Mikä auto minulle?

Ei ole valitettavasti vielä. Pitäisi käydä Vito ja Stellantis koeajaa. Aika vaan ollut nyt todella tiukassa iltaisin, niin ei ole kerennyt.

Ehkä se automaatti vito kuitenkin eniten houkuttelee näin etukäteen. Arvonalenema, sekä voimalinjan osalta. Mutta saa nähdä ajojen jälkeen muuttuuko mieli vielä. @Myrkky
Vito on lopulta No Go auto. Ei mahtunut mitenkään järkevästi istumaan autoon.

Stellantis toimi todella hyvin automaattina, ei mitään pahaa sanottavaa voimalinjassa. Penkit vähän halvan tuntuiset sekä varsinkin käsinoja todella ohut ja hutera. Plussaa siitä että oli suhteellisen tilava muuten. Tuo 120hp malli tuntui jo ihan hyvältä.
NV300 koeistuin liikkeessä, oli avara ja ihan mukavan tuntuinen. Mutta tosi muovinen, ja palikkamainen. En pyytänyt edes koeajoa, koska ei tuntunut sellaiselta autolta jota haluaisi ajaa.

Myös Customia kävin koeistumassa, kun ei ollut liikkeessä automaattia. Tuntui paljon laadukkaammalta sisätiloilta, penkki mukavampi ja käsinoja huomattavasti parempi. Saa vielä nähdä kunhan löytyy automaatti koejaa, niin eiköhän tässä olla sitten valmiina valitsemassa.

Eli riippuen Customin voimalinjasta ja ajettavuudesta, niin valinta kohdistuu lopulta Customin sekä Stellantiksen välillä.
 
Jos hyvää pakua kuljettajan kannalta niin se on Renault. (Nissan&Opel) Pienempi Trafic, isompi Master. Ainoa pulma, että automaattivaihde tuli vasta nyt saataville, etkä ole ilmeisesti uutta ostamassa?
 
Jos hyvää pakua kuljettajan kannalta niin se on Renault. (Nissan&Opel) Pienempi Trafic, isompi Master. Ainoa pulma, että automaattivaihde tuli vasta nyt saataville, etkä ole ilmeisesti uutta ostamassa?
NV300 taitaa olla käytännössä sama kun Trafic? Näin ainakin olen ymmärtänyt. Niitä löytyy jotain tuolta 2020 alkaen automaatilla. En tiedä onko sama mikä uusissa Traficeissa.
 
NV300 taitaa olla käytännössä sama kun Trafic? Näin ainakin olen ymmärtänyt. Niitä löytyy jotain tuolta 2020 alkaen automaatilla. En tiedä onko sama mikä uusissa Traficeissa.
Vanhanmallin Trafic/Primastar/Vivaro samaa tavaraa. Primastar vaihtoi jossain vaiheessa nimeksi NV300. Näihin ei ollut oikeaa automaattia.

Myöhemmin Opel sulautui Stellantikseen ja näin ollen Trafic ja NV300 on edelleen samaa keskenään.
 
Nettiautoa tässä välillä selaillut, hakusessa auto työmatkoihin huonolla kelillä, kauppareissuihin ja lähiseudun kyläilyihin.
  • Ajoa 5000-10000km vuoteen, kaupunkia ja 80km/h teitä enimmäkseen
  • Taaksepäin katsova turvaistuin pitäisi mahtua takapenkille siten, että lähes 190cm pitkä matkustaja olisi edessä matkustajan puolella
  • Tavaratilan koko ei ole kovin merkittävä
  • Luotettava, ei merkittäviä tyyppivikoja
  • Autoa voisin pitää vaikka lähemmäs 10v, ei siis kovin ruosteherkkä saisi olla. Toki uudehkon voisi ruostesuojatakin?
  • Budjetti 10000-12000€
Tilojen suhteen tähän mennessä kokeilluista autoista Opel Astra ja Škoda Octavia ovat olleet enemmän kuin riittäviä. Kia Ceed aika ok, Corsa F jo minimirajalla. Corsa sai kuitenkin uskomaan että B-segmentistäkin voi riittävät tilat löytyä. Polo pitäisi ainakin vielä kurkata.

Olisiko muita B- tai C-segmentin kärryjä heittää harkintaan?
 
Nettiautoa tässä välillä selaillut, hakusessa auto työmatkoihin huonolla kelillä, kauppareissuihin ja lähiseudun kyläilyihin.
  • Ajoa 5000-10000km vuoteen, kaupunkia ja 80km/h teitä enimmäkseen
  • Taaksepäin katsova turvaistuin pitäisi mahtua takapenkille siten, että lähes 190cm pitkä matkustaja olisi edessä matkustajan puolella
  • Tavaratilan koko ei ole kovin merkittävä
  • Luotettava, ei merkittäviä tyyppivikoja
  • Autoa voisin pitää vaikka lähemmäs 10v, ei siis kovin ruosteherkkä saisi olla. Toki uudehkon voisi ruostesuojatakin?
  • Budjetti 10000-12000€
Tilojen suhteen tähän mennessä kokeilluista autoista Opel Astra ja Škoda Octavia ovat olleet enemmän kuin riittäviä. Kia Ceed aika ok, Corsa F jo minimirajalla. Corsa sai kuitenkin uskomaan että B-segmentistäkin voi riittävät tilat löytyä. Polo pitäisi ainakin vielä kurkata.

Olisiko muita B- tai C-segmentin kärryjä heittää harkintaan?
Joskus kävin tsekkaamassa suunnilleen kaikki B-segmentin autot ja oma fiilis oli, että Clio oli lähimpänä "oikeaa" autoa tilojen ja fiiliksen puolesta, tämä siis 2020. Turvaistuimesta en osaa sanoa, mutta sehän kannattaa testata liikkeessä.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
288 902
Viestejä
4 947 315
Jäsenet
79 571
Uusin jäsen
Hinmee-Hihhuli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom