekarhulla. Leveys toki johtuu osin pyöräkaistoista, mutta ilmeisesti aika moni ei niitä käytä, koska tiellä ajetaan niin kovaa - koska se on niin leveä. Olisi varmaan maksanut muutaman satkun lisää tehdä ne pyöräkaistat ihan oikeiksi kaistoiksi.
Riihimäellä yhdellä kadulla kokeiltiin nerokasta systeemiä :facepalm: , Oli isoja betonisia kukkalaatikoita keskellä kaistaa joita piti pujotella. Sitten kun porukka niihen törmäili niissä oli muoviset työmaa-aidat ympärillä hetken, kunne totesivat, ettei toimi ja ne ruukutkin poistui...
 
Riihimäellä yhdellä kadulla kokeiltiin nerokasta systeemiä :facepalm: , Oli isoja betonisia kukkalaatikoita keskellä kaistaa joita piti pujotella. Sitten kun porukka niihen törmäili niissä oli muoviset työmaa-aidat ympärillä hetken, kunne totesivat, ettei toimi ja ne ruukutkin poistui...
Meillä olivat aikanaan lyöneet kadulle kukkalaatikot yhden taloyhtiön toimesta keskelle katua ”nopeuksia hillitsemään”. Muuten hyvä mutta noista ei ilmoitettu etukäteen mitenkään muihin taloyhtiöihin, tiedän ainakin kaksi autoa jotka törmäsivät niihin. Toisen taloyhtiön parkkis nousee ylämäkeen kadulle joten et näe keulan yli kukkalaatikoita ja toinen oli paikka missä ruukku oli välittömästi nurkan takana apparin puolella niin että auton etukulma peitti koko lootan. Lähtivät muuten aika vikkelään paikalta. En tiedä maksoiko taloyhtiö vauriot koska teknisestihän autoilijan olisi pitänyt huomata tilanne, MUTTA olivat kyllä myös aikamoiset ansat.
 
Vaihteeksi 40:n alueella joku hermostui. Testaan samalla, toimisiko giffinä upottaminen forumille...

Edit: näyttäisi toimivan.

Audi.gif
 
Vaihteeksi 40:n alueella joku hermostui. Testaan samalla, toimisiko giffinä upottaminen forumille...

Edit: näyttäisi toimivan.

Audi.gif
Toi on paha kun esim. 40-alueella 10 kilometrin ylinopeuskin on (prosentuaalisesti) paljon kun taas sanotaan motarilla 120-alueella 10 kilometrin ylinopeutta ei lasketa niinkään vakavaksi rikokseksi vaikka periaatteessa kummatkin omat samansuuruisia rikoksia mutta eivätpä vaan yleensä olekaan eli tarkkuutta sinne alempien nopeusrajoituksien alueille.
 
Olen nyt muutaman kerran ollut pakotettu ajamaan kehä 3 aivan länsi päähän asti ja sanotaanko näin, että en aja enää koskaan, ellei aseella uhata!

Edellä oleva auto ajaa nätisti todellista 85km/h kunnes nelikaistainen osuus loppuu, niin samalla nopeus putoaa 70km/h. Mikään muu ei muutu, nopeusrajoitus on 80km/h, ketään ei ole edessä, mutta 70 oli maksimit mitä sai vauhtia, oli pakko mennä ohi! :facepalm:

Kukaan ei tuolla kaksikaistaisella alueella ajanut 80km/h, vaan nopeus seilasi 50 - 70 välillä, voin kuvitella millaista paskaa tuo on ruuhka-aikaan!
 
Ko. perus-Audi (?) luokittunee allekirjoittaneen karvahattujapsia paremmaksi ajopeliksi ainakin jostain kulmasta.
Tuo on Facelift versio jostain 2007-2008 ajoilta julkaistusta A6:sta. En nyt tiedä kenen silmissä tuo on kovin premium luxus.

Vähän sama homma kun joskus otin itselle vaihdossa vanhan W210 Mersun joka oli tarkoitus pistää huutokauppaan tai myydä kauppurille parilla tonnilla, niin naapuri tuli ihmettelemään että "Milläs rahalla nuori mies tällaisia mersuja ostelee".

Totesin ukolle että vaihdan mielellään päittäin tuohon sinun pakkauuteen VW Golfiin jonka hinnalla näitä Mersuja saisi ihan minimissään sen 10 kappaletta, niin äijä totes että "JOOPA JOO TAITAA MERSU KYLLÄ OLLLA AIKA PALJON KALLIIIMPI ÄLÄPÄS POIKA VITTUILE".
 
Tuo on Facelift versio jostain 2007-2008 ajoilta julkaistusta A6:sta. En nyt tiedä kenen silmissä tuo on kovin premium luxus.

Vähän sama homma kun joskus otin itselle vaihdossa vanhan W210 Mersun joka oli tarkoitus pistää huutokauppaan tai myydä kauppurille parilla tonnilla, niin naapuri tuli ihmettelemään että "Milläs rahalla nuori mies tällaisia mersuja ostelee".

Totesin ukolle että vaihdan mielellään päittäin tuohon sinun pakkauuteen VW Golfiin jonka hinnalla näitä Mersuja saisi ihan minimissään sen 10 kappaletta, niin äijä totes että "JOOPA JOO TAITAA MERSU KYLLÄ OLLLA AIKA PALJON KALLIIIMPI ÄLÄPÄS POIKA VITTUILE".
Jooh. Mulle lakkas naapurinäijä morjestamasta aikanaan, kun ostin n. 10 vuotta vanhan C204-korin Mersun. Naapurilla itsellään oli kaksi huomattavan uutta autoa. Sillä kesti noin puoli vuotta toipua tästä ja tuli jutteleen ”laitoit sit Mersun” ja sain tilanteen laukeen sillä, että haukuin edellisen auton ja toivoin, että Mersu kestäisi kun on laadukas maine jne.

Perusjanarit ei ymmärrä noista autoista yhtään mitään, ja silti jostain syystä päivitellään, niinku äitini joskus päivitteli naapurin ”isoa ja kallista maasturia”… eli Dacia Dusteria.:D
 
Tuo on Facelift versio jostain 2007-2008 ajoilta julkaistusta A6:sta. En nyt tiedä kenen silmissä tuo on kovin premium luxus.

Vähän sama homma kun joskus otin itselle vaihdossa vanhan W210 Mersun joka oli tarkoitus pistää huutokauppaan tai myydä kauppurille parilla tonnilla, niin naapuri tuli ihmettelemään että "Milläs rahalla nuori mies tällaisia mersuja ostelee".

Totesin ukolle että vaihdan mielellään päittäin tuohon sinun pakkauuteen VW Golfiin jonka hinnalla näitä Mersuja saisi ihan minimissään sen 10 kappaletta, niin äijä totes että "JOOPA JOO TAITAA MERSU KYLLÄ OLLLA AIKA PALJON KALLIIIMPI ÄLÄPÄS POIKA VITTUILE".
Mielikuva on kaikki kaikessa. Nauratti kun jengi oli kovasti sitä mieltä että eräs tuttu on rikas paska kun ajelee Audilla. Muuten hyvä mutta parin tonnin 1.4tsi A3 johon oli hakenut romikselta nahkasisustan. Kommentit uuden Super:n kuskilta.
 
Tuo on Facelift versio jostain 2007-2008 ajoilta julkaistusta A6:sta. En nyt tiedä kenen silmissä tuo on kovin premium luxus.

Vähän sama homma kun joskus otin itselle vaihdossa vanhan W210 Mersun joka oli tarkoitus pistää huutokauppaan tai myydä kauppurille parilla tonnilla, niin naapuri tuli ihmettelemään että "Milläs rahalla nuori mies tällaisia mersuja ostelee".

