Mikä auto minulle?

Vielä tuohon plussa-Priukseen: onkohan siinä jotain vältettäviä vuosimalleja ja yleisiä sudenkuoppia? Onko joku 10 vuotta, mutta maltilliset 150 tkm mittarissa, jo kuitenkin ikänsä puolesta niin vanha, että todennäköisesti pian alkaa prakaamaan paikat? Olettaen, että jonkinlainen järkevä huoltohistoria löytyy. :x3:
Itselle melkein tuli Prius. Kun menin autoa katsomaan toista kertaa niin paljastui liian aukkoinen huoltohistoria. Vähän kauempana olisi ollut vuoden uudempi (2017) ja vähemmän ajettu. Siitä paljastui että lämmönvaihdin oli ohitettu. Tuhansien eurojen vika (jos vaihtaa uuden) ja parhailla uusiutunut. Toyotalta oli vissiin päässyt useampi tuhat priusta noilla rikkoutuvilla lämmönvaihtimilla myyntiin. Kaikkein hauskinta että suomessa jää ostajan piikkiin tuon korjaus (3v takuun päätyttyä). Tuon ohitus lakkauttaa myös toyotan relax takuun.
Sekä tottakai vesittää myös hybridin bensansäästöideaa koska tuo vaikuttaa moottorin lämpenemisen
nopeuteen.

Ilmeisesti tuota lämmönvaihdinta ei ole esim Auriksen hybridissä.

En kyllä löydä tuolta sivustolta mitään, melkoinen sivusto ;-) Škoda-mallisto – Kaikki mallit - Škoda
Noi on yleensä melkoista salapoliisityötä selvittää automalleja, niiden varusteita ja lopullista hintaa.
Löytyy jotain konfiguraatio työkaluja, mutta usein ne ei toimi tai sitten ne on hyvin vajavaisia.

Itselle melkein tuli Prius. Kun menin autoa katsomaan toista kertaa niin paljastui liian aukkoinen huoltohistoria. Vähän kauempana olisi ollut vuoden uudempi (2017) ja vähemmän ajettu. Siitä paljastui että lämmönvaihdin oli ohitettu. Tuhansien eurojen vika (jos vaihtaa uuden) ja parhailla uusiutunut. Toyotalta oli vissiin päässyt useampi tuhat priusta noilla rikkoutuvilla lämmönvaihtimilla myyntiin. Kaikkein hauskinta että suomessa jää ostajan piikkiin tuon korjaus. Tuon ohitus lakkauttaa myös toyotan relax takuun.
Sekä tottakai vesittää myös hybridin bensansäästöideaa koska tuo vaikuttaa moottorin lämpenemisen
nopeuteen.

Ilmeisesti tuota lämmönvaihdinta ei ole esim Auriksen hybridissä.
Corolla hybrid 2.0l oli samoja ongelmia lämmönvaihtimissa, mutta ainakin nyt tuntuu Toyota noiden korjauksia maksavan.
Corolla 1.8l tuota lämmönvaihdinta ei ole ilmeisesti koskaan ollut.

Mersu, Bemari, VW, Toyota ja Mazda ainakin myy. Varmasti muitakin. Skoda Superbia sai ainakin viime vuonna vielä disukkana.
Olin ihan siinä uskossa ettei uusia dieseleitä enää edes valmisteta, mutta olin väärässä, hyvä kun korjasit asian!
Volvo taisi luopua dieseleistä kokonaan pari vuotta sitten?

Alle 2% myytävistä uusista (ei hyöty)ajoneuvoista on enää dieseleitä, eli aika katoava kategoria.

Olin ihan siinä uskossa ettei uusia dieseleitä enää edes valmisteta, mutta olin väärässä, hyvä kun korjasit asian!
Volvo taisi luopua dieseleistä kokonaan pari vuotta sitten?

Alle 2% myytävistä uusista (ei hyöty)ajoneuvoista on enää dieseleitä, eli aika katoava kategoria.
Volvo luopui kokonaan, eikä bensakonettakaan saa enää kuin plugarin kylkeen.

Mazda teki aika rohkeasti, kun kehitti täysin uuden dieselin kuolevaan markkinaan. Hyvä moottori se kai on, mutta kukaan ei osta.

Perhana, katsoin halpista; Daciaa, ja niilläkin on halvin vain litrainen turbo. Olin aivan varma että joku pelkistetty 1,6 !
Olisiko tämä aavistuksen väärä paikka ihmetellä eri merkkien moottoritarjontaa? Ennemmin nämä:

Voi olla, varskin jos ei ajattelisi ostaa autoa, vaan haluaisi vaan lätistä mukavia, muiden väärästä tavasta jutella.

Ainakin konfiguraattorissa saa rakennettua dieselmoottorillakin olevan, Superbissa nyt ainakin.
Ite en nopealla vilkaisulla saanut dieseliä valittua skodalta. Pitääkö ensin valita joku tietty malli ja varustelutaso ja sieltä sitten?
olisi kiva, jos olisi käänteinen konfaus mahdollisuus, että ensin valitaan käyttövoima -> mahdolliset mallit, ehkä jopa välitaso vielä, jossa saat valita myös moottorikoon.
Noita 1.0l koneella olevia en ostaisi itse koskaan. Varsinkin joku octavia/superb farmari kokoluokan auto tollasella koneelle ei voi olla toimiva kokonaisuus.

Statistiikka

Viestiketjuista
299 089
Jäsenet
81 571
Uusin jäsen
nokelainen_sm0ky

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom