Sulla on käytössä se beta3 afterburnerista?
Hei saattaa muuten olla beta 2, pitääkin tarkastaa!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Sulla on käytössä se beta3 afterburnerista?
Onko TUF vai STRIX ? Jos TUF niin hyvin kulkee... Tuloksesta veikkaisin STRIX.Tuli nyt vasta penkkailtua ja säädettyä vaikka kortti ollut jo 1,5kk. Ei mitään viimeisiä mehuja ole puristettu, vaan pelikellot (tuulettimet tietty agrona).
1.000v@2100MHz ja +500Mhz muistit.
TimeSpy
Score 17 715 with NVIDIA GeForce RTX 3080(1x) and Intel Core i9-9900K Processor
Graphics Score 19 597
CPU Score 11 473
https://www.3dmark.com/3dm/53987971?
FireStrike
Score 32 933 with NVIDIA GeForce RTX 3080(1x) and Intel Core i9-9900K Processor
Graphics Score 46 499
Physics Score 26 454
Combined Score 11 676
https://www.3dmark.com/3dm/53986883?
Superposition
11981
![]()
Se +200 on vaan bonari mikä tulee siihen vakiokäyrän päälle. Mulla on tosi kusinen toi vakiokäyrä mikä tähän on arvottu, niin sen takia tota voi lyyä aika poskettomat määrät. Vakiona hyvä jos 1900mhz on taulussa kokoajan.Mut täytyy kyl sanoa, etten ymmärrä miten helkkarissa jengi repii jotain yli 19k tuloksia. Saati +200 kelloja. Mä saan kortin kulkee sieö 2050mhz kyllä, mutta pisteet pyörii alle 18500. Saan käytännössä samat pisteet alivoltitulsella, mut jonku 100db pienemmällä äänellä.
Voiko olla muistikellot liian korkealla että aiheuttaa virheilyä niissä ja tulokset heikkenee. Ne kellot myös saattaa pudota testiä ajaessa tai tulla muuta kuristusta.Mut täytyy kyl sanoa, etten ymmärrä miten helkkarissa jengi repii jotain yli 19k tuloksia. Saati +200 kelloja. Mä saan kortin kulkee sieö 2050mhz kyllä, mutta pisteet pyörii alle 18500. Saan käytännössä samat pisteet alivoltitulsella, mut jonku 100db pienemmällä äänellä.
Ootteko te säätäny käyrät kylmällä kortilla? Ajakaa se kuumaksi ennenkuin asetatte sen käyrän niin pysyy paremmin, en tiedä mitä heittoa ne lämmöt tuossa tekee
Siis onko MSI Afterburner 4.6.3 beta 3 olemassa? En ainakaan googlella löytänyt. Pitää testailla tuo kortti kuumaksi kikka![]()
Oikein päätelty, Strix OC tosiaankin kyseessä. Päivitin postaukseenkin vaikka allekirjoituksessa tuo onkin. Varmaan saisi vielä mehuja irti, mutta nyt riitti tällä erää.Onko TUF vai STRIX ? Jos TUF niin hyvin kulkee... Tuloksesta veikkaisin STRIX.
On säädetty kesken pelin joten käyttölämpötila on saavutettu, kun käyrä on hierottu. Tosin käynnistyksessä kortti on tietysti kylmä ja silloin käyrä tarkastettu. Tiedä sit asettuuko se lämpösenä takaisin halutulle tasolle.
Todennäköisesti asettuu. Tottakai käyrä on heti bootin jälkeen ylempänä, kun lämmöt on ihan minimissä vs sääätöhetki.
Siis onko MSI Afterburner 4.6.3 beta 3 olemassa? En ainakaan googlella löytänyt. Pitää testailla tuo kortti kuumaksi kikka![]()
On joo. Täällä joskus jaettiin linkkiä siihen, mutta en kyllä itse jaksa sitä selata taakse päin. Varmaan monta kymmentä sivua sitten.
Tuolta uusi Beta 3 käyttöön, jonka pitäisi korjata manuaaliset tuuletinkäyrät:
Reddit - The heart of the internet
www.reddit.com
TAI
Kopioi tämä selaimen osoitekenttään, pelkkä klikkaus ei lataa:
https://download-eu2.guru3d.com/afterburner/[Guru3D.com]-MSIAfterburnerSetup463Beta3Build15854.zip
Tälläisen löysin, kun oikein kaivelin:
No mulla ainakin heittelee nuo tulokset yllättävän paljon, välillä alle ja välillä yli 19k vaikka olosuhteet pitäisi olla samat. Samaan aikaan kuitenkin monesta peli-benchmarkista saan aikalailla samoja tuloksia ajosta ajoon.Mut täytyy kyl sanoa, etten ymmärrä miten helkkarissa jengi repii jotain yli 19k tuloksia. Saati +200 kelloja. Mä saan kortin kulkee sieö 2050mhz kyllä, mutta pisteet pyörii alle 18500. Saan käytännössä samat pisteet alivoltitulsella, mut jonku 100db pienemmällä äänellä.

Itellä on beta2 ja tuo linkki menee vaan etusivulle.Kyllä mulla on ollu muistaakseni beta 4 afterburnerista jo muutaman päivän
https://download-eu2.guru3d.com/afterburner/[Guru3D.com]-MSIAfterburnerSetup463Beta4Build15910.rar
Kopioi linkki osoiteriville niin pitäisi onnistua lataus.Itellä on beta2 ja tuo linkki menee vaan etusivulle.
Kyllä mulla on ollu muistaakseni beta 4 afterburnerista jo muutaman päivän
https://download-eu2.guru3d.com/afterburner/[Guru3D.com]-MSIAfterburnerSetup463Beta4Build15910.rar
Eilisen jaksoin ihmetellä et mikä TUFia kuristaa tossa menossa, kun 3D Markin ilmottamien lukemien valossa pitäis se 19k mennä rikki.
Tossa vielä niitä aika epäoptimoituja ajoja, +200/+500 tai +750, en muista kumpi. Muistikelloja testattu kuitenkin sen verran et +750 vielä on nousua, mutta +1000 oli jo ihan muutamalla pisteellä pienempi kun +750. TUFin biosissa vaan on jotain vähän viturallaan, sillä mulla ei oo power draw käyny koskaan yli 350w, usein junnaa siinä 346w. Eli sieltä jää pikkasen virtaa käyttämättä, joka ois ihan hyvä saada käyttöönkin. Siitä en sit osaa sanoa et miks TUFeilla näyttäis jäävän systemaattisesti jonkinverran alemmas kun muilla korteilla noi tulokset. Tälläkin sivulla sitä ollaan jo ihmetelty, mutta kukaan ei oikeen osaa sanoa. Kellot on paperilla paremmat, mutta jostain jää kiinni. Varmaan se puuttuva 25w vaikuttaa jo jonkinverran, mutta luulis kyllä et kellojakaan ei sais niin korkeelle jos virta ei riittäis.
Ja joo, bios päivitetty kortista, ei korjannu tota power limitin käyttäytymistä. Se on laitettu 110%, mutta käytännössä sama kun olis satasessa.
En kyllä kokeillu meneekö yli +200, ei oo missään vielä ainakaan kerinny kippaamaankaan, mutta tuli kanssa peleissä huomattua sellanen juttu et tällä kellottamisella ei oo muuten vitunkaan hyötyä niin meni vähän motivaatio koko touhusta![]()
Sammutatko kaikki turhat winukasta ja ajat realtime priority tms? Ainakin prossu intensiivisissä testeissä tosta on iso apu tulokseen?Mut täytyy kyl sanoa, etten ymmärrä miten helkkarissa jengi repii jotain yli 19k tuloksia. Saati +200 kelloja. Mä saan kortin kulkee sieö 2050mhz kyllä, mutta pisteet pyörii alle 18500. Saan käytännössä samat pisteet alivoltitulsella, mut jonku 100db pienemmällä äänellä.
Joo se on sen biosin eron takia. TUF non-oc on vakiona 320W ja sallii nostamisen +17%Kyllä mulla normi tuffissa AB saa nostettua powerlimitin 117% ? Mut en oo siltikään nähny ku maksimissaan jotain 356W vetoja..
Tässä vielä veto 1950mhz @ 0,9V
Ei mahdu vaakaan? Osassa korteistahan on raportoitu lämpötilaongelmaa pystyasennossa (saattaa kyllä olla että oli kirjaimellisesti pystyasennossa kortti), lähinnä ettei tuu sit ikäviä ylläreitä sen suhteen.Ei vittu en sit osannu laskee. Eihän tää tosiaan mee ees vähää alusta tohon. Tarvis kotelon jossa on emon alapuolella REILUSTI tilaa. Meshify S2 on vitusti liian pieni vertical gpu setupille. Ei tiedä pitäiskö itkee vai nauraa
![]()
Ei mahdu vaakaan? Osassa korteistahan on raportoitu lämpötilaongelmaa pystyasennossa (saattaa kyllä olla että oli kirjaimellisesti pystyasennossa kortti), lähinnä ettei tuu sit ikäviä ylläreitä sen suhteen.
