Tuli käytettyä myyjänä ensimmäisen, ja viimeisen kerran toridiiliä. Eihän siitä ole oikeastaan mitään etua myyjälle, ainoastaan haittaa. Pahin oikeastaan että se suurin riski siirtyy ostajalta myyjälle. Ostaja voi kyllä saada monenmoisia takeita halutessaan että on validit kaupat (lisäkuvia tai videota tuotteesta, myyjän identifiointi jne.) joten hoksottimia käyttämällä riski on hyvin pieni niinpäin. Ostajan rehellisyydestä ei kerro mikään muu kuin palaute, mitä ei usein torissa juurikaan ole. Ostaja kun alkaa velmuilemaan on se hoidettava kuitenkin itse, ja tori sitten lopulta tulee mukaan ja päättää asian ihan "satunnaisesti" suuntaan tai toiseen. Ostajahan voi kikkailla monilla tavoilla ja vähintään kokeilla hinnanpudotusta ties minkä keksityn syyn kanssa. Olenko mä missannut jotain oleellista, vai onko tuo tosiaan noin paska myyjän kannalta?
-Oletusarvoisesti myyjä häviää jo siinä, kun joutuu odottamaan rahoja pidempään.
-Laiska paketin hakija: Myyjä odottaa lisää.
-Hakija ei kuittaa pakettia: Myyjä odottaa 24h lisää.
-Kuljetusliikee hidastelee: Myyjä kärsii (toki ostajakin tässä tapauksessa mutta ei toridiilin seurauksena).
-Ostaja alkaa velmuilemaan: Myyjä kärsii taas ja mahdollisesti menettää rahat tai osan rahoista.
-Torin siirrot tuntuu olevan hitaita ja tulee ties mistä: Myyjä kärsii.
Pääsiäinenhän tässä on välissä, mutta silti mun mielestä kohtuuttoman hidasta toi Torin toiminta kun luulis että hommat automatisoitu ja rahahan nykyään liikkuu poikkeuksetta nopeasti pankkien välillä. Olisin olettanut että on jo torstaina rahat mulla, kuitenkin viimeistään tänään mutta ei.
-Paketti on lähetetty 31.03.2026.
-Paketti on noudettu ja kuitattu 02.04.2026.
-Rahat tulee mulle 08.04.2026.