Playerunknown's Battlegrounds (PC)

Johan tuo battleye on estänyt tuota reshaden käyttöä aina välillä. Ei tosin nyt hetkeen mutta ennen 1.0 päivitystä tuli.

11p8tm3usmoz.png

En tiedä onko jollain tietyllä ReShaden plugarilla tuohon merkitystä, mutta itsellä ei ole koskaan tullut mitään ilmoitusta BattlEyesta vaikka ReShade ollut käytössä varmaan sen 6kk tms.

Noh, nythän tuo tulee poistettua käytöstä niin ei tarvitse miettiä.
 
Mitkä kaikki onnistuu esim. Nvidian säädöistä? Itsellä ollut vibrance, colorfullness ja clarify ainakin päällä. Joku muukin värisäätö tais olla.
 
Mitkä kaikki onnistuu esim. Nvidian säädöistä? Itsellä ollut vibrance, colorfullness ja clarify ainakin päällä. Joku muukin värisäätö tais olla.
Mä en ole tietoinen muusta kuin vibrance, joka taitaa Nvidialla olla nimellä digital vibrance.

Se tosin käsittääkseni säätää sen universaalisti, eikä suoraan ole mahdollista pelikohtaisesti.
Tämän takia jengi sitten käyttänyt sitä jotain VibranceGUI softaa.
Siitä ei taas sitten ole mitään käryä meneekö VibranceGUI nyt tai joskus myöhemmin saman blokkauksen piiriin.
Periaatteessa voisi kuvitella että ei, jos se kuitenkin käyttää ihan vain Nvidian API:a asetuksien säätöön. Eli on periaatteessa sama asia kuin Nvidia control panel...
 
Itsellä on ollut ReShadesta tosiaan käytössä vibrance ja lumasharpen. Värien lisäksi myös siis parantanut noita reunoja. Noh katsotaan miten silmä taas tottuu.
 
Itsellä on ollut ReShadesta tosiaan käytössä vibrance ja lumasharpen. Värien lisäksi myös siis parantanut noita reunoja. Noh katsotaan miten silmä taas tottuu.
Solo pelejä vaa tää ilta totutellessa ni et rampauta techbbs discordissa tiimejä ku aimi aivan hukassa? :D

Ei vaiteskaa, itse en ikinä tässä muutaman kuukauden pelailun aikana saanut aikaseksi asentaa reshadea, mutta ymmärrän, että siihen tottuneelle paluu vanhaan on karua.
 
Nooh katsotaan, tuskin tuolla nyt niin suurta merkitystä on.
 
Moni varmasti tietääkin jo että sharpening sisältyy nykyään siihen post processing -grafiikka-asetukseen. En kyllä ymmärrä miksi näin on tehty, kun paljon kätevämpi olisi erillinen sharpening säätö.
 
Moni varmasti tietääkin jo että sharpening sisältyy nykyään siihen post processing -grafiikka-asetukseen. En kyllä ymmärrä miksi näin on tehty, kun paljon kätevämpi olisi erillinen sharpening säätö.

Niin eikös se pidä olla mediumilla vähintään? Ja samalla lisätään 20 muuta efektiä jotka syö fps:ää ihan liikaa.
 
post processing low + reshade vs pelkästään post processing medium = fps ero tajuton vain pelkkien reunojen takia.
 
Post processing itellä high ja reshade vibrance ja sharpen käytössä :D No ehkä pitää käyttää low AA:ta ja isompaa screen scalea jatkossa.
 
Täytyy katsoa paljon se on nykyisessä buildissa, mutta käytännössä se on sama kuin low -> medium nosto koska ReSharen FPS impacti oli muistaakseni 0,7 FPS asetuksilla joilla sitä itse käytin.
 
Täytyy katsoa paljon se on nykyisessä buildissa, mutta käytännössä se on sama kuin low -> medium nosto koska ReSharen FPS impacti oli muistaakseni 0,7 FPS asetuksilla joilla sitä itse käytin.

Toi 0,7fps ReShaden mittareilla vai ajoitko jotain testiä? Muistaakseni aiemmin ReShadesta ollut puhetta, ettei fps impact ole niin pieni kuin mitä näyttää (voinee liittyä myös input-lagiin).
 
Toi 0,7fps ReShaden mittareilla vai ajoitko jotain testiä? Muistaakseni aiemmin ReShadesta ollut puhetta, ettei fps impact ole niin pieni kuin mitä näyttää (voinee liittyä myös input-lagiin).

Toi 0,7 oli se mitä ReShade näytti ja aktivoimalla / disabloimalla ReShaden pelin aikana Steam overlayn FPS mittari näytti about samaa (se näyttää vain 1 FPS tarkkuudella).
 
Digital vibrancee säätämään ja pelistä postprosessingii päälle ni saa terävämmäks kuvan. Mittää reshadeja siihen enää tarvita.
 
Eiks tuon digital vibrancella saa vähä elävämmäks, mitä ilman se on nii saakelin aneemisen näkönen.

Mitä pikaseltaan kokeilin, niin ei kyllä lähellekkään sellaiseksi mitä se mulla on ollu. Tosin mun säädöt on olleetkin melko omanlaisensa.

Täytyy koettaa vielä ajatuksella säädellä, tosin ei tuo nyt mikään maailmanloppu ole. Sinänsä ärsyttää että (jos) blokataan koko paska zoomihommien vuoksi vaikka aiemmin on sallituksi tuota huudeltu. Toki ymmärrän jos ei ole mahdollista pelkkää zoomikikkaretta estää.
 
Mitä pikaseltaan kokeilin, niin ei kyllä lähellekkään sellaiseksi mitä se mulla on ollu. Tosin mun säädöt on olleetkin melko omanlaisensa.

Täytyy koettaa vielä ajatuksella säädellä, tosin ei tuo nyt mikään maailmanloppu ole. Sinänsä ärsyttää että (jos) blokataan koko paska zoomihommien vuoksi vaikka aiemmin on sallituksi tuota huudeltu. Toki ymmärrän jos ei ole mahdollista pelkkää zoomikikkaretta estää.
Tuskin siin kovin pitkään menee ku tottuu ilman sitä reshaden värimaailmaa pelaamaan [emoji14] rohkeesti vaan testaamaan.
 
Tuskin siin kovin pitkään menee ku tottuu ilman sitä reshaden värimaailmaa pelaamaan [emoji14] rohkeesti vaan testaamaan.

Ei se siitäkään ole kiinni, en mä pelaamista ton takia lopeta.

Pointtina lähinnä on, että bluehole tietää tuon olevan helvetin suosittu softa, joka sitten päätetään blokata aiemmista omista huuteluista huolimatta. Ei luulisi olevan järjettömän vaikeaa toteuttaa samoja säätöjä vaikka omalla softalla / pelin asetuksiin suoraan jos koko reshadesta on pakko päästä eroon.

Tulee ihan wotin fair play sekoilut mieleen, kun vähään aikaan kukaan ei tiennyt mikä on sallittua ja mikä ei, ja firma eikun kieltäytyy mihinkään vastaamasta.
 
Ei se siitäkään ole kiinni, en mä pelaamista ton takia lopeta.

Pointtina lähinnä on, että bluehole tietää tuon olevan helvetin suosittu softa, joka sitten päätetään blokata aiemmista omista huuteluista huolimatta. Ei luulisi olevan järjettömän vaikeaa toteuttaa samoja säätöjä vaikka omalla softalla / pelin asetuksiin suoraan jos koko reshadesta on pakko päästä eroon.

Tulee ihan wotin fair play sekoilut mieleen, kun vähään aikaan kukaan ei tiennyt mikä on sallittua ja mikä ei, ja firma eikun kieltäytyy mihinkään vastaamasta.
No tuo pointti meni ohi kyl ja kovasti.. :D oisha se hyvä et säädöt tulis peliin sisäsesti ilman erillisiä ohjelmia.
 
Niin eikös se pidä olla mediumilla vähintään? Ja samalla lisätään 20 muuta efektiä jotka syö fps:ää ihan liikaa.

Jep ja jep.

Omaan silmään (2500k + 1080) ei syö fpsää laisinkaan.

En tiedä miten tähän tulokseen pääsit, mutta itse ajelen 3440x1440p resoa 1070 kortilla ja post processing -asetus on minulla eniten fps:sää pudottava yksittäinen asetus. En nyt ihan tarkkoja numeroita enää muista, mutta olisiko very low -> medium vaikutus ollut 10-20fps luokkaa. Tällä hetkellä taitaakin kaikki asetukset tekstuureja lukuunottamatta olla itsellä very low:ta, niin fps pysyy aika lähellä 100 jatkuvasti.
 
Poistin eilen ReShaden ja kirjoitin siitä myös ohjeet tänne jos joku miettii miten se tehdään (ettei tarvitse asentaa koko peliä uudelleen kuten eilen näin parin jampan tekevän).

Sitten itse asiaan, eli:

Toi 0,7fps ReShaden mittareilla vai ajoitko jotain testiä? Muistaakseni aiemmin ReShadesta ollut puhetta, ettei fps impact ole niin pieni kuin mitä näyttää (voinee liittyä myös input-lagiin).

Testasin tämän vielä eilen ja olit oikeassa, ReShaden impacti oli suurempi kuin mitä aiemmat testini antoi ymmärtää. 1440p resolla eroa oli se joku 3-4 FPS eli enemmän kuin mitä ReShade ilmoitti ja mitä olin mielestäni aiemmin katsonut.

Otin ReShaden pois ja nostin detaileja sitten muualta, lopputulos oli ihan OK, joskin mielestäni esim. verkkoaidat, sähkölinjat tms esineiden reunat ovat ole yhtä hyvät / väpättää jonkun verran.

Eiks tuon digital vibrancella saa vähä elävämmäks, mitä ilman se on nii saakelin aneemisen näkönen.

AMD ajureista voi tuota vibrancea säätää, mutta sillä ei kyllä pääse lähellekään sitä samaa lopputulosta mitä ReShadella sai. Nyt on kaikki melko harmaata. Pitää katsoa onko tähän jotain muita "sallittuja" softia.

Tosin kyllä tuohon harmauteen jo hieman kerkesi tottua, mutta kun palasi desktopille pelin jälkeen niin kyllä huomasi taas eron aika selkeästi.
 
Mielestäni näyttää kyllä todella pehmeltä jopa ultra low AA, high effects ja 120 screen scalella ilman reshadea :( Semmonen pieni blurri koko ajan
 
Eihän tässä mitään blurria haluta, vaan selkeät reunat jotka ei välky, mutta jotka eivät myöskään ole mitään sahalaitaa. :)
 
Itse olen käyttänyt 1440p reson kanssa PP-very low, mutta AA-ultralla.
Hieman kaukaisuudessa sahalaitaa näkyy mutta en pitänyt Post Prosessin tuomasta "mattamaalaamisesta" vaikka se terävöittääkin ja parantaa(?) lisää kuvaa. Ja syö fps:ää.
Olen kai sitten harvinainen poikkeus, mutta omaan silmään pidän pelin ulkönäöstä enemmän kun PP on very low.

Sen digitaalisen värikylläisyyden olen nostanut nvidian kautta 70% ja ihan riittävän hyvät värit saa noin.
Toki aika lähellä ettei punainen sävy hyökkää silmille, mutta ihan ok-rajoissa.
 
Poistin myös reshaden ja otin käyttöön nvidian freestylen. Eilisen illan säädin asetuksia freestylestä ja sain mielestäni nyt ihan hyvän lopputuloksen. Tärkein asetus itselleni näissä asetuksissa on HDR joka tekee pelistä paljon miellyttävämmän katsoa. Tämän lisäksi hieman lisää tarkkuutta ja värikylläisyyttä. Ihan yhtä tarkaksi en kuvaa saanut kuin reshadella, mutta eiköhän tuohonkin hetken päästä jokin keino löydy.
 
Poistin myös reshaden ja otin käyttöön nvidian freestylen. Eilisen illan säädin asetuksia freestylestä ja sain mielestäni nyt ihan hyvän lopputuloksen. Tärkein asetus itselleni näissä asetuksissa on HDR joka tekee pelistä paljon miellyttävämmän katsoa. Tämän lisäksi hieman lisää tarkkuutta ja värikylläisyyttä. Ihan yhtä tarkaksi en kuvaa saanut kuin reshadella, mutta eiköhän tuohonkin hetken päästä jokin keino löydy.
Havaitsitko fps-droppia? Taidan testata tuota itsekin jossain välissä.
 
Havaitsitko fps-droppia? Taidan testata tuota itsekin jossain välissä.

En mielestäni mitään suurempaa minkä voisi liittää suoraan freestyleen. Nostin samalla post processingin medium-tasolle joka aiempien kokeilujen perusteella vaikutti jonkin verran fps:ään. Tästä löytyy lisää juttua mm pubgin foorumilta nVIDIA Freestyle. Redditissä oli mainittu asetuksesta joka vaikuttaisi myös fps:ään
 
Kyllähän tuolla freestylellä voi samalla tavalla kikkailla itselleen pelillistä etua kuin reshadellakin. Katsokaapa videosta 4:00 kohdalta mitä HDR säätö tekee varjoisille kohdille:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Kyllähän tuolla freestylellä voi samalla tavalla kikkailla itselleen pelillistä etua kuin reshadellakin. Katsokaapa videosta 4:00 kohdalta mitä HDR säätö tekee varjoisille kohdille:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


No aika kivasti kyllä alkaa näkymään.
 
Onko kellään muulla ollu fps kanssa ongelmaa uuden päivityksen myötä 2500k 4.3ghz ja 56 vega mid 60 fps kun aikasemmin 90-110
 
Onko kellään muulla ollu fps kanssa ongelmaa uuden päivityksen myötä 2500k 4.3ghz ja 56 vega mid 60 fps kun aikasemmin 90-110

On ollu. Johtuu tosin siitä, että poistin Reshaden ja jouduin laittamaan pp:n mediumille. Kun näin tein, cpu:n kuorma tippui 30-40 %:iin ja fps 110 -> 40. Hieman kyllä ketuttaa.
 
Kokeilin nyt tuota freestyleä ja ihan mukavasti toimii. Tuntuis vaan rivatunerin kanssa aihuttavan jäätävää pykimistä mutta sehän ratkeaa laittamalla toinen pois. Näköjään mulla oli nvidian control panelista defaulttina jääny FXAA päälle mikä blurraaa aika ikävästi sekin eli auttoi myös laittaa se pois pubgissa.
 
En tiedä mikä selittää nämä FPS dropit jollain. Itsellä kun muutin detailit jne, niin ei mitään merkittävää droppia tullut. Voisiko olla että vanhemman generaation prossut ottaa enemmän hittiä tästä päivityksestä jostain syystä?

@Flashing Psychedelic Kid

Samoin jos noita detaileja nostaa, niin se lisää VRAM käyttöä. 970 mallissahan on se "fake" muisti siellä loppupäässä, eli 4GB muistista vain 3.5GB on nopeaa ja se viimeinen 0.5GB huomattavasti hitaampaa (oliko että sen nopeus on 1/8 kokonaiskaistasta vain)

Jos detailien nosto lisää VRAM käyttöä yli 3.5GB GTX 970 kortilla, niin se ihan varmasti hidastaa peliä oleellisesti. Eli kannattaa Afterburnerilla tms tarkkailla sitä muistinkäyttöä ja säätää detailit siten, että tuo maaginen 3.5GB ei ylity tai ainakin varmistaa että näin on tällä hetkellä, ennen kuin alkaa etsimään ongelmaa muualta.

Nano kortilla jossa oli 4GB tuli tuota muistinkäyttöä jossain välissä tarkkailtua ja mielestäni jos tekstuurit nosti Medium -> High, niin silloin VRAM hyppäri yli 3.5GB. Normaalilla 4GB kortilla tämä ei ollut ongelma, mutta GTX 970 kanssa kyllä aiheuttaa ongelmia. Sinällään hauskaa että ainakin AMD kokoonpanolla peli pyörii sujuvammin kun tekstuurit on High eikä Medium. :)

@Juha™[FIN] on tämän kanssa ainakin tapellut, ehkä osaa sanoa jotain asiasta (btw sun nimimerkki on h*mmetin vaikee tägätä). :D
 
Peli paskottu ihan täysin, ei ole enää yhtään peliä ettei kaatuis vähintään kerran :mad::tdown::tdown:
 
Tänään kävin testaamassa uutta pätsiä.
Itellä ehkä toimii peli parhaiten nyt mitä ikinä on toiminut, tasanen 144fps ihan kummassa vaan mapissa ihan missä vaan, pienimmillään oli fps tippunut jossain kohdassa 120.
 
Eilen meni pari kertaa niin jumiin peli, että joutuu loggaan winukasta ulos jos meinaa saada pelin suljettua.
 
Ah thx Vipu, loistovinkki! Pari kertaa tosiaan kaatunu sillee ettei o päässy käsiks task manageriin.
 
On se kyllä jännä peli.

Vähän reilu viikon tauon jälkeen tuli kaverien kanssa pelattua. Vähän jouhevampi peli toimi päivityksen jälkeen mutta henk. koht. peli samaa rämpimistä kuin aiemminkin.

Sitten, hetken streamien katsomisen jälkeen tuli vielä pikkuhimot pelata vielä "yksi erä".

Erähän alkoi niin että peli kaatui, boottamisen jälkeen huomaan että afk-paikoillehan sitä mennään kolmen pelaajan kanssa. Yksi pelaaja odottaa pistoolin kanssa muiden nirhaamista. Itelle sattui talosta M416 käteen ja pääsen lahtaamaan minua metsästäneen pelaajan sekä AFK tyypin.

Lopputuloksena tämä:
bLwuY5
yMOEIZT.jpg

Kaikki se vitutus ja turhautuminen vaihtuu sekunnissa täysillä karjumiseen ja riemunkiljahduksiin :rofl:. Uskomaton peli kyllä, kuumotus Top 10 on kyllä käsinkosketeltavaa, varsinkin jos on hyvä erä valmiiksi alla.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään kippas joka rundilla peli. :facepalm:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Onko tässä joku tosi typerä ominaisuus/bugi, että rekyyli on pienempi ammuttaessa kallistellessa? Tai että toiseen osuminen on jotenkin vaikeampaa? Vaihdoin pitkästä aikaa FPP servereille. Pari peliä Miramarissa olivat oikein hauskoja, toisessa tulikin 4 tappoa ja top 10 ihan tuurilla, ja kuolemaan johtaneen tulitaistelunkin hävisin lähinnä koska vastustajan lippaaseen mahtui enemmän panoksia. Pari kertaa sitten päätin hypätä pahamaineiseen Pecadoon tai muihin riehuntapaikkoihin, ja nappi tuli otsaan hetkessä... molemmilla kerroilla deathcamissa pelaaja kääntyy ihan sika nopeasti minun suuntaani ja kallistuu ampuakseen, vaikka kallisteluun ei ole mitään oikeaa syytä.

Löysin myös googletellessa vihdoin syyn, minkä vuoksi Zeroing distance tuntui niin epäjohdonmukaiselta, ja luulin sen ensin olevan vaan eri aseista kiinni. Eipä olekaan, vaan zeroing distance on mahdollista ainoastaan 8x ja 15x kiikaritähtäimillä. Heti selkeni.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 790
Viestejä
5 051 335
Jäsenet
80 980
Uusin jäsen
Jasu1000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom