Mönkijät

CF Moto 450L, vm. 2023. Ajettu teinirallia rapiat 5tkm ja alkaa kumit olla finaalissa. Olisiko täällä suosituksia mitkä renkaat tuohon kannattaisi laittaa?

Cst stryder jos pelkkää katuajoa, jos käyttö monipuolisempaa niin cst stag tai behemoth.
 
1000011282.jpg

Cana sai pientä rengas päivitystä ja alkuperäisten tilalle tuli ITP cryptid koossa 28x10-14.

Lisääntyneen massan huomaa syvässä lumessa, mutta seuraavaksi sitten ohjelmaa koneeseen ja voimansiirtoon säätöä.
Oliko tää kuuspuokki? Jos et aio latoa taaloja tiskiin ja lähde heti koko kytkintä vaihtamaan, niin voin kokemuksesta suositella Daltonin varikittiä. Mulla Rellussa samat gummit samassa koossa, ja nakkasin ton varikitin välittömästi paikalleen. On kyllä painavillakin renkailla muikeasti vetoja.

Clutch Kit Can-Am 650 Outlander, Outlander Max, XMR 4x4 (all years) | eBay
 
Oliko tää kuuspuokki? Jos et aio latoa taaloja tiskiin ja lähde heti koko kytkintä vaihtamaan, niin voin kokemuksesta suositella Daltonin varikittiä. Mulla Rellussa samat gummit samassa koossa, ja nakkasin ton varikitin välittömästi paikalleen. On kyllä painavillakin renkailla muikeasti vetoja.

Clutch Kit Can-Am 650 Outlander, Outlander Max, XMR 4x4 (all years) | eBay
Juu, 650 koneella on. Hyvä kuulla noista varikiteistäkin hieman kokemuksia.

Tähän laitteeseen kuitenkin odottaa tuossa hyllyssä jo cvtekin kytkin ja kakkoseen vauhti varikon medium jousi. Joten niillä lähdetään hakemaan säätöjä.
 
Viimeksi muokattu:
Joo silläpä se hoituu paremmin ku hyvin.

Sillon kun itsellä oli ajankohtanen toi homma ja kiire oli tietysti kova, niin alkuperäinen suunnitelma oli mennä suoraan cv-techillä. Esteeksi muodostui silloinen huono saatavuus, ja päätin mennä tolla varikitillä, ja vaihtaa koko kytkimen sitten myöhemmin.

Tarvetta ei sinällään ole kyllä ollut. Älyttömän hyvin toimii tuossa setupissa. Kytkentä 2200rpm ja WOT 7300-7400rpm joka passaa just 650cc huipputehon alueelle. Ainoa mistä voisin keksiä selkeetä hyötyä tuohon kittiin verrattuna ois tietty CV-techin pienempi ykssuuntalaakeri ja siten pienempi lähtö välitys, joka auttais tietty ryömityksessä ja raskaammassa ajossa esim. niittomurskaimen vetämisessä.
 
Viimeksi muokattu:
1000026183.jpg

Vähiin käy lumi oulun eteläiselläkin.
Löytyi kuitenkin vielä lopulta kahlata asti. Viimeiset 16km bensavalo paloi ja mittari näytti nollaa pykälää, jänskätti että noinkohan jään välille kun työnnätin umpista tulemaan urku auki. Pääsin kuitenkin pumpulle ja ajattelin että höyryillä taidetaan mennä, mutta tankkiin meni kokonaista 16 litraa :lol:

Eli ~8l oli vielä tankissa. Vain Can Am jutut.
 
Sama homma meikäläisen Ceffissä. Kun bensamittari menee nolliin, on puoli tankkia jäljellä.
 
Sama homma meikäläisen Ceffissä. Kun bensamittari menee nolliin, on puoli tankkia jäljellä.
Jaa niissä sama homma :geek:

On ollu kyllä tiedossa että valo syttyy melko reilustikin etupeltoon, mutta en muista että koskaan ois noin reilusti jääny reserviin kevyemmässäkään ajossa.
 
Taas rangerista kysyttävää. Kuuluuko secondary clutchin pyöriä jos moottori ei käynnissä, vaihde päällä ja jarru pohjassa? Täällä meinaan pyörii ja en ymmärrä miten tuo toimii.
 
500828590_2528260524183452_1670114420759483684_n.jpg


Tuli Ducati hävitettyä kun ei kärsi käden takia ajella. Vaihossa tuli tuommonen invamopo kun alkaa kupeiden hedelmätkin lähestyä ajokortti-ikää. Vähän suunnittelin että jos Linkun luovuttais isäukolle mehtähommiin.

479691007_2432681020408070_5755378299850140665_n.jpg
 
Mistä porukka on tilaillut osia mönkkäreihinsä?
Tarvisi vaihdella pari palloniveltä ja järkytyin kun hinnat CFMoton alustan osiin on varmaan 10-kertaiset auton osiin verrattuna. Ei nyt ihan heti tekisi mieli maksaa yli 200e neljästä pallonivelestä, kun maksavat täällä Suomessa yli 50e/kappale.

Kohtuullisena pitäisin jotain 15-25e/kpl hintaa. Kiinasta nyt varmaan saisi ainakin kun merkkikin kiinalainen on, mutta vähän hankala on valita että miltä toimittajalta osat on käyttökelpoisia?
 
Mistä porukka on tilaillut osia mönkkäreihinsä?
Tarvisi vaihdella pari palloniveltä ja järkytyin kun hinnat CFMoton alustan osiin on varmaan 10-kertaiset auton osiin verrattuna. Ei nyt ihan heti tekisi mieli maksaa yli 200e neljästä pallonivelestä, kun maksavat täällä Suomessa yli 50e/kappale.

Kohtuullisena pitäisin jotain 15-25e/kpl hintaa. Kiinasta nyt varmaan saisi ainakin kun merkkikin kiinalainen on, mutta vähän hankala on valita että miltä toimittajalta osat on käyttökelpoisia?

Esim aliexpressistä löytyy varaosanumeroilla aika hyvin, luulen että on ihan samaa tavaraa alkuperäsetkin. Pitäis itellekki virtalukko tilata ceffii ja aliexpressistä olis tarkotus.
 
Tästä rohkaistuneena tilasin aliexpressin halvimmat. :rofl: Katsotaan millaiset ovat.
 
Tähän päivitys:

En yleensä jaksa mitään kolikkopuolen nuukailua, mutta nyt kun tuli mönkijään tarve kahdelle alapallonivelelle ja Suomesta hinta 103e/pari niin iski kyllä nuukuus ja tilasin aliexpressistä 7e/kpl. Varaosanumerolla tilasin ja tuotteet tuli -> Toinen on oikea ja toinen väärä. Siis kaksi eri alapalloa kahdesta eri paikasta. Pistin rekkulaa menemään, niin myyjä totesi vain että "ei voi olla mahdollista, oma osa johon yrität asentaa on väärä". No se varmaan olisi mahdollista ellen olisi tilannut suoraan valmistajan osanumerolla joka on sama kuin nykyisessäkin. Lisäksi hauskasti lukkorenkaan ura on tuossa väärän kokoisessa osassa vielä liian pieni, että edes mukana tullut lukkorengas ei siihen sovi.

No joo, kävin hakemassa orkkikset suoraan Suomesta, eipä tarvitse taas hetkeen tilailla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 069
Viestejä
4 979 359
Jäsenet
79 940
Uusin jäsen
Joulun_Ihme

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom