"Ensisijaisesti tavaran virheestä ja virheen hyvittämisestä on vastuussa myyjä. Myyjä ei voi esimerkiksi edellyttää, että kuluttaja sopii korjauksesta tai muusta hyvityksestä maahantuojan kanssa."
Lähde: Virhevastuu ja takuu kulutustavaran kaupassa – Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Kuten jo @Meisseli sanoikin, eivät voi velvoittaa sinua toimimaan muiden kuin jälleenmyyjän kanssa. Marssit sinne Prismaan ja pyydät takuuseen ohjainta, se on heidän vastuullaan sumplia asia myöhemmin Sonyn kanssa.
"EU-lainsäädännön mukaan elinkeinonharjoittajan on annettava kuluttajalle vähintään 2 vuoden takuu (lakisääteinen takuu / virhevastuu) siltä varalta, että tuote on virheellinen tai se ei näytä samalta tai toimi siten kuin etukäteen on kerrottu."
Lähde: Tuotetakuu, lisätakuut, hyvitykset ja palautukset - Your Europe
Tässähän nyt sitten hauskaa on se, että Prisma-verkkokauppa ja se kivijalka on eri yritystä, ja asiointi kivijalassa ei tästä syystä tuottanut tulosta. Ei myöskään tarvii siteerata kuluttajansuojaa mulle, osaan ne kyllä lähes läpikotaisin ulkoa. Välillä vain on siitä huolimatta nopeampaa ja sujuvampaa hoitaa suoraan valmistajan kanssa, ja siksi tuota kyselinkin miten tuo on sujunut Sonyn kanssa suoraan. Ja ilmeisesti ei ole sujunut, joten nyt seuraavana vuorossa virtuaalimarssi sinne verkko-Prismaan.