Itse olen taas tälle "tinkaus"tavalle täysin allerginen. Jos pitää tingata, niin tinkaa, eli ehdota hintaa. Se että pyytää myyjää tinkaamaan itse itseään vastaan, on älytöntä.
Ehdottomasti samaa mieltä. Juuri koskaan näille parhaan hinnan kyselijöille ei se kerrottu uusikaan hinta kelpaa, vaan sitten tingataan lisää. Itse olen ylipäätään allerginen kaikenlaiselle väännölle ja turhalle keskustelulle kaupanteon yhteydessä.
Kanssani saa kyllä tinkiä, mutta jos tingit niin kerro mitä olet valmis maksamaan. Siihen leikkiin en lähde ollenkaan, jossa minun pitäisi itse alkaa tinkiä myymälleni tavaralle jotain muuta hintaa kuin mitä ilmoituksessa lukee.
Asiasta toiseen, tässä kun olen sekalaista nurkkiin kertynyttä tavaraa viime aikoina myynyt, on ollut mielenkiintoista huomata miten erilaisia ostajia keskimäärin erilaiset tavarat torissa houkuttavat. Olen pyrkinyt pitämään pyyntihintani sellaisena, että tavara liikkuu eikä tinkaamiselle ole paljon tarvetta tai varaa, ja suurin osa kamoista onkin mennyt erittäin sujuvasti kaupaksi. Poikkeuksena on kuitenkin pari lemmikeihin liittyvää tuotetta, jotka jostain itselleni käsittämättömästä syystä ovat houkuttaneet ison määrän kyselijöitä, jotka vaikuttavat viesteissä erittäin kiinnostuneilta, mutta sitten kun kaupat pitäisi sopia on vastassa täysi hiljaisuus. Viimeisin viesti näihin liittyen päättyi parin kyselyviestin jälkeen ostajan puolelta viestiin "kiitos, ostan tämän, palaan asiaan huomenna". Tuosta on nyt pari viikkoa, ja sen jälkeen en ole tästä "ostajasta" mitään kuullut. Tämän nyt lähinnä huvittaa, mutta en mitenkään keksi miksi juuri lemmikkituotteet tuntuvat houkuttavan huomattavan paljon näitä tuuliviirejä.