Netin kauppapaikat(Tori, huuto, ebay, ...)

Vaihdoin joku aika sitten autoon takaisin vakiojouset madallusjousien tilalle. Ei muutaku kuva 30tkm ajetuista käytetyistä madallusjousista Toriin. Uutena ovh jotain 300e ja ostin nämä itse oisko ollu 250e. Laitoin hintapyynnöksi 50e, ja ehtihän niitä useampi tingata 30 eurolla noudettavaksi. Alla kuva myyntikuvasta, ei tietty edustava.

PXL_20260308_124542091.jpg

Nyt viimeisin ostaja yritti taas tingata 30 eurolla ja pysyin pyynnissä, hän kysyy kaverilta 20 euroa lainaa ja päätyy 40 euron tarjoukseen. Kerroin taas, että 50e on sopiva hinta ja voin hänen mieliksi pestä jouset niin näyttää hyvältä ja liki uusilta. Ja käsittääkseni huomenna olis tulossa noutamaan sitten. 🤣

PXL_20260511_183747907.jpg
Aika kova että sait edes myytyä. Itse en onnistunut vastaavanlaisia myymään edes kympillä. Lähes käyttämättömät iskaritkin lojuu vielä tallissa kun ei kenellekään kelpaa.

Vaan enpä minäkään käytettyjä varaosia osta kuin äärimmäisessä epätoivossa.

Ostin torista moottorisahan. Hp oli noin 1/3 siitä mitä ko. mallilla normaalisti, joten laitoin viestiä, että ostan sahan pois. Oli kuulemma tusina muutakin kiinnostunutta ja olisi pitänyt hakea 100 km päästä samana päivänä. Ehdotin myyjälle, että laitan rahat tilille ja haen sahan ensi viikolla samalla kun menen mökille. Se sopi kyllä myyjälle, koska muut ostajat halusivat toimituksen postin kautta. No, sittenpähän näkee, mitä oikeasti tuli ostettua.

Ehdotin myyjälle, että laitan rahat tilille ja haen sahan ensi viikolla samalla kun menen mökille. Se sopi kyllä myyjälle, koska muut ostajat halusivat toimituksen postin kautta. No, sittenpähän näkee, mitä oikeasti tuli ostettua.
Toivottavasti saat hyvän sahan. Itse joskus maksan 50% varausmaksua ja yleensä aina on mennyt hyvin kaikki miinus yksi kerta, jolloin rahat meni.

Oman tuntumani mukaan ihmiset ovat yleensä olleet luotettavia kaikista kohujutuista huolimatta. Yllättävänkin luotettavia.

Toivottavasti saat hyvän sahan. Itse joskus maksan 50% varausmaksua ja yleensä aina on mennyt hyvin kaikki miinus yksi kerta, jolloin rahat meni.

Oman tuntumani mukaan ihmiset ovat yleensä olleet luotettavia kaikista kohujutuista huolimatta. Yllättävänkin luotettavia.
Itse torista tuli tuo nykynen dolmari (makita) hankittua kuolinpesältä. Ammattisaha puoleen hintaan mitä normaalisti, hyvä jos ehkä muutaman kerran oli sahattu kun sai sen :tongue:

Itse torista tuli tuo nykynen dolmari (makita) hankittua kuolinpesältä. Ammattisaha puoleen hintaan mitä normaalisti, hyvä jos ehkä muutaman kerran oli sahattu kun sai sen :tongue:
Muistan joskus nähneeni ystäväni, joka on himohiihtäjä, FB seinällä tekstin:
Suurin pelkoni on että jos kuolisin puolisoni myisi Torilla sukseni pois siihen hintaan johon sanoin ostaneeni ne :rolleyes::rofl:

Ostin torista moottorisahan. Hp oli noin 1/3 siitä mitä ko. mallilla normaalisti, joten laitoin viestiä, että ostan sahan pois. Oli kuulemma tusina muutakin kiinnostunutta ja olisi pitänyt hakea 100 km päästä samana päivänä. Ehdotin myyjälle, että laitan rahat tilille ja haen sahan ensi viikolla samalla kun menen mökille. Se sopi kyllä myyjälle, koska muut ostajat halusivat toimituksen postin kautta. No, sittenpähän näkee, mitä oikeasti tuli ostettua.

Ostan useita kertoja kuukaudessa näin etumaksulla, että myöhemmin tapahtuu kasvokkain tuotteen luovutus.
Tämä luo mukavan, lähes varmana sinetin kaupanteolle, että myyjä ei päädykkään korkeampiin kauppahintoihin.

Aika kova että sait edes myytyä. Itse en onnistunut vastaavanlaisia myymään edes kympillä. Lähes käyttämättömät iskaritkin lojuu vielä tallissa kun ei kenellekään kelpaa.

Vaan enpä minäkään käytettyjä varaosia osta kuin äärimmäisessä epätoivossa.
En saanut myytyä. Ostaja laittoi illalla viestin, että tuli toisiin ajatuksiin ja tarvitsee 50 euroa muualle. Nostin pestyt jouset takaisin laatikkoon ja vein autotalliin.

Kyllä noi menee sitten kun tulee sellainen ostaja joka niitä oikeasti tarvii. Tänä päivänä kaikki käytetty roina pitäis antaa ilmaiseksi tai sellaisella hinnalla, että ostaja ei tee tappio kaupassa kun itse taas samat romut laittaa myyntiin.

Ilman muuta ovat luotettavia yleisellä tasolla. Nappiin mennyt kauppa on normaali asia, eikä sitä sen kummemmin nosteta esille, joskus ei edes palautetta tule. Sama homma täälläkin. Kauppa-alusta rullaa hyvin ja lopulta epärehellisyysketjuun nostetaan tapauksia todella harvoin siihen nähden, miten paljon kauppa-alueella on tavaraa myynnissä. Jos tutkii sen mitä pystyy, eikä ihan keneltä tahansa osta, niin on lopulta aika pieni todennäköisyys joutua huijatuksi. Ja sitten tietysti ToriDiili, joka onkin ainut, millä tulee ostettua tavaraa, ellei näy luotettavan oloisella myyjällä jotain ihan harvinaista tavaraa, jonka sattuu tarvitsemaan.

Kyllä noi menee sitten kun tulee sellainen ostaja joka niitä oikeasti tarvii. Tänä päivänä kaikki käytetty roina pitäis antaa ilmaiseksi tai sellaisella hinnalla, että ostaja ei tee tappio kaupassa kun itse taas samat romut laittaa myyntiin.

Varmasti menee. Jos 50€ tuotteesta useampi tarjoaa 30€, niin kyllä se jossain vaiheessa napsahtaa kohdalleen jopa sillä 50€:lla.

Olen huomannut, että jos myynnillä ei ole kiirettä, niin kannattaa aloittaa korkeammalta hintapyyntö ja tiputtaa sitten alaspäin siihen asti, kunnes menee kaupaksi. Yhtään tuotetta ei ole jäänyt myymättä ja tarjousten kiihtyessä huomaa milloin markkinahinta alkaa lähestymään. Monista tuotteista ei välttämättä itse ymmärrä minkä arvoisia ovat, niin tulee ihan yllätyksenä, että miten paljon niistä saa vuosien päästäkin. Joku helkutin Blu-Ray- asemakin meni 10€ halvemmalla mitä olin melkein 10 vuotta sitten maksanut. Siinäkin ajatuksena oli vielä kaappiin laittaessa, että kuskataan jätteeseen sitten kun jaksaa, eihän asemia enää tarvita. Onneksi olin just silloin vähän saamattomana (=SER-jätekeräys kaukana) ja sitten vaan unohtui koko asia. Sama homma vanhan bluetooth- kaiuttimen osalta. Ihan laatukampe ilman vikoja, mutta ei USB-C:ta, huono muoto/koko ja ikääkin jo melkeen 7v, uuden tarjoustuotteen etsintä käynnissä. Mietin jo vähän, että ei kai tuommosta vanhaa pierua kukaan osta, mutta sainkin yli 50% maksamastani uuden hinnasta ja tarjoajiakin ehti olla muutamia. Tilalle nappaan uudempaa tekniikkaa esim Marshall Middleton 1:n tai 2:n muodossa ja pääsen eroon taas yhdestä ei-USB-C- laturista.

Näistä saa hyviä oppeja uusien tuotteiden hankintaan. Jos ostaessa panostaa hyvän tarjouksen etsintään laadukkaasta tuotteesta, niin lopulta saatat saada myynnin jälkeen sen oman 5-10v käyttöajan ihan samaan hintaan, kuin jos olisit alunperin "säästänyt" ja ostanut jonku paskemman tuotteen. Esim Blu-ray- asemassa juuri se ostettu asema 60€ vai perus-DVD 30€. Toisesta saa 10v päästä myynnillä 50€ ja toisesta tuskin kymppiä. Lopulta maksoit Blu-raysta 10v käytöstä 10€ ja DVD:sta 30€ jos kukaan ei osta sitä. Kannustaa panostamaan kerralla laatuun (hintalaatusuhde tietenkin huomioiden), eikä krääsään. Ääriesimerkkinä vaikkapa Legot. 4v lapsi leikkii nyt osittain samoilla Legoilla, kuin minä 30 vuotta sitten ja jos sieltä laittais jonku linnan myyntiin, niin aika paljon siitä saa pätäkkää, vaikka sitä onkin hankala verrata ostohetken arvoon. Silti jossain näkee puhuttavan, että onpa ne kalliita! Höpö höpö. Tarjouksesta alle 50€ jostain 30 vuotta kestävästä paloasemasta on pilkkahinta, kun vertaa siihen krääsään, mikä menee roskiin ensimmäisen käyttöviikon tai viimestään yhden leikkijän käyttökokemuksen jälkeen.

Nyt kauppaa käyvänä se oikeastaan vähän ärsyttää, kun tajuaa millaisen määrän rahanarvoista tavaraa on kuskannut aikojen saatossa kierrätykseen. Ennen en pitänyt vaivan arvoisena laittaa 20€:n tavaraa myyntiin, mutta ToriDiilin halpuuden ja kätevyyden myötä sellaisestakin jaksaa raapustaa ilmoituksen. Ilmoituksen teossa menee alle viisi minuuttia ja kauppojen jälkeen ei muuta kuin pakettiin ja vaikkapa työmatkalla voi nakata pakatun tuotteen pakettiautomaattiin. Onhan tämä ihan kiva juttu, että tavarat löytävät uuden kodin ja molemmat osapuolet ovat yleensä tyytyväisiä. "Toisen roska on toisen aarre" lienee sopiva ilmaisu. Torin myötä on tullut tavaksi, että jos ei banaaninkuorista puhuta, niin roskiin menossa oleva kama pitää tutkailla sillä silmällä, että irtoaisikohan tästä kuitenkin vielä pikkuisen riihikuivaa.

En saanut myytyä. Ostaja laittoi illalla viestin, että tuli toisiin ajatuksiin ja tarvitsee 50 euroa muualle. Nostin pestyt jouset takaisin laatikkoon ja vein autotalliin.

Moni ostaja voi olla niin persaukinen, että ostohaluja olisi kyllä, mutta ei maksukykyä. Minä aika surutta kerron mielipiteeni "kympin tinkaajista", koska hinnoittelen tavarat jo valmiiksi kohdilleen silloin kuin jotain myyn.

Sitten on niitä, jotka tekevät kauppaa ansaintamielessä eli "ostan halvalla - myyn kalliilla", on toinen syy näille tinkaajille. Myyt halvalla ja hetken päästä sama kama on myynnissä kalliimmalla.

100e tunti nykyään korjaamon tuntiveloitus, voi hiljaista olla kaupata käytettyjä jousia 2026.

99% kukaan laita käytettyjä jousia alle.
Johan tuossa sanottiin heti ekassa viestissä, että useampi on yrittänyt saada niitä 30€:lla eli toistaiseksi on ollut vain hinnasta kyse, ettei ole mennyt kaupaksi. Eihän se tietenkään 100-varmaa ole, että käyttöön menevät, mutta voisi olettaa, että 99% ostajista myös käyttää niitä.

Jos itse ei laita käytettyjä jousia alle, niin ei kannata olettaa, ettei muut laita. Sama homma aika monen tuotteen kohdalla.

No jos budjetti on siinä jamassa ettei ole suoraan varaa käytettyihin niin uudet asennettuna ovat varmaan vielä kauempana.

Kait tuollaiset vähän käytetyt jouset kelpaavat hyvinkin jollekkin opiskelijabudjetilla pelaavalle autoharrastajalle.

No en nyt tiedä jousien kohdalla, mutta käytettyjä iskareita tuskin kukaan.
Uskallan väittää, että vakuutusyhtiön ollessa esimerkiksi kolarikorjauksen maksajana, niin sinne kyllä laitetaan kaikki mahdollinen ns B osina

Uskallan väittää, että vakuutusyhtiön ollessa esimerkiksi kolarikorjauksen maksajana, niin sinne kyllä laitetaan kaikki mahdollinen ns B osina
Tähän sopis myös se, että jos osaa itse korjata, niin ottaa vakuutusyhtiöltä ne rahat ja korjaa itse niillä b-osilla, tai tilailee vaikka Torista esim. ne halvat jouset käytettynä.
Ei nyt Torista, mutta Liettua/Latvia akselilta on itsekin tullut jos jonkinlaista käytettyä purkuosaa tilailtua.
Meikäläisen autoon kun törmättiin, niin kertakorvauksena rapiat 2k€ tilille ja niillä sitten 18v vanhaan autoon käytettyä osaa, nippusidettä, vannenauhaa, popniittiä ja spray-maalia, niin kyllä siinä pari tonnia jäi vielä taskun pohjallekin.

Täh, ostin romua Torista, aktiivisesti viestittelin, kuten myyjäkin, en tinkinyt, olin samalla minuutilla myyjän oven takana kuin sovittiin, mutta sitten tuolta napsahtaa keskiverto neutraali arvostelu 🤔🤔
Ei tuo paljoa keskiarvoani pudota, kun muu palaute on 10/10, mutta silti ihmettelen että mitä olisin ostajana voinut tehdä paremmin.

Täh, ostin romua Torista, aktiivisesti viestittelin, kuten myyjäkin, en tinkinyt, olin samalla minuutilla myyjän oven takana kuin sovittiin, mutta sitten tuolta napsahtaa keskiverto neutraali arvostelu 🤔🤔
Ei tuo paljoa keskiarvoani pudota, kun muu palaute on 10/10, mutta silti ihmettelen että mitä olisin ostajana voinut tehdä paremmin.

Olisit voinut painottaa myyjälle että arvostelulla on sinulle merkitystä ja olisit kysynyt että mitä voit asian eteen tehdä että saat parhaan arvostelun.

Kääntäen ajatellen vaikka itseäni, että teen karkeasti noin yhden kaupanteon 1-2 päivässä, kun katsotaan pidempää aikaväliä.
Minulle ei ole suurta merkitystä palautearvollani, joten minulle tulee painottaa että jollekin on merkitystä torin palautteella.
Tämä siis tässä elämähetkessä, 15-vuotiaana minänä saattaisi olla eri ajatus

Olisit voinut painottaa myyjälle että arvostelulla on sinulle merkitystä ja olisit kysynyt että mitä voit asian eteen tehdä että saat parhaan arvostelun.

Kääntäen ajatellen vaikka itseäni, että teen karkeasti noin yhden kaupanteon 1-2 päivässä, kun katsotaan pidempää aikaväliä.
Minulle ei ole suurta merkitystä palautearvollani, joten minulle tulee painottaa että jollekin on merkitystä torin palautteella.
Tämä siis tässä elämähetkessä, 15-vuotiaana minänä saattaisi olla eri ajatus

Jep, enpä jaksa nillittää. Eri asia jos olisi eka ja ainoa palaute, niin voisi jopa vaikuttaa että profiilikuvan vieressä lukee 8, mutta tuskin kukaan jättää minun rojuja ostamatta jos keskiarvo pyöristyy kymppiin.

Torissahan pystyy saatuun arvosteluun kirjoittamaan kommentin joten mitä jos siinä kysyisit myyjältä tyyliin "Hei! Mielestäni kauppatapahtuma sujui hyvin mutta jäikö joku asia kaivertamaan kun annoit vajaat pisteet?". Myyjähän ei välttämättä tämän perusteella muuta arvosteluaan(en tiedä onko edes mahdollista), mutta muut sinun saamiasi palautteita lukevat saavat osviittaa että mikä on homman nimi.

Itse taas en ymmärrä miksi 10/10 täytyy olla se juttu. Eikö 8/10 vois olla se perus hyvin sujuneen kaupan maksimi ja extrasta sais sit 9 tai enemmän. Tulee perus kaupankävijöille aina paine laittaa se 10/10 kun kaikki muutkin antaa toisilleen 10/10 kysymyksiä kysymättä. Torissakin vois olla ne hymiöt mihin voi antaa maksimit koska perusasiat oli kunnossa ja lisäksi pari täppää lopussa että (x) koin kauppojen olevan erityisen hyvät (x) sain extraa tavaran lisäksi (x) sain kahvit (x) sain asennuksen kaupan päälle (x) muu [kirjoita]

Jep, enpä jaksa nillittää. Eri asia jos olisi eka ja ainoa palaute, niin voisi jopa vaikuttaa että profiilikuvan vieressä lukee 8, mutta tuskin kukaan jättää minun rojuja ostamatta jos keskiarvo pyöristyy kymppiin.
Jos on jo kymmeniä arvosteluja, yksi neutraali ei paljoa hetkauta. Mutta mietin vaan, että miten paljon torilaiset oikeesti lukee noita arvosteluja ennen kauppaa. Itellä menee aika usein vaan hinta ja kuvat silmään.

Ei toi nyt kummonen homma oo itsekään asentaa.

Ei niin, Corollassa 8 pulttia/mutteria auki ja sulla on jousi irti.
99% kukaan laita käytettyjä jousia alle.
Ei niin, ei näköjään edes perseaukiset. 😂 Itse maksoin Autodocilta alennuksella uutena noi, koiranluiden kans taistelin aluksi itse ja lopulta vein pajalle. Irrotin kyllä itse ja laitoin vakiot itse paikalleen. Voin kertoa, että madallusjouset on miellyttävämpi ja helpompi asentaa paikalleen kuin vakiot. Mutta se siitä. Jäädään odottelemaan ostajaa.

Jos on jo kymmeniä arvosteluja, yksi neutraali ei paljoa hetkauta. Mutta mietin vaan, että miten paljon torilaiset oikeesti lukee noita arvosteluja ennen kauppaa. Itellä menee aika usein vaan hinta ja kuvat silmään.
Itse luen aina. Kuten jo itse sanoitkin vaikka tulee useita huonompia arvosteluita viimeaikoina niin se ei paljoa arvosteluiden keskiarvoon vaikuta. Eli voit vaikka olla kunnon kauppamies 5 vuotta sadoilla hyvillä arvosteluilla, yhtäkkiä huumeet vie miehen ja löytyykin vähemmän laadukasta tavaraa tai muuten huonoja kauppakokemuksia. Noh, tuo on ehkä kärjistetty esimerkki...

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
307 048
Jäsenet
83 005
Uusin jäsen
luumurtuma

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom