Perkeleen naapurit.

Yritän. Tuntuu vaan ettei oo psyykkisesti enää mahdollista kestää tuota kiusaamista, kun psyyke jo ruvella muutenkin. Liika on liikaa.
Kuten Gespardi tossa jo totesi, teet itelles tosi pahaa möykkyä itsellesi kun kelaat noita naapureita ja niiden kolahduksia yms. vittuilua koko ajan.
Relaa ja elä kuin elät, älä välitä naapureista tuon taivaallista. Kuuntele musaa, kattele videoita, tee tehosekoittimella smoothieita, imuroi jne.
Unohdat kaikki naapurit ja sillä selvä. Jos jotain todellista häiriötä aiheutat, tulee siitä kyllä kyselyä sitten tarkemmin.
Kasaat tossa vaan ilkeää psykoosia tilanteesta jossa arvailet puolet ja jopa enemmän toisten tekemisiä tai reagointeja.
Laita vaikka radio soimaan 24/7 hiljaiselle ja keskity johonkin mukavaan ja siihen mikä on itsestä kivaa ja mielekästä tekemistä.
Tsemit!

Oletko siis häirinnyt myös tahallasi hakkaamalla uunipeltejä yhteen ja sitten ihmettelet miten naapurissa sattuu asumaan samaa harrastava?

Et sinä voi vaatia naapurias olemaan suoran rehellinen keskustelukumppani itsellesi, varsinkaan jos teidän tähänastinen tapa kommunikoida on paiskoa ovia tai kolistella kattiloita.

Hommaisin itselleni vastamelukuulokkeet ja yrittäisin olla välittämättä naapurista. Moikkaa jos näkee.
Joo aloin hakkaamaan uunipeltejä kun kypsyin heidän aiheuttamaan kiusaamiseen, heistä tämä alkoi. Kestin kuukausia ja sitten meni hermot.

En todellakaan tervehdi enää naapureita, välit menneet lopullisesti. Olen pyytänyt heitä jättämään minut rauhaan.
Miksi suhteesi naapureihin pitäisi olla yhtään mitään, varsinkaan negatiivinen? Pääset tilanteen päälle, kun moikkaat heitä kuin eivät olisi ikinä vaivanneet sinua.

En oikein tahdo ymmärtää miksi teet tuosta tilanteesta itsellesi noin kiusallisen, joudut kuitenkin elämään naspurisi kanssa melko pitkään.

Noniin naapurit aloitti heti elämisen, kun laitoin läppäriltä ohjelmat päälle niin jo alkoi tamppaaminen ja lähtivät vissiin taas sen jälkeen kotoa pois kun hermot ei enää kestä :D on se jännä kun noilla ei oo omaa elämää, pitää alkaa aina 'elämään' kun toinen elää. Käsittämätöntä että naapurit aina toruu koiraansa jos se vähänkin haukkuu, että koirankin pitäis olla aina hiljainen. Joskus sorruin antamaan takaisin päin valitettavasti ja hakkasin seinää... no siihen kyllä reagoivat 'että miksi hakkaat meidän seinää? ei tässä kukaan halua riidellä :( meidän koira säikkyy' mutta sitten itse tiputtelee painoja tai jotain painavaa korkealta lattiaan kämpässään ja kuuluu hirveitä jysähdyksiä, aina kun katson ohjelmia, NIIN SILTI VAIN MINÄ OLEN SYYPÄÄ! ei tajua itse miten stressaa koiraansa ja vauvaa niillä jysähdyksillä joita tekee kotonaan. Meidän rakentaja on mennyt konkurssiin ja useimpien asunnoissa oli erilaisia puutteita, asukkaat eivät olleet tyytyväisiä rakentamisenlaatuun, eivät suostuneet vuosikorjauksen piikkiin edes korjaamaan ja taloyhtiö ajautui oikeuteen tämän firman kanssa
Joillekin ”omaa elämää” on esim. kirjan lukeminen hiljaisuudessa. Sinulle ”elämää” on avata läppäri ja laittaa musiikit päälle.

Oletko edes varma, että nuo kolahdukset liittyy sinuun? Viestisi on niin sekavia, että tulee vähän tunne, että saatat myös kuvitella.
Jysähdykset voi tulla myös muista asunnoista, eli äänet voi hypätä asunnon yli.
Asuin itse myös rivitalon päädyssä ja joskus kuului isoja tömähdyksiä naapuri asunnon yli. Tiesin siis ettei naapuri ollut kotona, vaan seuraavan huoneiston juopon metelöinnit kantautui minullekin.

Joillekin ”omaa elämää” on esim. kirjan lukeminen hiljaisuudessa. Sinulle ”elämää” on avata läppäri ja laittaa musiikit päälle.

Oletko edes varma, että nuo kolahdukset liittyy sinuun? Viestisi on niin sekavia, että tulee vähän tunne, että saatat myös kuvitella.
Jysähdykset voi tulla myös muista asunnoista, eli äänet voi hypätä asunnon yli.
Asuin itse myös rivitalon päädyssä ja joskus kuului isoja tömähdyksiä naapuri asunnon yli. Tiesin siis ettei naapuri ollut kotona, vaan seuraavan huoneiston juopon metelöinnit kantautui minullekin.
Mulla on muuten sama. Vanha rivari jonka päädyssä asustelen ja vaikka toisessa päässä taloa joku pudottaa jotain esim kylppärin kovalle lattialle niin se kaikuu tuon betonilaatan kautta ja omassa kämpässä se kuulostaa monesti vielä niinkuin se tulisi tuolta "päädyn puolelta". Kesti hiukan tottua tähän harhaan.

Arvelisin kanssa että ei kannata alkaa teettämään rakenteisiin äänieristysremonttia. Voi olla vaikea saavuttaa siinä hyvää tulosta, koska niinkuin ehtineemmät sanoivat niin pitäisi varmaan vaihtaa jotain ihan oleellisia talon rakenteita, mutta niille ei ole kuitenkaan tehtävissä mitään. Sitten jos jonkinlainen osittainen toteutus tulisi kuitenkin kalliiksi niin mikäli edelleenkään ei voisi elää niin vapaasti kuin haluaisi niin saattaisi tuntua siltä, että rahat olisivat menneet osittain hukkaan.

Helppo sanoa näin tilanteen ulkoa, mutta ehkä kannattaa säästää nekin rahat, ja jos on hiukankaan mahdollisuuksia niin koittaa katsella ajan mukana avoimin mielen vaihtoehtoja, sillä silmällä, että voisiko muutto joskus tulevaisuudessa onnistua, heti lähtökohtaisesti paikkaan jollaisessa vapaammat mahdollisuudet. Itselleni kanssa tuttu aihe tämä täysin olemattoman äänieristyksen ongelmallisuus. On se selvä juttu että monia kerros-/rivitaloja rakentaessa ei lähtökohtaisestikaan ole rakennettu ihmisille koteja, vaan asunnot on tarkoitettu sääsuojiksi, ei yhtään enempää. Sitten sen jälkeen asumistodellisuus muodostuu vain siitä, että kuka kestää ja sopeutuu tai ei. Kun ei ole missään vaiheessa minkäänlaista yksityisyyttä, käytännössä siis ei voi tehdä millään hetkellä juuri mitään ilman, että samalla tietää kaiken toimimisen ja lehden lukemisenkin kuuluvan muualle, niin on ihan loogista ettei ihmisen varmaan pohjimmiltaan kuulukaan sopeutua sellaiseen ympäristöön. Yllä oleva ei ollut viittaus tarkalleen sinun tilaanteeseesi, mutta mielestäni reaktiosi on siis luonnollinen kuitenkin. Lukemattoman monilla saman tyyppinen tilanne ja vaihtoehtojen etsiminen /mahdollisuuksien pohtiminen alati käynnissä.

Sisätiloihin kasattavia äänieristyskoppeja on ostettavissa, mutta ne maksavat äkkiä kanssa tuhansia. "Isolated sound booth". Jos on tilaa sen verran, että tuollaisen toteuttaminen asuntoon on mahdollista, eikä tunnu ahdistavalta sitten olla siellä kopissa viettämässä aikaa, niin miksipä ei. Modulaarisissa äänieristyskoppiratkaisuissa on se ominaisuus, että rakenteen pystyy tarvittaessa purkamaan, siirtämään, myymäänkin. Hankaluutena on hinnan lisäksi että ei niitä ihan yhdellä käsiparilla kasailla, joten siihenkin pitää varautua jos sellaisen erikoisuuden hankkii.

Joo aloin hakkaamaan uunipeltejä kun kypsyin heidän aiheuttamaan kiusaamiseen, heistä tämä alkoi. Kestin kuukausia ja sitten meni hermot.
Kannattaisi ihan suosiolla unohtaa koko naapureiden olemassaolo ja elää aivan kuin niitä ei edes olisi olemassa (tiedän, että voi kuulostaa hankalalta, mutta tämä olisi yksi vaihtoehto). Eli ihan sama mitä tekevät älä ikinä reagoi siihen mitenkään. Jos paukuttelet "kostoksi" jotain uunipeltejä, niin saattavat innostua vain enemmän. En itse heittäisi lisää bensaa liekkeihin. Ei käytännössä auta kuin toivoa naapureiden lopettavan jossain vaiheessa ja jos ei lopu niin ei auta kuin alkaa etsimään uutta asuntoa. Tämä on varmaankin jo mainittu, mutta naapureilta kannattaisi kysellä myös onko heillä ollut häiriötä näiden naapureiden takia ja josko yhteisestä valituksesta voisi olla apua.

Ei ole kyse harhoista oikeasti tässä tapauksessa. Mielenterveysongelmaisena vittumaisinta on se, että jos menet vaikka lääkäriin niin sulla saattaa oikeasti jäädä fyysinen sairaus hoitamatta, kun kaikki oireet laitetaan vaan ahdistuneisuuden piikkiin. Eli kyllä mielenterveysongelmainen tulee ottaa yhtä vakavasti myös kuin terve ihminen, se on lähtökohta. Ette arvaa mitä bussissa tapahtui tänä iltana, tämäkään ei ole harhaa, siellä oli ukko ja akka, arvioisin iäksi 40-47v ja heidän takanaan istui 10v irakilainen tyttö joka kuunteli puhelimesta musiikkia ilman kuulokkeita, ei huudattanut.. Niin mitä tekee tämä aikuinen ukko, mulkoilee muutaman kerran pahasti sitä tyttöä ja laittaa sitten puhelimestaan kostoksi soimaan rasistisen kappaleen! Ei sanonut kertaakaan asiallisesti sille tytölle että voitko lopettaa, vaan heti kosto toimenpiteet päälle ja syytön tyttö siihen on että hänen vanhempansa on tuonut heidän perheen Suomeen. Olisi tehnyt mieli sanoa että anna tytön rauhassa kuunnella musiikkia

Ei ole kyse harhoista oikeasti tässä tapauksessa. Mielenterveysongelmaisena vittumaisinta on se, että jos menet vaikka lääkäriin niin sulla saattaa oikeasti jäädä fyysinen sairaus hoitamatta, kun kaikki oireet laitetaan vaan ahdistuneisuuden piikkiin. Eli kyllä mielenterveysongelmainen tulee ottaa yhtä vakavasti myös kuin terve ihminen, se on lähtökohta. Ette arvaa mitä bussissa tapahtui tänä iltana, tämäkään ei ole harhaa, siellä oli ukko ja akka, arvioisin iäksi 40-47v ja heidän takanaan istui 10v irakilainen tyttö joka kuunteli puhelimesta musiikkia ilman kuulokkeita, ei huudattanut.. Niin mitä tekee tämä aikuinen ukko, mulkoilee muutaman kerran pahasti sitä tyttöä ja laittaa sitten puhelimestaan kostoksi soimaan rasistisen kappaleen! Ei sanonut kertaakaan asiallisesti sille tytölle että voitko lopettaa, vaan heti kosto toimenpiteet päälle ja syytön tyttö siihen on että hänen vanhempansa on tuonut heidän perheen Suomeen. Olisi tehnyt mieli sanoa että anna tytön rauhassa kuunnella musiikkia
No tuo nyt on vaan sitä että nykyään kukaan ei osaa ottaa toisia huomioon. Asuminen esimerkiksi jossain kerrostalossa, jos kaikki osaisi ottaa muut huomioon niin elämä olisi kuin lintukodossa, mutta aina on se kusipää mikä on joku vitun kanta-astuja tai joku kuka kasaa lapsilleen jonkun helvetin narisevan trampoliinin siihen kaikkien iloksi.

No tuo nyt on vaan sitä että nykyään kukaan ei osaa ottaa toisia huomioon. Asuminen esimerkiksi jossain kerrostalossa, jos kaikki osaisi ottaa muut huomioon niin elämä olisi kuin lintukodossa, mutta aina on se kusipää mikä on joku vitun kanta-astuja tai joku kuka kasaa lapsilleen jonkun helvetin narisevan trampoliinin siihen kaikkien iloksi.
Mitä on sitten se oikea huomioonottaminen taloyhtiöissä, onko se sitä että kaikkien pitää elää hiljaa vai että pitää hyväksyä myös muiden musiikin ja tv-ohjelmien äänet omaan asuntoon? trampoliinissakaan ei ole mitään vikaa ja kyllähän lasten täytyy saada leikkiä, siitä lähtee välillä kiljahduksia ja tietyssä iässä tulee useammat itkuhuutoraivarit koska aivot ei ole kehittyneet vielä kypsemmiksi. Normaali kasvuvaihe se itkuhuutoraivarit, uhmaikä. Trampoliinin kohdalla voitaisiin esimerkiksi sopia että sitä saa käyttää klo 14-19 välillä niin ei tarvitse sitten aikaisin aamulla tai myöhään illalla kuunnella lasten kiljahduksia siinä ikkunan alla

En tiedä olenko outo ihminen, kun nuo kostoäänet on vissiin kovin yleisiä ja yleensä sitten "häirikkö" ottaa niistä opikseen mutta minulla niistä tulee semmoinen olo, että jaa sinä v*ttuilet minulle. Jos oikeasti haluaisit sovussa ratkoa asiat niin tulisit keskustelemaan asiallisesti jos jokin häiritsee, tai laittaa asiallisen heippalapun tai vaikka whatsapissa viestiä kun monilla taloyhtiöillä on nykyään oma whatsapp ryhmä .

En tiedä olenko outo ihminen, kun nuo kostoäänet on vissiin kovin yleisiä ja yleensä sitten "häirikkö" ottaa niistä opikseen mutta minulla niistä tulee semmoinen olo, että jaa sinä v*ttuilet minulle. Jos oikeasti haluaisit sovussa ratkoa asiat niin tulisit keskustelemaan asiallisesti jos jokin häiritsee, tai laittaa asiallisen heippalapun tai vaikka whatsapissa viestiä kun monilla taloyhtiöillä on nykyään oma whatsapp ryhmä .
Jos kaikki ottaisi vaan muut huomioom niin ei tälläistä ongelmaa ylipäätään olisi. Mutta kun aina on niitä kusipäitä ketkä ei vaan ymmärrä.

Lastenkin tätyy saada leikkiä, tämähän se varmaan nykyään onkin se suosituin argumentti.Mitäpä luulet haluaako esimerkiksi joku vuorotyölläinen jonkun jatkuvasti kitisevän trampoliinin siihen narisemaan. Se on aivan vitun yksi hailee pitääkö lasten saada leikkiä, ne muutkin kanssa-asujat pitää ottaa huomioon eikä vaan ajatella sitä omaa napaa. Joku kanta-astuja, ihmisen anatomia kyllä sallii sellaisen kevyenkin astumisen päkiä voittoisesti. Kyllä ne vaan on nämä vitun typerät ihmiset ketkä ei osaa ajatella ketään muita.

Jos kaikki ottaisi vaan muut huomioom niin ei tälläistä ongelmaa ylipäätään olisi. Mutta kun aina on niitä kusipäitä ketkä ei vaan ymmärrä.

Lastenkin tätyy saada leikkiä, tämähän se varmaan nykyään onkin se suosituin argumentti.Mitäpä luulet haluaako esimerkiksi joku vuorotyölläinen jonkun jatkuvasti kitisevän trampoliinin siihen narisemaan. Se on aivan vitun yksi hailee pitääkö lasten saada leikkiä, ne muutkin kanssa-asujat pitää ottaa huomioon eikä vaan ajatella sitä omaa napaa. Joku kanta-astuja, ihmisen anatomia kyllä sallii sellaisen kevyenkin astumisen päkiä voittoisesti. Kyllä ne vaan on nämä vitun typerät ihmiset ketkä ei osaa ajatella ketään muita.
Niin no mitenkä ratkaiset tämän asian, jos et kestä yhtään lasten kiljahduksia tai itkuhuuto raivareita?

Et tainnut tuossa ottaa huomioon sitä, että ne ketkä ei kestä sitä narisevaa trampoliinia niin heidäthän on otettu huomioon siten että trampoliinia saisi käyttää vaan tietyn ajan päivästä. Äänestettäisiin taloyhtiön kesken mikä aika häiritsee ihmisiä vähiten. Eikö se ole silloin jokaiselle jotakin eli kompromissi?

Niin no mitenkä ratkaiset tämän asian, jos et kestä yhtään lasten kiljahduksia tai itkuhuuto raivareita?
Kyllä se ajatus pitää vaan siitä lapsiperheestä lähteä. Ei se oikeasti ole niin vaikeaa, mutta kun ihmiset vaan ovat nykyään niin saatanan tyhmiä eivätkä ajattele muita. Lol, äänestyshän se varmasti olisikin toimiva vaihtoehto.

Mitä pidemmälle tämä keskustelu jatkuu, niin sitä enemmän olen vakuuttunut että en todellakaan halua sinun ajatusmallilla varustettua ihmistä naapurikseni.

Kompromissi olisi mielestäni se että trampoliinia saisi käyttää vaikka klo 15-17, meluhaitta minimiin. Jotenka ei tarvitse kenenkään kestää koko päivää jos lapset remuaa siinä, ei voida kieltää lapsilta iloa ja kiljahdukset on joskus normaalia käytöstä heiltä kuten myös itkuraivarit, ei se ole kivaa vanhemmastakaan rauhoitella itkuraivareita saanutta lasta käy hermoille. Äänestys on myös mielestäni ainut toimiva keino ratkoa taloyhtiössä asioita kun on iso joukko ihmisiä. Meillä on myös demokratia, silloinkin äänestetään. Minä olen mielestäsi saatanan tyhmä koska minun pitäisi ajatella koko ajan vain sinua, tahtoasi.

Kompromissi olisi mielestäni se että trampoliinia saisi käyttää vaikka klo 15-17, meluhaitta minimiin. Jotenka ei tarvitse kenenkään kestää koko päivää jos lapset remuaa siinä, ei voida kieltää lapsilta iloa ja kiljahdukset on joskus normaalia käytöstä heiltä kuten myös itkuraivarit, ei se ole kivaa vanhemmastakaan rauhoitella itkuraivareita saanutta lasta käy hermoille. Äänestys on myös mielestäni ainut toimiva keino ratkoa taloyhtiössä asioita kun on iso joukko ihmisiä. Meillä on myös demokratia, silloinkin äänestetään. Minä olen mielestäsi saatanan tyhmä koska minun pitäisi ajatella koko ajan vain sinua, tahtoasi.
Joo, kyllä se vaan niin on että lähtökohtaisesti näissä muissa kuin omakotitalo asumismuodoissa pitää vaan ottaa muutkin huomioon. Eli tuolla ajatusmallilla luokittelen sinut kyllä sinne tyhmiin.

Kompromissi on sitä että sinä saat rauhaa ja me saadaan välillä elää, ettei tarvitse hissutella koko ajan. Mutta EI, EI, EI mikään muu ei kelpaa sinulle kuin 24/7 pitäisi olla hiljaa. Ymmärränkö oikein? no sinähän tässä olet silloin se joka ei tule toista ihmistä ollenkaan vastaan... en minäkään pidä sinusta. Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin elää ainaisessa riidassa, taidat nauttia olla kärttyinen ja riidanhaluinen.

Joo, kyllä se vaan niin on että lähtökohtaisesti näissä muissa kuin omakotitalo asumismuodoissa pitää vaan ottaa muutkin huomioon. Eli tuolla ajatusmallilla luokittelen sinut kyllä sinne tyhmiin.
Mitä huomioonottamista se on että pitää olla aina hiljaa? Joo minä olen vitun tyhmä, vaikka pyrin huomioimaan myös sinut. Selvä. Etkö sinä tajua sitä että tuossa sinun mallissa on vain yksi suunta ja se on se että pitää olla hiljaa. Minun mallissani on puolestaan kaksi suuntaa, se että tarjotaan hiljaisuutta sitä tarvitseville ja sitten myös välillä saa elää ettei tarvitse varoa jos on jotain viihdykettä.

Mitä huomioonottamista se on että pitää olla aina hiljaa? Joo minä olen vitun tyhmä, vaikka pyrin huomioimaan myös sinut. Selvä. Etkö sinä tajua sitä että tuossa sinun mallissa on vain yksi suunta ja se on se että pitää olla hiljaa. Minun mallissani on puolestaan kaksi suuntaa, se että tarjotaan hiljaisuutta sitä tarvitseville ja sitten myös välillä saa elää ettei tarvitse varoa jos on jotain viihdykettä.
Lol.

Joo niin olen hirveä syypää kun en jonkun meluherkän hullun pillin mukaan mene. Olen ihan hirveä ihminen kun ehdottelen äänieristys remontteja jokaisen nautinnollisuuden kannalta, sekin tekee minut ihan hirveäksi ihmiseksi. Olen hirveä koska jos katson vaikka leffaa ja se kuuluu naapuriin huonon äänieristyksen vuoksi, kun kusen lorotukset kuuluu naapurista myös..... ja sitten pitää pää seonneena alkaa naapurin kostamaan minulle tavallinen elämä, jolle ei mahda erkkikään mitään ellei elä hiipien kusi sukassa kotonaan

Lollollol lollot. Kato et sä osaa mitään järkevää perustella siihen, sä vaan haluat oman tahtosi läpi eli sen ettei taloyhtiössä kuuluisi naapureista mitään
Mä olen syntynyt 70-luvulla ja silloin vielä opetettiin käytöstapoja. Mutta olet kyllä oikeassa siinä että paras naapuri on sellainen mistä ei kuulu mitään. Se pointti on siinä että ota ne muutkin huomioon, mutta tätähän sinä et esimerkiksi tajua, eikä tajua nykyään moni muukaan.

Pitäisikö sun ottaa varmuudeksi tälle myös päivää tupla-annostus niitä mielenterveyslääkkeitä, niin saat huuhdottua päätäsi.

Mä olen syntynyt 70-luvulla ja silloin vielä opetettiin käytöstapoja. Mutta olet kyllä oikeassa siinä että paras naapuri on sellainen mistä ei kuulu mitään. Se pointti on siinä että ota ne muutkin huomioon, mutta tätähän sinä et esimerkiksi tajua, eikä tajua nykyään moni muukaan.

Pitäisikö sun ottaa varmuudeksi tälle myös päivää tupla-annostus niitä mielenterveyslääkkeitä, niin saat huuhdottua päätäsi.
Mitä muuta se on kuin muiden huomioonottamista jos koitan laittaa minimiin päiväsaikaan tv-ohjelmien katsomisen naapurin takia, kysyn milloin häiritsee vähiten ja ehdotan remontin tekoa äänieristyksien parantamiseksi. Mitä vittua sinä mollaat minua??? Nyt lopeta se riitely minun kanssa

Kerta sitä suoraa puhetta halusit niin tässä sitä nyt tulee, Minusta minkä tahansa asian kuunteleminen puhelimesta kaiutin päällä julkisilla paikoilla on erittäin epäkohteliasta toimintaan muita kohtaan. Tämä sisältää myös nykyään (varsinkin ulkomaalaisten, mutta myös joidenkin suomalaisten tekemän) puhelinkeskustelut kaiutin päällä. Miksi sitä musiikkia pitää saada kuunnella juuri siinä linja-autossa missä se voi häiritä muita. Miksi ei hanki kuulokkeita mikäli se musiikki on niin must. Mietippä jos kaikki linja-auton matkustajat kuuntelisivat omaa musiikkia kaiutin päällä?

Mutta tämä ei ole nyt se viestin varsinainen pointti vaan se että minusta tuo sinun toimintamalli muistuttaa varsin paljon noiden bussissa olleiden vanhusten toimintamallia. Ne sinun pellinpaukuttamiset mukaanlukien. Se että teet tuollaisia kostotoimenpiteitä ja tunnut aika kärkkäästi tuntevan että sinulle vittuillaan ei anna tämän perusteella sinusta kuvaa yhtään sovinnollisena ja sopuisana naapurina.

Mun pennut hyppii rivarikämpän takapihalla omalla tranpoliinilla 08 - 21 välillä miten sattuu ja kiljuvat sekä huutavat päivän mittaan. Jo monta vuotta, eikä kukaan ole koskaan valittanut asiasta. Jos joku herkkänahkainen tulisi asiasta ulisemaan niin varmaan kehottaisin ostamaan korvatulpat tai muuttamaan maalle.

Mitä hittoa oikeasti, lapset ovat lapsia ja vuorotyöläisellä on helppo saada äänet vaiennettua. Kehtaako joku oikeasti valittaa järjestyslain hiljaisuusajan ulkopuolisesta melusta, ihan kuin heillä olisi joku helvetin oikeus nauttia hiljaisuudesta keskellä päivää vain sen takia, että sattuvat olemaan vuorotöissä?

Mun pennut hyppii rivarikämpän takapihalla omalla tranpoliinilla 08 - 21 välillä miten sattuu ja kiljuvat sekä huutavat päivän mittaan. Jo monta vuotta, eikä kukaan ole koskaan valittanut asiasta. Jos joku herkkänahkainen tulisi asiasta ulisemaan niin varmaan kehottaisin ostamaan korvatulpat tai muuttamaan maalle.

Mitä hittoa oikeasti, lapset ovat lapsia ja vuorotyöläisellä on helppo saada äänet vaiennettua. Kehtaako joku oikeasti valittaa järjestyslain hiljaisuusajan ulkopuolisesta melusta, ihan kuin heillä olisi joku helvetin oikeus nauttia hiljaisuudesta keskellä päivää vain sen takia, että sattuvat olemaan vuorotöissä?
Nyt kun tullut muutettua lokaatioon jossa ihan lähelläkin on naapureita, niin pistän omat 5 centtiä tähän myöskin. Korjatkoon joku jos tietää tarkemmin, itse siinä käsityksessä että päivisin saa kyllä ääntä olla, pauketta, bassoa, musiikkia, tappelua ihan mitä vaan.

Iltaisin hiljaisuuden alettua saa kyllä silloinkin kotonaan jokainen vaikkapa musiikkia kuunnella ja katsella leffoja ja näistä normaalit äänet saavat kantautua naapuriinkin. Ero tulee siitä että huudattaa ei enää silloin saa, mutta ei mikään taho estä elämästä normaalisti vaikkapa yöaikaan vaikka normaalia ääntä siitä lähteekin.

Erikseen myös oikeus ottanut kantaa, että vessan saa huuhdella/vetää olipa kellonaika mikä tahansa, ja luonnollisesti saa vettä muutoinkin käyttää ( esim. käydä suihkussa )

Näitä tapauksia on oikeudessa puitu ja ymmärtääkseni oikeuden linjaus on se, että normaalisti saa elää olipa kellonaika mikä tahansa. Tässä jokaisen kuitenkin tulee käyttää omaa ymmärrystään hyödyksi ja erotella se minkälainen ääni lähtee vaikkapa kodin hifivehkeistä normaalilla, tavallisella volyymilla verrattuna siihen, mitä se on kun soitetaan tarkoituksellisesti melko kovalla.

Tenavien äänet ovat ihan normaalia, olipa kellonaika mikä tahansa, eikä niihin tulla puuttumaan. Jos esimerkiksi vauva huutaa yöt läpeensä naapuressa muutaman kuukauden ja kokee sen häiritseväksi, hommaa korvatulpat tai keksii jonkin muun keinon että asia ei häiritse. Näin se vain menee ja näin sen kuuluukin mennä.

Minä minä minä ja minun lapset. Jos heidät voi opettaa olemaan hiljaa hiljaisena aikana voivat pitää pienempää ääntä muutenkin.

Minä minä minä ja minun lapset. Jos heidät voi opettaa olemaan hiljaa hiljaisena aikana voivat pitää pienempää ääntä muutenkin.
Minä minä minä ja minun vuorotyö. Jos ei siedä normaaleja elämisen ääniä klo. 07-22 niin ei kannata muuttaa alueelle jossa voi hyvin vahvasti olettaa kuuluvan normaaleja elämisen ääniä klo 07-22.

Minä minä minä ja minun vuorotyö. Jos ei siedä normaaleja elämisen ääniä klo. 07-22 niin ei kannata muuttaa alueelle jossa voi hyvin vahvasti olettaa kuuluvan normaaleja elämisen ääniä klo 07-22.
Kuten sanoin, niitä penskoja voi opettaa olemaan hiljempaa. Ei tarkoita että mitään ääntä ei saisi kuulua. Nykyään on muutenkin ihmeellinen tyyli että pitää puhua huutamalla, kännykät kaiuttimella pelataan jotain peliä bussissa jne. Mesoajat voivat muuttaa sinne missä eivät häiritse muita (okt landella),

Suosittelen (a) ostamaan hyvät korvatulpat jotka muotoutuvat kunnolla korvakäytäviin tai (b) alkamaan hankkia muuttolaatikoita ja katselemaan syrjäisempää kämppää, ne lasten elämisen, itkun, tekemisen ja menemisen äänet kun kuuluvat normaalielämään. Aina ja iankaikkisesti.

Itselläkin lapsia naapurissa ja kyllähän ne huutaa ja itkee aina silloin tällöin mutta ei haittaa. Jossain aikaisemmassa ketjussa taisin törmätä ideaan jossa asunto-osakkeita myytäisiin vain ja ainoastaan lapsettomille. Voisi olla kysyntää kun tätä ketjua lukee. Eri asia sitten olisiko moinen laillista vai lasketaanko syrjinnäksi.

Itselläkin lapsia naapurissa ja kyllähän ne huutaa ja itkee aina silloin tällöin mutta ei haittaa. Jossain aikaisemmassa ketjussa taisin törmätä ideaan jossa asunto-osakkeita myytäisiin vain ja ainoastaan lapsettomille. Voisi olla kysyntää kun tätä ketjua lukee. Eri asia sitten olisiko moinen laillista vai lasketaanko syrjinnäksi.

Ainakin täältä hakiessa asuntoa pitää täyttää tiettyjä kriteerejä joiden perusteella voidaan hyväksi / hylätä hakemus. Vuokra-asunnot kyseessä kylläkin.

Mutta miten tämä lapsettomille myyminen toimisi? Myydään lapsettomalle pariskunnalla ja kun jälkikasvua ilmaantuu niin välitön häätö/huoneiston haltuunotto? Yhtiö lunastaa huoneiston markkinahintaan? Voiko asukas myydä huoneistoa itse? Eli voiko yhtiö estää huoneiston myynnin lapsiperheelle?

Nyt kun tullut muutettua lokaatioon jossa ihan lähelläkin on naapureita, niin pistän omat 5 centtiä tähän myöskin. Korjatkoon joku jos tietää tarkemmin, itse siinä käsityksessä että päivisin saa kyllä ääntä olla, pauketta, bassoa, musiikkia, tappelua ihan mitä vaan.

Iltaisin hiljaisuuden alettua saa kyllä silloinkin kotonaan jokainen vaikkapa musiikkia kuunnella ja katsella leffoja ja näistä normaalit äänet saavat kantautua naapuriinkin. Ero tulee siitä että huudattaa ei enää silloin saa, mutta ei mikään taho estä elämästä normaalisti vaikkapa yöaikaan vaikka normaalia ääntä siitä lähteekin.

Erikseen myös oikeus ottanut kantaa, että vessan saa huuhdella/vetää olipa kellonaika mikä tahansa, ja luonnollisesti saa vettä muutoinkin käyttää ( esim. käydä suihkussa )

Näitä tapauksia on oikeudessa puitu ja ymmärtääkseni oikeuden linjaus on se, että normaalisti saa elää olipa kellonaika mikä tahansa. Tässä jokaisen kuitenkin tulee käyttää omaa ymmärrystään hyödyksi ja erotella se minkälainen ääni lähtee vaikkapa kodin hifivehkeistä normaalilla, tavallisella volyymilla verrattuna siihen, mitä se on kun soitetaan tarkoituksellisesti melko kovalla.

Tenavien äänet ovat ihan normaalia, olipa kellonaika mikä tahansa, eikä niihin tulla puuttumaan. Jos esimerkiksi vauva huutaa yöt läpeensä naapuressa muutaman kuukauden ja kokee sen häiritseväksi, hommaa korvatulpat tai keksii jonkin muun keinon että asia ei häiritse. Näin se vain menee ja näin sen kuuluukin mennä.
Yksi asia mikä tulisi ottaa huomioon on se että iltaisin taustamelu on paljon vähäisempää ja se äänentaso mikä päivällä on normaalia, erottuu illalla/yöllä paljon paremmin. Eli sanoisin että normaalisti saa elää kunhan suhteuttaa sen äänitason tuohon taustameluun.

Ostin oman rivitaloasunnon edellisen vuosikymmenen lopulla, ja naapuriongelmat päättyivät sen sileän tien. Saa myös huudattaa stereoita, kun äänieritys on kunnossa. Tasan yksi naapuri metelöi terassillaan kännipäissään kesät ja syksyt mutta onneksi ei asu aivan vieressä.

Normaaliin päiväaikaan voi pitää ihan normaalia ääntä. Jos naapuri ei sitä kestä, niin naapuri voi muuttaa muualle. Jos naapuri on idiootti ja innostuu mesomaan päivällä normi äänistä, niin antaa mesoa aivan rauhassa, ei siitä toinna välittää yhtäänmitään. Päivällä saa olla normiääniä vaika kuinkapaljon. Samoin kämpässä voi kävellä, silloin, kuin huvittaa, normaaliin kävelytyyliinsä. Vessassa voi käydä sekä päivällä, että yöllä ja keittiössä tehdä normipuuhat, kaikkina kellonaikoina ym ym.. Ja jos talo on rikki, äänieristyksen osalta, niin talo joko remonttiin tai kaivinkoneet pihaan, talon tilalle monttu ja siihen uusi, oikein rakennettu talo.

Suomessa on kyllä tilaa ei niissä kerrostaloissa ja rivareissa, joissa ääinieristyksessä on vikaa tarvitse asua.

Normaaliin päiväaikaan voi pitää ihan normaalia ääntä. Jos naapuri ei sitä kestä, niin naapuri voi muuttaa muualle. Jos naapuri on idiootti ja innostuu mesomaan päivällä normi äänistä, niin antaa mesoa aivan rauhassa, ei siitä toinna välittää yhtäänmitään. Päivällä saa olla normiääniä vaika kuinkapaljon. Samoin kämpässä voi kävellä, silloin, kuin huvittaa, normaaliin kävelytyyliinsä. Vessassa voi käydä sekä päivällä, että yöllä ja keittiössä tehdä normipuuhat, kaikkina kellonaikoina ym ym.. Ja jos talo on rikki, äänieristyksen osalta, niin talo joko remonttiin tai kaivinkoneet pihaan, talon tilalle monttu ja siihen uusi, oikein rakennettu talo.

Suomessa on kyllä tilaa ei niissä kerrostaloissa ja rivareissa, joissa ääinieristyksessä on vikaa tarvitse asua.
Ihmisillä on eri käsityksiä "normiäänistä", jotkut paukuttavat kaapinovia, kantapääkävelevät. "Puhuvat" huutamalla siellä kämpässään niin että saat (kiro)sanoista selvää jne.. Ok, ostatko mulle uuden äänieristetyn asunnon nykyisen pahviseinäisen tilalle. Olis just nyt pikkurahasta puutetta. Vai voitaisiinko kuitenkin elää naapurit huomioon ottaen ja välttää turhaa paukauttelua, huutamista ja muuta metelöintiä. Sulkea ovet pamauttamatta, kävellä paukuttelematta kantapäillä, puhumalla normaalilla puheäänellä jne. Mutta trollata taisit kuitenkin..

Statistiikka

Viestiketjuista
283 027
Jäsenet
78 502
Uusin jäsen
minaaw

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom