Nyt sitten akka otti ja lähti kaiketi kutakuinkin lopullisesti. Myönnettäköön että itsessäkin oli vikaa ja muutti jo aiemmin erilleen, kun ei tiennyt minusta. Mutta vielä sunnuntaina selviteltiin aika monta solmua ja sovittiin.
Sitten sain tuossa toissapäivänä vihdoin auton akun ladattua ja pääsin ajamaan. Vein sille suihkuverhon ja käsisaippuaa ja kävin kylässä. Juteltiin ihan hyvässä hengessä. Lähtiessä tuli hiukan paha mieli itselle, että on joutunut tuollaisen ratkaisun tekemään ja tiesin, että taloudellisesti tulee olemaan todella hankalaa. Kotiin päästyä aloin etsimään ratkaisua ihan urakalla ja löysin sivuston, jossa vuokrataan omakotitaloja yms. Ajattelin, että kummankin haave on ollut asua ok-talossa ja mielellään vielä omassa rauhassa. Ajattelin että jos pistetään tämä surullisenkuuluisa kerrostalokämppä vuokralle, niin aivan pikkurahalla pystyy vuokraamaan omakotitalon, jossa on kaikille tilaa..
Eilen tuo kävi ja esittelin idean. Sanoi, ettei osaa sanoa asiaan vielä mitään. Tuumasin että ei toki tarvitsekaan, mutta että miltä ajatus kuulostaa. Innostui sitten itsekin selaamaan kohteita..
Mutta kun pitää 20v täyttävää lasta kuskata kouluun ja harjoitteluun.. Kyselin sitten vielä illasta ja kun olin luvannut, että puhelinliittymäkin voidaan laittaa firman nimiin, niin ei tarvitse tuskailla. Niin ei käynyt sekään, kun ei numeroa voi siirtää maksamattomien laskujen takia.. Ikäänkuin sitä uutta numeroa ei voisi ilmoittaa. Sitten kysellään, että lähdenkö viikonloppuna johonkin, kun en saanut omaan ajatukseeni oikein mitään vastausta, paitsi tarjouksen olla hänen neukkukuutiossaan silloin kun lapset eivät ole siellä. Totesin, että sängyn sijoittelu on sellainen, että on aika hankala olla yötä siellä - ihmettelen, että miksei tänne voisi tulla silloin.
Siinä sitten hiukan harmistuneena en osannut nukkua, ja aloin katsomaan firman pankkitiliä.. Huomasin, että toi on nostanut sieltä ihan omin luvin rahaa, kun on hoitanut kirjanpitoa ja en tiennyt, että mitä oikeuksia tarvitsee, niin annoin täydet. Ei tullut mieleenkään, että se nostaa sieltä omin luvin rahaa.. Luonnollisesti vaadin tälle selvitystä ja kerroin, että omakin luottamus murenee kyllä tällaisen seurauksena..
Aamulla sain vain totaalisen hyökkäyksen, vähättelyn ja haukkumista, että "sinä olet ihan sekaisin". Kuulemma tartuin lillukanvarsiin. Sanoin, että ymmärtääkö, että on käyttänyt asemaansa väärin ja pyysin vain selitystä. Se jäi saamatta. Ilmoitti sen sijaan, että hakee loput tavaransa tänään ja niin tekikin. Itse jäin lähinnä ihmettelemään, että mitähän tässä oikein tapahtui. Jäi käytännössä kiinni rysän päältä ja nostot tehtiin silloin, kun olin toipilaana tai töissä..
Niin voisihan tuosta tehdä vaikka ilmoituksen, niin se ammatti olisi sitä myöten selvä. Mutta olkoot, viestintä oli suorastaan lapsellista ja olen oikeasti huolissani tuon psyykestä, joka on mielestäni muuttunut ja paljon.. Niin kyselin vaivihkaa tuon exältä, joka oli apuna kantamassa tavaroita, että miltä hänestä vaikutti. Että onko syytä olla huolissaan. Niin kuulemma ei.
Mutta ei voine ainakaan yrittämisen puutteesta syyttää itseä. Mutta turhaan tuollaista kannattelee, joka on kuin tuuliviiri. Itselle tuli väkisin mieleen että kaikki aiemmat viestit välittämisestä ja rakkaudesta olivat enää pelkkää teatteria. Kuten ehkä saattoi ollakin, on ollut jo hetken tunne, että on kiltti minulle lähinnä silloin, kun on vailla jotain. Sitten vielä tuo viimeinen niitti.
Niin minusta tuntuu, että etsin jonkun toisen, hiukan selväjärkisemmän kumppanin. Olen itsekin täysin loppu tuon temputteluun ja jatkuviin kriiseihin ties mistä. Plus siihen, että itsessä ei nähdä koskaan kerrassaan mitään vikaa - ei vaikka asiasta on mustaa valkoisella.
Että sellainen kaunis loppu sitten tälle tarinalle. Vielä hiukan harmittaa, mutta todennäköisesti jonkin ajan päästä enää ei. Narsisti ei voinut enää kontrolloida, niin lähti kylmästi.