Mikä auto minulle?

Pre-facelift 2.0 Style kiinnostelis. Active ja Prestige tosin lähinnä tarjolla, Prestige en tiedä mihin väliin menee varusteiden osalta?

Facelifteistä 2.0 sen verran katselin että Hybrid Launch Edition olisi käsittääkseni hieman paremmin varusteltu kuin Active. GR Sportin voi kyllä hinnan puolesta unohtaa. Ja muita ei juuri ole.
Pakko myöntää, etten muista mihin väliin se Prestige meni; noita varustetasoja ja -paketteja on aika paljon ja ne vaihtuu aika usein. Jos mahdollista, yritä etsiä Style Plus tai Style Business, niissä pitäisi olla ne matriisivalot.

GR Sportissa on tosiaan kireämpi, ja säädettävä alusta, ja muistaakseni myös HUD. Prefacelift Premiumista löytyy samat, mutta sisusta on eri ja Premiumiin ei pakotettu mustaa kattoa. Premiumit on Suomen markkinassa kyllä harvinaisia.

Jokerina on vielä Trek, siinä on mielestäni hieno sisusta, mutta Trekin pääjujuna on 2cm korkeampi maavara ja ”seikkailumuovit” ulkokuoressa. Sitä myytiin vain vuosi vai pari, joten niitä ei 2-litran motilla juurikaan löydy.

Faceliftin Launch Edition on muistaakseni varusteiltaan tismalleen sama kuin Active Plus, mutta myytiin kampanjahintaan silloin 2023. Facelift on mulle vähemmän tuttu, ja varustetasoja muuteltiin hieman. Valitettavasti esim. matriisivalot taidettiin muokata saataville vain Premiumiin, mutta Premiumista jätettiin kisaisempi alusta pois.
 
2.0 on tosiaan mukavampi ajossa, vaikka ”ei tarvisi tehoa”. Se on vaan voimansiirtona parempi. Kumpiakin oon ajanut. Kulutus molemmissa käytännössä sama.

Corollaan saa Android Auton ja Apple CarPlayn ihan sieltä 2019 vuosimallista eteenpäin, mutta vaatii softapäivityksen (kustantaa marmorilla muistaakseni satasen, itse tinkasin sen auton kauppaan mukaan).

Varusteista sen verran, että Stylessä on huomattavasti paremmat penkit kuin Activessa. Style Plus -paketissa on mukana matriiisivalot ja ne on kyllä mukavat. Vaikkei valot erityisen tehokkaat ole, niin kyllä pimeellä näkee niiden kaa paremmin eikä vastaantulijat ole vilkutelleet valoja, joten oletan toimivan hyvin. Nämä koskee siis prefaceliftiä. Faceliftissä varustetasot vedettiin uusiksi eikä esim. Plus-paketteja enää ole, joten matriisit saa vasta premium-varusteltuun. Penkeistä en itse asiassa faceliftin kohdalla osaa sanoa mitään.
Se mitä olen huomannut noissa Toyotan+Lexuksen eCVT hybrideissä, mitä vähemmän tehoa, sen enemmän vitutusta. Pikkukoneinen Yaris, Corolla, Prius yms alla kiihdyttäessä kone huutaa rajoittajan lähellä että auto liikkuu mihinkään ja toisaaalta auton reagointi alkuperäiseen kaasun polkaisuun on hidasta koska sähkömoottorissa ei riitä teho. Nykyään ajelen Lexuksella jossa on sama perusidea tekniikassa mutta huomattavasti tehokkaampi sähkömoottori ja iso V8 polttiksena. Tuntuu aivan mahtavalta. Juu ei tuokaan viivalta irtoa kovin äkäisesti vs perintisellä askilla olevat vaikka nelikko onkin, mutta reagoi kaasuun helvetisti nopeammin ja mukavammin kun sähkömoottorin teho riittää saamaan auton kiihdytyksen alkamaan välittömästi ja siihen asti kunnes laatikko ja polttis ehtivät reagoida. En olisi ikinä uskonut että pidän variaattoripohjaisen laatikon omaavasta autosta, mutta kun tehoa on tarpeeksi, muuttuu kärsimys vilpittömäksi mukavuudeksi.

TLDR: Hanki Toyotan hybrideistä aina se missä on tehokkain kone mitä löytyy.
 
Se mitä olen huomannut noissa Toyotan+Lexuksen eCVT hybrideissä, mitä vähemmän tehoa, sen enemmän vitutusta. Pikkukoneinen Yaris, Corolla, Prius yms alla kiihdyttäessä kone huutaa rajoittajan lähellä että auto liikkuu mihinkään ja toisaaalta auton reagointi alkuperäiseen kaasun polkaisuun on hidasta koska sähkömoottorissa ei riitä teho. Nykyään ajelen Lexuksella jossa on sama perusidea tekniikassa mutta huomattavasti tehokkaampi sähkömoottori ja iso V8 polttiksena. Tuntuu aivan mahtavalta. Juu ei tuokaan viivalta irtoa kovin äkäisesti vs perintisellä askilla olevat vaikka nelikko onkin, mutta reagoi kaasuun helvetisti nopeammin ja mukavammin kun sähkömoottorin teho riittää saamaan auton kiihdytyksen alkamaan välittömästi ja siihen asti kunnes laatikko ja polttis ehtivät reagoida. En olisi ikinä uskonut että pidän variaattoripohjaisen laatikon omaavasta autosta, mutta kun tehoa on tarpeeksi, muuttuu kärsimys vilpittömäksi mukavuudeksi.

TLDR: Hanki Toyotan hybrideistä aina se missä on tehokkain kone mitä löytyy.
Itse en käynyt edes kokeilemassa noita 1.8l versioita Corollasta, kun luin arvosteluja ja katsoin teknisiä tietoja. 2.0l oli ainoa vaihtoehto noista.
 
En olisi ikinä uskonut että pidän variaattoripohjaisen laatikon omaavasta autosta, mutta kun tehoa on tarpeeksi, muuttuu kärsimys vilpittömäksi mukavuudeksi.
Ei ole variaattori, vaan planettavaihteisto, jossa välityssuhdetta muuttaa sähkömoottori. Tämä on hämmästyttävän yleinen harhaluulo, jota näkee koeajoraporteissakin.
 
Tesla model 3 ollut nyt parisen viikkoa ajossa ja ei oikein istu käteen ja muutama asia ärsyttää.
-Onko tosiaan niin, että tuossa vakkari toimii kameroilla ja vesisateella kun kamerat likaantuu, vakkari ei joko toimi tai alentaa merkittävästi nopeutta? Suomessa onneksi sataa vain puolet vuodesta tms :darra:
Olen ajanut 2008 vuodesta vakkarilla varustetulla autolla, joka vain toimii, satoi tai paistoi pihalla :x3:

Lisäksi takaluukun pieni koko sekä jatkuva pään hakkaaminen lukkoon sieltä tavaraa otettaessa alkaa ärsyttää liikaa. Lukko on siis ulkoinen osa takaluukusta ja lyön pääni siihen jatkuvasti. Ilmeisesti sen saisi nousemaan hieman korkeammalle, mutta taas idioottimaista suunnittelua (voisi olla tasainen jne).

Sähköauto sopii kyllä muuten käteen, siinä ei ole mitään valittamista.

Oliko Polestar 2 tai EV6 isompi takaluukku?
 
Ei ole variaattori, vaan planettavaihteisto, jossa välityssuhdetta muuttaa sähkömoottori. Tämä on hämmästyttävän yleinen harhaluulo, jota näkee koeajoraporteissakin.
Tiedossa, mutta kuten sanoit että yleinen luulo, etenkin kun nimessä on CVT. Siksi helpompi käyttää myös sanaa variaattori, on kuitenkin jatkuvasti välityssuhdettaan muuttava laatikko, kuten CVT:kin.

@Purulumi Model 3 vakkari toimii vanhemmissa tutkilla ja saattaa olla että kamerat ovat tukemassa. Itsellä toimi kaikkina muina aikoina, paitsi kun 2021 mallin etututkan vieressä olleeseen jälkiasenteiseen kilpitelineeseen jäi taakse lunta telineen ja puskurin väliin. Kun vakkari kytkeytyi pois päältä, adaptiivisen tilalle ei ollut tilalle normi vakkaria. Ajoin Joensuusta Helsinkiin talven pahimmassa lumimyräkässä kameroita täynnä olevaa reittiä joten hauskaa oli. Päädyin ratkaisemaan tilanteen lyömällä autoon 80kmh nopeusrajoituksen sovelluksesta ja ajoin kaasu pohjassa Lahden motarille asti, jossa nostin rajoittimen nopeutta ja lopulta kotiin. Oli muuten kipeä jalka seuraavana päivänä kun on tottunut ajamaan vakkarilla kaikkealle :D.

EDIT: Nykyinen auto on aiheuttanut pahoja flashbackkejä Model 3:sta. Nykyiseen saa sentään kytkettyä normi vakkarin päälle, mutta 2007 autoissa adaptiivinen vakkari ei ollut kovinkaan yleinen, joten rajumpi vesisade/lentävä kura saa auton tutkat sekoamaan ja pahimmillaan myös auton hätäjarruavustimen sekoamaan. Hauskana ihanuutena vielä japaninkieliset error viestit joita saa sitten pysähtyä kameralla tulkitsemaan.
 
Se mitä olen huomannut noissa Toyotan+Lexuksen eCVT hybrideissä, mitä vähemmän tehoa, sen enemmän vitutusta. Pikkukoneinen Yaris, Corolla, Prius yms alla kiihdyttäessä kone huutaa rajoittajan lähellä että auto liikkuu mihinkään ja toisaaalta auton reagointi alkuperäiseen kaasun polkaisuun on hidasta koska sähkömoottorissa ei riitä teho. Nykyään ajelen Lexuksella jossa on sama perusidea tekniikassa mutta huomattavasti tehokkaampi sähkömoottori ja iso V8 polttiksena. Tuntuu aivan mahtavalta. Juu ei tuokaan viivalta irtoa kovin äkäisesti vs perintisellä askilla olevat vaikka nelikko onkin, mutta reagoi kaasuun helvetisti nopeammin ja mukavammin kun sähkömoottorin teho riittää saamaan auton kiihdytyksen alkamaan välittömästi ja siihen asti kunnes laatikko ja polttis ehtivät reagoida. En olisi ikinä uskonut että pidän variaattoripohjaisen laatikon omaavasta autosta, mutta kun tehoa on tarpeeksi, muuttuu kärsimys vilpittömäksi mukavuudeksi.

TLDR: Hanki Toyotan hybrideistä aina se missä on tehokkain kone mitä löytyy.
Ei kyllä pidä paikkaansa ainakaan uudemman Yariksen kanssa. Se liikkuu ja kiihtyy rivakasti.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
294 846
Viestejä
5 037 301
Jäsenet
80 780
Uusin jäsen
Onskuli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom