Tuo jäi niin kovin teoreettiseksi ominaisuudeksi koska sen toteutus on täysin pelintekijöiden harteilla. Yritäppä myydä idea tuottajalle että "hei meidän kovapalkkainen ja jatkuvasti ylityöllistetty grafiikkamoottorin superguru-mies pitäisi pistää kiinni kuukaudeksi tekemään tämmöinen explicit multi GPU juttu.". Tuottaja kysyis: "Kuinka monella asiakkaallamme on tämmöinen seka-mGPU konfiguraatio jossa tästä on iloa" ... ja vastaus olisi "öööööö... 0.001%?"
Tämä jälkeen tuottaja nauraa itsensä sairaslomalle...
Kellään ei ole seka-mGPUta koska se ei toimi missään, joten kukaan ei toteuta seka-mGPUta koska kukaan ei käytä sitä. Muna-kana iskee. Lisäksi sen päälle tuon toteutuksessa on iso ongelma kuormantasauksessa - jos on kaksi identtistä korttia, on aika triviaalia jakaa duunit niiden kesken. Jos on kaksi hyvinkin eritehoista korttia (extreme case: "meillä on tässä 2080ti ja Intel UHD Graphics, tottakai kuorma pitää saada jaettua niille koska väitit että kaikki kortit käy!") on paljon hankalampaa yrittää selvittää miten paljon duunia voi kummallekkin heittää niin ettei toinen kortti jää chillailemaan ja odottamaan sitä toista korttia. Ja heti jos tulee negatiivista skaalausta koska härökonfiguraatio, tulee karmea itku ja hammasten kiristys.
Väitän että seka-mGPU jää historiaan teknisesti mahdollisena, mutta käytännössä kuolleena ideana koska sen toteutus ei ole ilmaista. Ainoa miten tilanne voisi muuttua on että iso pelimoottori (tyylin Unreal, Unity) tekee tuen ja jostain syystä haluaisi rummuttaa sitä isona juttuna. Ottaen huomioon tekniset ongelmat moisen tuen ylläpidossa ja olematon olemassa oleva potentiaalinen käyttäjämäärä, en pidättäisi hengitystä.
En yllättyisi jos Ashes of Singularityn tuki oli itseasiassa AMDn insinöörien värkkäämä ja heillä se toimi "testicasena" jolla varmistettiin että tämä teoreettinen DX12 feature toimi heidän raudallaan oikein. Enkä myöskään yllättyisi jos NVIDIAn sisäisestä softavuoresta löytyisi joku sisäinen testi jolla he ovat varmistaneet että heidän oma implementaatio teoriassa toimii jos joku pelintekijä syö sieniä ja keksii lähteä tälle tielle. Mutta pysyy piilossa koska markkinointiosasto ei näe mitään hyötyä siitä puhumisessa.