Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Sillon kun itse olin autokoulussa opetettiin ennakoivaa ajoa. Nykyisin usein ihmiset jotka puhuvat dynaamisesta ajotavasta edustavat ed. mainittuun nähden päinvastaista, vaikka näin kai määritelmällisesti ei pitäisi olla.

1770616884343.png
Vantaan Ikean lähellä vasemmalle kääntyjiä on tuossa aika usein pitkä jonollinen ja tuossa on melko lyhyt valo kääntyjille. Taksi änkesi vielä väliin hidastamaan kääntyjiä ennestään. Ärsyttää kyllä.

Ärsyttää ihmiset, jotka eivät käytä vakionopeudensäädintä tai kiinnitä huomiota nopeuteensa. Eilen liityin Kehä III:lle Porvoon motarilta jonkun Micran perässä. Tarkoitus oli kääntyä pois jo Heikinlaakson kohdalla, joten myönnän, että ohittamisen tarpeellisuus oli vähän niin ja näin, kun matkaa oli vain 5 kilometriä. Micra kuitenkin näytti jäävän ajamaan eteeni seitsemääkymppiä, joten en sinne asti jaksanut körötellä ja laitoin 89km/h vakkariin ja ajoin ohi vasenta kaistaa. Oletetun ohituksen jälkeen kun vilkaisen peiliä kaistan vaihtamiseksi, niin Micrasta näkyy oikea etuvalo, kun se ajaa rinnallani kuolleessa kulmassa samaa vauhtia, ilman mitään aikomusta kiihdyttää tai hidastaa. Siinä se jatkoi sitkeästi, kunnes lopulta oli minun pakko kiihdyttää, että pääsen vaihtamaan kaistaa. Ilmeisesti se nopeusreferenssi löytyi sitten minun autostani...

En tietenkään täydellinen kuski itsekään ole ja joskus jää rajoituksen vaihtuminen huomaamatta, mutta ei reaktioni kuitenkaan ole kiihdyttää ohi ajaneen auton rinnalle ja jatkaa siinä samaa vauhtia.

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
299 984
Jäsenet
81 746
Uusin jäsen
jjuha88

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom