Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Niin, mutta osalla ei ole näitä ongelmia ollenkaan tai hyvin vähän. Esimerkiksi mulla.
Rubberbanding ainoa jota esiintyi vähän, mutta senkin oletin johtuvan valtavasta tungoksesta peleille tänään. En edes ajatellut että se liittyisi itse FPP moodin, kun ei se oikein kuulosta järkevältä ainakaan mun mielestä.
Kääpiömoodi nyt ei juurikaan vaikuta pelaamiseen. Toinen ongelma minkä nyt tähän hätään keksin.
Huomattavasti nopeammin saavat dataa kerättyä jos pistetään se kaikille jakoon. Harva jaksaa test serveriä asentaa ja pyörittää. Osa tuskin edes tietää mikä se on.
Itse olen lähinnä yllättynyt kuinka sujuvalta tuo FPP tuntuukin. On niin paljon painotettu että tämä on aivan ensimmäisen iteraatio, ja on jo deveillä pitkä lista mitä kehittää sen osalta.
Eipä tämä 1st personin raakilemaisuus juuri yllättänyt. Huvittavaa kun kuukausien viivästymistä perusteltiin että halutaan hioa ja julkaista kunnollisena. Pelkkää paskanjauhantaa ja markkinointia.
517Mt Hotfix pamahti juuri Steamiin.
Viileä tarina.Eipä tämä 1st personin raakilemaisuus juuri yllättänyt. Huvittavaa kun kuukausien viivästymistä perusteltiin että halutaan hioa ja julkaista kunnollisena. Pelkkää paskanjauhantaa ja markkinointia.

Viimeisimpänä reconnect feature poistettiin käytöstä toistaiseksi:
Itselleni tällä hetkellä tuo First person- mode pelikelvoton. 5 min hurjaa lagia, ja netti-yhteydestä valittaa peli välillä. Ja vaikka sitten rauhoittuu niin eka tulitaistelu ja ei mitään mahdollisuutta osua taas, kun peli kyykkää täysin.
Päivitys ei auttanut ollenkaan. Tosin tuota lagia ei vielä olla taidettu korjailla. Tai hassua oli se, että ennen päivitystä peli oli vakaampi päivällä, nyt vielä hirveämpi kokemus.
En sitten tiedä, missä nuo beta-servut sijaitsee ja millainen tunku siellä illasta sitten on.
Positiivista on että tekijät tosiaan on ripeitä tarjoamaan uusia juttuja, mutta toisaalta voisi hieman jarrutellakin ja testailla ensin.
Tai noh, mehän niitä testaajia ollaan joten kaipa tälle tyylille on hyvä syynsä![]()
Onko näin että kun FPS DUO:ssa kaveri kuolee niin peli päättyy siihen vaikka olisi itse hengissä?
Näimpä. On pelattu 720p, 1050p, 1080p ja nyt 3440x1440p ja kaikissa about samat framet...Se myös, että vaikka pudottaisi skaalausta jopa 1080p:n alle, ei oikeastaan paljoa auta tämän pelin kohdalla fps:ään
No mulle tuli Better Luck Next Time kun kaveri kuoli ja ruutu meni harmaaksi, vaikka olin vielä täysissä hipareissa. Sitten alue tuli vei healthit.. Eli joku bugi tuossa on.Ei pääty peli vaan voi pelata yksin loppuun. Ärsyttävin on vain että jos kuolet ja spectaat toista niin yleensä kamera on niiden pään sisällä.![]()

Niin jätin edellisessä viestissä sanomatta, että äänetkin häröilee noin kyllä. Ja joskus tuntuu että ambient-hyminä starttaa uusiksi ihan eri kulmasta, luonnottomasti.Onko kellään muulla ongelmaa FPP:ssä, että äänet kuulostaisivat tulevan väärästä suunnasta, kun toinen pelaaja on lähellä? Eli pelaajan ollessa edessä lähellä kuuluukin äänet takaa.
Tai sitten jäänyt päivityksessä korviin bugi.
No mulle tuli Better Luck Next Time kun kaveri kuoli ja ruutu meni harmaaksi, vaikka olin vielä täysissä hipareissa. Sitten alue tuli vei healthit.. Eli joku bugi tuossa on.Siis katsoin itseäni enkä pystynyt liikkumaan.
Siis joo pelattiin kaverin kans FPS duo ja ei oltu yhdessäkään matsissa samassa partyssä. Ei nähty toisten heloja eikä merkkejä. Luultiin että tää fps mode on vähän HC:mpi. Eli pitäs vissiin toimia ihan normaalisti vaikka onkin FPS moodi?Kavereille kävi samaa ainakin yhdessä pelissä. Eivät tosin olleet UI:n mukaan edes partyssa, eli siis pelasivat Duo peliä, mutta kun pääsivät peliin, eivät olleetkaan samassa partyssa sittenkään. Sitten, kun toinen kuoli, niin molemmilta loppui peli![]()
Johan menisikin haasteelliseksi, pitäisi muistaa ainakin tsekata millasen takin se kaveri vetää niskaan, kun laskeuduttu. Ellei jo ole ennen sitä tullut ammuttua toisiaan vahingossa XDSiis joo pelattiin kaverin kans FPS duo ja ei oltu yhdessäkään matsissa samassa partyssä. Ei nähty toisten heloja eikä merkkejä. Luultiin että tää fps mode on vähän HC:mpi. Eli pitäs vissiin toimia ihan normaalisti vaikka onkin FPS moodi?![]()
Siis joo pelattiin kaverin kans FPS duo ja ei oltu yhdessäkään matsissa samassa partyssä. Ei nähty toisten heloja eikä merkkejä. Luultiin että tää fps mode on vähän HC:mpi. Eli pitäs vissiin toimia ihan normaalisti vaikka onkin FPS moodi?![]()
Kavereille kävi samaa ainakin yhdessä pelissä. Eivät tosin olleet UI:n mukaan edes partyssa, eli siis pelasivat Duo peliä, mutta kun pääsivät peliin, eivät olleetkaan samassa partyssa sittenkään. Sitten, kun toinen kuoli, niin molemmilta loppui peli![]()
Saakohan tuon AA:n jotenkin kokonaan pois päältä? Ikävästi käy silmään, kun on tottunut pelaamaan ilman.
Toi bugi tuli just Shroudille ja DrDisRespectille streamissa useammassa pelissä peräkkäin. Pelin/steamin buuttailu tai duon luonti uudestaan ei auttanut. Joku katsoja raportoi he olivat samassa pelissä hänen kanssa vaikka hän oli jonottanut FPP soloon. Toinen katsoja kommentoi että bugi oli hänellä korjaantunut vasta useamman pelin jälkeen. Shroud vaihtoi TPP duon niin pääsivät taas samaan squadiin. En sitten tiedä voiko bugi johtua esim. siitä ettei FPP duo peliä syystä tai toisesta sillä hetkellä löydy.
No perkele, eihän nuo asetukset näköjään tallennu, ellei joka sivulla erikseen paina apply. Näyttää kyllä vieläkin vähän oudolta reunat paikoin, liekö sitten joku muu efekti tuon takana.Laittamalla sen very low?

Juuri näin. Ensin vähän olin huolissani tuosta että FPP lisää vessassa kykkimistä kun sitä ei voi nähdä sieltä, mutta en ajatellut ennen FPP testaamista tuota että tosiaan niitä voi haastaa suht hyvällä prosentilla.FPP tulee lisämään istumista mutta kuten täällä on jo aikaisemmin todettu, on istujien haastaminen helpompaa.
Aivan sama. Taas tuolla pelloilla ja metsissä on semmonen pelottava tunne kun et voi enään pyöritellä kameraa tietyssä kulmassa, jotta näkee paremmin. Osittain tuo kääpiömoodi toki vaikeuttaa tuota havaitsemista.En tiedä muista, mutta mulla ainakin on kylissä juostessa jopa ihan turvallinen olo.FPP jotenkin luo sellaista turvan tunnetta, en tiedä miksi. Ehkä just se että jotta vihu näkee, sä voit nähdä sen.
Tuossa muutama viesti sitten käytiin jo tuo läpi eli ilmeisesti on on bugi. Välillä toimii normi systeemi ja välillä menee noin että loppuu heti.Niin vielä yksi kysymys tuohon fps duo moodiin. Siinä kuolee instana eikä kaveria pysty ressimään vai pitäisikö tuo toimia kuten normaali duo? Ei siis eilen pystynyt kaveriaan nostamaankaan instat kill.
Eilen illalla patchin (ja "fixi patchin") jälkeen nyki peli satunnaisesti ja oli kuminauhamainen, vaikka FPS:t pyöri siellä 100-120.
Onko tämä jo saatu korjattua vai odotellaanko fixiä viikonlopun jälkeen?
Kerrassaan paska päivitys oli kyllä tällä kertaa...
Ei ole vieläkään korjattu. Kyseessä on siis servulagi/rubber banding -bugi, joka yleensä helpottaa kun pelaajia on alle 60 jäljellä. Viimeisin 2h sit tehty päivitys asiaan:
Vähän epäselvää mitä toi korjasi vai korjasiko vielä varsinaisesti mitään. Rubber bandingin lisäksi FPP Duo meni myös eilen illalla rikki eli peli pistää FPP DUO pelaajia FPP SOLO peliin jolloin tiimikaveria ei näe pelin sisällä tiimissä ja jos tiimikaveri kuolee niin toiseltakin loppuu samantien peli. Se tosin näytti aamulla taas satunnaisesti toimivan normaalisti.
Eihän tuo ollut mikään patchi vaan pelkkä tiedotus että asia etenee.
Viileä tarina.
Jos lukisit mitään tähän liittyvää edes vähän, tietäisit että tämä on saatavilla vain EU- ja NA-servereillä ja vain soolossa ja duossa, koska tämä on vasta testivaiheessa ja vaatii hieromista. Valmiimpana tulee sitten squadiinkin ja varmaan katoaa tuo BETA-teksti tuosta vierestä.
![]()
"Kuukausien viivästymistä", yeah okay.
E: Tästä ei ole kulunut "kuukausia":
![]()
Ai siinä luvattiin valmis paketti heti kättelyssä ja kerrottiin myös julkaisupäivämäärä? Pahoitteluni.Kyse on striimistä millä PU vieraili toukokuun tienoilla. Siinä sanoi syyksi HC:n viivästymiselle että haluavat panostaa siihen kunnolla.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.