Minkä puhelimen ostan?

Vähän siinä ja siinä kannattaako tässä vaiheessa maksaa täyttä hintaa OP5T:stä, kun todennäköisesti ensikuussa viimeistään tulee myyntiin OP6. Onhan sille toki huhuttu n. 50€ korkeampaa lähtöhintaa mutta on siinä sen edestä varmaan parannuksiakin. Ja tuon julkaisu tietty saattaa ajaa Elisalla OP5T:n hintaa hieman alaspäin. Ja kyllähän se OP5T taitaa periaatteessa olla Nokia 7 plussaa parempi kaikessa paitsi akun kapasiteetissa ja softapäivityksissä (Nokia on ollut näissä nopea ja 7+ kuuluu AndroidOne-ohjelmaan).
Taidankin odottaa vielä ensikuuhun ennen päätöstä. Kiitos vastauksesta

Tyttärelle tarvis uusi puhelin katsoa. Hintaluokaksi ajattelin ~150€. Dna näyttäisi myyvän likimain tuohon hintaan Nokia 5:sta. Kannattaako käydä poistamassa vai onko tuohon hintaan saatavissa jotain parempaa?

Tyttärelle tarvis uusi puhelin katsoa. Hintaluokaksi ajattelin ~150€. Dna näyttäisi myyvän likimain tuohon hintaan Nokia 5:sta. Kannattaako käydä poistamassa vai onko tuohon hintaan saatavissa jotain parempaa?

Periaatteessa Moto G5 taitaa olla himpun parempi spekseiltään kuin Nokian 5 tai 3 (FHD vs 720p ja 3GB RAM vs 2GB). Nokioissa sitten taas ehkä parempi softatuki. G5:n saa 99€, että ehkä en maksaisi 1,5x hintaa saadakseni Nokia 5:sta. Motorola Moto G 5th gen. (2017) Dual-SIM ‐Android-puhelin, harmaa 99,90 €

Periaatteessa Moto G5 taitaa olla himpun parempi spekseiltään kuin Nokian 5 tai 3 (FHD vs 720p ja 3GB RAM vs 2GB). Nokioissa sitten taas ehkä parempi softatuki. G5:n saa 99€, että ehkä en maksaisi 1,5x hintaa saadakseni Nokia 5:sta. Motorola Moto G 5th gen. (2017) Dual-SIM ‐Android-puhelin, harmaa 99,90 €
Nokia 5 saa äänen täältä. Akunkesto 2-3 päivää normikäytössä. Tehokäyttöä kestää kevyesti 15 tuntia (12 tuntia youtubea ja päälle twitterit sun muut!).
Moto G4 ja G5 on jo ollut käytössä, ei huonoja, mutta itse ottaisin Nokia 5:n.

itse ostin vuodenvaihteessa iPhone SE luurin, vuosikausien Android käytön jälkeen. Ensimmäinen iOS laite ja alkutotuttelun jälkeen ei paluuta ihan mielellään ole Android maailmaan. Itsellä tosin oli vanha Android 4.x KitKat muistaakseni, mutta silti. Esim tuskin Google Now toimii niin hyvin kuin Apple Siri joka on minua jaksanut välillä hämmästyttää. Voin pyytää Sirin sanelemaan whatsapp jne viestejä kesken autolla ajon, ja vastaamaan niihin sanelemalla. Ei tarvitse koskea puhelimeen. Myös navigoinnit yms toimii Siri avulla vaan puheella, en usko että Googlella nämä toimii likimainkaan yhtä hyvin, olisi kiva joku vertailu (suomeksi) näistä nähdä.

Itse halusin pienen luurin jossa on hyvä kamera ja 4K videokuvaus. iPhone SE oli vaihtoehdoista ainoa joka täytti kriteerini eli hinta max 300 euroa.

