- Liittynyt
- 10.09.2020
- Viestejä
- 132
Ok.Kahden kilon kirje maksaa tuon 13,80 €, mutta yli 3 cm paksua lähetystä ei pitäisi voida lähettää kirjeenä.
Tuo paketti on ainakin sen 10cm paksu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Ok.Kahden kilon kirje maksaa tuon 13,80 €, mutta yli 3 cm paksua lähetystä ei pitäisi voida lähettää kirjeenä.
Siellä on joku K-marketin kesätyöntekijä vähän sooloillut.Mitähän hiivattia taas on tapahtunut.
Vein aivan normaalisti n. 40x30x10 paketin k-marketin tiskille. Kirjoitin paperille vastaanottajan tiedot ja annoin myyjälle. Myyjä sanoi 48.80 hinnaksi, ihmettelin että onpas hinnat noussu. Kysyi sitten että postipakettinako halusit tämän johon sanoin kyllä, normaali postipaketti minkä vastaanottaja hakee postista. Hinta muuttui 13.80. Maksoin ja paketti jäi postiin.
5 arkipäivää mennyt. Vastaanottaja kyselee missä paketti viipyy. Kuitissa ei ole seurantanumeroa.
Soitan kauppaan josta paketin laitoin. He sanoivat ettei ole mahdollista jäljittää pakettia, soita postin aspaan.
Minä soitan aspaan. Aspassa henkilö löytää lähetyksen ei kuulemma ole rekisteröity eteenpäin eli olettaisin sen olevan edelleen samassa kaupassa minne sen jätin.
Pyytää laittamaan kuitit spostilla, minä laitan. Jonka jälkeen lupasi soittaa kauppaan ja selvittää asian.
Vastaus sähköpostiin tulee: Pakettisi on lähetetty kirjeenä joten sille ei ole seurantaa. Voit tiedustella kirjettä kuukauden päästä jos sitä ennen ei pakettisi ole tullut.
... Siis mitä helvettiä.. ja ihan vaan kysyn miten tuo menee ylipäänsä kirjeenä ja miten se kirje maksaa 13.80€.
Kenen on virhevastuu.. olettaen minun kun en tajunnut kuittia tarkistaa heti kassalla.
Joo. Mielestäni oli ihan vakkari työntekijä.Siellä on joku K-marketin kesätyöntekijä vähän sooloillut.![]()
Tämä nyt on jälkiviisautta, mutta itse olisin varmistanut erittäin tarkasti että kaikki meni niin kuin piti heti sen jälkeen kun myyjä ensin yritti nyhtäistä sulta 48,80 perus paketin lähettämisestä.Joo. Mielestäni oli ihan vakkari työntekijä.
Onhan tää ny aivan perseestä. Ja sitä paitsi kirje kuin kirje liikkuu kyllä 5 arkipäivän sisällä jokapuolelle suomenmaata. Nyt ei ole joulu tjms. Se lähetys on edelleen siellä postin hyllyssä ja siellä se luultavasti pysyy seuraavat x päivää.
Täytyy soitella kauppaan taas maanantaina ja yrittää saada ne etsimään se "kirje" sieltä.
Oletko varma kuinka paksu se tässä vaiheessa on? Kyseessä on sentään Posti.Ok.
Tuo paketti on ainakin sen 10cm paksu.
Juu, itselläkin aikanaan oli yksi asiakaspalautus-case jossa ei ollut mitään sopimuslähetystunnusta eli jouduin itse maksamaan ensin lähetyksen ja sitten vastaanottaja maksoi summan takaisin. Ei meinannut asiakaspalveluhenkilö millään ymmärtää että haluan että paketti menee pakettina jolla on seurantanumero ja minä tarvitsen sen seurantanumeron. Sai varmaan vartin tapella aspan kanssa kunnes viereisen luukun aspa vapautui ja asia hoitui hänen kanssaan hetkessä kun hän osasi klikkailla heidän järjestelmää oikealla tavalla. Alkuperäinen aspa ei millään saanut kyseistä pientä pakettia paketiksi kirjattua vaan väkisin olisi kirjeenä meinannut lähteä.Tämä nyt on jälkiviisautta, mutta itse olisin varmistanut erittäin tarkasti että kaikki meni niin kuin piti heti sen jälkeen kun myyjä ensin yritti nyhtäistä sulta 48,80 perus paketin lähettämisestä.
Ja tosiaan perseestähän toi on. Kun joku menee vituiksi niin posti vaan levittelee käsiään ja sanoo että voi, voi ja parempi onni seuraavalla kerralla.
Mitähän hiivattia taas on tapahtunut.
Vein aivan normaalisti n. 40x30x10 paketin k-marketin tiskille. Kirjoitin paperille vastaanottajan tiedot ja annoin myyjälle. Myyjä sanoi 48.80 hinnaksi, ihmettelin että onpas hinnat noussu. Kysyi sitten että postipakettinako halusit tämän johon sanoin kyllä, normaali postipaketti minkä vastaanottaja hakee postista. Hinta muuttui 13.80. Maksoin ja paketti jäi postiin.
5 arkipäivää mennyt. Vastaanottaja kyselee missä paketti viipyy. Kuitissa ei ole seurantanumeroa.
Soitan kauppaan josta paketin laitoin. He sanoivat ettei ole mahdollista jäljittää pakettia, soita postin aspaan.
Minä soitan aspaan. Aspassa henkilö löytää lähetyksen ei kuulemma ole rekisteröity eteenpäin eli olettaisin sen olevan edelleen samassa kaupassa minne sen jätin.
Pyytää laittamaan kuitit spostilla, minä laitan. Jonka jälkeen lupasi soittaa kauppaan ja selvittää asian.
Vastaus sähköpostiin tulee: Pakettisi on lähetetty kirjeenä joten sille ei ole seurantaa. Voit tiedustella kirjettä kuukauden päästä jos sitä ennen ei pakettisi ole tullut.
... Siis mitä helvettiä.. ja ihan vaan kysyn miten tuo menee ylipäänsä kirjeenä ja miten se kirje maksaa 13.80€.
Kenen on virhevastuu.. olettaen minun kun en tajunnut kuittia tarkistaa heti kassalla.
No postivakuutetussa lähetyksessä vakuutusehtojen mukaan korvataan enintään 150euroa jos lähetys viivästyy. Oletettavasti vähemmän jos ei pysty osoittamaan että haitta viivästyksestä on vähintään tuon. Eli mitään kovin aikakriittisiä asiakirjoja en kyllä lähettäisi edes postivakuutettuna.Vakuutettu kirjehän voi sisältää vaikka eropapereita tai muita oikeudenkäynti papereita. Jos ne ei ole ajallaan vastaanottajalla, niin tuollaiset 2kk viiveet voi pahimmillaan kusta paljonkin asioita.
Tuota olen välillä itsekin miettinyt, joissakin kaupoissa tosiaan saattaa kestää jopa viikon verran ennen kuin koko paketti on Postin / Matkahuollon / jonkun muun kuljetusliikkeen hallussa. Siinä ei enää auta vaikka paketti sitten liikkeelle päästyään tulisikin salamana perille.Vähän asian vierestä.
Miksei Suomessa vekkokaupat kilpaile toimitusnopeuksilla? Pari päivää makoitetaan tilauksia, ennenkuin laitetaan tavara liikkeelle, joskus kauemmankin.
Virtasen kauppa laittoi sunnuntaina tehdyn tilauksen maanantaiaamulla puoli kymmeneltä liikkeelle ja perillä oli jo tiistaina, mutta esim. Ikeassa kesti viikon laittaa tilaus postiin.
Onneksi jotkut kaupat toimii sentään nopeasti. Esim verkkokauppa.com:ista voi tilata saman illan toimituksella, tai 1h kuljetuksella tai 3h kuljetuksella. Toki noi toimii vain pk-seudulla ja ilmeisesti tampereella. Mutta tuota saman illan toimitusta tai 3h toimitusta tulee usein käytettyä jos verkkokaupasta jotain tilaa, voittaa kätevyydessään sen, että Vantaalta lähtisi Jätkäsaareen.Tuota olen välillä itsekin miettinyt, joissakin kaupoissa tosiaan saattaa kestää jopa viikon verran ennen kuin koko paketti on Postin / Matkahuollon / jonkun muun kuljetusliikkeen hallussa. Siinä ei enää auta vaikka paketti sitten liikkeelle päästyään tulisikin salamana perille.