Täällä kun alkaa SUPRIM:it keulimaanniin piti pikaisesti vetäistä FTW3 Ultran haaste! 450W:n BIOS, tuulettimet tappiin ja +100 GPU:lle, 500Mhz muisteille ja volat tappiin (~1,100mV), muuta en tehnyt. Prossu on säälittävä 10600 huonolla kellotuksella, mutta GPU scoresta tuli ihan hyvä. Tuo ei ole siis säädetyllä curvella eli keskiarvo gpu-kellotaajuudesta on aika pieni, ajon aikana alhaisin oli 2040Mhz, yleensä 2070-2080Mhz. Koppana Lian Li Lancole Mesh 2 muutamalla extra-tuulettimella ja meteli aivan kauhea kun kaikki pöhisi 100%. Varmasti saisi parannettua viilaamalla lisää, mutta ei ole fokuksessa kun vihdoin kortin sai niin menee aika pelailuun
Korttina tämä EVGA FTW3 Ultra on mun mielestä ihan hyvä, hyvin saa alikelloteltua hiljaiseksi ja viileäksi. Normaalisti ajelen 1995Mhz ja 0.975mV (3DMark GPU 18 586)
Ei voi käsittää. En vaan omaa 3080 x trio saa kun 16700 graphics scoreen. Alivoltitus ainoo mitä en ole kokeillut. Netti selattu läpi muiden ongelmilta ja kokeiltu. Vetää hiljaseks.
Koskeekohan noita näytönohjaimia tuo sama 50 päivän palautusoikeus Gigantissa? Tuo 3090 ehkä hieman overkilli omaan käyttöön ja 3080 ollut tilauksessa julkaisusta asti, niin luulisi tammikuussa jo tulevan niin voi hyrräillä tolla 3090 siihen asti.
Täytyy testailla tää ilta ja sit antaa olla. Ei tuolla numerolla mulle niin paljon merkistystä ole.Mulla prossun virransäästöominaisuudet aiheuttaa hirmuista frametime-vuoristorataa Time Spy:ssa ja ~2000pts dropin graphics scoressa. Olisiko sulla samaa?
Itsellä korjaantui windowsin virransäästöä säätämällä. Eron huomasi kun gpu usage nousi n. 80% -> 100%Ei voi käsittää. En vaan omaa 3080 x trio saa kun 16700 graphics scoreen. Alivoltitus ainoo mitä en ole kokeillut. Netti selattu läpi muiden ongelmilta ja kokeiltu. Vetää hiljaseks.
Kokeilin. Laitoin vielä ultimate performancen. En ole kyllä biossissa prossuun koskenu. Voiko siellä olla joku mikä rajoittaa?Itsellä korjaantui windowsin virransäästöä säätämällä. Eron huomasi kun gpu usage nousi n. 80% -> 100%
Lähinnä tulee mieleen ettei vain PCI-E väylä olisi jostain syystä x4 tai x8 tilassa x16 sijaan, kun moista on joillakin käynyt aiemminkin.Kokeilin. Laitoin vielä ultimate performancen. En ole kyllä biossissa prossuun koskenu. Voiko siellä olla joku mikä rajoittaa?
Hyvä juttu! Muitakin kommentteja nähnyt netissä, että OC-mallissa olisi tuo synkkausmahdollisuus. Toivottavasti Palit lisää sen myös non-OC:n tuleviin eriin. Mistä muuten hommasit tuon OC-mallin?Pikainen Palit 3080 Gamerock OC rapsa. Kortti on kyllä tukevaa tekoa ja onhan tuo hieman rietas ulkonäkö myös mieleen. Itse hieman harmittelin kun @Lequu ilmoitti ettei valoja saa synkattua johdolla koska paikkaa kortissa ei ole. Noh, tässä ainakin oli johdolle paikka ja johtokin tuli mukana. Thundermasterista argb synkka päälle ja valot saa mukavan himmeäksi. Tämä melkein tekee tästä jo itselle lähes 10/10 ostoksen, jos noita valaistuja GameRock logoja olisi yksi vähemmän oltaisiin aika liki. Pikaisesti kokeilin kulkuja, en jaksanut sen enempää säädellä. Vähän käyrää ja muisteja ja powerlimittiä säätelin, avg clock 2032MHz / avg temp 68C vakiotuuletin profiililla. Lupaa hyvää vesille laittoa ajatellen.
Minulle lupasivat silloin kauan sitten olla vielä yhteydessä, mutta ei ole mitään kuulunut. Noh, hyvä että sinä sai selvitettyä tämänVihdoin joku vastasin gigantin aspasta tuosta pelikoodi tiedustelusta ja lopputulos oli odotettu. Eli myöhään evgan tilanneet ei tuota enää saa sillä gigantilla kampanja oli voimassa vain syyskuussa ja sen jälkeen tilanneet eivät koodia enää saa. Näin ainakin minulle vastattiin.
On kyl hurjat keskikellot tuos vedossa. Ei taida oma evga pysyä edes piikkikelloissa noissa hertseissä!

Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.