Nyt verkkiksessä näköjään SE on 249 euroa. Siitä ei tuossa kokoluokassa hinta/laatu enää varmaan parane paljoakaan. Toivotaan että totaali-idiootti Tim Cook jatkaa Steve Jobs aikakauden hienoa designia mitä SE edustaa, voisivat tehdä vaikka 4.2" version ohentamalla reunoja mutta pitämällä vielä edelleen identtisen ulkokuoren.

kesti hieman aikaa tottua iOS juttuihin ja 4" ruutu on pystyasennossa joskus vittumainen kirjoitellessa mutta olen jo tottunut siihen. Macbookkini kanssa iOS toimii yhteen tietenkin kuin unelma, kaipaisi Windows+Android leiriin yhtä syvää integraatiota mutta se lienee mahdotonta koska iOS = MacOS käytännössä. iOS on vain kevyempi ARM versio MacOS / OSX:stä joten tietenkin ne toimii yhteen paremmin...

kaikki toimii puhelimessa vaan äärimmäisen nopeasti ja varmasti, kaikki. En ole vuosikausien Android käytön jälkeen tottunut tällaiseen että puhelin ei vittuile ja lagita jatkuvasti. Hermo lepää :)

Akkukesto on loistava uudessa luurissa ja akun vaihto Apple huollossa 29 euroa.

edit: tähän mennessä suurin miinus iPhone SE on melko heikko salama verrattuna esim Samsung S3 , varmaankin johtuu siitä että tuossa on joku dual-tone räpellys eli kaksi LED:iä kirkas ja joku punertava.

mielestäni on karhunpalvelus koko älypulelin markkinoille ostaa noita yli 500 euron ökyluureja. Lopettakaa ostamasta niitä niin hinnat joskus palautuu järkevämmälle tasolle. Ymmärrän tonnin luurin siinä tapauksessa että siinä on helvetin loistava kamera, jota myös henkilö todella aktiivisesti käyttää ja oikeasti tarvitsee. Eikä voi kuljettaa mukana mitään kunnon "oikeaa" kameraa.

Tässä kaipaisi medialta selkärankaa myös. Voisi näiden yli tonnien luurien hintaa rehellisesti jo kauhistella ja kyseenalaistaa todella vahvasti että saako rahoilleen vastinetta. Onko tonnin luuri 4 kertaa parempi kuin 250 euron luuri, onko ostossa mitään järkeä vai onko kyseessä juppien lelu.

Viimeksi muokattu:
itse ostin vuodenvaihteessa iPhone SE luurin, vuosikausien Android käytön jälkeen. Ensimmäinen iOS laite ja alkutotuttelun jälkeen ei paluuta ihan mielellään ole Android maailmaan. Itsellä tosin oli vanha Android 4.x KitKat muistaakseni, mutta silti. Esim tuskin Google Now toimii niin hyvin kuin Apple Siri joka on minua jaksanut välillä hämmästyttää. Voin pyytää Sirin sanelemaan whatsapp jne viestejä kesken autolla ajon, ja vastaamaan niihin sanelemalla. Ei tarvitse koskea puhelimeen. Myös navigoinnit yms toimii Siri avulla vaan puheella, en usko että Googlella nämä toimii likimainkaan yhtä hyvin, olisi kiva joku vertailu (suomeksi) näistä nähdä.

Itse halusin pienen luurin jossa on hyvä kamera ja 4K videokuvaus. iPhone SE oli vaihtoehdoista ainoa joka täytti kriteerini eli hinta max 300 euroa.

Nyt verkkiksessä näköjään SE on 249 euroa. Siitä ei tuossa kokoluokassa hinta/laatu enää varmaan parane paljoakaan. Toivotaan että totaali-idiootti Tim Cook jatkaa Steve Jobs aikakauden hienoa designia mitä SE edustaa, voisivat tehdä vaikka 4.2" version ohentamalla reunoja mutta pitämällä vielä edelleen identtisen ulkokuoren.

kesti hieman aikaa tottua iOS juttuihin ja 4" ruutu on pystyasennossa joskus vittumainen kirjoitellessa mutta olen jo tottunut siihen. Macbookkini kanssa iOS toimii yhteen tietenkin kuin unelma, kaipaisi Windows+Android leiriin yhtä syvää integraatiota mutta se lienee mahdotonta koska iOS = MacOS käytännössä. iOS on vain kevyempi ARM versio MacOS / OSX:stä joten tietenkin ne toimii yhteen paremmin...

kaikki toimii puhelimessa vaan äärimmäisen nopeasti ja varmasti, kaikki. En ole vuosikausien Android käytön jälkeen tottunut tällaiseen että puhelin ei vittuile ja lagita jatkuvasti. Hermo lepää :)

Akkukesto on loistava uudessa luurissa ja akun vaihto Apple huollossa 29 euroa.

edit: tähän mennessä suurin miinus iPhone SE on melko heikko salama verrattuna esim Samsung S3 , varmaankin johtuu siitä että tuossa on joku dual-tone räpellys eli kaksi LED:iä kirkas ja joku punertava.

mielestäni on karhunpalvelus koko älypulelin markkinoille ostaa noita yli 500 euron ökyluureja. Lopettakaa ostamasta niitä niin hinnat joskus palautuu järkevämmälle tasolle. Ymmärrän tonnin luurin siinä tapauksessa että siinä on helvetin loistava kamera, jota myös henkilö todella aktiivisesti käyttää ja oikeasti tarvitsee. Eikä voi kuljettaa mukana mitään kunnon "oikeaa" kameraa.

Tässä kaipaisi medialta selkärankaa myös. Voisi näiden yli tonnien luurien hintaa rehellisesti jo kauhistella ja kyseenalaistaa todella vahvasti että saako rahoilleen vastinetta. Onko tonnin luuri 4 kertaa parempi kuin 250 euron luuri, onko ostossa mitään järkeä vai onko kyseessä juppien lelu.
Tässä verrataan vuosimallin 1983 Fiat 127:aa vuosimallin 2018 Lada Vestaan ja tulla lopputulemaan, että Lada on parempi. Ei siinä mitään, johtopäätös on aivan varmasti oikea.

Se ettei kenelläkään kannattaisi ostaa yli 500€ puhelinta on kuin käskisi, ettei kenelläkään kannataisi ostaa yli 20k€ autoa. Onhan se aivan varma, että sellaisten hinnat laskisi jos näin kävisi. Ihan varmasti se Fiattiki kauppakassina kävisi.

Iphonea en ole koskaan omistanut, enkä varmasti tule omistamaankaan. Android luureja on tullut ostettua useita ja jokaisella uudemman hankinnalla on tultu rutkasti eteenpäin ja jos nyt pitäisi ottaa tuo vanha kitkat luurini pöytälaatikosta takaisin käyttöön niin varmaan pitäs hankkia joku lääkitys samalla, mennään siinä niin paljon nykyandroideista takapakkia.

Edit: ja ei, en omista yli 20k autoa vaan yhä mennää -07 Volvolla.

Joo tuo Nokia 6 on kyllä ehdottomasti fiksumpi kuin Nokia 5, jos vain sopii kokonsa puolesta. Ääni sille jos sopii, kerran noin halvallakin irtoa.

Joo tuo Nokia 6 on kyllä ehdottomasti fiksumpi kuin Nokia 5, jos vain sopii kokonsa puolesta. Ääni sille jos sopii, kerran noin halvallakin irtoa.

Fyysisesti näemmä eroa ainoastaa muutama millimetri, vaikka ruutu on isompi. Veikkaan että ratkaisevaksi tekijäksi tässä kohtaa nousee se että miellyttääkö väri neitiä.

Tuo LG V30 tarjouksesta vai Nokia 7 plus 400 eurolla? Eikös noksussa ole siltikin parempi kamera? LG varmasti hyvä ja ns. lippulaivamalli mutta eikö sen kamera ole aivan roskaa? Kamera olis meikälle tärkeä.

Eiköhän tuossa LG V30 mallissa ole kuitenkin aika hyvä kamera. Youtubesta tietenkin löytyy videoita missä kyseistä mallia verrataan milloin mihinkin. Kannattaa niitä vähän zekata tai käydä puljussa paikan päällä hipelöimässä :tup:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Uutta puhelinta olen katsellut n. 300€ hintaluokassa. Tärkeimpinä että kaikki toimii sujuvasti, kuvia tulee otettua paljon joten kamera tärkeä ja mieluiten mahdollisimman kompakti, sekä päivän kestävä akku.

Pixel XL näkyy olevan tarjouksessa, onko parempi kuin S7?

Google Pixel XL 251€ (Verkkokauppa.com) vai Samsung S7 299€ (Elisa)

Mikä puhelin on tällä hetkellä tehokkain/paras?
S9+ ? Huawei p20 pro?

Taitaa olla noiden huippupiirien (benchmark)tilanne aika pitkälti: Exynos 9810 > Snapdragon 845 > Kirin 970 mutta kaikki ovat niin lähellä että erot ovat tosielämässä aika epäoleellisia (linkki).
Eli varmaan S9+ olisi periaatteessa tehokkain mutta P20 Pro tällä hetkellä kameraltaan paras. Vaikea sanoa mikä on "paras" puhelin ilman, että tietää mikä on tärkeintä. Paperilla parhaita lienevät kuitenkin nuo kaksi mainitsemaasi. Jos ei ole ihan pakko saada sitä aivan parasta niin todennäköisesti toukokuussa OP6 tulee myyntiin tarjoten enemmän vastinetta rahalle kuin nämä kaksi. Yleensä OP on hävinnyt esim. Samsungille lähinnä kamerassa (ja vedenkestävyydessä mutta ilmeisesti nyt on Oneplussaan tulossa tuokin). Toisaalta OnePlussassa on yksi suuri etu, ainakin omasta mielestäni, mitä ei Samsungeissa tai Huaweissa ole. Nimittäin lähes puhdas Android ja kohtuunopeat softapäivitykset.

PS. Tuo musta teksti on aivan kamala tummaa teemaa käyttäville. Sen oletusvärin käyttö olisi perustekstille melko suotavaa, että se olisi molemmilla teemoilla helposti luettavissa.

Taitaa olla noiden huippupiirien (benchmark)tilanne aika pitkälti: Exynos 9810 > Snapdragon 845 > Kirin 970 mutta kaikki ovat niin lähellä että erot ovat tosielämässä aika epäoleellisia (linkki).
Eli varmaan S9+ olisi periaatteessa tehokkain mutta P20 Pro tällä hetkellä kameraltaan paras. Vaikea sanoa mikä on "paras" puhelin ilman, että tietää mikä on tärkeintä. Paperilla parhaita lienevät kuitenkin nuo kaksi mainitsemaasi. Jos ei ole ihan pakko saada sitä aivan parasta niin todennäköisesti toukokuussa OP6 tulee myyntiin tarjoten enemmän vastinetta rahalle kuin nämä kaksi. Yleensä OP on hävinnyt esim. Samsungille lähinnä kamerassa (ja vedenkestävyydessä mutta ilmeisesti nyt on Oneplussaan tulossa tuokin). Toisaalta OnePlussassa on yksi suuri etu, ainakin omasta mielestäni, mitä ei Samsungeissa tai Huaweissa ole. Nimittäin lähes puhdas Android ja kohtuunopeat softapäivitykset.

PS. Tuo musta teksti on aivan kamala tummaa teemaa käyttäville. Sen oletusvärin käyttö olisi perustekstille melko suotavaa, että se olisi molemmilla teemoilla helposti luettavissa.
Kiitos vastauksesta. Mutsi haluaa päivittää s8 plussan niin ajattelin ostaa sille ton s9plus ja nappaan itelle s8+. Tärkeintä varmaan sujuva käyttö, hyvä kamera. Ei innostunut yhtään kyl tosta huawein puhelimesta vaan haluaa nimenomaan s9+ :)
Oliko mulla joku väri käytössä tekstissä? Selaan just mobiililla enkä huomaa mitään eroa. Vaihdoin kuitenkin vissiin.

No ei S8+:n päivittämisessä kyllä oikeasti mitään järkeä ole. S8+ - > S9+ on hyvin marginaalinen mutta melko tyyris päivitys. Käytännössä uusi piiri, jota ei käyttäessä varsinaisesti huomaa, ja slowmo-kamera. Jos on ylimääräistä rahaa niin mikäs siinä mutta muuten en suosittele. Lähinnä vaan mietityttää mistä halu päivittää tuota? Jos syy on kamerassa niin sitten ainoa järkevä päivitys on P20 Pro.

Mikä puhelin on tällä hetkellä tehokkain/paras?
S9+ ? Huawei p20 pro?
Kannattaa tosiaan hypätä samppa s9+ välistä ja ostaa s10+ sitten kun se tulee myyntiin.

Mustalta tuo teksti vielä näyttää, eli mustalla teemalla näkyy vain tyhjä viesti.

Jees no en osaa korjata tota.
Sanoin mutsille että ei ole järkeä uppaamaan tota vielä, taidan sittenkin vaihtaa ite tän s7edgen.
Tulee pelattua oikeastaan pelkkää clash royalea päivittäin. En juurikaan pelaile muita pelejä. Kamera on tärkeä ja striimien/youtubevideoiden katselu. Oon melko tottunut tähän samsungiin niin veikkaan että suosin sitä . Pitää testata liikkeessä vielä.
S7e -> s9+ on varmaan jo ihan järkevä päivitys?

Mitä vaihtoehtoja on olemassa kun haluan:

3.5mm liitin
Vesitiivis
SD-paikka (tästä voin tinkiä pitkin hampain, jos sisäistä muistia 128GB)
Hyvä kamera, erityisesti hämärässä
Pitkä akkukesto
Kirkas näyttö ulkokäyttöön

Nyt on käytössä Samsung S7, joka muuten ihan kiva, mutta akkukesto aivan paska. Eikä tuon näytöstäkään auringossa mitään näe lukea. Hintaluokka voisi olla max 600EUR, mutta mitä halvempi sitä parempi. Onko S8:n akkukesto millainen seiskaan verrattuna?

Olen jo pitkään halunnut Samsung S8:a. Jäin kuitenkin alkuvuodesta odottelemaan hintojen pientä romahtamista, koska S9 oli tulossa. Hinnat eivät kuitenkaan ole juurikaan tulleet alemmas. Edes se jouluisen 499€:n taso häämöttää varsin kaukana. Mitenkas te alaa enemmän seuraavat näette tilanteen? Käytettyä en osta. Samsungin kohtuullisen reilu vaihtohyvitys ja A8 ovat varmaankin vaikuttanut hintatason säilymiseen?

Olen jo pitkään halunnut Samsung S8:a. Jäin kuitenkin alkuvuodesta odottelemaan hintojen pientä romahtamista, koska S9 oli tulossa. Hinnat eivät kuitenkaan ole juurikaan tulleet alemmas. Edes se jouluisen 499€:n taso häämöttää varsin kaukana. Mitenkas te alaa enemmän seuraavat näette tilanteen? Käytettyä en osta. Samsungin kohtuullisen reilu vaihtohyvitys ja A8 ovat varmaankin vaikuttanut hintatason säilymiseen?
Vaikea noita hintojen käyttäytymistä on ennustaa. Jos Galaxy S7 malliin peilaa, niin sen hinta alkoi pudota seuraavana kesänä hurjemmin. Varmaan pitäisi sitten sitten kesään odotella? Saksasta tosin saa 506,90€ sis. postit, jos kovasti jo polttelee.

Vähän oletin kyllä S8:n hinnan laskevan. Toki taisin veikkailla joskus hintaeroksi sen 200-300€ riippuen S9:n uudistuksista. S9 nosti taas hieman hintaa S8:n julkaisuun nähden (S9 899€ vs S8 829€), joten uuden mallin korkeampi hinta ja melko pienet uudistukset eivät oikeastaan anna syytä ainakaan vielä laskea pysyvää hintaeroa 200€ enempää. Jos S8 maksaisi sen 499€-599€ niin S9:n ostamisen perustelu menisi aika vaikeaksi monille. Pakko silti myöntää, että huvitti ja yllätti hieman kun Elisalta tuli viimeviikolla joku "Erikoistarjous sinulle vain tällä sähköpostilla Samsung Galaxy S8 -puhelimesta" ja hintaa laitteella oli 599€. Olin jo hieman itsekin olettanut, että tuo oli asettunut jo normaalihinnaksi useiden 499€ kampanjoiden ja uuden mallin myötä mutta ei näemmä.

Voisi tuon motorolan tilata kun on hyviä kokemuksia. Moto 4g:een kanssa olen kaatunut jokeen ja eilen pesin pesukoneessa. Vehje oli pesun jälkeen viellä päällä ja toimiikin ihan ok, mutta jostain syystä akun lataaminen täyteen kestää yli päivän ja näytön läpi näkyy vettä. Eiköhän se ole aika vaihtaa. :)

Hakusessa puhelin budjetilla +-400e.
Kriteerinä tuplasim.
Mitä suosittelette?

Miksi muuten tuplasim? Menee vähän säätämiseksi kun valikosta vaihtelee kumpaa käyttää. Helpompi kun kaksi puhelinta, niin kumpikin liittymä on ainakin käytössä yhtäaikaa.
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta näin olen käsittänyt tuon toiminnan.

Miksi muuten tuplasim? Menee vähän säätämiseksi kun valikosta vaihtelee kumpaa käyttää. Helpompi kun kaksi puhelinta, niin kumpikin liittymä on ainakin käytössä yhtäaikaa.
Kyllä ne kumpikin liittymä on käytössä samaan aikaan. Soittaessa vain valitaan kummalla liittymällä soittaa.

Näin juuri. Molemmat ovat käytössä.
Käytössä henkilökohtainen+duuni simit.

Noin 300€ budjetilla pitäisi saada uutta luuria nykyisen tilalle. Kriteereinä mahd. hyvä kamera ja yli 5.5" näyttö.
Tällä hetkellä punnintaa Nokia 6:n ja Honor lite 9:n välillä, löytyykö muita fiksuja luureja tähän hintaluokkaan?

Kannattaa miettiä myös Moto X4:sta. Ostin vaimolle moiseen. Android 8 ilman bloatwarea, vesitiivis, 4GB ram, 64GB tallennustilaa. Näyttö 5.2", mutta 16:9 suhteessa, niin vaikuttaa isommalta kuin nämä nykyiset pitkulat (en muista suhdetta). Todella rivakalta vehkeeltä vaikuttaa.

Kyllä ne kumpikin liittymä on käytössä samaan aikaan. Soittaessa vain valitaan kummalla liittymällä soittaa.

Siis, jos lykkään luuriini toisenkin SIM- kortin, niin kumpikin liittymä soi? Ilmeisesti tuuttaa varattua jos nyt jotkut sattuisi soittamaan samaan aikaan, ja toiseen puhuisin samalla.
Soittaessa, sitten muistaisin vaan valita toisen Simmin.

Tästä asiasta olen melko kujalla, ja siksi oon pitänyt aina kahta eri puhelinta:btooth:

(toisaalta toisessa luurissa on aikarajoituksia, jolloin siihen voi soittaa vaan tiettyinä aikoina, joten jatkan vanhaan malliin)

Siis, jos lykkään luuriini toisenkin SIM- kortin, niin kumpikin liittymä soi? Ilmeisesti tuuttaa varattua jos nyt jotkut sattuisi soittamaan samaan aikaan, ja toiseen puhuisin samalla.
Soittaessa, sitten muistaisin vaan valita toisen Simmin.

Tästä asiasta olen melko kujalla, ja siksi oon pitänyt aina kahta eri puhelinta:btooth:

(toisaalta toisessa luurissa on aikarajoituksia, jolloin siihen voi soittaa vaan tiettyinä aikoina, joten jatkan vanhaan malliin)

Ei vissiin noin, vaan fone vaan soi ja saat valita kumpaan vastaat, joissain malleis saa vissiin valittua oman
soittoäänen kummallekin SIMille.

Joku juttu oli siinä et onko se kakkos SIM aktiivinen vai passiivinen.

Ja olikohan, joissain malleis, et vaan puhelut ja tekstarit kakkos SIMiin.

Sit vissiin kakkos SIMi joissain malleis toimi vaan 2G ja 3G verkois.

Suurin osa dualsimmeistä taitaa olla passiivisia(? No kuitenkin) eli jos toiseen tulee puhelu niin toinen tippuu verkosta.

Kaikissa dualsim luureissa saa omat äänet molemmilla korteille, ja asetuksia on mahdollista säätää, esim toiselta netti ja toisella soitetaan, ettei tarvijoka kerta valita.

E: hidas

Niille jotka harkitsevat paremman pään puhelinta, voin jo yleisesti suositella Nokia 8 Siroccoa. Mielestäni kyseinen luuri on vuoden paras tällä viisiin seuraavista syistä.

+ Muut puhelimet kasvattavat näyttöjään, mutta samalla fyysisiä mittojaan saadakseen vieläkin isomman näytön kuoriinsa. Nokia 8 Sirocco on hieman pienempi puhelin mitä edeltäjänsä Nokia 8, suunnilleen saman kokoinen mitä monille tuttu Samsung Galaxy S7, samalla kuitenkin tarjoten isomman näytön (5,5") mitä Nokia 8 (5,3").
+ Näyttö on kuvasuhteeltaan 16:9, millä vältetään ongelmat liittyen monien uusien luurien 18:9 kuvasuhteeseen. Jälkimmäiselle pitää löytyä sovelluksilta oma tukensa ja perinteisiä laajakuvavideoita katsellessa tulee palkit sivuille. Nykyään Youtube-sovellus antaa sormilla zoomata videon koko näytölle tuota kuvasuhdetta varten, mutta silloin jää ylä- ja alapäästä kuvaa hieman pois.
+ Näyttö on P-OLED
+ Kestää upotusta (IP67)
+ Käytännössä puhdas Android, eli rivakka toimimaan
+ Nopeat päivitykset Android Onen vuoksi
+ Todennäköisesti erinomainen kamera Nokian uudistetulla kamerasovelluksella (Kaksi kamerasensoria tiedoin 12 megapikseliä, aukonkoko f/1.75, pikselikoko 1.4µm, sekä toinen vastaavasti 12 MP, f/2.6, 1.0 µm)
+ Järjestelmäpiiri SnapDragon 835 viime vuodelta, mikä hyvässä tapauksessa näkyy nopeampana hinnan putoamisena ja tuskin haittaa niitä, ketkä eivät puhelimellaan raskaimpia 3D-pelejä pelaa.
+ 128 GB massamuistia

Huonoina puolina sanoisin:

- Lasinen takaosa (langaton lataus kyllä löytyy)
- Ei erillistä kuulokeliitintä

Kannattaa siis tätä huippuluuria pitää silmällä tarkkaan, jos on puhelinta hankkimassa nyt, kesällä tai syksyllä. Mielestäni tämä on vuoden paras luuri ja uskon että moni tullee havaitsemaan saman. Puhelin julkaistiin tässä kuussa ja on jo ilmestynyt ainakin DNA:n ja Elisan listoille.
Muuten kiinnostaisi, mutta vielä tässä vaiheessa tuo 700€ tuntuu liian suolaiselta. Toivottavasti OnePlus 6 hinta pysyy aiempien mallien tasolla, silloin pesee tämänkin.

Noin 300€ budjetilla pitäisi saada uutta luuria nykyisen tilalle. Kriteereinä mahd. hyvä kamera ja yli 5.5" näyttö.
Tällä hetkellä punnintaa Nokia 6:n ja Honor lite 9:n välillä, löytyykö muita fiksuja luureja tähän hintaluokkaan?

Moton G6 sarjan puhelimet tulevat piakkoin myyntiin.
Motorola julkisti G6-puhelimet – tällaisia ovat G6 Play, G6 ja G6 Plus
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Tuote: Sony Xperia XZ1 64 GB
Hinta: 333 e
Kauppa: CDON.com
Linkki: Sony Xperia XZ1 - Green Friday - CDON.COM

Olisiko tästä korvaajaksi Galaxy Note 5lle? IP-suojaus, suht edullinen hinta ja kuulokeliitäntä innostaa, mutta akun pieni kapasiteetti ja kaksoiskameran puute vähän harmittaa. Onko alle 400€ luokassa tarjolla parempaa, tai saako esim 500-600€ merkittävästi enemmän? (Jos linkki ei toimi niin löytyy cdonin sivuilta)

Tässäpä pohdin hakisinko Iphone X:n vai odottaisinko syksyn uusia malleja, yleensä kun puhelimen ostan niin se on tosi pitkään käytössä.

Iphone 5s mennyt julkaisusta asti ja hienosti toiminut aina.

Pitäs ostaa uusi puhelin varmaan johonkin 300€ hintaluokkaan. Silmäillyt nyt tuota Nokia 6:sta ihan vain sen edes jonkin asteen kotimaisuuden ja Android Onen takia, että tosiaan olisi vähän pitkäikäisempi ja saisi nuo päivitykset. Voiko mennä kovin pieleen tuon 6:sen kanssa vai onko tarjolla jokin selvästi parempi vaihtoehto tuohon 300€ pintaan? Tack!

Pitäs ostaa uusi puhelin varmaan johonkin 300€ hintaluokkaan. Silmäillyt nyt tuota Nokia 6:sta ihan vain sen edes jonkin asteen kotimaisuuden ja Android Onen takia, että tosiaan olisi vähän pitkäikäisempi ja saisi nuo päivitykset. Voiko mennä kovin pieleen tuon 6:sen kanssa vai onko tarjolla jokin selvästi parempi vaihtoehto tuohon 300€ pintaan? Tack!

Eipä oikein, Moto X4 ehkä, mutta jos päivitykset merkitsee niin ottaisin Nokian. Xiaomin A1 vois olla yks vaihtoehto Android One --laitteena.

Tässäpä pohdin hakisinko Iphone X:n vai odottaisinko syksyn uusia malleja, yleensä kun puhelimen ostan niin se on tosi pitkään käytössä.

Iphone 5s mennyt julkaisusta asti ja hienosti toiminut aina.
Oletko harkinnyt yhtään Andoidiin siirymistä? Jos et, niin tuo X kuulostaa tosiaan aika hyvältä. Miinuksena maksaa pirusti :) Itse olen tykästynyt Xiaomiin. Siinä plussana on ainakin hyvä akunkesto.

Oletko harkinnyt yhtään Andoidiin siirymistä? Jos et, niin tuo X kuulostaa tosiaan aika hyvältä. Miinuksena maksaa pirusti :) Itse olen tykästynyt Xiaomiin. Siinä plussana on ainakin hyvä akunkesto.
Kyllä Android mallit ovat vaihtoehtoja, ainoa pelottava asia on tuo softapuolen tuki vs Apple mihin olen tottunut. Siksi Iphone X houkuttaisi, koska sillä varmaan porskuttaisi sen seuraavat 5v. :)

Yhtenä ideana ajattelin, jos kävisi ihmettelemässä tuota Nokian 7 Plussaa, sen voisi hommata vaikka välipuhelimeksi.

Mikä malli sinulla on Xiaomilta?

Kyllä Android mallit ovat vaihtoehtoja, ainoa pelottava asia on tuo softapuolen tuki vs Apple mihin olen tottunut. Siksi Iphone X houkuttaisi, koska sillä varmaan porskuttaisi sen seuraavat 5v. :)

Yhtenä ideana ajattelin, jos kävisi ihmettelemässä tuota Nokian 7 Plussaa, sen voisi hommata vaikka välipuhelimeksi.

Mikä malli sinulla on Xiaomilta?
Tuo Nokia 7+ voisi tosiaan olla hyvä. Itse en ole siihen päässyt vielä tutustumaan tai edes lukemaankaan.

Itsellä on jo vanhat Xiaomi Redmi 3 ja 4 3GB/32GB versioina ja kiinasta tilattuna. Tuo vanhempi 3 on ollut kovassa käytössä.

Uusista sitten ehkä Xiaomi Redmi 5 Pro kiinasta tilattuna. Siitä ei kyllä itsellä kokemuksia ole, kun nuo vanhatkin toimii vielä niin hyvin. Joku ehkä osaa kertoa että kannattaako tuollaista tilata? Vai onko Nokia 7+ parempi ostos.
https://www.google.fi/amp/s/m.gsmarena.com/xiaomi_redmi_note_5_pro-ampp-8893.php

Itsellä siis Xiaomi Redmi 3 nettikäytössä, enkä ole kannettavaa tai tietokonetta käyttänyt ollenkaan. Ainoastaan F1 kisat katson kannettavalla striimistä, kun toimii kannettavalla vähän paremmin lähetys.

Edit:
Xiaomista täytyy katsoa sellainen malli jossa on myös maaseudun 4G yhteys. Taisi olla 800 MHz 4G taajuus.

Viimeksi muokattu:
Tuote: Sony Xperia XZ1 64 GB
Hinta: 333 e
Kauppa: CDON.com
Linkki: Sony Xperia XZ1 - Green Friday - CDON.COM

Joulun aikoihin julkaistu lippulaiva, silloin maksoi luokkaa 700e eikä ollut ihan hintansa väärti, mutta nyt alkaa olemaan aina houkutteleva ja itsekin vahvasti mietin pitöisikö napata talteen.

Plussana IP68 ja snapdragon 835, miinuksena ei android one, heikohko akkukesto ja muihin lippulaivamalleihin verrattuna heikko kamera (olettaisin että silti parempi kuin Nokia 6:ssa, mutulla tosin).

Statistiikka

Viestiketjuista
296 314
Jäsenet
81 123
Uusin jäsen
Jaakoppiko

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom