Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Itse olen laittanut, että laittakaa Whatsappia tai viestiä. Ei siis tule yhtään vuodatusta puheluissa, joita sitten olisi raskasta kuunnella :D

Toki jotkut ei osaa lukea ja haluavat soittaa silti (tulee yleensä jostain jo tallennetusta "typerästä" numerosta). Ei tuo 500€ pitäisi paha olla, jos leimaakin esim 6kk jäljellä. Ja luulisi saavan ehkä 100€ vaikka auto oli täysin romu. Eli romu-ukko hakee lavalle. Muistaakseni romu Volvo nostettiin lavalle ja siitä sai vielä 150€.

Viimeksi Audi meni 1100€. Toki olisi halunnut sen 900€ sitten pihassa käydessään, mutta ei ollut pakko myydä, niin suostui korkeampaan hintaan.


Edit:
Pitää laittaa joku linkkikin. Tuollaista olen vähän mietiskellyt Nettimoton puolelta:
LiveWire One

Varmaan ihan huono? :) Eikä oikeasti ole enää HD merkkiäkään (jos sillä mitään väliä). En ole siis tuollaisella ajanut, mutta ilmeisesti jollain hieman huonommalla LiveWire:llä olen käynyt koeajolla.
Joo, no mulla on pelkät viestit, mutta silti tuli perässä ulinaa. Auto on ihan ajokelpoinen, mutta ei tietty mitään priimaa. Leimaa talven yli. Samanlaisista ajokelvottomistakin pyydetään 500-1000 e ja "ehjät" 1500 e, niin pyynnin pitäisi minimissään vastata auton kuntoa.

dmn, kiitos vinkistä, täytyy varmaan pistää sinne ellei ottajaa löydy. Vanhasta muistista pistin nettiautoon.
 
Reipas 29tkm ajettu per vuosi (557tkm). Vakkari, ilmastointi ja koukku, eli kaikki hienoidet :)

Itse ajoin aika pitkään Peugeot 406 farkulla. Siinä lähellä 530tkm, kun meni romutukseen. Siitä sai silloin 2000€ romutussetelin (eli tästä on jo vuosia). Pösö oli oikeasti hyvä peli (2.0HDi 110, joka oli ohjelmoitu hieman tehokkaammaksi, +20hv). Mutta en tiedä sitten tuosta Rellu Meganesta :)


Jep. Tuo 1.5 diesel saattaa olla ihan hyvä. Muu auto ehkä ei.

Edit:
Koska Rellulla on menty noin pitkästi, niin epäilen tuota moottoria siksikin hyväksi ja kestäväksi.

Itse ajan HUOMATTAVASTI mieluummin 406 pösöllä kuin tuollaisella Meganella.
406 on ihan hyvä auto, tai on ollut, ei se oikein nykypäivää enää ole.
 
Tuolla Hyundailla on kolarihistoria. Älkää kysykö, mistä tiedän... :notworthy:


1748640290134.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Tuolla Hyundailla on kolarihistoria. Älkää kysykö, mistä tiedän... :notworthy:
Vaikka et varmaan pelottelumielessä tarkoittanutkaan niin lähes kaikki 10v autot on jostain päin kolhittuja ja maalattuja (tai ruostekorjattuja) jos maalinpaksuusmittarilla katsoo. Itsellekin sattunut useampi jotka huomattu vasta kun vein pinnoitettavaksi.
 
Vaikka et varmaan pelottelumielessä tarkoittanutkaan niin lähes kaikki 10v autot on jostain päin kolhittuja ja maalattuja (tai ruostekorjattuja) jos maalinpaksuusmittarilla katsoo. Itsellekin sattunut useampi jotka huomattu vasta kun vein pinnoitettavaksi.

Joskus olen aina googlaillut, että tuleeko noita tuttuja autoja vastaan netissä. Nyt tuli.

Ja joo, omaankin autoon on vaihdettu puskuri. Ei tullut huomattua ostohetkellä, mutta kirkkaassa päivänvalossa sävyeron kyllä näkee tarkemmin katsoessa.
 
Tuolla Hyundailla on kolarihistoria. Älkää kysykö, mistä tiedän... :notworthy:

https://www.nettiauto.com/hyundai/ix35/15018318

Kuvan perusteella maalikkona pysty sanomaan, tarkoitatko että tuttu auto, vai tarkoitatko että tuossa on ollut sellainen kolari että se vaikuttaa auton arvostukseen, turvallisuuteen. Kuva toi mieleen lähinnä kosmeettiset jutut, mutta jos siellä tyynyt paukkuneet, eikä korjattu, ja jotain vääntynyt , turvarakenteita painut kasaan jne.
 
Ja joo, omaankin autoon on vaihdettu puskuri. Ei tullut huomattua ostohetkellä, mutta kirkkaassa päivänvalossa sävyeron kyllä näkee tarkemmin katsoessa.
Esim. Hondalla tuli aikanaan puskurit valmiiksi maalattuina varaosina, niin se uuden sopivuus oli vähän mitä oli. Tietysti muovinen maalattu osa ei muutenkaan ihan koskaan osu metallipintaan nähden. Jotkut uudetkin farmarit ovat aika karseita visuaalisesti, kun se perän muovitus ulottuu helposti pitkälle sivulle ja värisävyero pistää pahasti silmään.

e: Muutamaa autoa sitten kun oli tuo Honda, niin siitä kolhittiin parkkipaikalla edestä ja takaa puskurit vaihtoon. Sen jälkeen puskurit oli about samaa paria eli ostaja saattoi saada käsityksen, että muoviosat nyt vaan näyttää tuolta.
 
Kuvan perusteella maalikkona pysty sanomaan, tarkoitatko että tuttu auto, vai tarkoitatko että tuossa on ollut sellainen kolari että se vaikuttaa auton arvostukseen, turvallisuuteen. Kuva toi mieleen lähinnä kosmeettiset jutut, mutta jos siellä tyynyt paukkuneet, eikä korjattu, ja jotain vääntynyt , turvarakenteita painut kasaan jne.
Ei tuo nyt ole vielä edes kolaria nähnyt, onko tuosta edes turvalaitteita lauennut?

Tuo on siis syytön vastapuoleni, sen näin että ei siellä tyynyt tulleet ulos. Omalla voimalla lähti paikalta, kuten itsekin, mutta mistäpä sitä näkymättömistä vaurioista aina tietää. Johonkin sen energian täytyy kuitenkin mennä.
 
Tuo on siis syytön vastapuoleni, sen näin että ei siellä tyynyt tulleet ulos. Omalla voimalla lähti paikalta, kuten itsekin, mutta mistäpä sitä näkymättömistä vaurioista aina tietää. Johonkin sen energian täytyy kuitenkin mennä.
Puskurin takana on poikittaispalkki, mikä syö tuollaiset voimat.

Mutta tuollaisia kolareita on suurimassa osassa käytettyjä, varsinkin jos ostetaan jotain 10v vanhaa autoa.
 
Tilaa vaikka printattuna stickerapp.fi (varmasti löytyy muitakin, mutta tuota itse käytin, kannattaa varmaan tehdä BW tai CMYK muodossa varmuuden vuoksi).
Tuolta olisi pitänyt tilata useampi kappale niin käytin vanhaa mustesuihkua, paperiliimaa ja biltsun kiveniskuteippiä. (Noista luvuista ei kannata välittää ne on rekisteriotteesta ja huuhaata kun japsituonti, koko auton kantavuus on naurettavat 110 kg joten tällaisen reilu kaksimetrisen korston kanssa ei mahdu kovin isoa matkustajaa :lol: ).
IMG_1782.jpeg
Näitäkään tuskin tarkistetaan missään muualla kuin Suomessa. Ja alkuperäinenkin oli pelkkä tarra, ei mikään stanssattu levy joten kannattaa olla tarkkana pesun kanssa.

Jos ei käytetystä löydy niin hyvä syy tinkiä kun toi on kallis tilata maahantuojalta/tehtaalta.
 
Tästä syystä meille valikoitui rouvan kauppakassiksi BMW:n b47 moottoriversiolla varustettu Cooper SD. En ymmärrä miksi nuo suht tehokkaat pikkudieselit ei nauti isompaa suosiota. Kulutus 4 litraa sataselle, dieselvero mitätön ja kuitenkin vääntöä tuohon kokoluokkaan oikein riittävästi.
 
Joo, jos haluaa elää ns. reunalla. Moottorina on BMW/PSA yhteistyön hedelmä Prince N14, joka on surullisen kuuluisa viritys. Jotkut tuntevat kyseisen moottorin pösön THP-moottorina ja google kertoo lisää.

Kaikissa pikkumoottoreissa missä on turbot on ongelmia. Ennen oli isot vaparit ja kestivät hyvin sinne 300tkm asti ilman isompia remppoja. Kaverilla on tosin bemarin pahamaineinen N13 moottorinen jolla on ajettu yli 250tkm ilman jakopääremppaa. Pari kertaa ketju/kiristin tarkistettu ja ei ole pahasti venynyt. Riippuu paljon ajosta (90% maantie) ja pidosta (max 15tkm öljynvaihtovälit) miten nämä kestää
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun on moottoreista puhe, millaisia nämä renaultin ja dacian(eli renaultin) alle litraiset kolmipyttyiset on? Oletan ettei ne ole sen ihmeellisempiä kestävyydeltään, vaikka kylkeen iskisi hybridijärjestelmän? Ihan samanlaisia pommeja kuin fordin, PSA:n ja muiden pikkukoneet?
 
Nyt kun on moottoreista puhe, millaisia nämä renaultin ja dacian(eli renaultin) alle litraiset kolmipyttyiset on? Oletan ettei ne ole sen ihmeellisempiä kestävyydeltään, vaikka kylkeen iskisi hybridijärjestelmän? Ihan samanlaisia pommeja kuin fordin, PSA:n ja muiden pikkukoneet?
Rellun kolmepyttyisissä ei taida pahempia tyyppivikoja olla...ainakaan mitään yllämainittuihin verrattavaa. Näistä täällä joku tiesi aiemmin kertoa että myös kolmepyttyiseen voi joutua jakoketjun jossain välissä uusimaan mutta ei ole kuitenkaan sellainen riesa kuin 1.2/1.3tce:ssä.
 
Nyt kun on moottoreista puhe, millaisia nämä renaultin ja dacian(eli renaultin) alle litraiset kolmipyttyiset on? Oletan ettei ne ole sen ihmeellisempiä kestävyydeltään, vaikka kylkeen iskisi hybridijärjestelmän? Ihan samanlaisia pommeja kuin fordin, PSA:n ja muiden pikkukoneet?
Ei niissä mitään hälyyttää ongelmaa ole. Ketju kestää sen 150-200tkm. Jakopään laitolla menee taas toisen samanlaisen. Yleisesti ihan luotettavia pelejä.
 
Nyt kun on moottoreista puhe, millaisia nämä renaultin ja dacian(eli renaultin) alle litraiset kolmipyttyiset on? Oletan ettei ne ole sen ihmeellisempiä kestävyydeltään, vaikka kylkeen iskisi hybridijärjestelmän? Ihan samanlaisia pommeja kuin fordin, PSA:n ja muiden pikkukoneet?
0.9 turbo pitäisi olla erittäin hyvä moottori kestävyydenkin kannalta. Selvittelin sitä, kun mulla oli Renault Clio farkku tuolla moottorilla. Eli moottori on ihan huippua tuossa kokoluokassa.

Uudempaa Clioa ei farkkuna saa ja moottorikin taitaa olla 1.0 turbo. Eli ainakin hieman eri moottori se. Toki muuten tuo uudempi Clio olisi minusta vielä huomattavasti laadukkaampikin ja hiljaisempikin.
 
Oho, olen yllättynyt. Jotenkin arvelin, ettei alle litrainen voi olla oikeasti millään muotoa pitkäikäinen. Pikalukaisulla noissa 1.2/1.3l taitaa olla lähinnä karstoittumisongelmaa?
 
Oho, olen yllättynyt. Jotenkin arvelin, ettei alle litrainen voi olla oikeasti millään muotoa pitkäikäinen. Pikalukaisulla noissa 1.2/1.3l taitaa olla lähinnä karstoittumisongelmaa?
Jep. Tuo karstoittuminen isommissa oli se juttu (mitä en ulkoa muistanut). 0.9T ei ole siis sitä ongelmaa, koska siltäosin hieman erilainen moottori.

Ei siis mitään huonoja nuo isommat/uudemmatkaan. Ja jos hieman uudemman auton haluaa, niin pakko ottaa sitten sellainen moottorikin.
 
Exä ajeli 7-vuotta ja 140tkm tommosella 0,9l cliolla (vm.2016). Eipä ollut hällä siinä mitään huolia. Kuulemma rupes keskuslukitus reistailemaan viime vuonna, niin pisti kiertoon. Eiköhän halunnut myös vaihtaa ihan vaihtamisen ilosta.

Noin niikö autonahan se oli kyllä kamalaa muovia kabiinistaan. Vakkarin nappi oli muistaakseni käsijarrun vieressä, joten eipä tullut käytettyä ja tiemelu oli huumaava.

Mutta jos kritterinä on päästä vain huoletta liikkumaan, niin voisin suositella siinä missä japanilaistakin pikkukippoa :thumbsup:
 
Exä ajeli 7-vuotta ja 140tkm tommosella 0,9l cliolla (vm.2016). Eipä ollut hällä siinä mitään huolia. Kuulemma rupes keskuslukitus reistailemaan viime vuonna, niin pisti kiertoon. Eiköhän halunnut myös vaihtaa ihan vaihtamisen ilosta.

Noin niikö autonahan se oli kyllä kamalaa muovia kabiinistaan. Vakkarin nappi oli muistaakseni käsijarrun vieressä, joten eipä tullut käytettyä ja tiemelu oli huumaava.

Mutta jos kritterinä on päästä vain huoletta liikkumaan, niin voisin suositella siinä missä japanilaistakin pikkukippoa :thumbsup:
Vakkarin on/off nappi on käsijarrun vieressä, muuten vakkaria käytetään ratin napeista.

Ämpärimuovia on paljon, mutta 500€ kun laitto vaimennusta niin jopa hiljainen auto.

Itse ostin 3v vanhan 40tkm ajetun vm2019 9200€

Ohjelmoituna 130hv ja 215nm oikein passeli auto paikasta a paikkaan b halvalla ja tilaakin on farkussa kiitettävästi.

0.9tce on luotettava moottori imusarja suihkutuksella ja siksi ei karstoitu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
279 031
Viestejä
4 798 215
Jäsenet
77 866
Uusin jäsen
VL1

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom