Siinä mielessä pärjää toki, millä ilman pelaamista kokonaan jos puhutaan minusta. Pleikalla olen viimeaikoina pelanut vain jaetun ruudun pelejä lasten kanssa, omia pelejä ei edes saa konsolille VR:nä. Ohjaintukikin on konsoleilla huonompi. Eniten on mennyt viimeaikoina XP12 ja DCS parissa. MSFS ei saa VR:nä. Sitten Civ7 ja BG3 saisi konsolillekin, mutta ennemmin nekin PC:llä. ETS2 ja ATS on kanssa minulla pelejä, joita välillä pelaan VR:llä. Spider-Man 2:n saisi tietokoneelle, samoin Tomb Raiderit (Ne itsellä pleikan kautta, tosin spiderman vielä pelaamatta). Samoin huippupelit Detroit: Become Human ja Until Dawnin saa nykyisin PC:lle. Tuon jälkimmäisen pelasin muistaakseni streamattuna PC:lle, kun pojan takia oli tilaus päällä. Pleikka on erittäin hyvä, mutta PC on peleineen syrjäyttänyt sen minun osaltani. Ei vaan aika riitä kuin parhaisiin peleihin ja nuo simut vievät kaiken ajan. DCS en ole vielä edes opetellut perusteita kaikista ostamistani moduleista saati sitten pelannut kampanjoita läpi.
Perheestä löytyy PC, PS5 ja Switch tällä hetkellä. Pleikka on hyvä, jos tykkää pelata verkossa moninpelejä kavereiden kanssa ja on vaikka köyhempi opiskelija. Toisaalta tytär ei tainnut ikinä pelata tietokoneella, omalla pleikallaan vain ja nyt aikuisenakin pleikkailee. Ihmisiä on erilaisia ja siksi mielestäni on turhaa etsiä objektiivisesti parasta. Siksi myös moni ei pärjäisi ilman pleikkaa taikka Nintendoa. Varmaan Boksillakin on omat vannoutuneet käyttäjänsä muutenkin kuin merkkiuskollisuuden takia.
Pelaamattomien lista on pitkä, pleikalta löytyy vain Spider-Man 2 ja Avengers on pelaamatta, PC:n lista pidempi ja en ole edes ostanut kaikkia haluamiani pelejä. Switchillä ei ole minulle tarjottavaa, puoliso taas ei muuta pelilaitetta käytäkään nykyään.