Ei tarvitse noita selvityksiä antaa, mutta ihan Postin sivulta katsottuna:
"Postivakuutus korvaa aiheutuneen ja toteen näytetyn vahingon enintään vakuutusarvoon saakka. " ->Eli et saa mitään korvausta, mikäli et anna selvitystä kadonneen tuotteen arvosta. Hanuristahan tuo sikäli on. Ymmärrän pointin, että vakuutus toimisi kuten henkivakuutus - vahinko sattuu ja raha tulee tilille sen suurempia kyselemättä. Tässä tapauksessa niin ei kuitenkaan näytä olevan
Mitenkään vähättelemättä Postin kykyä kadottaa korkea paketti, tuosta alustuksesta tulee vähän mieleen että olikohan lähetyksessä alunperinkään varmasti kaikki kollit mukana.
Mietin vaan että jos lähettäisin monipakettilähetyksen, jättäisin yhden lähetystarroista kokonaan liimaamatta ja sitten posti noutaisi tuon ja läjän muita lähetyksiä, niin huomaisikohan noutaja mitään. Tuskin huomaisi, jos joku järjestelmä ei ilmoittaisi että yksi koodi on jäänyt skannaamatta. Ja tuskin postin järjestelmä ilmoittaa. Eli tälleen lähettäjäkin voisi yrittää kusettaa.
Näkyykö kuitenkin sen puuttuvan kollin seurantakoodilla, että posti on ottanut sen kyytiin?
Tässä tuskin on perusteita oikeusjutulle. Posti toimittaa perille/korvaa kadonneen lähetyksen sopimusehtojensa mukaan, ja olet lähetyksen luovuttaessasi nämä ehdot hyväksynyt. Ja kuten jo aiemmin mainittua - vastaan jurnuttaminen/yhteistyökyvyttömyys ei ainakaan paranna tilannetta. Ylipäätään yli 5000 euron arvoisen tavaran lähettäminen postitse on jo melkoisen riskialtista.Jaa enpä nyt tiedä. Olen reklamoinut kirjeen sisältö on arvoltaan yli 5000euroa. Ei postin tarvitse sen enempää tietää sisällöstä. Sitten vasta kun asia on viety oikeuteen. Sitten kerrotaan, jos on pakko.
Tämän tyylinen elämänkatsomus hankaloittaa vain omaa osaasi.Perusajatuksena onkin nykypäivänä mitään informaatiota ei kannata antaa kenellekkään, tai jos antaa niin antaa sellaista mikä ei pidä paikkaansa. Koska kaikki täällä on rakennut erilaisten petoksien ympärille uskonnosta alkaen.
Kesällä kulkee paljon vähemmän paketteja kuin normaalisti.Mikähän postille nyt tullut, kun paketit liikkuu vauhdilla myös tänne itärajan maaseudulle:
Viime perjantaina tilaus ja pikkupaketti perillä jo maanantaina postilaatikossa.
Eilen lähetetty postipaketti 16 ja jo tänään puoliltapäivin noudettavissa postiasiamieheltä.
Erinomaista toimintaa.
Postin aspasta sanoivat viimeisen kirjauksen näkyvän heidän jossain omassa järjestelmässä Liedon lajittelussa.
Tuo kuva minkä laitoit puhuu vain Vantaasta. Mutta jos jotain Liedosta löytyy noiden jälkeen, on osoitekortti tai jotain muuta tapahtunut sitten Vantaan jälkeen.
Onko se postin oman seurannan mukaan saapunut vai jonkin ulkopuolisen seurannan? Ulkopuoliset näyttää saapumisia väärin jolloin todellisuudessa ollaan vasta jossain välipisteellä mistä matka jatkuu tänne.Miten helvetissä sunnuntaina suomeen tullut kirje/paketti ei ole viikossa löytänyt perille? Upea posti.
Jos se on jonkun Aliexpress-seurannan mukaan suomessa niin siihen tietoon en liiemmin luottaisi, siihen tulee "Saapunut kohdemaahan" -teksti heti kun se on päätynyt mihin tahansa maahan Kiinan ulkopuolelle.Onko se postin oman seurannan mukaan saapunut vai jonkin ulkopuolisen seurannan? Ulkopuoliset näyttää saapumisia väärin jolloin todellisuudessa ollaan vasta jossain välipisteellä mistä matka jatkuu tänne.
Ehkä alihankkija SOL:n uuvatti on sen lastannut väärään autoon?
Amazonin seurannan mukaan tuli viikko sitten suomeen liettuan kautta. Postin seuranta näyttää liettuaa. Piti olla tiistaina perillä...Onko se postin oman seurannan mukaan saapunut vai jonkin ulkopuolisen seurannan? Ulkopuoliset näyttää saapumisia väärin jolloin todellisuudessa ollaan vasta jossain välipisteellä mistä matka jatkuu tänne.
Minimimitat 3 x 15 x 25 cm, XXS-paketilla 1 x 15 x 15 cm. Minimipaino 100 g.
Onko posti miten tarkka noiden pakettien minimimittojen kanssa?
Pitäisi pientä tavaraa lähettää, mutta ei ole kun laatikoita jotka jää muutamia senttejä minimimitoista yhdeltä tai kahdelta sivulta. Taitaa olla Zalandon laatikoita, joten todennäköisesti PostNordin kautta tulleet. En kyllä muista että olisin koskaan kiinnittänyt erityistä huomiota noihin minimimittoihin lähettäessäni postin automaateista tavaraa, eikä koskaan ole paketti tullut hylsynä takaisin. Oiskohan sitten mahdollisen vahinkotapauksen suhteen hankalampaa saada korvauksia?![]()
Kotimaan pakettien käteishinnat - Posti
Katso kotimaan postipakettien hinnat ja osta paketillesi kuljetus netistä tai OmaPosti-mobiilisovelluksesta. Paketin voit jättää mihin tahansa Postin automaattiin tai postiin.www.posti.fi
Maks.paino 2 kg, maks.koko 25 x 35,3 x 3 cm, min.koko 9 x 14 cm
Oletan, että samoin mitä kirjeille eli vastaanottaja joutuu noutaessa maksamaan lisämaksun jos jää kiinni.Mitä Posti tekee ylisuurille paketeille?
Mistähän mahtais löytyä tieto paljon toi lisämaksu on, jos lähetyksen leveys ja pituus on yli 60cm?Oletan, että samoin mitä kirjeille eli vastaanottaja joutuu noutaessa maksamaan lisämaksun jos jää kiinni.
Mistähän mahtais löytyä tieto paljon toi lisämaksu on, jos lähetyksen leveys ja pituus on yli 60cm?
Mihinköhän tuo perustuu, että vastaanottaja joutuu maksamaan jotain? Lähettäjähän se on tehny sopimuksen postin kanssa ja jos posti on ite ottanu paketin vastaan toimittaakseen sen vastaanottajalle niin silloinhan se pitäs olla postin oma ongelma.
No mutta eikö tossa postin virkailija ole tehnyt virheen jos on ottanu vajaasti maksetun lähetyksen vastaan? Ei kai vastaanottajan pitäs maksaa muiden virheistä?toimitusehtoihin.
"Postilla on oikeus kieltäytyä vastaanottamasta maksamattomia tai vajaasti maksettuja lähetyksiä tai periä niiden vastaanottajilta puuttuva maksu lisättynä lunastusmaksulla. Ulkomaille osoitettuja lähetyksiä ei kuljeteta lunastettavaksi."
No mutta eikö tossa postin virkailija ole tehnyt virheen jos on ottanu vajaasti maksetun lähetyksen vastaan? Ei kai vastaanottajan pitäs maksaa muiden virheistä?
Aivan, enpä ajatellut tota etukäteismaksua verkon kautta. Mutta lähettäjän vika se silti on jos yrittää lähettää väärällä tavalla. Ei vastaanottajan. Jos asiakas on tilannut tuotteen joka ei sillä tilatulla postisetillä onnistu, vaan vaatii toisen postitustavan, niin siitä pitäisi ilmoittaa asiakkaalle että tällänen tapaus.ei virkailija välttämättä sitä maksua ole ottanut vastaan. voi maksaa myös verkossa nykyaikana. Asiakas on tehnyt virheen jos on maksanut liian vähän/tilannut väärän palvelun. vastaanottaja voi maksaa, tai olla maksamatta. ei kai kukaan pakota maksamaan.
Aivan, enpä ajatellut tota etukäteismaksua verkon kautta. Mutta lähettäjän vika se silti on jos yrittää lähettää väärällä tavalla. Ei vastaanottajan. Jos asiakas on tilannut tuotteen joka ei sillä tilatulla postisetillä onnistu, vaan vaatii toisen postitustavan, niin siitä pitäisi ilmoittaa asiakkaalle että tällänen tapaus.
No onhan se nyt ihan idioottimaista edes tarjota sellaista palvelua joka ei sen kyseisen tuotteen osalta tule toimimaan, ja joka vaatii siltä vastaanottajalta lisämaksua.ja jos tilaat postin automaattiin s-koon lokeron/paketin ja asiakas yrittää survoa sinne 50kg painavan paketin niin mistä se postin rouva tai verkkomaksu tietää sen painon tai koon jos asiakas ei sitä sano.
"4. Lähetys Lähettäjän vastuulla on varmistaa, että lähetystapa soveltuu ja on sallittu lähetyksen sisällölle"
"Maksamattomat, vajaasti maksetut tai lunastamatta jääneet lähetykset toimitetaan takaisin lähettäjälle. Palveluista sovittuja tai perittyjä maksuja ei palauteta, mikäli lähetys palautuu lähettäjälle muusta kuin Postin syystä. Posti perii maksun paketin tai kaupallisten tavaralähetysten uudelleen kuljettamisesta ja palauttamisesta lä- hettäjälle"
pitääkö nyt tuo koko toimitutusehdot rivi kerrallaan tänne pasteta, eikä sitä nyt voi lukea tuosta linkistä?
No onhan se nyt ihan idioottimaista edes tarjota sellaista palvelua joka ei sen kyseisen tuotteen osalta tule toimimaan, ja joka vaatii siltä vastaanottajalta lisämaksua.
Kuten tuo sun pasteama teksti sanoo. Lähettäjän vastuulla. Ei vastaanottajan.
Edelleenkään sen homman ei pitäisi olla niin että siltä vastaanottajalta yritetään ottaa sitä lisämaksua, vaan otetaan yhteyttä siihen lähettäjään aka palvelun tilaajaan, joka tekee sitten päätöksen maksaako lisää vai ei. Sen vastaanottajan ei pitäisi tarvita miettiä tälläisiä lisämaksuja jotka eivät ole hänestä riippuvaisia. Lähettäjähän sen mokan on tehnyt. Postin ehtoja siis kritisoin. Saa riittää tähän viestiin. Vittuakaan kiinnosta kuluttaa aikaa saman tekstin kirjotukseen eri muodossa kun sen pointin varmasti tajusi jo siitä ensimmäisestäkin.eli rautalanka. asiakas ostaa väärän (liian halvan) tuotteen. vastaanottajalta kysytään maksatko lisämaksut jotta tuote toimitetaan, muuten tuote palautuu lähettäjälle ja rahat ei.
Kannattaa kysyä suoraan Tullista, mutta itsellä oli kerran vähän samanlainen tilanne. Tällöin joudun tullaamaan jälkitoimitetut tuotteet uudestaan vaikka ne oli jo tullattu aikaisemmassa lähetyksessä. Jos alkuperäisen tullauksen viitenumero olisi ollut saatavilla niin silloin sen lisäksi olisi vielä tarvinnut myyjän selvityksen että kyseessä on jälkilähetys, tällöin tulli olisi voinut vapauttaa paketin. Mutta minulla ei ollut tuota viitenumeroa, niin tullasin sitten jälkilähetetyt tuottee hatusta temmatulla pienellä summalla mikä voisi olla tuotteiden arvo.Mitenkä tälläinen pitää tullata kun useampi vuosi sitten kickstarterin kautta osallistuin erääseen brittiläiseen projektiin ja sieltä tuli sen jälkeen osa luvatuista tukija palkinnoista helposti mutta pari jäi toimittamatta erinäisten toimitusongelmien takia. Toki olin jo kerennyt olettaa ettei loppuja koskaan tulisi. Nyt sieltä sitten postilta tupsahti tullauspyyntö kun nuo brittien perkeleet meni siitä EU:sta eroamaan ja kyseessä tosiaankin tuon kickstarter kampanjan pari puuttumaan jäänyttä tukija tuotetta.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.