Muuhun en ota kantaa, mutta tuo on älyllisen epärehellistä väittää että se on sinulle turha, kun et sitä voi tietää. Kukaan ei ole erehtymätön ja kaikki voipa että voi sanoa ettei joudu polkupyörällä onnettomuuteen. Syy voi olla että on epämukava tai sitten jotain muuta, mutta turhaksi sitä ei voi sanoa. Jos ei sitten tarkoita sitä että jos kaadut sillä pyörällä ja lyöt pääsi asvalttiin sinut on tarkoitus jättää siihen eikä sinua tarvitse viedä sairaalaan niin sitten voit sanoa että se on turha.
Puhu vaan omasta puolestasi, mutta minä olen kyennyt 50 vuotta ajamaan pyörällä niin, että kypärälle ei ole ollut tarvetta, joten se on minulle turha. Älä ota itseesi, vaikka et itse kykene samaan. Jokainen omillaan.
Juuri näin, riskit. Samalla tavalla kun sinä et koe kävellessä riskiä kaatua ja lyödä päätäsi, niin minä en koe pyöräillessä riskiä kaatua ja lyödä päätäni. Eli minun perustelu kypärän turhuudelle pyöräillessä on täysin validi, samoin kuin sinun perustelusi kypärän turhuudelle kävellessä.Kysehän on riskeistä. En kävellessäni koe erityisen suurta riskiä kaatua ja lyödä pääni. Fillarilla sen sijaan koen riskin suurempana ja käytän kypärää pääsääntöisesti.
Jos taas harrastaisin pyöräilyä autojen seassa ajoradoilla, niin tilanne olisi eri. Sinne en lähtisi ilman kypärää. Silloin ympärilläni kulkisi autoja sellaisella nopeudella, että ei olisi enää täysin omissa käsissä väistäminen, jos joku autoilija tekee jotain odottamatonta.
On kyllä erikoinen palsta. Joillakin näytti menevän tunteisiin, kun ilmoitin että en moikkaile kypärättömille, niin heti alkoi kauheat defenssit siitä miksi ei käytä kypärää.
Ei se suinkaan tunteisiin mennyt