Jos olet ostamassa uudempaa/kalliimpaa autoa (sanotaan 10 tonnin), niin Yaris voi olla parempi valinta arvonsäilymisen osalta. Jos taas olet ostamassa mahdollisimman edullista (sanotaan 3 tonnin), niin Fiestaa kannattaa harkita vakavasti, koska vanhoista Yariksista pyydetään aivan älyttömiä Toyotan maineen vuoksi.
Mitä tulee hybridiin, niin ajoneuvoveron ohella pitää huomioida erot polttoaineenkulutuksessa. Hybridi on taloudellisempi kaupunkiajossa. Lisäksi kaikki hybridi-Yarikset taitaa olla automaatteja, eli jos automaattivaihteistoa on hakemassa, niin hybridi voi olla parempi valinta kuin automaattivaihteinen bensa-auto. Toki hybridissä on vanhemmista autoista puhuttaessa riski akkuremonttiin, mutta akku on sen verran halpa, että sen vaihdosta taitaa selvitä parilla tonnilla ihan merkkiliikkeessäkin.
Vähän ihmettelen, miten moottori vaikuttaisi auton sähkövikoihin? Muutenkin tuo 1.4 on käsittääkseni ihan samanlainen kone kuin mitä Ford on käyttänyt tämän vuosituhannen Fiestoissa ja Focuksissa suurissa määrin, ja se on osoittautunut varsin luotettavaksi kaikin puolin. Sytytyspuolen komponentteja (puolajakaja hajoaa, jotkut suosittelevat myös sytytystulppien ja tulpanjohtojen vaihtoa samalla) noihin kyllä vaihdetaan, mutta se on yksinkertainen ja halpa homma. Uusi puolajakaja maksaa Motonetissä 50€ ja vaihtuu konepellin avaamalla ja ruuvimeisseliä käyttämällä 15 minuutissa.
1.25 on niin hengetön, että mielelläni en sellaista ottaisi. Jokainen toki valitsee itse, mutta 1.4 olisi oma valintani.
Edit: Näköjään kahta versiota tuosta 1.25l bensiinimoottorista, toinen tuottaa 60 hv (0-100 16,9 s), toinen 82 hv (0-100 13,3 s). Jälkimmäinen voi olla jo ok rauhalliselle ajajalle, mutta kuusikymppinen on täysi vitsi. Vertailun vuoksi, 1.4 kiihtyy 0-100 12,2 s. (Luvut Automaniac-sivustolta.)