Päädyin lopulta Razer DeathAdder V4 Pro -hiireen, kun Gigantista sattui löytymään sopivasti hintaan 139 €.
+ Muotoilu: Ei reikiä (onneksi). Mukana valmiiksi leikatut grippiteipit, joissa erinomainen pito. Ei mitään RGB-valoja.
+ Paino: Yllättävän kevyt.
+ Dongle: Tyylikäs ja painava, mutta silti pieni. Pöydälle tuleva vastaanotin, jossa kolme ohjelmoitavaa lediä.
+ Rulla: Erittäin hyvä tuntuma sekä rullauksessa että klikatessa. Pito kohdallaan. Rehellisesti paras rulla, mitä olen koskaan käyttänyt.
+ Laatu: Erittäin viimeistelty, ei natise eikä tunnu muoviselta.
+ Akku: Lupaus 150 tunnia, vielä ei ole tarvinnut ladata.
+ Tassut: Liukuu hyvin matolla, ei moitittavaa.
– Ääni: Napsautus on poikkeuksellisen äänekäs ja ontto. Eiköhän siihen totu, mutta alkuun vähän korostuu.
– Ohjelmisto: Olisin mielelläni jättänyt erillisen ohjelmiston asentamatta, mutta harvassa taitavat nykyään olla hiiret, jotka toimivat täysin ilman.
– Hinta: Ei mikään halvin vaihtoehto, mutta laatu kyllä näkyy.
Kaiken kaikkiaan todella vakuuttava ensivaikutelma. Katsotaan, miltä tuntuu pidemmän käyttökokemuksen jälkeen.
Hyvä arvostelu, mutta itse sanoisin muutaman kuukauden käyttökokemuksen jälkeen:
- Rulla on epämiellyttävin mitä olen koskaan käyttänyt. Se siis toimii loistavasti, mutta se tuntuu erittäin epämiellyttävältä omaan käteen. Ollut joulusta asti käytössä, mutta tuo karheus häiritsee todella paljon.
- Ääni. Se on todella poikkeuksellisen ontto ja äänekäs. Siihenkään en ole tottunut.
- Hiiri on johdon kanssa lähes käyttökelvoton. Johtuu siitä, että se on langattomana niin kevyt, että tuntuu jopa hullulta heittää se johdon perään kiinni. Latautuu toki todella nopeasti ja akunkesto on hyvä (1000hz), että ei tämä mikään maailmanloppu ole.
- Ohjelmisto. Tämä on se syy miksi edes etsin erikseen tämän ketjun että pääsen mainitsemaan asiasta. Razerin softa on NIIN paska kuin olla ja voi. Tämä oli yksi syy miksi ostin tämän hiiren pitkin hampain, ja voi herranen aika että on tuo buginen ohjelmisto aiheuttanut päänvaivaa. Hyvänä esimerkkinä siis se, että jos joudut laittamaan langan kiinni, niin ohjelmistolla ei ole enää mitään käryä että hiiri on kytkettynä ja macrot eivät toimi. "Ei vaan mulla ole ollu tuollaisia ongelmia" kommentit ovat valheita.
Jaa plussaa? Hiiri on niin hyvä kuin arvostelut (kuten lainattu viesti) antavat ymmärtää. Vaikka kuulostaa negatiiviselta vuodatukselta, nämä ovat vain niitä asioita mihin olen kiinnittänyt huomioita. Hiirulainen on todella hyvä käteen, kevyt ja akku kestää hyvin.
Varmaan kalleinta muovia mitä olen eläessäni ostanut, mutta pakko antaa oma suositus tuotteelle. Huomion arvoinen seikka on myös tuo usb-c portti, joka tuntuu melko halvan oloiselta, että hiiressä että tuossa lähettimessä. Aina kun työntää piuhaa kiinni niin todella epävarmalta tuntuva liitos, tuntuu siltä että tuo ei kestä kovin kauaa, mutta aika näyttää.