Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Katselee Polon kuvaa, niin oon ainakin törmännyt Fabioissa, että karvalakissa on pelkkä nopeuden rajoitin eikä vakionopeuden säädintä ja tuo orggis vilkkuviiksi ohjaisi sitä (vähän ikonikin siinä näyttäisi enemmän rajoittimen ikonilta, kuin säätimen). Sitten lisätty tuo alempi jälkiasenteinen vakionopeuden säädin.
 
Vaggineissa tavallinen vakkari on 99%:sti samassa viiksessä vilkun kanssa ja toimii viiksen pään napeista.

Adaptiiviselle on oma viiksi vilkkuviiksen alapuolella.
 
Vaggineissa tavallinen vakkari on 99%:sti samassa viiksessä vilkun kanssa ja toimii viiksen pään napeista.

Adaptiiviselle on oma viiksi vilkkuviiksen alapuolella.
No ei nyt ihan kaikissa kun ainakin Volkkarin puolella se on monitoimiratissa ainakin Polo, Passat, Tiguan, Golf etc. akselilla, jos monitoimiratti on ruksittu.

Olisiko tässä Polossa asennettu orkkis vakkarin viiksi ja toivottu että sillä saadaan autoon vakionopeudensäädin. Kun ei ole toiminut tai ei ole osattu koodata tmv. niin on sitten asennettu tuo jälkiasenteinen vakionopeudensäädin.
 
No ei nyt ihan kaikissa kun ainakin Volkkarin puolella se on monitoimiratissa ainakin Polo, Passat, Tiguan, Golf etc. akselilla, jos monitoimiratti on ruksittu.

Olisiko tässä Polossa asennettu orkkis vakkarin viiksi ja toivottu että sillä saadaan autoon vakionopeudensäädin. Kun ei ole toiminut tai ei ole osattu koodata tmv. niin on sitten asennettu tuo jälkiasenteinen vakionopeudensäädin.

Jeps eli volkkarissa olisi riittänyt vain ohjelmistosta napata toiminto päälle, mutta sehän ei onnistu millään perus vikakoodinlukijalla.
 
No ei nyt ihan kaikissa kun ainakin Volkkarin puolella se on monitoimiratissa ainakin Polo, Passat, Tiguan, Golf etc. akselilla, jos monitoimiratti on ruksittu.

Olisiko tässä Polossa asennettu orkkis vakkarin viiksi ja toivottu että sillä saadaan autoon vakionopeudensäädin. Kun ei ole toiminut tai ei ole osattu koodata tmv. niin on sitten asennettu tuo jälkiasenteinen vakionopeudensäädin.
Ja ainakin monissa Audeissa, Skodissa ja Seateissa sitten erillisessä viiksessä, oli sitten perinteinen tai adaptiivinen vakkari. Eli kyllä tuolta konsernin sisältä tosiaan löytyy toteutustapaa joka lähtöön.
 
Eikös nuo 5 vaihteiset ole jo ihan ok, toki aiemmat neljävaihteiset ei ehkä niin moderneja ole. Saabihan ei noita automaatteja tehnyt itse vaan ne oli Aisinin japanilaisia askeja samoja on ollut mm Volvo V70 yms.
 
Aisin tekee hyviä askeja. :thumbsup: Eihän se nyt moderni tämän päivän standardeilla ole, muttei pitäisi räjähtääkään kesken ajon.

Kun pysyy perinteisissä momenttimuunnin tai eCVT laatikossa niin ihan hirveän metsään ei mene. Toki mikään ei toimi loputtomasti ilman huoltoa, mutta joitakin pitää huoltaa silti enemmän ja silti ne on alttiita vioille.
 
Miksi autossa on tuollainen ylimääräinen viiksi vasemmalla puolella? Polo, uusin korimalli, pre-facelift. Vakkarin säätö kun on mielestäni tuossa ylemmässä viiksessä, jos tarkkaan katsoo, enkä kyllä muista muista muissa autoissa nähneeni kahta viikseä samalla puolella...

1762322037719.png


Yks vaihtoehto voisi olla että autoon on asennettu jälkiasenteinen vakkari, sen jälkeen siitä on hajonnut vasen viiksi ja uutta ostaessa on tiskillä kysytty että onko autossa vakkari -> nyt siinä on kahdet vakkarin säätimet :lol:
 
Aisinin lootat on hyviä joo, mulla on monta Volvoa niillä ollut ja tarjoavat rennonletkeää etenemistä vailla sen kummempia kommervenkkeja. Olen itse jotenkin ajatellut saabin vähän "sporttisempana" ruotsalaisena ja tästä syystä en ymmärrä tuollaista vähän tehokkaampaa Saabia automaattina. Olenkin vanha änkyrä.
 
Jos tehoa otetaan oikeasti Saabista, niin onko tuo kone aina sama 2.3l versio. Sitten vaan isompaa ahdinta ja 500hp irti? (ja muutamia muita komponentteja).
 
Eniten suomalainen arvostaa käytetyssä autossa alhaisia kilometrejä ja ruostetta.

Fiesta 1.4 vm. 2007 ajettu 87 tkm, hp. 4990€.

"Säilytetty kerrostalon alakerran lämpimässä autotallissa." <-- Siksi varmaan maali kupliikin. Renkaat on sentään aidosti hyvät, talvirenkaina HKPL 10 näin vanhassa autossa! Jakohihna on tosin vaihdettu viimeksi vuonna 2016. Ehkä ahkera tinkijä saa jakopääremontin samaan 5k€ hintaan? :hmm:

1763763613911.png


Eli eli... tonnin pommeilla ajelu on mennyttä aikaa. Ne on viiden tonnin pommeja tai sitten 300 tkm ajettuja.
 
Miksi autossa on tuollainen ylimääräinen viiksi vasemmalla puolella? Polo, uusin korimalli, pre-facelift. Vakkarin säätö kun on mielestäni tuossa ylemmässä viiksessä, jos tarkkaan katsoo, enkä kyllä muista muista muissa autoissa nähneeni kahta viikseä samalla puolella...

1762322037719.png


näköjään volkkarille jääny ylimääräisiä viiksiä niin käytetty niitä monitoimiratin sijaan :D

yleisestihän nää vakkariviikset hävisi joskus ~2006-2010 tienoilla, kun tuli rattiin oma ohjainlaite. Itellä vielä 06 audi missä on oma viiksi vakkarille.

mutta mikä ja miksi toi alempi viiksi on? siinähän on nopeudenrajoittimen logo? eli käytetään erikseen vakkarin nopeusrajoitin-toimintoa. onpa sekavat setit.

vai juontaako tää sirupula-ajoista kun ei voinut valmistaa ratin ohjainlaitteita???
 
Eikö tätä nyt jokunen viesti taaksepäin jo veivattu tarpeeksi tätä vakkariasiaa. Syystä tai toisesta laitettu jälkiasenteinen vakkari, tuo alempi viiksi ei ole volkkarin oma, jos sitä meinaat.
 
mutta mikä ja miksi toi alempi viiksi on? siinähän on nopeudenrajoittimen logo? eli käytetään erikseen vakkarin nopeusrajoitin-toimintoa. onpa sekavat setit.

Vaikutti jälkiasennus jutulta
,,,,,

Jos jälkiasennus niin ihan siisti, ja ilmeisesti ihan kiinteä viiksi, eli näyttää kuin reikä muoviin siihen kiristetty.

Jokin tälläinen
kuva_2025-11-05_095612012.png
Vaikuttaa jälkiasennuksekselta, esim ford-galaxy-2016-cruise-control-kit-seamless-integration/

Haluttu paremin käytettävää vakkaria, se onko siinä onnistuttu, ehkä toimii jos moiset ominaisuudet sopii omaa ajoprofiiliin
 
Eniten suomalainen arvostaa käytetyssä autossa alhaisia kilometrejä ja ruostetta.

Fiesta 1.4 vm. 2007 ajettu 87 tkm, hp. 4990€.

"Säilytetty kerrostalon alakerran lämpimässä autotallissa." <-- Siksi varmaan maali kupliikin. Renkaat on sentään aidosti hyvät, talvirenkaina HKPL 10 näin vanhassa autossa! Jakohihna on tosin vaihdettu viimeksi vuonna 2016. Ehkä ahkera tinkijä saa jakopääremontin samaan 5k€ hintaan? :hmm:

1763763613911.png


Eli eli... tonnin pommeilla ajelu on mennyttä aikaa. Ne on viiden tonnin pommeja tai sitten 300 tkm ajettuja.
Aikamoinen kristallipallon saa olla jos tuosta jäljestä helmassa näet, että se on ruostetta.

Toki, itsellä oli aikanaan uusi -06 ST fiesta ja sitä maalailtiin takuuna, kun ovien saumat ruostui, että onhan noissa tuon ajan foordeissa maali ongelmia.
 
no jos kauppakassina käytetty niin siihen on potkittu saappaita talvella. noi on just sellasia et vähistä kilsoista huolimatta voi olla kytkin loppu, penkit puhki jne.
 
Eniten suomalainen arvostaa käytetyssä autossa alhaisia kilometrejä ja ruostetta.

Fiesta 1.4 vm. 2007 ajettu 87 tkm, hp. 4990€.

"Säilytetty kerrostalon alakerran lämpimässä autotallissa." <-- Siksi varmaan maali kupliikin. Renkaat on sentään aidosti hyvät, talvirenkaina HKPL 10 näin vanhassa autossa! Jakohihna on tosin vaihdettu viimeksi vuonna 2016. Ehkä ahkera tinkijä saa jakopääremontin samaan 5k€ hintaan? :hmm:

1763763613911.png


Eli eli... tonnin pommeilla ajelu on mennyttä aikaa. Ne on viiden tonnin pommeja tai sitten 300 tkm ajettuja.
Miten tonnin pommi ei ole 300tkm ajettu? Sehän on melkein konseptiin sisäänleivottu ominaisuus.
 
Aikamoinen kristallipallon saa olla jos tuosta jäljestä helmassa näet, että se on ruostetta.

Toki, itsellä oli aikanaan uusi -06 ST fiesta ja sitä maalailtiin takuuna, kun ovien saumat ruostui, että onhan noissa tuon ajan foordeissa maali ongelmia.

Ruostetta tai ei, hintapyyntöhän on täysin pöyristyttävä. Samaan hintaluokkaan saat kirjaimellisesti 10 vuotta uudemman Fiestan samoilla kilometreillä.

 
Ja autokanta on osittain siksi niin vanhaa, että jengi ei poista romuja rekisteristä. Täällä on ihan hemmetisti autoja / asukas.
Tarkoitatko että pihalla seisoo autoja ?
Taraficom tilastoi myös tieliikenne käytössä olevat, ilman museoautoja henkilöautojen keski-ikä viimevuonna yli 13 vuotta.
Nopeasti näytti siltä että rekisterissä noin miljoona enemmän, näistä varmasti osa kuitenkin tieliikenteessä, osa levossa, ja paljon niitä romuja. Ei ihme että suunnitellaan kovistelua niiden romujen pois saamiseksi.
 
Miten tonnin pommi ei ole 300tkm ajettu? Sehän on melkein konseptiin sisäänleivottu ominaisuus.

Ei kai sentään historiallisesti? @TeknoR suositteli v. 2016 mahdollisimman edulliseen autoiluun vuosituhannen alun pikkuautoa, alle 200 tkm ajettuna ja alle 2000€ ostohinnalla, hauskasti just saman sukupolven Fiestaa kuin itsekin tuohon ylle linkkasin.

Nyt markkina on muuttunut, ja rajusti onkin. Onhan Moottori-lehtikin uutisoinut, kuinka halvoista autoista on nykyään pulaa.

Aikamoinen kristallipallon saa olla jos tuosta jäljestä helmassa näet, että se on ruostetta.

Naarmu tai lommo se nyt ainakaan ei ole, ja kun zoomailee, niin kuplimiselta tuo eniten näyttää.

----

Tuo Fiesta on hassu myös siitä näkökulmasta, että oma 2001 Focus alle 140 tkm ajettuna maksoi liikkeestä ostettuna kolme vuotta sitten ~puolet tuosta Fiestan pyynnistä... Fiestan kilsat on kyllä pienet, mutta siinä on tuo jakopää heti tehtävänä ja helma fiksattavana. Ja vaikka nuo olisi kunnossa, niin onhan tuo pyynti silti korkea. Ei tuon ikäisen auton pieniä kilsoja ehdi enää hyödyntämään, aika syö ennen kuin kilometrit kuluttavat loppuun.
 
Viimeksi muokattu:
Miten toi fiksu kauppa toimii tai mitä se tarkoittaa? Valitsin jonkun sellaisen, laitoin auton myyntiin pyynnillä 1500e ja tuli viestiin heti jokin 2200e tarjous "ukrainalainen mies". Onko noi sitovia tarjouksia? Jotain huijauksia eikai kukaan tarjoa paljon yli pyynnin?
 
Ja autokanta on osittain siksi niin vanhaa, että jengi ei poista romuja rekisteristä. Täällä on ihan hemmetisti autoja / asukas.
Heh, joo. Äitilläni oli 6 vuotta kaksi autoa kun ei raaskinut luopua vanhasta uskollisesta kaupparatsustaan. Viime kesänä viimein myi pois turhakkeen pihasta. (Oli siis ”ajossa” ja katsastettuna koko tuon ajan.)
 
Miten toi fiksu kauppa toimii tai mitä se tarkoittaa? Valitsin jonkun sellaisen, laitoin auton myyntiin pyynnillä 1500e ja tuli viestiin heti jokin 2200e tarjous "ukrainalainen mies". Onko noi sitovia tarjouksia? Jotain huijauksia eikai kukaan tarjoa paljon yli pyynnin?

Rahat jää holdiin välittäjän tilille ennen kuin luovutat auton ostajalle ja niiden vapautus vaatii ostajalta kuittauksen.


Ylihinnan maksamiselle en kyllä keksi järkevää syytä. Oma arvaus voisi olla, että kaveri on itse "myymässä" Alma Niemiselle kylpytynnyrin 2200€ arvosta ja yrittää saada Alman maksamaan rahat tuonne Nettiauton tilille. Ehkä autonostajaehdokas vielä haluaisi loput käteisenä auton luovutuksen yhteydessä ("maksoin vahingossa 700€ liikaa, no, sama sinun antaa ne käteisenä minulle").

Sitten jossakin vaiheessa Alma Nieminen herää, kun ei tullutkaan kylpytynnyriä, ja aletaan selvittelemään rahojen liikkeitä. En tekisi kauppoja ostajan kanssa...

Edit: Ehkä tuossa ostajana voisi vielä sellaista jäynää yrittää, että ei kuittaa palvelussa autoa vastaanotetuksi eikä rekisteröi sitä itselleen Trafin kanssa (koska on viemässä sen Ukrainaan sikäläiseen rekisteriin), ja sitten kinuta rahoja takaisin Nettiautolta, kun myyjä ei luovuttanutkaan autoa. (Pitäisi videoida luovutus ja ostaja papereineen, että on varmasti sama, jonka kanssa on kauppaa tehty.) Ylihinnan maksamista tämä ei tosin selitä...
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
292 767
Viestejä
5 011 065
Jäsenet
80 330
Uusin jäsen
nipe142

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom