Peli/työkone hinta n. 2k€-3k€ (riippuu näytöistä)

Terve

Vanha koneeni on sanomassa työsopimusta irti (yli 13 vuotta vanha jo). Ei pöyri 1080p 60fps videot youtubessa saati sitten 4k videot koneella ja yleinen selailailu ylipäätänsä on tullut hankalaksi jatkuvan lagin takia.

Konetta käytän pääsääntöisesti treidaamiseen, joten paljon chartteja auki parilla näytöllä. 4k videoita ja elokuvia tulee katseltua jonkin verran, sitten loppu aika meneekin raskaaseen selailuun missä monesti voi olla neljä eri selainta auki ja sivuja satoja. Pelannut en ole hirveästi viimeisen kymmenen vuoden aikana, mutta olisi mukava jos koneessa on sen verran tehoja, että sekin onnistuu.

Näyttöinä tällä hetkellä minulla on pari kappaletta 12 vuotta vanhoja DELL u2711 27" Dell UltraSharp U2711 - Specifications
Erittäin hyviä ja luotettavia näyttöjä on ollut, mutta kysymys kuuluukin onko näytöt riittävän hyviä nykypäivän käyttöön ja onko näyttöjen teknologia mennyt paljon eteenpäin noista ajoista? Eli kannattaako ostaa uusia?

Paljonko hinnasta saa pudotettua jos tilaa osat monesta eri paikasta ja kokoaa itse? Kannattaako ulkomailta tilata ettei tarvitse mahdollisen takuun kanssa taistella? Jos hinnasta ei putoa paljon sitten tilaan osat yhdestä paikasta missä kokoavat koneen valmiiksi.

Erikoisvaatimuksena:
Kotelo missä mahdollisimman paljon USB portteja kotelon etuosassa (vähintään 7)
10gbs verkkokortti
emolevy missä bluetooth

Kotelot, joissa on noin paljon usbeja, ovat melko harvassa. Olisiko usb-hubien lisääminen vaihtoehto, vai tarviiko porttien olla nopeita, eli hubin tuoma latenssi olisi no-go?

joo ei tarvitse kaikki etupaneelin uspt olla nopeimpia. niihin tulee langattomia hiiriä/näppäimiststä, 2fa ja kaikenlaista muuta sälää. mulla on sellainen hubi tässä vanhassa koneessa mutta on niin pirun ruman näköinen tuossa teipattuna koteloon

En nopealla googlauksella löytänyt 7 etuportilla varustettua koteloa. Jos viiteen tyytyy, on vaihtoehtoja aika paljon enemmän.

Statistiikka

Viestiketjuista
288 724
Jäsenet
79 538
Uusin jäsen
Jonne 15

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom