Onko RTX 6060, 6070… yms tulossa?

Mahtaakohan koska Nvidia julkaista seuraavat näytönohjaimet?

Kannattaako ostaa nyt 50-sarjan kortti vai odottaa 60-sarjaa. Olen kuullut huhuja, että uudet mallit saattaisivat tulla jo ensi vuoden alussa. Mutta tuleekohan vasta kuluttajille myöhemmin? Nyt sais vaan meinaan alennuksista noita 5 sarjan näyttiksiä halvalla.

Kannattaako ostaa nyt 50-sarjan kortti vai odottaa 60-sarjaa. Olen kuullut huhuja, että uudet mallit saattaisivat tulla jo ensi vuoden alussa. Mutta tuleekohan vasta kuluttajille myöhemmin? Nyt sais vaan meinaan alennuksista noita 5 sarjan näyttiksiä halvalla.
En usko 60-sarja että tulee vielä ensi vuonna koska 50-sarjan Superit lykättiin jonnekin jälkipuoliskolle (ellei peruttu kokonaan) muistipulasta johtuen. Huhut vuoden alun julkaisuista koskivat noita Supereja, ja nämä huhut tosiaan on kuopattu

Huhuketju: NVIDIA-spekulaatioketju (Blackwell ja tulevat sukupolvet)

TLDR, supereita huhuttu q3-2026. Jos superit tulevat 2026 lopulla niin ei kannattane 60x0 sarjaa odotella ennen 2027 kesää/syksyä. Superien piti tulla alkuvuodesta 2026 mutta huhujen mukaan lykätty/peruttu koska 3GB gddr7 muistipiirien hinnat liian korkeat.

Ostaisin nyt 5090:n ja skippaisin 6000-sarjan kokonaan, paitsi jos käypi jytky ja sukupolviero on suurempi kuin aiemmin.

5090? Eikö se ole hätävarjelun liioittelua, vaikka skippaisi 50-sarjasta 60-sarjan yli 70-sarjaan?

Aloittaja pohti 6060 ja 6070 kortteja. No, 3070ti on yhä 5060 tasoinen. Jos mennyt on minkäänlainen osoitus tulevasta, niin 5070TI riittää oivasti 70-sarjaan asti. (Sidonnaisuudet: Kirjoittaja omistaa 5070TI:n.)

9070XT tarjoaa toki paremman vastineen rahalle, jos ei tarvitse Nvidian muita etuja.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
292 925
Jäsenet
80 358
Uusin jäsen
joonasös

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom