Mopokuumetta

Eihän nuisa perus prätkisä juuri säätämistä ole. Jousen esijännitystä voi kierrellä johonki suuntaan ja toivoa että sillä jotain vaikutusta ois. Siinäpä ne suunnilleen on.

Ketjun huolto ja kiristely on kyllä tympeää hommaa. Toki siinä vaiheesa kun kiristää joutuu useammin niin ketju on jo entinen ja on syytä vaihtaa.
 
Eihän nuisa perus prätkisä juuri säätämistä ole. Jousen esijännitystä voi kierrellä johonki suuntaan ja toivoa että sillä jotain vaikutusta ois. Siinäpä ne suunnilleen on.

Ketjun huolto ja kiristely on kyllä tympeää hommaa. Toki siinä vaiheesa kun kiristää joutuu useammin niin ketju on jo entinen ja on syytä vaihtaa.
Ketjuja ei kannata liikaa rasvailla, kerää vain paskaa ja lisää huollon tarvetta.

Mä liotan ketjut talvella ensin valopetroolissa, että lika lähtee irti ja sitten muutamaksi päiväksi upotan vaihdelaatikko öljyyn.

Kesällä sitten pesun jälkeen aina kevyesti kaadan vaihdelaatikko öljyä ja pyyhin ylimääräiset pois ja ketjut näyttää aina tältä, eikä kerää paskaa.

20220523_184230.jpg
 
Eihän nuisa perus prätkisä juuri säätämistä ole. Jousen esijännitystä voi kierrellä johonki suuntaan ja toivoa että sillä jotain vaikutusta ois. Siinäpä ne suunnilleen on.
Esijännitykseksi ne Vespoissakin sitä maavaransäätöä sanoo ;-)
Mutta prätkiin saa sentään valita iskareihin omalle ajomassalleen soppari-iskareita ja varsinkin jousia. Vespoihin ei, mutta toki Vespaankin saa ostetuksi (kalliit) iskari/jouset joissa on säätöjä, muttei voi valita silloinkaan jousia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
278 109
Viestejä
4 788 959
Jäsenet
77 708
Uusin jäsen
hmh

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom