PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Otetaan @pomk ehdottama opencritic sivusto, laitetaan siihen kaikki platformit ja bada pim bada bum, saamme kaikki pelit arvostelumenestyksen mukaan järjestettynä. Sitten otetaan sieltä ekat 50 peliä, ja hoksataan että pceellä sulla jää nuista peleistä 14 kappaletta pelaamatta. Konsoleilla taas jää pelaamatta vain 2 kappaletta.
Joten konsoleilla voi pelata 48 parasta peliä, kun taas pceellä vain 36 parasta peliä.
Ps. Top100 löytyy 11 pc only peliä.
Kovin on laaja otanta parhaimpia pelejä..
Eihän siinä mennyt kuin sivutolkulla jankkaamista mutta tulihan se sieltä :thumbsup:
Mitkä 14 peliä eivät ole PC:llä pelattavissa tuolta top 50 listalta?

Eli sinä et ottanut ensin opencritic palvelua käyttöösi keskustelussamme eri alustojen pelivalikoiman laajuudessa?
En. Pelivalikoimista keskustelu alkoi jo kauan sitten. Viestissäsi numero 22843 kirjoitat ”moni hyvä peli jää pc:llä pelaamatta”, ymmärtääkseni viitaten pelivalikoimaan jollain tapaa, siitä pari viestiä eteenpäin lainausketjussa ehdoitat kyseistä palvelua arvottamaan hyvät pelit huonoista. Myöhemmin käytän samaa palvelua, sinun esimerkistä, arvottamaan hyvät pelit huonoista.
Eli sitä ei myydäkkään pc:eelle, kiitos🙏
Niin. Sitä pelataan pc:llä. Myynti sen sijaan tapahtuu yksityishenkilöille, ei alustalle.

Viimeksi muokattu:
Jättäkääs sitten taas ne provosoinnut ja henkilökohtaisuuksiin menevät piikittelyt pois ja keskittykää rakentavaan keskusteluun, kiitos.

Itse olen ostanut Switch pelin ja pelannut sitä PC:llä tietämättäni että se on "väärin. Mitä arvelette kuinka nopeasti Nintendo huomaa tämän ja tulee vaatimaan minua linnaan? Kaupassa eivät kyselleet että olenko PC pelaaja niin oletin että passiivisesti hyväksyvät rikollisen toiminnan ja ovat siis kanssarikollisia tässä keississä tai sitten tämä homma on ihan laillista. Myös emulaattorit ovat edelleen ladattavissa niin oletan että nuokin on ihan laillisia.

Tuosta Switch pelien myymisestä PC pelaajille olisi kiva saada KKO:n ennakkopäätös.

"PC pelaaja vs. Anttilan päivittäistavarakauppa (2025)" KKO tuomio: ?

Kaippa se laillista on, jos pelin ostat ja itse itsellesi rommin dumppaat, mutta itse mieluummin tyrkkäisin sen pelin ihan siihen varsinaiseen Switchiin. Jää pois dumppailut ja emulaattoreiden kanssa säätö. Toki siinä emuloinnissa myös jää paitsi päivityksistä, mahdollisesta dlc:stä ja tod. näk. myös verkkopelistä. Eli sinä paljon puhuttuna kokemuksena aika puutteellinen.

Switch 2:n myötä tämäkin mahdollisuus tulee toki joka tapauksessa harvinaisemmaksi, kun entistä vähemmän julkaistaan pelejä kokonaisina kortilla. Moni peli on digital only tai mallia game key card, missä peli latautuu konsolille, kun kortin laittaa koneeseen. Itse kortilla dataa on pari megaa. Eli eipä ole enää mitään mitä dumpata.

Viimeksi muokattu:
Tuo pilvipelaaminen ja NHL ei Gamepassin kautta ole se paras versio tuosta pelistä. Sitä "parasta versiota" täällä suu vaahdossa huudetaan. Itse muutaman kerran sitä omalla peli-PC:llä kokeilleena en suostu konsolikokemusta tuohon pilveen vaihtamaan. Graffabugeja plus selvästi tuntuva ja peliä haittaava lagi. Gigan kuidulla tämä kokemus. Itse "tarvitsen" siis pelikonsolin jotta pääsen änäriä hakkaamaan, koska oma pelaaminen on vahvasti tuota (yksinpeli)jääkiekkoa suosivaa.

Muutenhan pelikoneena ja harrastuksena PC pöllyttää konsolit mennen tullen, mutta on konsoleillakin oma ja tärkeä paikkansa ainakin minun ja perheen pelaamisessa. Itsessäni huomaan että mitä enempi taas aikaa ja rahaa jää omaan käyttöön lasten kasvaessa niin alkaa PC-hammas kolottamaan.

Hyvää väittelyä, inttämistä ja väärinymmärtämistä tässä lirpakkeessa kyllä, tykkään.

Toki siinä emuloinnissa myös jää paitsi päivityksistä, mahdollisesta dlc:stä ja tod. näk. myös verkkopelistä. Eli sinä paljon puhuttuna kokemuksena aika puutteellinen.
Toisaalta saa paremman pelikokemuksen noin muuten 4k120fps jne. Patchit saa kans dumpattua (kaverin) switchistä, mut sen laillisuudesta en ole aivan 100 varma. Ainakaan ei ketään ole ikinä moisesta viety oikeuteen ja nipa on aika aggressiivinen oikeuskeissien kans niin kuvittelis että ne sitä tekisi jos sille olisi perusteet.

Verkkopeli jää välistä, niin joku splatoon on aika tynkä pc:llä.

Switch 2 on vielä kysymysmerkki sen suhteen että miten käytännössä hommat tulee menemään.

Statistiikka

Viestiketjuista
282 209
Jäsenet
78 370
Uusin jäsen
Miklo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom