Näytönohjaimet - Yleisthreadi, mikä kortti minulle?

Hinta karkaa budjetista mutta toisaalta näitä koneita ei tule kovin usein uusittua, että pidemmälle katsomalla tuo voisi olla hyvä päätös.
Käytetty 4070 12GB olisi sellainen budjettiratkaisu. Sama VRAM mutta melkein tuplasti yhtä nopea kuin 3060 12GB. Näitä myydään siinä 400 paikkeilla. 4070 Super 12GB myös hyvä 450-500€

Kai siinä se hinta houkuttaa, mutta siinä on kaikkia riskejä - mm. se, että sitä on käytetty mainauksessa - ja se, että se on elinikänsä ehtoopuolella, eli kuolee vanhaan ikään pian. Minulla oli semmoinen 2020 - 2023.
Jos löytää luotettavan ostajan joka ei ole mainannut RTX 3080 -kortilla, niin kuinka merkittävänä pidät riskiä kortin hajoamiselle suunnilleen? Tuttavilta löytyy edelleen GTX 900 ja 1000-sarjan kortteja jotka käy ja kukkuu pelikäytössä ongelmitta.

Jokainen voi tietenkin itse laskea ne riskit, onko ilman takuuta käytetyn ostaminen sen arvoista vai ei. Mun kokemuksella näytönohjaimista ei hajoa kuin korkeintaan tuulettimet. Ehkä mulla ja lähipiirissä sitten ollut tuuria en tiedä.

Statistiikka

Viestiketjuista
304 737
Jäsenet
82 557
Uusin jäsen
Vector587

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom