Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Realismi on pääsääntöisesti paska lähtökohta pelisuunnittelussa. Jos suurella osalla pelaajakunnasta on vaikeuksia hahmottaa PUBGissa mistä äänet kuuluu, mutta muissa peleissä ei, niin vika on PUBGissa eikä niissä muissa peleissä.
 
En nyt sikäli tiedä onko niin huono asia että on vähän oppimiskäyrää eikä kaikki heti ole Shroudeja. Toisaalta myös noi ongelmat voi monella johtua raudasta/asetuksista.
 
Samaa mieltä että vika on PUBGissa.
Itsellä ei siis ole lainkaan ongelmia, ja mielestäni varsin hyvin suunnat kuulen.

Lähinnä kiinnostaa mikä taustalla on ongelma.
Tuntuu siltä että on hardware/software kombinaatioita missä homma kusee. Sehän on jo tiedossa ettei pelin ulkopuolisia surround systeemejä kannata pitää päällä. Silti on jengiä ketkä ainakin sanoo ettei ole surroundeja missään päällä, ja silti suuntia ei kuule oikein. Eli jotain muutakin häikkää on.

Mun mielestä toi kuulostaa siltä että hommia tehdään pelissä jotenkin väärin.
Eihän se nyt voi olla oikein että jengin pitää muista peleistä poiketen säätää systeemejä että tässä kuuluu positional audio oikein.
Tosin ei tämä ole eka peli missä ei suositella ulkopuolista surroundia käytettävän.

En nyt sikäli tiedä onko niin huono asia että on vähän oppimiskäyrää eikä kaikki heti ole Shroudeja. Toisaalta myös noi ongelmat voi monella johtua raudasta/asetuksista.
Ainakin itse puhun nimenomaan ongelmista. Osa kun mielestäni kuitenkin sanoo ettei ne kuulu oikein.
Se on sitten eri asia onko joka tapauksessa kyse koneen ongelmasta sitten kuitenkaan.

En mä ainakaan koe että pelin äänien suuntien kuuleminen on mitenkään vaikeampaa kuin muissa peleissä.
 
Askeläänet tuossa on kyllä ongelmallisia ja jonkunlainen erottelu ylhäältä vs alhaalta vs samasta kerroksesta tuleviin ääniin voisi olla paikallaan. Vaikka keinotekoisestikin niin sitten oppisi kuulemaan suunnan paremmin. Tuo ohi juoksevan vihollisen askeläänen taukoaminen hetkeksi oli ainakin jossain vaiheessa bugina, mutta en tiedä onko sitä korjattu. Jokatapauksessa aivan perus integroidulla äänikortilla ja perus peliheadsetillä mallia turtle beach olen aivan onnistuneesti enimmäkseen pelannut.

Kokonaisuudessaanhan tuo peli on raakile vielä.
 
Suurin ongelma tässä pelissä on se ettei se toimi toistettavasti. Äänet toimivat välillä ja välillä kusevat. Välillä osuu aseella sinne mihin tähtää ja välillä menee läpi.
 
Kerran on selkeästi äänet bugineet, kun mulla kuului koko matsin "kaukainen buggyn ääni" ja muilla ei, korjaantui seuraavaan matsiin.

Läheltä jos joku ampuu on vaikea kuulla suuntia välillä, jos kauempaa niin yleensä saa summittaisen suunnan haarukoitua.

Pari kertaa on ohi ajavan auton äänet loppuneet kuin seinään vaikka auto on jatkanu matkaa.

Kerrostaloissa ei ole paljon tullut hengailtua mutta ei siellä kyllä muuta erota kuin että joku siellä juoksee.

Pääosin ihan ok äänet, ärsyttävät välillä tosin. Vaikea omilla pelimäärillä sanoa onko pelin vai allekirjoittaneen paskuutta.
 
Itellä myös kaikkein häiritsevintä kun ylä, ala ja saman kerroksen äänet on ihan samat (no ok on se jotenkin ihan minimisti eri kuulonen mutta mistäs sen erotat kun ei voi verrata)
Jos olet jossain 5 kerroksisen talon 3 kerroksessa ja kuuluu askelia niin ihan hirveätä pelata kun kuulostaa et se vihu on omassa kerroksessa koko ajan, saa aina arvailla et onkohan se tuossa nurkan takana nyt oikeasti vai vieläkin eri kerroksessa.
WTF? Askeleiden ääni on selvästi kumisevampi yläkerrassa.

No okei, en ole 100varma miten se toimii useampi kerroksisissa kerrostaloissa, mutta 2-kerroksisissa asuintaloissa eron kuulee helposti. Tämä pitää kyllä testata ihan testaamalla kun niihin isoihin kerrostaloihin tulee mentyä nykypäivänä niin harvoin.
 
Äänissä on jotain bugaamista kyllä esiintynyt nyt viime aikoina. Paljon käy esimerkiksi eilisen tyylisiä tapauksia, kun kaveri sanoi heittäneensä juuri kranaatin, ja kysyi "kuulittekste ton?" ja kumpikaan meistä (3-man squad siis) ei räjähdystä kuullut, vaikka oltiin 50 metrin sisällä kaverista molemmat. Vastaavia tilanteita on siis sitten nuo autot ja muut, jotenkin osa äänilähteistä välillä puuttuu kokonaan tai ne alkavat myöhään tms. Luotien ja laukauksien äänissä ei ole mielestäni mitään vikaa.

Epäilen itse, että liittyy jotenkin siihen päivitykseen, joka optimoi pelaajien kesken lähetettävää dataa. Tarkoitushan oli siis vähentää datan määrää kaukausilta pelaajilta, mutta epäilen, että tuossa on jotain häikkää, jonka takia sitä dataa jää lähettämättä myös "oikeissakin" tilanteissa. Tämä toki täyttä mutua, mutta oli sen patchin aikaan ainakin videoita, jossa huomattiin, että esimerkiksi kaukaa ammutut luodit eivät välttämättä joillekin pelaajille näy eikä kuulu, vaikka toinen pelaaja, joka on parinkymmenen metrin päässä, ne kyllä kuulee ja näkee.
 
Huh, onneks itellä ollut tuuria ettei tuota esiinny. Kerran joskus 2-3 viikkoa sitten taisi tapahtua.
Sille ei nimittäin ole tiedossa korjausta tällä hetkellä, ja asiaa tutkitaan.
Eihän se vaan voisi olla Meltdown päivitys joka sen teki?

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Itselläkin ilmeni tätä kyseistä kaatuilua test serverillä aikanaan kun uusi kartta julkaistiin. Nykyäänkin pomppaa välillä tämä "bad_module_info.." -crash ikkuna, mutta jos ei paina sitä sulje ohjelma -nappia niin peliä voi jatkaa ihan normaalisti. :D
 
WTF? Askeleiden ääni on selvästi kumisevampi yläkerrassa.

No okei, en ole 100varma miten se toimii useampi kerroksisissa kerrostaloissa, mutta 2-kerroksisissa asuintaloissa eron kuulee helposti. Tämä pitää kyllä testata ihan testaamalla kun niihin isoihin kerrostaloihin tulee mentyä nykypäivänä niin harvoin.

En ole varma mutta kyllä se joskus on aika helppoa kuulla että joku on yläkerrassa, rajoittuisiko vain 2 kerroksisiin taloihin, en tiedä.
Vai voisko olla myös se että jos kengät jalassa juoksee niin sen äänen kuulee selvästi mut jos paljain jaloin niin ero on kyllä aika mitätön.
Luulen että ne äänet ei toimi ihan niin hyvin sama kerros vs alakerta, kuulostaa liian lähelle samalta.

Olis pitänyt ottaa viimeksi videoo siitä kun olin siellä isossa kerrostalossa ja ihan legit 100% samalta kuulosti vihun askeleet missä lie kerroksessa se oli, joka kerran kun tuli askeleet lähelle niin olin valmis ampumaan nurkalta mutta ei sieltä ketään tullut.

Niin ja pelitunteja on kertynyt 800h että kyllä luulisin tietävän pelin äänet.
 
Jahas, testaavat nyt Miramariin muutoksia.
Ihan hyvä toi että vähän enemmän jotain hökkeliä yms. aavikolle. Plus toi offroad routes on ihan jees, tuossa kartassa tulee kyllä hyvällä prosentilla heitettyä auto katolleen. :D

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


World
  • Miramar improvements
    • Added more buildings and cover across the map to improve the engagement experience
    • Added more off-road routes for easier vehicle navigation
    • Upgraded the item spawn level of certain areas for loot balancing (some areas will spawn better loot)
Replay
  • The replay system has now been updated to a newer version and past replay files cannot be played anymore
Bug fixes
  • Fixed the issue where heal and boost items could be used underwater
  • Fixed the issue where characters would get stuck in certain areas on Miramar
  • Fixed the issue where wall textures on some Miramar buildings were not displaying correctly
  • Fixed the issue where certain buildings near by Hacienda del Patron were not displaying correctly
Ennen kun toi tulee liveen, kantsii varmaan ottaa videon muodossa talteen nykyisiä lukittuja replaytä. Siis, jos on jotain replay sattunut lukitsemaan... itsellä taitaa pari olla missä erityisen mielenkiintoiset voitot tms.
Oletettavasti live buildissäkään ei sitten enää vanhat replay:t toimi.
 
Oonkin tuumannut useamman kerran että Miramarissa itsellä ärsyttää kun ne hökkelikylät on olleet täysin turhia. Jospa tuo vähän helpottaisi sitä.
 
Hieman haastavaa löytää tähän peliin pitkäjänteisiä tiimikavereita. Yksi pelisessio kestää kauan ja kunnon gearin loottaaminen voi olla puuduttavaa. Seurauksena enemmistö tuntuu hakevan rähinäpelejä, ja jos jossain kuuluu ammuskelua, niin porukka haluaa lähteä sotimaan. Sitten tiimistä kuolee yksi heti kättelyssä, niin joku jamppa lmoittaa tyynesti, että tehkääs pojat itsemurha nopeasti, että päästään uusintakierrokselle. Siihen kun vastaa, että sori pelaan tämän loppuun, niin tunnelma viilenee mukavasti.
 
Hieman haastavaa löytää tähän peliin pitkäjänteisiä tiimikavereita. Yksi pelisessio kestää kauan ja kunnon gearin loottaaminen voi olla puuduttavaa. Seurauksena enemmistö tuntuu hakevan rähinäpelejä, ja jos jossain kuuluu ammuskelua, niin porukka haluaa lähteä sotimaan. Sitten tiimistä kuolee yksi heti kättelyssä, niin joku jamppa lmoittaa tyynesti, että tehkääs pojat itsemurha nopeasti, että päästään uusintakierrokselle. Siihen kun vastaa, että sori pelaan tämän loppuun, niin tunnelma viilenee mukavasti.

Ei kuullosta siltä että pelaisit ainakaan io-tech discordissa, oletkos sieltä kokeillut löytää peliseuraa?
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


TL;DW:
- Eri kerroksissa juoksevan vihollisen askeleet kuulostaa selvästi erilaisilta.
- Pelaajan edessä vasemmalta oikealle (ja toisinpäin) juoksevan vihollisen äänet katoavat tietyssä kohtaa kokonaan. Tämä on bugi joka tapahtunee vain stereolla. Itse en ole tuota huomannut koskaan 5.1 kaiuttimilla.
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


TL;DW:
- Eri kerroksissa juoksevan vihollisen askeleet kuulostaa selvästi erilaisilta.
- Pelaajan edessä vasemmalta oikealle (ja toisinpäin) juoksevan vihollisen äänet katoavat tietyssä kohtaa kokonaan. Tämä on bugi joka tapahtunee vain stereolla. Itse en ole tuota huomannut koskaan 5.1 kaiuttimilla.


Joo tuolta sen pitäisi normaalisti kuulostaa mutta eivätpä testanneet ääniä kun vihu on alakerrassa sinuun nähden.
 
Kyl minä ainakin lähes aina tiedän mistä suunnasta laukaukset tulee. Joskus se vaatii muutaman laukauksen, ennenkuin osaan paikantaa tarkan suunnan.

Äänien kanssa on ollut jänniä bugeja, haamu askeleet, äänetön buggy ja oma lemppari on, kun paiskaa kranaatin ikkunasta sisään ja sitten räjähtäessä se tappaa korvat.
 
Öö. Osaiskos joku neuvoa tälläisessä ongelmassa että tänään yllättäen steamin over lay ei toimi pelissä. Eli kun painaa alt+tab niin ei tapahdu mitään. Ja steam over lay on päällä steamin asetuksista. Ja on myös päälä pelikohtaisesta asetuksesta.

Tähän lisäten että välillä se overlay toimii jonkun aikaan. mutta huomasin että sillon kun se toimii niin steami käynnistää sen overlayn uudestaan pelin ollessa päällä. Eli vaikka olis pelannut tunnin ajan niin välillä ala kulmaan tulee steamilta se ilmoitus että ole yhteydessä ystäviisiin yms. Vai mikä siinä lukeekaan. Ja sillon kun painaa shift+tab niin lukeekin yllättäen että 0minuuttia tällä pelikerralla. Vaikka olisikin pelannut pitempään. Muitten pelien kohdalla tätä ongelmaa ei ole.
 
Onko tähän aikaan useinkin servut too busy?
Nyt ei tunnu pääsevän pelaamaan millään ilveellä, vaikka jokusen aikaa yritin reconnectia hakata.
Luultavasti login servut on globaaleja, mietin onko joku peak Aasiassa tms.
Toki voi olla vaan random ongelma tällä hetkellä.
 
Tähän lisäten että välillä se overlay toimii jonkun aikaan. mutta huomasin että sillon kun se toimii niin steami käynnistää sen overlayn uudestaan pelin ollessa päällä. Eli vaikka olis pelannut tunnin ajan niin välillä ala kulmaan tulee steamilta se ilmoitus että ole yhteydessä ystäviisiin yms. Vai mikä siinä lukeekaan. Ja sillon kun painaa shift+tab niin lukeekin yllättäen että 0minuuttia tällä pelikerralla. Vaikka olisikin pelannut pitempään. Muitten pelien kohdalla tätä ongelmaa ei ole.

Käytätkö RivaTuneria samalla?

RivaTuner ainakin itsellä teki tuon että ei toiminut steam overlay.
 
Ei auttanut rivatunerin poisto taustalta. Mutta otin tosiaan koko overlayn pois. Eipä tuola nyt mitään virkaa ole ollutkaan. Ihmettelin vaan mikä sitä yhen äkin alkoi vaivaamaan.
 
Ei auttanut rivatunerin poisto taustalta. Mutta otin tosiaan koko overlayn pois. Eipä tuola nyt mitään virkaa ole ollutkaan. Ihmettelin vaan mikä sitä yhen äkin alkoi vaivaamaan.
Mulla taas on nyt viikon verran PUBGia pelatessa näytön oikealle alalaitaan ilmestynyt vähän väliä ilmoitus siitä, että painamalla tiettyjä näppäimiä samaan aikaan saan Steam overlayn näkyviin. Aiemmin tuo ilmoitus kävi näytöllä vain kerran peliä käynnistettäessä. Jospa olen onnistunut varastamaan sun Steam overlayn. Sori jos asia on näin :(
 
Mulla taas on nyt viikon verran PUBGia pelatessa näytön oikealle alalaitaan ilmestynyt vähän väliä ilmoitus siitä, että painamalla tiettyjä näppäimiä samaan aikaan saan Steam overlayn näkyviin. Aiemmin tuo ilmoitus kävi näytöllä vain kerran peliä käynnistettäessä. Jospa olen onnistunut varastamaan sun Steam overlayn. Sori jos asia on näin :(

Mullekki tuli tänään tämä bugi, jatkuvasti tuo stiimin ikkuna pomppii tuonne alas, eilen tätä ei vielä ollut.
 
Jep, täällä myös temppuilee overlay. Joku päivitys taas tehnyt uuden bugin meidän kaikkien iloksi.
 
Ei auttanut rivatunerin poisto taustalta. Mutta otin tosiaan koko overlayn pois. Eipä tuola nyt mitään virkaa ole ollutkaan. Ihmettelin vaan mikä sitä yhen äkin alkoi vaivaamaan.

Mulla on ruvennu samaa tekemään, eli vähän väliä hyppää tuonne alakulmaan se mikä lie ikkuna... Pitääpä ottaa koko paske pois.

edit: Meitä näkyy olevan useampiakin...
 
Aivan. Eli juuri tuota tarkotin mitä te muutkin että se hyppää sinne ala laitaan kesken pelin se ikkuna. Luulin että vika on vaan itsellä. Mutta näköjään muillakin. Ja itellä vielä sillon kun se ikkuna lävähtää kesken pelin sinne ruutuun niin fps käy jossain noin 30 luona sen aikaa kun se ikkuna siinä on.
 
Itellä kans pomppii matsin alussa se mutta en oo ainakaan huomannu fps-hittiä
 
Steam layout ei tosiaan pelaa tällä hetkellä. Pelin kaatuessa pääsee takaisin mutta oma nimi näkyy aloituspaikassa ja tiimiin ei voi liittyä vaan olet soolo vaikka näetkin kaverien nimet. Jos kaatuu, tiimikaveri ei voi nostaa.
Yhden dinerin sain kuitenkin niin, että housuttomana olin tiimini mukana että ne jotenkin tunnistaa omakseen, eli sentään expat tuli silti.
Älytöntä että "valmiissa" pelissä ei squad voi itse päättää mitä mappia pelataan, ei luulisi olevan mikään suurin ponnistus. Bad module-kaatuminen on vielä (ainakin osalla) edelleen olemassa.

Oisihan tämä tarvinnut vielä sen 6kk lisää kehitysaikaa tyypilliseksi 1.0-tuotteeksi.
Bluehole kirjoitteli että on vaikea saada osaava porukkaa pelin pariin sitä koodailemaan, ainakin nopeasti.
Luulisi että Unrealista on paljonkin kokemusta vuosien saralta maailmalla odottamassa, ja noin hyvin menestyneen pelitalon kirjoille olisi
halukkaita tarjolla...mutuilen toki.

Toki hyvääkin on saatu aikaan, vaikka aina ne samalla rikkoo jotain eli alun lagit on kurissa.
 
Reshade tullaan sitten bannaamaan.

Reshade allowed? moderator or administrator

We are testing a new anti cheat solution on our test servers this week and it is to block cheats more effectively. This will also block 3rd party programs that modify the gameplay or visuals in an invasive way. Reshade is one of the programs that will be blocked by this measure.

We are first testing the anti-cheat solution on our test servers. Patch Notes Launch/Crash reporting

When this is implemented on the live servers, such programs will be blocked. We will provide more updates when they become available.
 
Muistakaa, eri kengät tai niiden poistaminen/laittaminen vaikuttaa maastossa tai sisällä eri äänet. Jos lenkkareilla juokset ruohikossa ei suurta ääntä, mutta juokseppa työkengilla puutalossa. Ei tässä rikidingding hönöönnöö äänikortit ja niiden speksittely auta, stereona kuule kahesta suunnasta, 5.1sillä jotenkin hahmotat ja 7.1llä voit sanoa suuntaa.
Steam overlay vaikuttaa pelistä riippuen 1%-5% jonotuttaa sen 2-7fps.
 
Tuota asiaa kannattaisi varmaan kehittäjän puolelta rummutttaa ihan helvetisti.
Näen jo miten asia menee todella monelta ohi, ja bannia heiluu.
Tosin toi mode puhuu blokkaamisesta. Se tosin kuulostaa hassulta kun puhutaan anti-cheatistä.

Käytön bannin kyllä ymmärrän.
Reshade on ilmeisesti myös lisännyt jonkun zoom cam featuren, ja että tämä on yksi syy miksi se bannitaan?
Tälläisestä puhuvat Redditin puolella.

"reshade can be used to zoom in on parts of your screen, the best example ive seen is zooming the screen in on a red dot sight making it effectively an 8x"
Onhan tommonen nyt ihan skeidaa. :D

Ongelmahan on se, mitä joku tuolla PUBG foorumin puolella kommentoi:

"yeah, yeah we know. no one will ever come on here and admit to any cheating. everyone is innocently just making their game prettier, and just using mouse macros for reloading"
Noh, koska lähes jokainen tuntuu sanovan että tekee pelistä nätimmän Reshade avulla (tarkempi ja/tai paremmat värit) niin ehkä Bluehole voisi lisätä siihen liittyviä asetuksia suoraan peliin.
 
Ymmärtäähän tuon reshaden kieltämisen täysin kun on kilpailullisesta moninpelistä kyse. Sillä voi kuitenkin kikkailla aika merkittävää pelillistä etua (=esim cell shading grafiikat). Ei tuon käytöstä nyt voi mitenkään bänniä suoraan antaa, joku blokkaus vain...
 
Joo, ei tuosta voi ainakaan alkuun bännejä antaa. Ihan vaan siksi että aiemmin itse devit on sanonut ettei sen käyttö ole kielletty.
Oletettavasti ei anna käynnistää peliä.
 
Näin pari päivää sitten videon tuosta zoomista, mutta en löydä enää sitä kun oli niin ihmeellisellä nimellä.
Se oli ihan hullun näköistä kun wincesterillä skopetettiin AWM tyyliin heduja.
Hyvä että blocataan toi.
 
Muistakaa, eri kengät tai niiden poistaminen/laittaminen vaikuttaa maastossa tai sisällä eri äänet. Jos lenkkareilla juokset ruohikossa ei suurta ääntä, mutta juokseppa työkengilla puutalossa. Ei tässä rikidingding hönöönnöö äänikortit ja niiden speksittely auta, stereona kuule kahesta suunnasta, 5.1sillä jotenkin hahmotat ja 7.1llä voit sanoa suuntaa.
Steam overlay vaikuttaa pelistä riippuen 1%-5% jonotuttaa sen 2-7fps.
3D-äänet toimii stereona vaikka nappikuulokkeilla, kyse on taajuuksista, kaiuista ja latenssista. Henkilökohtaisesti pitänyt paskana useaa pientä elementtiä verrattuna yhteen isoon. Ja koko 5.1 kuulokeshowta uskomattomana kusetuksena. Tosin meinasin myös tukehtua pullaani kun cs:ään tuli skinejä mitä saisi ostaa oikealla rahalla, ja gabe kuvitteli, että joku niistä vielä maksais. Että kai se on kusetus kuitenkin mikä kannattaa kaupan sijasta.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


jos ei koko pätkää jaksa katsoa niin tuosta nyt pääpiirteet:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


laitetaan nyt vielä legendaarinen barber shoppikin, nappikuulokkeet korviin ja ei kun ihmettelemään.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
3D-äänet toimii stereona vaikka nappikuulokkeilla, kyse on taajuuksista, kaiuista ja latenssista. Henkilökohtaisesti pitänyt paskana useaa pientä elementtiä verrattuna yhteen isoon. Ja koko 5.1 kuulokeshowta uskomattomana kusetuksena. Tosin meinasin myös tukehtua pullaani kun cs:ään tuli skinejä mitä saisi ostaa oikealla rahalla, ja gabe kuvitteli, että joku niistä vielä maksais. Että kai se on kusetus kuitenkin mikä kannattaa kaupan sijasta.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


jos ei koko pätkää jaksa katsoa niin tuosta nyt pääpiirteet:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


laitetaan nyt vielä legendaarinen barber shoppikin, nappikuulokkeet korviin ja ei kun ihmettelemään.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Muistan kun noita 5.1 ja 7.1 kuulokkeita alkoi noin 15v sitten tulemaan, niin pitihän sellaiset ostaa.
Itse ostin 5.1 sen ajan mittapuulla erittäin kalliit pelikuulokkeet, mutta broidin piti pistää paremmaksi ja osti Zalmannin legendaariset 7.1 kuulokkeet :D
USPKR003000_01_L.jpg


Kumpikaan ei koskaan saatu noita kuulokkeita toimimaan siten että olisi jotain käsitystä ollut mistä ääni tulee.
En tiedä johtuiko sen aikaisista aateekoo taidoista, huonosta äänikortista vaiko vaan siitä että noi ei koskaan toiminut niin kuin mainostettiin.
Paremmin vihollisen liikkeistä oli selvillä ihan normaaleilla kuulokkeilla.
 
Ja mitä tohon reshade-gateen tulee, niin ihan hyvin peli voisi tosiaan vaan potkia servulta pihalle, ilman sen suurempia juhlallisuuksia reshade-bännien johdosta. Itse poistelin silloin 1.0 julkkariin, kun se aiheutti valkoista miramaria, ja kieltämättä erangel näyttää taas aika aneemiselta, mutta äkkiä siihen tottui, niinkuin toiseenkin suuntaan.

Saisivat oikeasti laittaa vähän vibrancea ja mielellään niitä säätöjä itse peliin, niin ei tarvisi kikkailla.
 
Miten tuota kielletään esim. vibranceGUI:n (kai reshade toimii samoin) jos se muuttaa vain näyttiksen asetuksia?
Nuo samat säädöthän voi tehdä ilman mitään ohjelmia?
 
Miten tuota kielletään esim. vibranceGUI:n (kai reshade toimii samoin) jos se muuttaa vain näyttiksen asetuksia?
Nuo samat säädöthän voi tehdä ilman mitään ohjelmia?
Voihan niitä näyttiksen ajureistakin säätää. Oletan, että siellä on myös pelikohtaisia profiileita, joten pubgille vibrancen vääntäminen ei silti vedä muuta överiksi.
 
Jos ja kun ReShade kielletään, niin olisi tosiaan jees jos se blokkaisi pelin käynnistymisen ja sanoisi sitten että tämän takia ei voida antaa sun pelata. Jos vain bannia heiluu niin sitten kas kummaa katoaa aika monta pelaajaa.

Pitää varmaan itse poistaa nyt heti käytöstä (kyllä käytän sitä pelin tekemiseksi paremman näköiseksi), mutta harmittaa kyllä palata siihen samaan "harmaaseen arkeen" mitä oli ennen. En tuollaisesta zoom pluginista ole kyllä kuullutkaan, toki jos sellainen on, niin silloinhan se pitää blokata pois.

ReSharea käyttää niin moni, että varmaankin voisi olla pelintekijöillä syy hieman katsoa niitä omia väriasetuksia tosiaan.
 
Jos ja kun ReShade kielletään, niin olisi tosiaan jees jos se blokkaisi pelin käynnistymisen ja sanoisi sitten että tämän takia ei voida antaa sun pelata. Jos vain bannia heiluu niin sitten kas kummaa katoaa aika monta pelaajaa.

Pitää varmaan itse poistaa nyt heti käytöstä (kyllä käytän sitä pelin tekemiseksi paremman näköiseksi), mutta harmittaa kyllä palata siihen samaan 2harmaaseen arkeen" mitä oli ennen. En tuollaisesta zoom pluginista ole kyllä kuullutkaan, toki jos sellainen on, niin silloinhan se pitää blokata pois.

ReSharea käyttää niin moni, että varmaankin voisi olla pelintekijöillä syy hieman katsoa niitä omia väriasetuksia tosiaan.

Oletko nvdia freestyle kokeillut? Sisältää väri filttereitä.
 
Johan tuo battleye on estänyt tuota reshaden käyttöä aina välillä. Ei tosin nyt hetkeen mutta ennen 1.0 päivitystä tuli.

11p8tm3usmoz.png
 
Ensi yönä tulee nykyinen test build liveen.
Oletettavasti tässä on sitten mukana myös uudet anti-cheat systeemit, ja siten myös se Reshade blokkaus. Koska siellä PUBG foorumeilla mode sanoi että tämän viikon test buildissa se on jo blokattu.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Miten tuota kielletään esim. vibranceGUI:n (kai reshade toimii samoin) jos se muuttaa vain näyttiksen asetuksia?
Nuo samat säädöthän voi tehdä ilman mitään ohjelmia?

Voihan niitä näyttiksen ajureistakin säätää. Oletan, että siellä on myös pelikohtaisia profiileita, joten pubgille vibrancen vääntäminen ei silti vedä muuta överiksi.
Eihän jotain värien säätöjä voikaan estää. Onnistuu se jollain tasolla ihan suoraan näytöstäkin.

Reshade kohdalla kyse on paljon muustakin kuin värien säätämisestä, ja sen takia se kielto tulee.
Sehän rukkaa suoraan jollain tasolla itse peliä?
Se että suurin osa kuulemma käyttää sitä vain pelin kaunistamiseen ei liity asiaan käytännössä mitenkään.

Jos ja kun ReShade kielletään, niin olisi tosiaan jees jos se blokkaisi pelin käynnistymisen ja sanoisi sitten että tämän takia ei voida antaa sun pelata. Jos vain bannia heiluu niin sitten kas kummaa katoaa aika monta pelaajaa.
Ei siitä kyllä millään järjellä voi bannia heilahtaa heti. Just tuosta syystä kun niin moni käyttää, ja tämä tieto menee varmasti todella monelta ohi. Eihän tuota esim. mainita patch noteissa lainkaan, ja juttu on vain tuolta PUBG foorumilta kun joku asiaa kysyi ja sattui mode vastaamaan.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 795
Viestejä
5 051 664
Jäsenet
80 982
Uusin jäsen
kevin123

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom