No ei siinä selvästi ollut, koska moni on tota mieltä ja tuohan on yleinen heitto nykykeskustelussa, vrt. "mitään ei enää saa sanoa".Viestissäni oli mielestäni selvästi sarkasmia...
Mutta jos luit sen HS:n jutun niin siitä saa sen kuvan että toimittajan mielestä jutteleminen on seksuaalista häirintää. Teksti käsittelee salilla tapahtuvaa seksuaalista häirintää ja toimittaja kirjoitti näin: "Piti miettiä, kannattaako kysyä, onko tämä laite vapaa, koska toinen voi luulla, että haluan jutella."
Ja onhan sekin totta että ei siellä salilla mikään pakko ole niitä kiereimpiä ihonmyötäisiä vaatteita pitää ja sitten uhriutua kun joku katsoo. Ei ne miehetkään pidä kireitä kamppeita.
Totta kai on ihan asia erikseen jos oikeasti häiritään, otetaan kuvia tai esitetään epäasiallisia kommentteja, tai pahimmassa tapauksessa kosketaan.
Luin jutun ja siinä ei mielestäni viitattu juttelemisella seksuaaliseen häirintään. Teksti ei käsittele salilla tapahtuvaa häirintää, vaan naisten tiloja.
Toivottavasti jokin vaate tai muu ulkonäkötekijä ei oikeuta mielestäsi häirintään. Mä myönnän, että ihmettelen itekin, miksi siellä pitäisi pitää hädintuskin alusvaatteita isompia vaatteita, mutta lähinnä siksi, että olisi kiva jos jokin vaate välissä hieman ottaisi sitä hikeä ja ihosoluja, eikä jätettäisi märkiä läikkiä penkkeihin jne. Tissit ja pyllyt kiinnittävät minunkin huomioni ja katseeni, mutta yritän olla tuijottamatta.
Miehet saavat mieluusti myös pitää päällään mitä haluavat, mutta samoin haluaisin paidan päälle heillekin. Kun naisilla reidet hyllyvät keskivertoa enemmän kuin miehillä, niin voi olla vaikea ymmärtää trikoon mielekkyyttä liikkuessa. Itsellä kesti pitkään, että kehtasin laittaa sellaiset jalkaan liikuntaan, mutta en enää vaihtaisi löysiin, pl. talviulkoiluhousut. Liikkuminen on sata kertaa mukavampaa.
No, mennään nyt henkilökohtaisuuksiin sitten, kun jo aloitin. Tein tuon trikoisiin tutustumisen joskus vähän päälle 20-vuotiaana. Aiemmin välitin liikaa siitä, miltä näytän, jos minulle nauretaan ym. Eli en niinkään häirinnästä. vaikka ensimmäisen kerran, kun aikuinen tuntematon mies on lähestynyt, olen ollut 12-vuotias, ja ensimmäistä kertaa kun muhun koskettiin luvatta, olin 15. Ja mä en todellakaan ole mikään uuh vau -pommi ja vielä vähemmän olin teininä. En koe tarvitsevani naisten saleja, mutta myöhäisen lähijunan vaunu olisi kyllä mahtava. En moisia kyllä yksin harrastakaan. Kyllä sitä aina saa olla varpaillaan tuntemattoman juttelusta, se voi toki helpottaa jo ensimmäisen lauseen aikana, esim. "Anteeksi teiltä putosi --".
Viimeksi muokattu: