• Live: io-techin pikkujoulu- ja hyväntekeväisyysstriimi tänään alkaen klo 19. Pelataan io-techin toimituksen kesken PUBGia ja tavoitteena saada 10000 euroa täyteen Pelastakaa Lapset ry:n joulukeräykseen! Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Kyselin ostajalta. Vaikuttaa et Tori.fi on tän kaiken alkuun laittanut

IMG_20251220_172858_edit_59205808481268.jpg

Tai sitten joku ulkopuolinen raportoinut Torille tai poliisille tuon myynti-ilmoituksen, ja sitten sen jälkeen tuo otettu seurantaan.

Tai sitten joku ulkopuolinen raportoinut Torille tai poliisille tuon myynti-ilmoituksen, ja sitten sen jälkeen tuo otettu seurantaan.
Loppuu mun osalta torin käyttö siten että siirrän keskustelut sieltä suoraa pois ettei ole heidän valvovan silmän alla ja jatkossa merkkaan tuotteen poistetuksi suoraa eli ei myydyksi. On jo niin paljon +palautteita et ei tarvii enää. niin ei voida todentaa et kauppojakaan on syntynyt. Saavat sit käyttää oikeasti virkavalta korkeampia keinoja todentaakseen rikoksen joita ei ihan helposti saa.

Tekoälyä kun käyttävät niin aika helposti saavat ns datan kerättyä

Säästyy sit riski jos myy tavaraa 5k edest ( torilla ilmoitus velvollisuus verottajalle). Eikä heidän toimivalta ylety puhelimeen siirretyn keskustelun osalta :D..

Millaisia kokemuksia raadilla on Torissa ToriDiili-kohteisiin tehtyjen tarjousten onnistumisiin, vastataanko tehtyihin tarjouksiin yleensäkään vai roikkuvatko ne sen maksimit 48 tuntia jos myyjää ei napeksi reagoida tarjoukseen aiemmin?

Millaisia kokemuksia raadilla on Torissa ToriDiili-kohteisiin tehtyjen tarjousten onnistumisiin, vastataanko tehtyihin tarjouksiin yleensäkään vai roikkuvatko ne sen maksimit 48 tuntia jos myyjää ei napeksi reagoida tarjoukseen aiemmin?

Vaihtelevalla menestyksellä, mutta yleensä ensimmäisen 12h aikana on vastauksen saanut. Mutta mitä itse on tuota käyttänyt omissa myyntikohteissa niin ainakaan itse en saa minkäänlaista ilmoitusta jos joku on tarjouksen jättänyt tai käyttänyt osta heti nappia. En tosin viesteistäkään saa sähköpostiin ilmoitusta. Tämä näkyy vasta kun menee Torin omille sivuille joten voi olla mahdollista että jos myyjä ei niin aktiivinen Torin käyttäjä ole niin ei ole edes tietoinen tarjouksesta jos sattuu toimimaan samalla tavalla kuin itselläni.

ettei ole heidän valvovan silmän alla ja jatkossa merkkaan tuotteen poistetuksi suoraa eli ei myydyksi.

Näin määkin tekisin jos alkaisin torissa perseilemään. Tällöin näppärästi perseilyn kohteet eivät voisi antaa palautetta perseilystäni.

Kyselin ostajalta. Vaikuttaa et Tori.fi on tän kaiken alkuun laittanut

IMG_20251220_172858_edit_59205808481268.jpg

Sä olet noista oikeanpuoleinen?

Minulla on myynnissä tuote 50€, josta on tullut kaksi 40€ tarjousta - molemmat samalta tyypiltä. Jotenkin vaan en ole saanut kauppoja vietyä loppuun. Vaikka niinkuin joka kerta olisi "heti illalla noutamassa".

Nyt sitten toisen tyypin kanssa olin sopimassa kauppoja, ja nähtävästi 50€ ei ole ongelma, mutta hän pääsee hakemaan tuotteen vasta 10 päivän päästä. No menin sitten sanomaan "käy, jos saadaan noutoajat sopimaan". Nyt kai aika on sovittu (lähetin ehdotuksen), mutta tekee tuota samaa, kuin toinen ostaja - kesken kaupanteon vaan radiohiljaisuus päälle, niinkuin olisi löytänyt juuri taustalla paremman diilin ja odottaa, mitä sen kanssa käy..

Kai minä nyt varaan, kun alustavasti suostuin. Jos tästä seuraa vielä tinkimistä, niin en ole tyytyväinen. Kyseessä on näyttö, jonka paketti on roskiksessa, niin toridiili ei nyt käy. Sillä olisi jo kaupat tehty useaan kertaan.

Vanhassa Torissa oli perushuvia näillä kahjoilla, varailla tuotteita eikä koskaan ollut edes mitään aikomusta edes tulla tekemään kauppoja, tällä aiheutettiin myyjälle vahinkoa, koska tuotetta piti pitää varattuna, kunnes alkuperäinen ostaja tulisi, joka ei siis koskaan ollutkaan tulossa. Älkää hyvät ihmiset varatko ainakaan noin pitkillä noutoajoilla, koska normaali-ihminen, joka on oikeasti ostoaikeissa ei tee tuollaisia varailuja.

Hahaa! Sieltä hän vaan tuli hakemaan monitorin eilen (10pv jälkeen, sovitusti) ja meillä oli viikko tässä välissä, jolloin kumpikaan ei kirjoitellut toisilleen yhtään mitään. Hieno mies.

Joskus varaus kannattaa. 50€ monitorissa ei kyllä ollut rahasta kysymys, mutta syitä voi olla monia.

Statistiikka

Viestiketjuista
295 843
Jäsenet
80 941
Uusin jäsen
Naistenmies36

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom