Korimallilla ei sinänsä ole väliä. Mondeo on farkkuna omasta mielestä niin ruma, että sen vuoksi sedanina sen ottaisin.
Budjetti on sellainen 10-15k€. 4 gen Priusta olen kovasti harkinnut, mutta niissä mietityttää 4 genin mahdollinen kallis lämmönvaihdinongelma, joka on vaivannut myös joitain Corolloja.
Lexuksia olen katsellut, mutta tuohon budjettiin ainoa vaihtoehto on CT. (Vanhemmat RX:t myös, mutta niin isoa ja isokulutuksista autoa en tarvitse.) CT:ssä vain epäilyttää, onko se sen hiljaisempi tai premiumimpi kuin 4 gen Prius. Noh, täytyy käydä koeajolla, niin sillähän se selviää.
Tuo hybridi-Mondeo kiinnostaa siksi, että sitä saa suht halvalla melko kohtuullisilla kilsoilla. Mutta luotettavuudesta ei ole itsellä hajua. Ecoboosteista olen kyllä kuullut, mutta sellaistahan ei tuossa olisi.
Edit: lisätään vielä, että maantieajoa olisi suurimmaksi osaksi, toki kaupungissakin jonkin verran. Maantieajoon tuo Mondeo tuntuisi parhaalta vaihtoehdolta. Mutta joo, koeajolle täytyy varmaan suunnata.