Totesin ukolle että vaihdan mielellään päittäin tuohon sinun pakkauuteen VW Golfiin jonka hinnalla näitä Mersuja saisi ihan minimissään sen 10 kappaletta, niin äijä totes että "JOOPA JOO TAITAA MERSU KYLLÄ OLLLA AIKA PALJON KALLIIIMPI ÄLÄPÄS POIKA VITTUILE".
Isäukkoni tokaisi joskus, että ei ole niin vanhaa Mersua, etteikö joku olisi kateellinen.
 
Jos naapurit menettää malttinsa jostain teini-ikäisestä Mersusta, niin mitenköhän pahasti menisivät solmuun, jos lottorahan turvin kääntäisi pihaan jollain Rolls-Roycella tai edes Bentleylla. Ehkä se ei ole ihme, että tällaiset ihmiset mielellään asuvatkin jossain rikkaiden tonteilla muutenkin.
 
Jos naapurit menettää malttinsa jostain teini-ikäisestä Mersusta, niin mitenköhän pahasti menisivät solmuun, jos lottorahan turvin kääntäisi pihaan jollain Rolls-Roycella tai edes Bentleylla. Ehkä se ei ole ihme, että tällaiset ihmiset mielellään asuvatkin jossain rikkaiden tonteilla muutenkin.
Joskus aikanaan lueskelin Jaguar-foorumia, ja siellä nää 5000€ Jaguarin omistajat päivitteli, kun naapureilla menee pöksyt solmuun, vaikka näillä on 60.000€ Volvon katumaasturia pihassa. Ilmeisesti ne mielikuvat merkitsee… tai jotain.
 
Jos naapurit menettää malttinsa jostain teini-ikäisestä Mersusta, niin mitenköhän pahasti menisivät solmuun, jos lottorahan turvin kääntäisi pihaan jollain Rolls-Roycella tai edes Bentleylla. Ehkä se ei ole ihme, että tällaiset ihmiset mielellään asuvatkin jossain rikkaiden tonteilla muutenkin.
Ihan sama ajaa siihen pihaan Chrysler 300C:llä jossa on Bentleyn merkit. Ei normi jamppa sitä eroa tajua. Pääsee halvemmalla ja saa naapurit ihan yhtä kateellisiksi.
 
Joskus aikanaan lueskelin Jaguar-foorumia, ja siellä nää 5000€ Jaguarin omistajat päivitteli, kun naapureilla menee pöksyt solmuun, vaikka näillä on 60.000€ Volvon katumaasturia pihassa. Ilmeisesti ne mielikuvat merkitsee… tai jotain.
Multa on kysytty parkkiksella kun J n kurvasin ruutuun että tuliko vaimosta ero. Rattaat rutisi ja en tajunnut kysymystä. Kysyin että kuinka niin. "Nokun erorahoistahan tommosia ostellaan"
 
Rattaat rutisi ja en tajunnut kysymystä. Kysyin että kuinka niin. "Nokun erorahoistahan tommosia ostellaan"

Toivottavasti ei olleet tuoreen yksinhuoltoja oletetun lastenrattaat

Tämä kai jotenkin liittyy otsikkoon, kuskeja profiloidaan auton mukaan, ja se ehkä selittää miksi tietyt automerkit tai mallit profiloituu tietyn ajotavan ajoiksi. Siis ärsyttää jo ne tyypit, ollaan kateellisia, tai vihataan. Niin sitten ollaan jo valmiina niin herkistytty odottaamaan niin mokia.

Ja noista tuloista, niin kuullut uskottavia tarinoita jopa verottajalle ilmoittelusta "työkaverista" sillä pimeitä tuloja, kun ajalee tuollaisella autolla. Suomeksi kympin osari "öky auto" yms. vs parkkis muuten täynnä niitä muutama vuoden välein uuteen vaihdettuja Tojoja tai Skodia.
 
Itseä tuo profilointi ärsyttää paikoin melkein päivittäin. Jos yksi huono asia pitää sanoa nykyisestä autosta, joko sille annetaan tilaa miten haluat, koska iso auto ja joidenkin mielestä omaa jopa uhkaavan ulkonäön, tai joka pirun aukko suljetaan ruuhkassa ettei rikas mulkku pääse väliin. Kyseessä parin kympin hintainen Lexus joka rakenneltu vähän premium/VIP/boss tyylillä. Eikä edes mitenkään niin että huutaisi huomiota tms... mutta kerää sitä jo pelkällä koollaan. Jatkuvasti saa pakottaa itsensä väleihin mihin Corollan ratissa päästettiin ihan nätisti. Heti kun on väärä merkki (esim omalla kohdalla ei ole Toyotan logo vaan Lexuksen logo) isompia numeroita tai erikoisempia kirjaimia kontissa, kohtelu muuttuu ihan täysin. Poistin ST merkit Focus ST:stä jossa kuitenkin iso pakoputken ulostulo keskellä puskuria joten, ST only väri jne ja kaikki kyllä näkivät ettei ollut sen normi 1.0 ecoboost, mutta pelkän ST lätkän kontista poisto rauhoitti takana hiillostajia, vieressä kisaavia ja tilaakin sai ihan eri tavalla. Toinen paha oli Ibiza Cupra, sillä kun ajoi niin kohdeltiin kuin olisi joku mummo tai pappa joka ei uskalla tehdä mitään. Että on siinä profiloinnissakin huonot puolensa.

Josta päästään taas siihen, kyllä sitä itsekin vaan kovin syyllistyy siihen. Pääosin mielikuvat ja päätelmät täsmäävät, mutta saanut kyllä pari kertaa ajatella itsekseen että miksi ajattelin ettei tuo voisi muka ehtiä tuohon rakoon tai miksi tuo ei osaisi ajaa kun on itse jättänyt ruuhkassakin isomman välin vain auton merkin ja mallin vuoksi, vain tajutakseni että kuski kyllä osaa asiansa.
 
Mihin voi valittaa kun motarilla jengi systemaattisesti laskee vauhtia ohittaessaan.

Tyyliin ajavat motarin oikeaa kaistaa 120 mittarinopeutta, mutta kun alkavat ohittaa rekkaa, niin vauhti putoaa 110 mittarissa tasolle tjsp. Vissiin kun näyttää niin ahtaalta niin pelottaa?

Tyypillinen keski-euroopan ongelma. Jotkut turistit tukkivat aina motarin ja muodostavat jonoa + aiheuttavat nopeuden pumppausta.

Toinnen ovat nämä sankarit joiden vauhti seilaa 110-125 välillä, mutta sitten kun itse lähtee 125 vauhtia ohi kun alkaa rasittaa adaptiivivakkarilla noiden sompaajien perässä ajelu, niin keksivät tietysti kiihdyttää siihen omaan maksimivauhtiinsa kun havahtuvat joutuvansa ohitettavaksi.

:sangry:

Ei tarvitse vastata, puhallan vain Pasqualien, Jürgeneiden ja Carloksien aiheuttamaa vitutusta pois.
 
Tämä kai jotenkin liittyy otsikkoon, kuskeja profiloidaan auton mukaan, ja se ehkä selittää miksi tietyt automerkit tai mallit profiloituu tietyn ajotavan ajoiksi. Siis ärsyttää jo ne tyypit, ollaan kateellisia, tai vihataan. Niin sitten ollaan jo valmiina niin herkistytty odottaamaan niin mokia.
Tai sitten käy päin vastoin. Yllätyin jokunen viikko sitten isosti, kun edellä ajavasta bemarista löytyi ensinnäkin vilkku, mutta se meni myös päälle poikkeuksellisen aikaisin. Ei siis liian aikaisin, vaan keskivertoa huomattavsti aiemmin. Siten kuten ainakin itse toivoisin vilkkua käytettävän. Eli ei ollut esimerkillinen kuski pelkästään bemarikuskien mittapuulla, vaan ihan kaikkien mittapuulla. Satuin ajamaan olikohan kolmesta risteyksestä hänen perässään, joten ei mennyt edes vahingon piikkiin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 843
Viestejä
5 055 964
Jäsenet
80 941
Uusin jäsen
Naistenmies36

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom