Nettiauto - keskustelu, löydöt

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dzeeta
  • Aloitettu Aloitettu
Avainsana: pärjää. Kaikilla katsastetuilla autoilla pärjää ja pääsee eteenpäin. Mutta jos haluaa ajamisestä edes himpun verran nauttia, niin se ei onnistu millään litrankoneisella autolla.
Hyvin nauttii käyttis Kiallakin 1.0 turbiini koneella, huikeat 120 hevosta jyllää. Kunnes käy välillä harrasteella ajelee ja toteaa että eipä se niin mielekästä olekaan.
 
Avainsana: pärjää. Kaikilla katsastetuilla autoilla pärjää ja pääsee eteenpäin. Mutta jos haluaa ajamisestä edes himpun verran nauttia, niin se ei onnistu millään litrankoneisella autolla.

Kympillä saa just ja just sisäänajetun 3-litraisen, jolla pärjää paremmin liikenteessä kuin litraisella https://www.nettiauto.com/bmw/130/15481327
Ymmärrän ajatuksen, mutta itse en ikinä ostaisi 300tkm tuupatun ja 20v vanhan auton käyttöautoksi. Tähän selvennyksenä, en harrasta autoja. Itse en vaan näe syytä ostaa vanhaa ja loppuunajettua (yhtä ääripää kun juuri sisäänajettu) autoa, varsinkaan omaan käyttöön.

En ikinä ole ymmärtänyt tuota lausetta, pärjää paremmin liikenteessä. Jokainen auto kulkee 120kmh ja jokaisella pääsee toisesta ohi tarvittaessa. Jos pelkkää maantieajoa ajaa, niin todennäköisesti joku hieman isompi kone on taloudellisempi kun pikkukone. Silloin ymmärrän sen isomman, mutta ei sekään tarvitse olla mikään 3L.
 
En ikinä ole ymmärtänyt tuota lausetta, pärjää paremmin liikenteessä. Jokainen auto kulkee 120kmh ja jokaisella pääsee toisesta ohi tarvittaessa.

Kai ymmärrät kuitenkin sen, että autoilijoita on erilaisia? Joku toinen saattaa ajatella, että tehokkaammalla autolla matkan tekeminen on mukavempaa kuin nuhapumpulla. Toki jos ajaa vain pakolliset ajot töihn/kauppaan/harrastuksiin niin ei ehkä niinkään ajattele autoilua muuta kuin pakollisena asiana eikä siihen tarvitse kuin sen 100hv.
 
Muualla kun suomessa ei välitetä autoista juuri muuten kun että ovat kulkuväline paikasta A paikkaan B. Paljon myös Europassa kiertäneenä näkee kyllä enemmän kallita ja tehokkaita autoja, tämäkin perustuu lähinnä veroukseen. En ole myöskään missään muualla kuullut kenenkään suusta normaalista käyttöautosta puhuvan mistään 0-100 kiihtyvyydestä. Lähinnä sen takia, koska ketään ei kiinnosta.

Mihin väitteesi perustuu? Erilaisissa tutkimuksissa autoilu status-symbolina ei ole Suomessa erityisen vahva. Entisessä itäblokissa ja Balkanilla se on voimakkain (tätä ei voi tarkasti mitata, mutta jollain tapaa), samoin "machokulttuurimaissa", kuten Italiassa. Ei Suomi mikään Alankomaat ole, jossa auton omistus voi olla vähän hävettävääkin, mutta on vaikea keksiä perusteluja sille, miksi Suomi olisi autojen arvostuksen suhteen jotenkin erityinen Euroopassa. Suomessa näkyvät status-symbolit ylipäätään ovat enemmän tabu kuin arvostuksen aihe.
 
Kai ymmärrät kuitenkin sen, että autoilijoita on erilaisia? Joku toinen saattaa ajatella, että tehokkaammalla autolla matkan tekeminen on mukavempaa kuin nuhapumpulla. Toki jos ajaa vain pakolliset ajot töihn/kauppaan/harrastuksiin niin ei ehkä niinkään ajattele autoilua muuta kuin pakollisena asiana eikä siihen tarvitse kuin sen 100hv.
Huoh, et viitsinyt koko viestiä lainata, vaan nimenomaan vaan kohdan missä asiaa ihmettelen ilman loppuosaa? Näinhän tietysti saat syyn kehittää jonkinlaista draamaa, mikä näyttää olevan enemmän pointtisi kun keskustella asiasta. Turha tästä alkaa vääntämään kun kantasi tuli esiin :thumbsup:
 
Mihin väitteesi perustuu? Erilaisissa tutkimuksissa autoilu status-symbolina ei ole Suomessa erityisen vahva. Entisessä itäblokissa ja Balkanilla se on voimakkain (tätä ei voi tarkasti mitata, mutta jollain tapaa), samoin "machokulttuurimaissa", kuten Italiassa. Ei Suomi mikään Alankomaat ole, jossa auton omistus voi olla vähän hävettävääkin, mutta on vaikea keksiä perusteluja sille, miksi Suomi olisi autojen arvostuksen suhteen jotenkin erityinen Euroopassa. Suomessa näkyvät status-symbolit ylipäätään ovat enemmän tabu kuin arvostuksen aihe.
Juuri noin. Jos katselee millä lähi-itä ja itäblokin miehet ajelee niin bmw on se joka vetoaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mihin väitteesi perustuu? Erilaisissa tutkimuksissa autoilu status-symbolina ei ole Suomessa erityisen vahva. Entisessä itäblokissa ja Balkanilla se on voimakkain (tätä ei voi tarkasti mitata, mutta jollain tapaa), samoin "machokulttuurimaissa", kuten Italiassa. Ei Suomi mikään Alankomaat ole, jossa auton omistus voi olla vähän hävettävääkin, mutta on vaikea keksiä perusteluja sille, miksi Suomi olisi autojen arvostuksen suhteen jotenkin erityinen Euroopassa. Suomessa näkyvät status-symbolit ylipäätään ovat enemmän tabu kuin arvostuksen aihe.
Kuten sanoin, en ole ikinä muualla kuullut että vertaillaan autoja 0-100 kiihtyvyydellä. Se miltä auto näyttää on eri asia. Kysehän ei ollut missään vaiheessa mistään tutkimuksesta. Mutta silloin kun toisella on eriävä mielipide, tai jotain omaa kokemusta niin pitäisi olla tutkittu asia. Kuitenkin essonbaari jutut huonoista ranskalaisista yms. autoista elää ja voi hyvin
 
Jokainen auto kulkee 120kmh ja jokaisella pääsee toisesta ohi tarvittaessa.

Eipäs kulje. Mitä itellä ollut: Berlingo 1,9 dsl - tehdas lupaa 110kmh ja hyvä että satasta pääsi kun siihen kiihdytti jotain puoli minuuttia.
Tai Suzuki SJ410, näitäkin ollut, vähän citikkaa nopeampi mutta ei tarvi ohitella tai ajaa 120kmh.

Oho väärä topic
 
Et vaan osaa. Civicin yläkireä 1,4 on oikein hieno motti kunhan sitä polkee kunnolla.
Osittain samaa mieltä. Mulla oli joskus Mazda Familia (konttiperäinen 323) -96 1,5 litraisella 16V koneella jossa oli 115Hv ja hyvin liikkui maantienopeuksissakin ohituksissa, kunhan vaan heitti vitoselta kolmoselle ja rajoittajalle asti ennen vaihteen vaihtoa isommalle kiihdytyksen aikana. Juju oli siinä että ihmiset luuli auton hajoavan tuollaisella käytöllä ja pitivät nuhapumppuina koska eivät osanneet kiihdyttää kunnolla tarvittaessa. Sitten piti olla muka tehokkaat dieselit kun vääntivät kivasti alhaalta mutta puutuivat saman tien. Dieselkin menee kivasti yläkierroksilla kunhan on mitoitettu ja säädetty oikein. En vaan tajua miksi ne on usein tehty niin että menohalut katoaa hyvissä ajoin ennen punarajaa jolloin jäljelle ei jää kuin kohtuullinen alavääntö, tehoa ei niinkään.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvin nauttii käyttis Kiallakin 1.0 turbiini koneella, huikeat 120 hevosta jyllää. Kunnes käy välillä harrasteella ajelee ja toteaa että eipä se niin mielekästä olekaan.
Sen kerran kun joskus aikanaan hommasin ensimmäisen 1000cc moottoripyörän, niin itselle autojen teho on ollut sivuseikka. Muoviluoti menee 0-100km/h alle 3s ja pelkällä ykkösellä pääsee +130km/h nopeuksiin saa auton kuin auton olemaan aika meh!

Tiedän, että nykyään sähköautot on nopeita, mutta ne ei pääse edes etäisesti lähelle sitä fiilistä mikä moottoripyörästä tulee pelkästään kun sen laittaa käyntiin.

Autot ostan mahdollisimman pienellä kulutuksella ja ylläpito kuluilla.
 
Sen kerran kun joskus aikanaan hommasin ensimmäisen 1000cc moottoripyörän, niin itselle autojen teho on ollut sivuseikka. Muoviluoti menee 0-100km/h alle 3s ja pelkällä ykkösellä pääsee +130km/h nopeuksiin saa auton kuin auton olemaan aika meh!

Tiedän, että nykyään sähköautot on nopeita, mutta ne ei pääse edes etäisesti lähelle sitä fiilistä mikä moottoripyörästä tulee pelkästään kun sen laittaa käyntiin.

Autot ostan mahdollisimman pienellä kulutuksella ja ylläpito kuluilla.
Kyllähän se näin on, itsekkään jaksa harrasteella hirveenä ajella, ei ole mielekästä vetää semi slickseillä ja jäykällä kytkimellä kun kauniina kesäpäivänä jäätelölle silloin tällöin.
 
Kai ymmärrät kuitenkin sen, että autoilijoita on erilaisia? Joku toinen saattaa ajatella, että tehokkaammalla autolla matkan tekeminen on mukavempaa kuin nuhapumpulla. Toki jos ajaa vain pakolliset ajot töihn/kauppaan/harrastuksiin niin ei ehkä niinkään ajattele autoilua muuta kuin pakollisena asiana eikä siihen tarvitse kuin sen 100hv.
Itsellä ainakin on aina jäänyt se ajamisesta "nauttiminen" vähälle kanssaliikkujien vuoksi. Jengiltä unohtuu kaikki perusasiat. Minkäänlaisella autolla tota ei voi korjata, tulee vain vihaiseksi ja käteen jää velkataakka.
 
Osittain samaa mieltä. Mulla oli joskus Mazda Familia (konttiperäinen 323) -96 1,5 litraisella 16V koneella jossa oli 115Hv ja hyvin liikkui maantienopeuksissakin ohituksissa, kunhan vaan heitti vitoselta kolmoselle ja rajoittajalle asti ennen vaihteen vaihtoa isommalle kiihdytyksen aikana. Juju oli siinä että ihmiset luuli auton hajoavan tuollaisella käytöllä ja pitivät nuhapumppuina koska eivät osanneet kiihdyttää kunnolla tarvittaessa. Sitten piti olla muka tehokkaat dieselit kun vääntivät kivasti alhaalta mutta puutuivat saman tien. Dieselkin menee kivasti yläkierroksilla kunhan on mitoitettu ja säädetty oikein. En vaan tajua miksi ne on usein tehty niin että menohalut katoaa hyvissä ajoin ennen punarajaa jolloin jäljelle ei jää kuin kohtuullinen alavääntö, tehoa ei niinkään.
Naulan kantaan. Nuo yläkireät vaparit on ihan tajuttoman hienoja moottoreita, mutta ymmärrettävästi suuren yleisön epäsuosiossa kun eivät tiedä / osaa niitä käyttää oikein. Hondan kireämmät B K ja H sarjalaiset sirkkelit varsinkin ihan silkkaa moottoripornoa <3
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 174
Viestejä
5 065 435
Jäsenet
81 038
Uusin jäsen
Monttinen11

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom