Jos odottelee +30% tehoa samalla hinnalla 2v välein niin 6v jälkeen sais tuplattua fps:n samanhintaisella kortilla. Ei tarvi paljoa asetuksiin koskea niin vanhalla kortillakin tuplaantuu fps eikä välttämättä kuvanlaatu muutu paljoa huonommaksi. imho. voi hyvin ajatella, että hinta/laadulla fiksu päivitysväli on 6v tai ehkä jopa 8v. Näillä pelimerkeillä itse ennemmin ostaisin aluksi liian hyvän kortin ja pidän sitä pidempään versus päivittelisi korttia esim. 4v tai jopa 2v välein.
2-3 vuotta on ihan hyvä, takuuajan ajelee ja sitten vaihtaa. Kauppiaskin tykkää, oli sitten elektroniikkakauppias tai autokauppias.

Ja kun ostaa uuden kortin vain poikkeuksellisen hyvästä tarjouksesta, niin myydessä saa melkein omansa pois, ei montaa sataa köyhdy.
Pitkään käyttöikään voi tosin päästä vanhoillakin vehkeillä, jos ei ole liian vaativa. Pelailin lähemmäs neljä vuotta (21-25) 3060 Laptopilla, mihin tuo nyt pöytäkonepuolella vertautuu, 2060? Jos 2060:n olisi julkaisusta hommannut, niin käyttöikä olisi lähennellyt seitsemää vuotta. Vaikka kyllähän tuon loppuaikoina huomasi, että asetuksia pitää ruuvailla alaspäin, ja vielä selkeämmin nyt 5070TI:n myötä, että kas, tässä vesiputouksessa oikeasti virtaa vesi.
Toki näissä tarvitaan myös vähän kristallipalloa. Esim. millaisilla spekseillä konsoleita on tulossa, entä onko Jensen jo hehkuttanut uusia teknologioita. Esim. nykyiset 8 GB entry-level kortit ei varmaankaan tule ikääntymään yhtä arvokkaasti kuin nuo 6 GB entry-level kortit edellisellä viisivuotiskaudella...
Aloittaja puhui vain 6000-sarjasta eikä maininnut edes hintaluokkaa.
edit: sokea ei lukenut ketjun otsikkoa, jatkakaa
Kyllä sanoisin että olet oikeassa, aloittaja puhui 6000-sarjasta. "6060, 6070, yms..." on sarja joka jatkuu aina 6090:aan asti
Menipäs tämä semanttiseksi. On kieltämättä myönnettävä, että tulkintoja voi olla yhtä monta kuin lukijoitakin.

Toisaalta, aloittaja kirjoitti myös alapuolisen ja itse olen missannut halvat 5090:t...
Nyt sais vaan meinaan alennuksista noita 5 sarjan näyttiksiä halvalla.