Tämän ketjun aihe on se paljonko jää kuukaudessa säästöön pakollisten menojen jälkeen. Itselläni on niin pienet menot kun ei asuntolainaakaan enää ole, niin minulla jää joka kuukausin melkein 2000 € säästöön, senkin jälkeen kun auton kulut on vähennetty. Mielestäni siis jää ihan hyvin säästöön. Silti jotkin kokivat henkilökohtaiseksi ongelmakseen sen, minkä verran minulla menee autoon kuukaudessa. Meinaako joku, että olisin onnellisempi, jos autoon menisikin vain 700 € ja sen myötä sitten säästöön jäisi 2500 € / kk? Mitä iloa ja onnellisuutta se minulle toisi?
Auto on kuitenkin kulkuväline, jota käytän päivittäin. Miksi olisi järkevämpää laittaa toista sataa euroa yhdessä illassa baariin, varsinkin kun siitä ei jää käteen muuta kuin huono olo ja päänsärky. Ja erityisesti baariin tuhlaaminen ihmetyttää sellaisten ihmisten kohdalla, jotka muuten arjessa joutuvat laskemaan rahoja ja luopumaan jostain jotta rahat riittäisivät.
Itse en ainakaan koe että sillä olisi merkitystä vaikka sinulla menisi omat ja kavereiden rahat autoon mutta tämä keskustelu on
Paljonko teillä jää rahaa käteen pakollisten laskujen/menojen jälkeen?