Mitä mieltä kuolemantuomiosta?

Jos ei ymmärrä mitä eroa on tappaa sotatilanteessa ja rauhan aikana niin turha jatkaa keskustelua ja palataan kuolemantuomioon niinkuin säikeen aihe on.
Perustelusi kuolemantuomion täyskiellolle on, että toista ei saa tappaa. Ja kuitenkin itse olisit tappamassa jos käsky käy. Kuten jo 10 kertaa olen todennut, sinulle raja menee siinä että valtio pyytää sinua tappamaan niin sitten se on OK.

Juttu kiertää kehää. Lopetan tähän.

Mikä saa sut luulemaan että on joku taho kuka näistä asioista päättää?
No sinä koko ajan väität, että ketään ei saa tappaa. Eli onko se nyt jokin universaali sääntö, vai onko se vain sinun mielipide? Ja jos se on vain sinun mielipide, niin eihän se silloin ole mikään argumentti kuolemantuomiota vastaan.

Perustelusi kuolemantuomion täyskiellolle on, että toista ei saa tappaa. Ja kuitenkin itse olisit tappamassa jos käsky käy. Kuten jo 10 kertaa olen todennut, sinulle raja menee siinä että valtio pyytää sinua tappamaan niin sitten se on OK.

Juttu kiertää kehää. Lopetan tähän.
Valtio ei käske ketään tappamaan. Edes sodassa.

No sinä koko ajan väität, että ketään ei saa tappaa. Eli onko se nyt jokin universaali sääntö, vai onko se vain sinun mielipide? Ja jos se on vain sinun mielipide, niin eihän se silloin ole mikään argumentti kuolemantuomiota vastaan.
EIhän meillä ole kuin omia mielipiteitä. Sinäkö et tapa koska valtio sen kieltää? Jos ei kietäisi niin kulkisit tappamassa ihmisiä ihan tosta vaan?

Tässä jos nyt viitataan sotaan, ja koska sodassa vihollisia eliminoidaan, niin taitaa olla aasinsilta pidempi kuin krimin silta että siitä päästää perusteleen rauhanajan kuolemantuomioita.

Kuolemantumiiota voi vastustaa ihan arvoilla, sinänsä yllättävää putinin sekoiluista huolimatta että nykyään länsimaissa tuosta väänettäisiin.

Vaikka ihmiselämän arvolla ei olisi väliä, niin siitä ei vielä päästä sen äärelle että kuolemantuomi olisi kannatettava, hyödyllinen.

Tai no jos hallinto haluaa poistaa vastustajia joiden sen pelkää saavan kannatusta ja uhkaa hallintoa, niin hallinto vo ynnäillä että eliminointi poistaa sen uhan, vankina pidettäessä se olisi uhka hallinnolle. Meillä naapurissa on hallinto joka ei näennäisesti tuomitse käräjillä kuolemaan, mutta käytännössä kyllä.

Edit:
Jos ihmiselämä ei olisi arvokas, niin rikokset missä joku tapettu, murhattu tuskin rikoksenakaan niin paha.

Vanhuksille voisivat vaikka työttömät ja muut mahdolliset joutilat ( varakkaatkin peukaloita pyörittävät ) työmarkkinatukea saavat opettaa käyttämään huijauksenestosysteemejä tai sitten jotain kättä pitempää. Toisaalta myös naapuriapu olis varmaan asian suhteen paikallaan.

Kuolemantumiiota voi vastustaa ihan arvoilla, sinänsä yllättävää putinin sekoiluista huolimatta että nykyään länsimaissa tuosta väänettäisiin.
Kyllä minä vähän ihmettelen sellaisen ihmisen arvoja, jotka pitävät esim lasten raiskaajien elämää arvokkaana. Itse pidän tuollaisia ihmisiä sairaina.

EIhän meillä ole kuin omia mielipiteitä. Sinäkö et tapa koska valtio sen kieltää? Jos ei kietäisi niin kulkisit tappamassa ihmisiä ihan tosta vaan?
Kokeillaanpa näin. Jos meillä Suomessa laki sallisi murhaajien tappamisen, niin olisiko murhaajien tappaminen sitten mielestäsi ok?

Valtio ei käske ketään tappamaan. Edes sodassa.

Ainiin, vihollisen eliminointi ja taistelukyvyttömäksi tekeminen ei sisällä tappamista, koska ei sanota että tapa tuo. Nämä hoidetaan yleensä ampumalla kohti, mutta ei ole tappokäsky.

Täten ehdotan, että kuolemarangaistuksen sijaan hoidetaan murhaajaa liittyvä ongelma ja varmistetaan, ettei murhaa jatkossa. Valtio palkkaa vaikka 100 pyöveliä päättämään keskenään miten tämä tavoite saavutetaan, esim ampumalla kohti. Ei ole kuolemantuomio eikä ketään ole määrätty tappamaan, vaan toteuttamaan oikeudellinen tehtävä

Ainiin, vihollisen eliminointi ja taistelukyvyttömäksi tekeminen ei sisällä tappamista, koska ei sanota että tapa tuo. Nämä hoidetaan yleensä ampumalla kohti, mutta ei ole tappokäsky.

Täten ehdotan, että kuolemarangaistuksen sijaan hoidetaan murhaajaa liittyvä ongelma ja varmistetaan, ettei murhaa jatkossa. Valtio palkkaa vaikka 100 pyöveliä päättämään keskenään miten tämä tavoite saavutetaan, esim ampumalla kohti. Ei ole kuolemantuomio eikä ketään ole määrätty tappamaan, vaan toteuttamaan oikeudellinen tehtävä
Ei. Valtio ei käske edes sitä.

Statistiikka

Viestiketjuista
290 222
Jäsenet
79 742
Uusin jäsen
taunopeltonen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom