Pitkäkestoinen pelikone 1440p ~2000 €

Hei,

(TLDR: ASUS PRIME-RX9070XT kylkeen komponentteja, jotka heti lähetetävissä, kasaan itse. Valittua koppaa, virtalähdettä, emoa ja prossua ajetetaan vähintään niin pitkään, kun jokin näistä sanoo sopimuksensa irti.)

nykyinen vuoden 2012 runko (Z68 Extreme3 Gen3, i5-2500k, Nexus 630W RX-6300) ei vain suostu hajoamaan, joten annetaan sitten saattohoitoon siskontytölle, jotta saan itse uuden.

Nykyinen näyttö 1080p mutta tarkoitus ostaa uusi 1440p (ei sis. budjettiin - saa ehdotella).

Kaavailin alla olevaa ostoskoria. Valittu osia, joita olisi heti lähetettävissä järkevällä hinnalla jostakin kaupasta - kasaan siis itse. Kopterikaupasta en hanki vaikka hinta puolittuisi.

Noista näytönohjaimen laitoin jo tulemaan eilen, muutoin tämä ikuinen selailu jatkuu loputtomiin.

Tiedostan vanhojen osien olevan yliajalla, mutta tähtään silti jollain asteella samaan käyttöikään. Tästä syystä valittu ko. prosessori, emo ja virtalähde, että olisi tulevaisuusvaraa.
Muut komponentit sellaisia, joita olen saanut aikaiseksi päivittää vanhaankin (uusi näyttis, toinen SSD, lisää RAM:ia).

Yritin varmuuden vuoksi katsella muuta emovalmistajaa kuin Asrock hankkiessani X3D-prossun, mutta tämän hetkinen hinta/saatavuus näytti vähäiseltä (paitsi normaalia kalliimmalla). Luotan siis BIOS päivityksen korjanneen kärähdykset. Jos joku hinta-laatu suhteeltaan hyvä meni kuitenkin ohi, niin saa se olla hitusen arvokkaampi kuin Asrock.

PS. En erikseen maininut pelejä, koska nämä vaihtelee kausittain ja laidasta laitaan (noh lentosimuja ei ole tullut pelailtua). Varmasti tulossa myös pitkiä kausia kun 95 % tehoista menee hukkaan. Mutta silti mieluusti hetken aikaa kääntelen taas asetukset ajattelematta maximiin (paitsi RT kun kerta päädyin AMD:hen) pelissä kuin pelissä.

Kiitokset kommenteista!

Statistiikka

Viestiketjuista
288 209
Jäsenet
79 459
Uusin jäsen
Mahtimonni

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom