PC, PlayStation, XBOX & Nintendo - yhteinen väittelyketju

Otetaan @pomk ehdottama opencritic sivusto, laitetaan siihen kaikki platformit ja bada pim bada bum, saamme kaikki pelit arvostelumenestyksen mukaan järjestettynä. Sitten otetaan sieltä ekat 50 peliä, ja hoksataan että pceellä sulla jää nuista peleistä 14 kappaletta pelaamatta. Konsoleilla taas jää pelaamatta vain 2 kappaletta.
Joten konsoleilla voi pelata 48 parasta peliä, kun taas pceellä vain 36 parasta peliä.
Ps. Top100 löytyy 11 pc only peliä.
Kovin on laaja otanta parhaimpia pelejä..
Eihän siinä mennyt kuin sivutolkulla jankkaamista mutta tulihan se sieltä :thumbsup:
Mitkä 14 peliä eivät ole PC:llä pelattavissa tuolta top 50 listalta?

Eli sinä et ottanut ensin opencritic palvelua käyttöösi keskustelussamme eri alustojen pelivalikoiman laajuudessa?
En. Pelivalikoimista keskustelu alkoi jo kauan sitten. Viestissäsi numero 22843 kirjoitat ”moni hyvä peli jää pc:llä pelaamatta”, ymmärtääkseni viitaten pelivalikoimaan jollain tapaa, siitä pari viestiä eteenpäin lainausketjussa ehdoitat kyseistä palvelua arvottamaan hyvät pelit huonoista. Myöhemmin käytän samaa palvelua, sinun esimerkistä, arvottamaan hyvät pelit huonoista.
Eli sitä ei myydäkkään pc:eelle, kiitos🙏
Niin. Sitä pelataan pc:llä. Myynti sen sijaan tapahtuu yksityishenkilöille, ei alustalle.

Viimeksi muokattu:
Jättäkääs sitten taas ne provosoinnut ja henkilökohtaisuuksiin menevät piikittelyt pois ja keskittykää rakentavaan keskusteluun, kiitos.

Itse olen ostanut Switch pelin ja pelannut sitä PC:llä tietämättäni että se on "väärin. Mitä arvelette kuinka nopeasti Nintendo huomaa tämän ja tulee vaatimaan minua linnaan? Kaupassa eivät kyselleet että olenko PC pelaaja niin oletin että passiivisesti hyväksyvät rikollisen toiminnan ja ovat siis kanssarikollisia tässä keississä tai sitten tämä homma on ihan laillista. Myös emulaattorit ovat edelleen ladattavissa niin oletan että nuokin on ihan laillisia.

Tuosta Switch pelien myymisestä PC pelaajille olisi kiva saada KKO:n ennakkopäätös.

"PC pelaaja vs. Anttilan päivittäistavarakauppa (2025)" KKO tuomio: ?

Kaippa se laillista on, jos pelin ostat ja itse itsellesi rommin dumppaat, mutta itse mieluummin tyrkkäisin sen pelin ihan siihen varsinaiseen Switchiin. Jää pois dumppailut ja emulaattoreiden kanssa säätö. Toki siinä emuloinnissa myös jää paitsi päivityksistä, mahdollisesta dlc:stä ja tod. näk. myös verkkopelistä. Eli sinä paljon puhuttuna kokemuksena aika puutteellinen.

Switch 2:n myötä tämäkin mahdollisuus tulee toki joka tapauksessa harvinaisemmaksi, kun entistä vähemmän julkaistaan pelejä kokonaisina kortilla. Moni peli on digital only tai mallia game key card, missä peli latautuu konsolille, kun kortin laittaa koneeseen. Itse kortilla dataa on pari megaa. Eli eipä ole enää mitään mitä dumpata.

Viimeksi muokattu:
Tuo pilvipelaaminen ja NHL ei Gamepassin kautta ole se paras versio tuosta pelistä. Sitä "parasta versiota" täällä suu vaahdossa huudetaan. Itse muutaman kerran sitä omalla peli-PC:llä kokeilleena en suostu konsolikokemusta tuohon pilveen vaihtamaan. Graffabugeja plus selvästi tuntuva ja peliä haittaava lagi. Gigan kuidulla tämä kokemus. Itse "tarvitsen" siis pelikonsolin jotta pääsen änäriä hakkaamaan, koska oma pelaaminen on vahvasti tuota (yksinpeli)jääkiekkoa suosivaa.

Muutenhan pelikoneena ja harrastuksena PC pöllyttää konsolit mennen tullen, mutta on konsoleillakin oma ja tärkeä paikkansa ainakin minun ja perheen pelaamisessa. Itsessäni huomaan että mitä enempi taas aikaa ja rahaa jää omaan käyttöön lasten kasvaessa niin alkaa PC-hammas kolottamaan.

Hyvää väittelyä, inttämistä ja väärinymmärtämistä tässä lirpakkeessa kyllä, tykkään.

Toki siinä emuloinnissa myös jää paitsi päivityksistä, mahdollisesta dlc:stä ja tod. näk. myös verkkopelistä. Eli sinä paljon puhuttuna kokemuksena aika puutteellinen.
Toisaalta saa paremman pelikokemuksen noin muuten 4k120fps jne. Patchit saa kans dumpattua (kaverin) switchistä, mut sen laillisuudesta en ole aivan 100 varma. Ainakaan ei ketään ole ikinä moisesta viety oikeuteen ja nipa on aika aggressiivinen oikeuskeissien kans niin kuvittelis että ne sitä tekisi jos sille olisi perusteet.

Verkkopeli jää välistä, niin joku splatoon on aika tynkä pc:llä.

Switch 2 on vielä kysymysmerkki sen suhteen että miten käytännössä hommat tulee menemään.

Itse olen ostanut Switch pelin ja pelannut sitä PC:llä tietämättäni että se on "väärin. Mitä arvelette kuinka nopeasti Nintendo huomaa tämän ja tulee vaatimaan minua linnaan? Kaupassa eivät kyselleet että olenko PC pelaaja niin oletin että passiivisesti hyväksyvät rikollisen toiminnan ja ovat siis kanssarikollisia tässä keississä tai sitten tämä homma on ihan laillista. Myös emulaattorit ovat edelleen ladattavissa niin oletan että nuokin on ihan laillisia.

Tuosta Switch pelien myymisestä PC pelaajille olisi kiva saada KKO:n ennakkopäätös.

Heheh, ihan itsekkö dumppasit rommit kortilta? Jää taas PC-pelailun "kätevyys" kauas horisonttiin konsoleista.

Mites muuten pelien fysiikat reagoi noihin jos vetää vaikka zeldaa 120fps? Vaikuttaako mihinkään vai meneekö ihan sekaisin. Joskus muistan tällaista ongelmaa olleen mutta nykypäivästä en tiedä.

Mites muuten pelien fysiikat reagoi noihin jos vetää vaikka zeldaa 120fps?
Kokeilemalla selviää. Monissa peleissä ei ymmärtääkseni ole ongelmaa. Toimiihan niissä useimmiten fysiikat switchilläkin vaikka fps tippuisi jonnekkin kymmenen tuntumaan.

Pelimoottorikohtainen juttu.
Tuota itsekin mietin ja meinasinkin kysyä, että mitähän laitetta käytti dumppaamiseen, mutta annoinpa olla.
Kaupasta saa.
Heheh, ihan itsekkö dumppasit rommit kortilta? Jää taas PC-pelailun "kätevyys" kauas horisonttiin konsoleista.
Kätevyys lienee ihan oma keskustelunsa, ja on paljon vaikeammin määriteltävissä objektiivisin mittarein.

Pitihän se arvata että PC on ”huono” kun sillä voi pelata nipan pelejä. 🤷‍♂️

Kloonasin oman PS3:n profiileineen ja peleineen (lisensseineen) PC:lle että voin kätevästi pelailla kaikki harvinaiset PS3 PSN pikkupeliharvinaisuuteni ja MGS4:n 4k120 mutta varmaan tuokin lasketaan PC:n huonoksi puoleksi kun sen voi tehdä.

Eihän siinä mennyt kuin sivutolkulla jankkaamista mutta tulihan se sieltä :thumbsup:
Mitkä 14 peliä eivät ole PC:llä pelattavissa tuolta top 50 listalta?
Tästä lähtien pidän aina rautalankaa mukana👍 jos pysytään kuitenkin tavoissa joista ei voi koitua pelaajalle ongelmia🤔 eli pelejä joita voit ostaa suoraan pc:eelle🙏

Tästä lähtien pidän aina rautalankaa mukana👍 jos pysytään kuitenkin tavoissa joista ei voi koitua pelaajalle ongelmia🤔 eli pelejä joita voit ostaa suoraan pc:eelle🙏
Me elämme suomessa eikä jossain dystopiassa. Mitäpä jos jättäisit FUDin jakelematta.

Suomessa on täysin laillista ajaa omistamaasi peliä emulaattorilla, oli nipa mitä mieltä aiheesta tahansa.

Ennakkotapausta odotellessa voitaneen keskittyä siihen että pc:llä on laajempi pelivalikoima. Ennakkotapausta ei löydy edes amerikan ihmemaasta.

Pitihän se arvata että PC on ”huono” kun sillä voi pelata nipan pelejä. 🤷‍♂️

Kloonasin oman PS3:n profiileineen ja peleineen (lisensseineen) PC:lle että voin kätevästi pelailla kaikki harvinaiset PS3 PSN pikkupeliharvinaisuuteni ja MGS4:n 4k120 mutta varmaan tuokin lasketaan PC:n huonoksi puoleksi kun sen voi tehdä.
Miksi ei vaan osta sitä nipan konsolia🤔 toki ymmärrän että piratismissa on oma viehätyksensä, mutta rahasta kun ei varmasti ole kiinni..

Me elämme suomessa eikä jossain dystopiassa. Mitäpä jos jättäisit FUDin jakelematta.

Suomessa on täysin laillista ajaa omistamaasi peliä emulaattorilla, oli nipa mitä mieltä aiheesta tahansa.

Ennakkotapausta odotellessa voitaneen keskittyä siihen että pc:llä on laajempi pelivalikoima. Ennakkotapausta ei löydy edes amerikan ihmemaasta.
Ei jeesus, pc:ee pelaajat on oikeasti köyhiä😳 siksi se ilmainen nettipeli on niin tärkeetä, ja siksi gamepass on ylihintainen. Niillä ei ole rahaa pelaamiseen, siksi emulaattorit🫣

jos pysytään kuitenkin tavoissa joista ei voi koitua pelaajalle ongelmia🤔 eli pelejä joita voit ostaa suoraan pc:eelle🙏
Ei pysytä, vaan pysytään siinä että mitä ei voi pelata PC:llä, loppuu nyt spinnailu ja pelleily. Tosin kiinnostaisi tietää mitä ongelmia Suomessa on koitunut emulaattorin käytöstä?

Switch konsolin saa muuten myös 9€/kk rahoituksella ilman korkoja ja kuluja, sillä on myös kätevämpi pelata reissussa kuin tietokoneella(pienempi kuin läppäri)

Ei pysytä, vaan pysytään siinä että mitä ei voi pelata PC:llä, loppuu nyt spinnailu ja pelleily. Tosin kiinnostaisi tietää mitä ongelmia Suomessa on koitunut emulaattorin käytöstä?
Ei mitään hajua, nipa ei siitä vaan tykkää ja onhan se pois heidän raudan myynnistä.
Nuo emulaattorit on pelleilyä end off story.

Omasta mielestäni xbox on pelleilyä, end of story, mut ei sillä ole merkitystä väittelyn näkökulmasta. :kahvi:

Ja jos ei ole mitään hajua, niin miksi asiasta täällä keskustelet? Loogisempaa olisi esittää vaikka kysymyksenä, että ”onko emulaattorit laittomia” ja sit siihen saisit asiallisen vastauksen ja se siitä.

Ei mitään hajua, nipa ei siitä vaan tykkää ja onhan se pois heidän raudan myynnistä.
Nipa ei myöskään aikoinaan tykännyt jos ihmiset tekivät arvosteluja heidän pelistään liittymättä johonkin heidän omaan programiin, jonka myötä he saisivat arvosteluista saadut mainostulot. Nipa on muutenkin yrityksenä kusimainen, joten se että "nipa ei tykkää" ei voisi vähempääkään kiinnostaa.
Emulaattorit ovat äärimmäisen tärkeä osa vanhojen pelien säilytyksen ja pelattavuuden kannalta. Sinä et vain tiedä yhtään mitä puhut. Tiesitkö että Mäsän Xbox 360 taaksepäin yhteensopivuus perustuu emulointiin?

Nipa ei myöskään aikoinaan tykännyt jos ihmiset tekivät arvosteluja heidän pelistään liittymättä johonkin heidän omaan programiin, jonka myötä he saisivat arvosteluista saadut mainostulot. Nipa on muutenkin yrityksenä kusimainen, joten se että "nipa ei tykkää" ei voisi vähempääkään kiinnostaa.

Emulaattorit ovat äärimmäisen tärkeä osa vanhojen pelien säilytyksen ja pelattavuuden kannalta. Sinä et vain tiedä yhtään mitä puhut. Tiesitkö että Mäsän Xbox 360 taaksepäin yhteensopivuus perustuu emulointiin?
Eli se että minä otan aikanaan xbox360 ostamani duke nukemin, ja laitan levyn SX konsoliin ja rupean pelaamaan, on sama asia kuin ostaa nipan peli ja pelata sitä emulaattorin avulla koneella? Miten voi edes ajatella tuolleen🤔

Eli se että minä otan aikanaan xbox360 ostamani duke nukemin, ja laitan levyn SX konsoliin ja rupean pelaamaan, on sama asia kuin ostaa nipan peli ja pelata sitä emulaattorin avulla koneella? Miten voi edes ajatella tuolleen🤔
No kummassakaan ei ainakaan mitään laitonta ole eikä piratismiin liittyvää.

Niin siis pelaat eri alustalle tarkoitettua peliä toisella alustalla emuloinnin avulla. Hyvin voi ajatella tuolleen kun tietää mistään puhuu.

Omasta mielestäni xbox on pelleilyä, end of story, mut ei sillä ole merkitystä väittelyn näkökulmasta. :kahvi:

Ja jos ei ole mitään hajua, niin miksi asiasta täällä keskustelet? Loogisempaa olisi esittää vaikka kysymyksenä, että ”onko emulaattorit laittomia” ja sit siihen saisit asiallisen vastauksen ja se siitä.
Eli emulaattorit ei ole yhtään harmaalla alueella? Ja mitä jos keskittyisit taas käyttäjän sijaan aiheesta keskusteluun?
Jännä vaan että asiasta on käyty oikeutta ja korvauksia maksettu.

Niin siis pelaat eri alustalle tarkoitettua peliä toisella alustalla emuloinnin avulla. Hyvin voi ajatella tuolleen kun tietää mistään puhuu.
Eli xboxin pelin pelaaminen xboxilla on sama asia kuin nipan pelin pelaaminen tietokoneella(jolle sitä peliä ei ole ostettu) 🤔
Ihan sama millaisen kuperkeikan heittää, niin ei nuista saa samaa asiaa.

Emulaattorit itsessään eivät ole harmaalla alueella. Silloin ollaan harmaalla alueella ja piratismissa jos lataat rommin netistä ja sitä pelaat. Jos olet itse Nintendon pelin ostanut, saat sitä ihan rauhassa pelata emuloimalla eikä kukaan voi siihen puuttua.

Oletko sinä sen Duke Nukemin ostanut Series X:lle?
En, peli kuuluu BC valikoimaan(emulointia kyllä)
Onko mahdollista että minua vastaan nostetaan syyte tuosta? Nipasta kun ei näköjään koskaan tiedä, Kpäitä kun ovat.

Screenshot_20250717_001044_org_mozilla_firefox_HomeActivity_edit_1858718242555170.jpg

Emulaattorit itsessään eivät ole harmaalla alueella. Silloin ollaan harmaalla alueella ja piratismissa jos lataat rommin netistä ja sitä pelaat. Jos olet itse Nintendon pelin ostanut, saat sitä ihan rauhassa pelata emuloimalla eikä kukaan voi siihen puuttua.
Nipalle ei vissiinkään ole merkitystä miten peli on hommattu😳

Noni perille meni :thumbsup:

Tuskin, eikä Nipa ole nostanut myöskään yhtäkään syytettä emulaattorilla pelanneelle ihmiselle (vielä).
Duke nukemin pelaamisesta uudemmalla xboxilla ei voi missään olosuhteissa seurata oikeudellisia toimia minua kohtaan.
Jos ostan switchin marion, ja pelaan sitä pojan tietokoneella emulaattorin avulla, minua vastaan voidaan kohdistaa oikeudellisia toimia?
Onko asia nyt näin? Minua saa ja pitää korjata jos olen ymmärtänyt väärin.

Miksei voisi ajatella noin?

Sama asiahan se ei ole, pc:llä saa paremman resoluution ja fps:n.

Eli emulaattorit ei ole yhtään harmaalla alueella? Ja mitä jos keskittyisit taas käyttäjän sijaan aiheesta keskusteluun?
Mitä tarkoitat. Itse kirjoitit että sinulla ei ollut hajua. Miten se on käyttäjästä keskustelua viitata juuri äskeiseen viestiisi?!?
Ei mitään hajua
Emulaattorit eivät ole laittomia, muutoin niistä keskustelu olisi tällä foorumilla kielletty piratismin tapaan.

Jos ostan switchin marion, ja pelaan sitä pojan tietokoneella emulaattorin avulla, minua vastaan voidaan kohdistaa oikeudellisia toimia?
Miksi voisi?

Jenkeissä nipa voi haastaa sinut oikeuteen vaikka xboxilla dukenukemin pelaamisesta. Se että menestyykö moinen on hyvin epäselvää.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
282 263
Jäsenet
78 381
Uusin jäsen
Knight60

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom