Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Omassa ranskalaisessani adaptiivinen vakkari ajaa ruuhka-ajossa huonosti ennakoiden. Ajan paljon tasaisemmin ja paremmin ennakoiden omalla jalalla, kun taas vakkari jättää hidastuksen liian myöhään ja tekee herkästi nopeita kiihdytyksiä. Se ei siis edes tavoittele sellaista tasaista ajoa, jossa minimoidaan jojoilu ja pysähtely. En tiedä, kuinka suosittua on käyttää vakkaria ryömivässä vauhdissa, mutta voisin kuvitella, että siellä se nimenomaan olisi helpottava tekijä, ja jonkin verran olen kuullut, että ihmiset tykkäävät niissä tilanteissa sitä käyttää. Muistaakseni olen kokeillut tätä jokaisella etäisyysasetuksella.Missä autossa se ei toimi hyvin? Voi olla, että meillä on ollut vain hyvä tuuri, mutta en ole koskaan ajanut autolla, jossa se ei toimisi hyvin. Kokemukset ovat pääsääntöisesti Volvoista ja parista VAG-konsernin autosta.
No et kyllä seilaa kuin siihen pisteeseen kun edellä on hitaampi auto. Sitten alat manuaalisesti säätämään nopeutta tai kytket pois ja ohitat ja sitten kytket takaisin. Tämä siis valtaosalla Suomen maanteitä, joissa on vain yksi kaista suuntaansa. Motarilla ehkä voi vakkarillakin heittää ohi.Adaptiivinen on jopa ärsyttävämpi kuin perusvakkari. Motarilla perusvakkarila menet ja junnaat sama vauhtia koko matkan. Adaptiivinen vaihtelee nopeutta ärsyttävästi tai sitten jos haluaa ohittaa, se on ennakoitava hyvissa ajoin. Ohitustilanteet vaativat kuskin toimenpiteita monesti paljon enemmän kuin perusvakkarilla.
Lämmitettävä ratti on yksi varuste mikä herättää ihmetystä että mihin ihmeeseen sitä tarvitsee kun voi laittaa hanskat käteen![]()
Hanskathan on vaan eristeet eikä itsestään lämmitä mitään (pl. jotkut lämmityselementtihanskat), joten kylmät kädet pitää nimenomaa ottaa hanskoista pois lämpimässä tilassa ja koko autoa on järjetöntä lämmittää 25 asteeseen kun voi lämmittää vain sen tarpeellisen osan.Ratinlämmitinkin on, kokeilin sitä ekoilla kylmillä ja kun on hanskat niin tuo pikemminkin haittasi.

Kia/Huyndai se menee napista päälle/pois, ko. nappi on keskikonsolissa kuten pukamagrillien kytkimetkin.Ratinlämmitin kiva lisä, jos menee automaattisesti päälle. Jostain valikosta sitä ei jaksaisi päälle napsauttaa. Kattoikkunan olemassaoloa en ole ikinä edes huomannut.
Yksi harvoja asioita mitä Corolla tekee hyvin, ratinlämmitin on joko päällä, tai ei ole. Ei nollaudu auton sammutuksessa tai ajan kanssa. Tuohon kun tottui parissa aiemmassa, se oli oikein bueno. Nyt pudottaa lämmityksen pois kun auto kokee ettå on lämmintä ja nollautuu auton sammuttaessa.Kia/Huyndai se menee napista päälle/pois, ko. nappi on keskikonsolissa kuten pukamagrillien kytkimetkin.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.