Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Katselee Polon kuvaa, niin oon ainakin törmännyt Fabioissa, että karvalakissa on pelkkä nopeuden rajoitin eikä vakionopeuden säädintä ja tuo orggis vilkkuviiksi ohjaisi sitä (vähän ikonikin siinä näyttäisi enemmän rajoittimen ikonilta, kuin säätimen). Sitten lisätty tuo alempi jälkiasenteinen vakionopeuden säädin.
 
Vaggineissa tavallinen vakkari on 99%:sti samassa viiksessä vilkun kanssa ja toimii viiksen pään napeista.

Adaptiiviselle on oma viiksi vilkkuviiksen alapuolella.
 
Vaggineissa tavallinen vakkari on 99%:sti samassa viiksessä vilkun kanssa ja toimii viiksen pään napeista.

Adaptiiviselle on oma viiksi vilkkuviiksen alapuolella.
No ei nyt ihan kaikissa kun ainakin Volkkarin puolella se on monitoimiratissa ainakin Polo, Passat, Tiguan, Golf etc. akselilla, jos monitoimiratti on ruksittu.

Olisiko tässä Polossa asennettu orkkis vakkarin viiksi ja toivottu että sillä saadaan autoon vakionopeudensäädin. Kun ei ole toiminut tai ei ole osattu koodata tmv. niin on sitten asennettu tuo jälkiasenteinen vakionopeudensäädin.
 
No ei nyt ihan kaikissa kun ainakin Volkkarin puolella se on monitoimiratissa ainakin Polo, Passat, Tiguan, Golf etc. akselilla, jos monitoimiratti on ruksittu.

Olisiko tässä Polossa asennettu orkkis vakkarin viiksi ja toivottu että sillä saadaan autoon vakionopeudensäädin. Kun ei ole toiminut tai ei ole osattu koodata tmv. niin on sitten asennettu tuo jälkiasenteinen vakionopeudensäädin.

Jeps eli volkkarissa olisi riittänyt vain ohjelmistosta napata toiminto päälle, mutta sehän ei onnistu millään perus vikakoodinlukijalla.
 
No ei nyt ihan kaikissa kun ainakin Volkkarin puolella se on monitoimiratissa ainakin Polo, Passat, Tiguan, Golf etc. akselilla, jos monitoimiratti on ruksittu.

Olisiko tässä Polossa asennettu orkkis vakkarin viiksi ja toivottu että sillä saadaan autoon vakionopeudensäädin. Kun ei ole toiminut tai ei ole osattu koodata tmv. niin on sitten asennettu tuo jälkiasenteinen vakionopeudensäädin.
Ja ainakin monissa Audeissa, Skodissa ja Seateissa sitten erillisessä viiksessä, oli sitten perinteinen tai adaptiivinen vakkari. Eli kyllä tuolta konsernin sisältä tosiaan löytyy toteutustapaa joka lähtöön.
 
Eikös nuo 5 vaihteiset ole jo ihan ok, toki aiemmat neljävaihteiset ei ehkä niin moderneja ole. Saabihan ei noita automaatteja tehnyt itse vaan ne oli Aisinin japanilaisia askeja samoja on ollut mm Volvo V70 yms.
 
Aisin tekee hyviä askeja. :thumbsup: Eihän se nyt moderni tämän päivän standardeilla ole, muttei pitäisi räjähtääkään kesken ajon.

Kun pysyy perinteisissä momenttimuunnin tai eCVT laatikossa niin ihan hirveän metsään ei mene. Toki mikään ei toimi loputtomasti ilman huoltoa, mutta joitakin pitää huoltaa silti enemmän ja silti ne on alttiita vioille.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
292 492
Viestejä
5 004 449
Jäsenet
80 292
Uusin jäsen
The Flying Apatosaurus

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom