Nettiauto - keskustelu, löydöt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Itse olen laittanut, että laittakaa Whatsappia tai viestiä. Ei siis tule yhtään vuodatusta puheluissa, joita sitten olisi raskasta kuunnella :D

Toki jotkut ei osaa lukea ja haluavat soittaa silti (tulee yleensä jostain jo tallennetusta "typerästä" numerosta). Ei tuo 500€ pitäisi paha olla, jos leimaakin esim 6kk jäljellä. Ja luulisi saavan ehkä 100€ vaikka auto oli täysin romu. Eli romu-ukko hakee lavalle. Muistaakseni romu Volvo nostettiin lavalle ja siitä sai vielä 150€.

Viimeksi Audi meni 1100€. Toki olisi halunnut sen 900€ sitten pihassa käydessään, mutta ei ollut pakko myydä, niin suostui korkeampaan hintaan.

Edit:
Pitää laittaa joku linkkikin. Tuollaista olen vähän mietiskellyt Nettimoton puolelta:
LiveWire One

Varmaan ihan huono? :) Eikä oikeasti ole enää HD merkkiäkään (jos sillä mitään väliä). En ole siis tuollaisella ajanut, mutta ilmeisesti jollain hieman huonommalla LiveWire:llä olen käynyt koeajolla.
Joo, no mulla on pelkät viestit, mutta silti tuli perässä ulinaa. Auto on ihan ajokelpoinen, mutta ei tietty mitään priimaa. Leimaa talven yli. Samanlaisista ajokelvottomistakin pyydetään 500-1000 e ja "ehjät" 1500 e, niin pyynnin pitäisi minimissään vastata auton kuntoa.

dmn, kiitos vinkistä, täytyy varmaan pistää sinne ellei ottajaa löydy. Vanhasta muistista pistin nettiautoon.

Reipas 29tkm ajettu per vuosi (557tkm). Vakkari, ilmastointi ja koukku, eli kaikki hienoidet :)

Itse ajoin aika pitkään Peugeot 406 farkulla. Siinä lähellä 530tkm, kun meni romutukseen. Siitä sai silloin 2000€ romutussetelin (eli tästä on jo vuosia). Pösö oli oikeasti hyvä peli (2.0HDi 110, joka oli ohjelmoitu hieman tehokkaammaksi, +20hv). Mutta en tiedä sitten tuosta Rellu Meganesta :)

Jep. Tuo 1.5 diesel saattaa olla ihan hyvä. Muu auto ehkä ei.

Edit:
Koska Rellulla on menty noin pitkästi, niin epäilen tuota moottoria siksikin hyväksi ja kestäväksi.

Itse ajan HUOMATTAVASTI mieluummin 406 pösöllä kuin tuollaisella Meganella.
406 on ihan hyvä auto, tai on ollut, ei se oikein nykypäivää enää ole.

Tuolla Hyundailla on kolarihistoria. Älkää kysykö, mistä tiedän... :notworthy:

1748640290134.jpeg

Viimeksi muokattu:
Vaikka et varmaan pelottelumielessä tarkoittanutkaan niin lähes kaikki 10v autot on jostain päin kolhittuja ja maalattuja (tai ruostekorjattuja) jos maalinpaksuusmittarilla katsoo. Itsellekin sattunut useampi jotka huomattu vasta kun vein pinnoitettavaksi.

Vaikka et varmaan pelottelumielessä tarkoittanutkaan niin lähes kaikki 10v autot on jostain päin kolhittuja ja maalattuja (tai ruostekorjattuja) jos maalinpaksuusmittarilla katsoo. Itsellekin sattunut useampi jotka huomattu vasta kun vein pinnoitettavaksi.

Joskus olen aina googlaillut, että tuleeko noita tuttuja autoja vastaan netissä. Nyt tuli.

Ja joo, omaankin autoon on vaihdettu puskuri. Ei tullut huomattua ostohetkellä, mutta kirkkaassa päivänvalossa sävyeron kyllä näkee tarkemmin katsoessa.

https://www.nettiauto.com/hyundai/ix35/15018318

Kuvan perusteella maalikkona pysty sanomaan, tarkoitatko että tuttu auto, vai tarkoitatko että tuossa on ollut sellainen kolari että se vaikuttaa auton arvostukseen, turvallisuuteen. Kuva toi mieleen lähinnä kosmeettiset jutut, mutta jos siellä tyynyt paukkuneet, eikä korjattu, ja jotain vääntynyt , turvarakenteita painut kasaan jne.

Ja joo, omaankin autoon on vaihdettu puskuri. Ei tullut huomattua ostohetkellä, mutta kirkkaassa päivänvalossa sävyeron kyllä näkee tarkemmin katsoessa.
Esim. Hondalla tuli aikanaan puskurit valmiiksi maalattuina varaosina, niin se uuden sopivuus oli vähän mitä oli. Tietysti muovinen maalattu osa ei muutenkaan ihan koskaan osu metallipintaan nähden. Jotkut uudetkin farmarit ovat aika karseita visuaalisesti, kun se perän muovitus ulottuu helposti pitkälle sivulle ja värisävyero pistää pahasti silmään.

e: Muutamaa autoa sitten kun oli tuo Honda, niin siitä kolhittiin parkkipaikalla edestä ja takaa puskurit vaihtoon. Sen jälkeen puskurit oli about samaa paria eli ostaja saattoi saada käsityksen, että muoviosat nyt vaan näyttää tuolta.

Kuvan perusteella maalikkona pysty sanomaan, tarkoitatko että tuttu auto, vai tarkoitatko että tuossa on ollut sellainen kolari että se vaikuttaa auton arvostukseen, turvallisuuteen. Kuva toi mieleen lähinnä kosmeettiset jutut, mutta jos siellä tyynyt paukkuneet, eikä korjattu, ja jotain vääntynyt , turvarakenteita painut kasaan jne.
Ei tuo nyt ole vielä edes kolaria nähnyt, onko tuosta edes turvalaitteita lauennut?

Tuo on siis syytön vastapuoleni, sen näin että ei siellä tyynyt tulleet ulos. Omalla voimalla lähti paikalta, kuten itsekin, mutta mistäpä sitä näkymättömistä vaurioista aina tietää. Johonkin sen energian täytyy kuitenkin mennä.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
278 719
Jäsenet
77 793
Uusin jäsen
NurmiNiina

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom