Freighteri toikin peliin vähän lisää mielekkyyttä kun sitä roinatilaa alkaa olemaan mutta hitto, että sekin osaa teettää taas lisähommia. Eihän sinne voi dumpata kuin sellaista kamaa, mitä ei tarvitse koska teleportaatio toimii vain yhteen suuntaan

Kaikki mitä sinne laittaa, pitää noutaa sieltä pois ja jos haluaa jotain myydä sieltä niin sekin pitää rahdata kauppapäätteelle käsin. Ja sitten se on vielä vissiin ainoa paikka, mihin ei voi teleportata (niiden kirottujen fregattien lisäksi, jotka pitää käydä käsin korjailemassa jos ottavat vahinkoa tehtävillä

) vaikka sinne pitäisi juuri usein päästä esim. niitä tehtäviä aktivoimaan ja muutenkin rojuihinsa käsiksi. Jopa fighteriin saa sen teleportterin, jonka antaa pitkän kantaman siirtää kannossa olevia rojuja edestakaisin mutta freighter on kaukana aina. Ja sitten sinne pitäisi vielä aina mennä systeemiä vaihtaessa ja warpata käsittääkseni sillä freighterilla, jos haluaa sen mukaansa seuraavaan järjestelmään. Vai pitääkö? Kai edes fighterin warp drive modit otetaan huomioon, että freighterin ylipäätään saa korkeamman tason järjestelmiin?
Muutenhan tuossa mitään ongelmaa ei olisikaan ja tukikohta vaan freighteriin mutta kun siellä ei ole raaka-aineita ja kaupankäynti ihan satunnaista jos joku sattuu laskeutumaan sinne. Eikä sillä luultavasti ole just sitä mitä tarttis.