Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla tuo yksi paketti palautui puutteellisten tullitietojen vuoksi, mutta seuraava tuli perille. Molempien sisältö oli perus paristokäyttöistä kotiautomaatioelektroniikkaa eikä mitään ihmeellisempää.Mikäköhän näissä Kiinan lähetyksissä hiertää? Mulla lähti jo yksi paketti takaisin. Nyt näyttää että seuraavakin lähtee takaisin. Joillakin näyttää kuitenkin lähetykset tulevan läpi? Riippuukohan se sisällöstä, kun puhuvat että sisältömerkinnöissä puutteita?
Jos Posti sanoo palauttaneensa paketin niin siitä vaan englanninkielinen versio disputen liitteeksi jos AliExpressin tracking näyttää muuta. Itsellä joku paketti palautui jonkun syyn takia aikanaan ja myyjä lähetti paketin uusiksi kun pisti screenshotin Postin englanninkielisestä seurannasta jossa tuo näkyi.Mulla tuo yksi paketti palautui puutteellisten tullitietojen vuoksi, mutta seuraava tuli perille. Molempien sisältö oli perus paristokäyttöistä kotiautomaatioelektroniikkaa eikä mitään ihmeellisempää.
Oliko aliexpressistä tuo palautunut pakettisi? Saitko rahat takaisin? Itsellä tämä tilanne nyt: aliexpressin oma tracking väittää, että paketti on noutopisteessä vaikka Posti sanoo palauttaneensa sen paketin puutteellisten tullitietojen vuoksi. Ei saanut siis disputen kautta rahojakaan takaisin sen vuoksi. Ei onneksi ollut kuin parinkympin paketti.
Mulla tuo yksi paketti palautui puutteellisten tullitietojen vuoksi, mutta seuraava tuli perille. Molempien sisältö oli perus paristokäyttöistä kotiautomaatioelektroniikkaa eikä mitään ihmeellisempää.
Oliko aliexpressistä tuo palautunut pakettisi? Saitko rahat takaisin? Itsellä tämä tilanne nyt: aliexpressin oma tracking väittää, että paketti on noutopisteessä vaikka Posti sanoo palauttaneensa sen paketin puutteellisten tullitietojen vuoksi. Ei saanut siis disputen kautta rahojakaan takaisin sen vuoksi. Ei onneksi ollut kuin parinkympin paketti.
Samaa tavaraa täälläkin, en ole saanut vielä palautuksia. Postin mukaan palautus on vielä matkalla, en tosin tiedä päivittyykö noille palautuksille jotain tapahtumia enää.Mulla tuo yksi paketti palautui puutteellisten tullitietojen vuoksi, mutta seuraava tuli perille. Molempien sisältö oli perus paristokäyttöistä kotiautomaatioelektroniikkaa eikä mitään ihmeellisempää.
Oliko aliexpressistä tuo palautunut pakettisi? Saitko rahat takaisin? Itsellä tämä tilanne nyt: aliexpressin oma tracking väittää, että paketti on noutopisteessä vaikka Posti sanoo palauttaneensa sen paketin puutteellisten tullitietojen vuoksi. Ei saanut siis disputen kautta rahojakaan takaisin sen vuoksi. Ei onneksi ollut kuin parinkympin paketti.
Ainakin yhdessä AliExpress-paketissa näyttäisi lukevan ilmeisesti Sender: STO. China, sopivasti juuri vähän huono tulostusjälki juuri siinä kohti. Toisessa näkyisi lukevan Cainiao (Netherlands) B.V. kuten kolmannessakin jonka pussukan jäänteet olivat vielä kotityöpisteen roskiksessa. Kaikki ovat tulleet suhtkoht sukkana perille.On tää mystistä.
Kuka teillä on lähettäjä paketeissa mitkä tulee perille? Mulla on kaikissa: Cainiao (Netherlands) B.V.
Lukenut kaikissa sama jo varmaan pari vuotta ainakin.On tää mystistä.
Mikä teillä on lähettäjänä paketeissa mitkä tulee perille? Mulla on kaikissa: Cainiao (Netherlands) B.V.
Itselle tuli juuri viikko-pari sitten kotiautomaatiotavaraa (esim zigbee-painikkeita) ihan hyvin läpi AliExpressistä, joten luultavasti vain joillakin myyjillä on jotain sekoilua. Tosin, itse en ihan miltä tahansa juuri aloittaneelta uudelta myyjältä tilailekaan tavaraa, niiden kanssa on ainakin muutamilla tutuilla ollut ongelmia (mutta ovat silti tilanneet kun on ollut halvin kauppa).Postin asiakaspalvelussa sanoivat eilen että tariffikoodeissa on kiinalaisilla ongelma. Ongelma ollut yli kuukauden, eikä näytä korjaantuvan. Aspa sanoi suoraan että sieltä ei kannata tilata mitään. Mulle tuli nyt yksi lähetys läpi ja se oli työkalujen varaosia. Kaikki kotiautomaatio-osat ovat jääneet tulliin, joten niissä on jotain häikkää.
Kolmatta kertaa ei kehtais tilaa samoja kamoja. Onko Aliexpressille vaihtoehtoja? Onko www.banggood.com ok?
Hieman outo ja yleistetty väite asiakaspalvelulta, koska omat tilaukset ovat tulleet ihan normaalisti postilla viime ja tällä viikolla. En tiedä vaikuttaako miten paljon, mutta olen tilannut nuo sieltä Alin Choice-valikoimasta missä (jossain vaiheessa matkaa) yhdistetään tuotteet yhteen.Postin asiakaspalvelussa sanoivat eilen että tariffikoodeissa on kiinalaisilla ongelma. Ongelma ollut yli kuukauden, eikä näytä korjaantuvan. Aspa sanoi suoraan että sieltä ei kannata tilata mitään. Mulle tuli nyt yksi lähetys läpi ja se oli työkalujen varaosia. Kaikki kotiautomaatio-osat ovat jääneet tulliin, joten niissä on jotain häikkää.
Tuollainen choice paketti oli itsellä, joka jäi tulliin ja palautui. Paketin sisällä oli kolme pienempää tilausta. Ei pitäisi siis siihenkään liittyä.Hieman outo ja yleistetty väite asiakaspalvelulta, koska omat tilaukset ovat tulleet ihan normaalisti postilla viime ja tällä viikolla. En tiedä vaikuttaako miten paljon, mutta olen tilannut nuo sieltä Alin Choice-valikoimasta missä (jossain vaiheessa matkaa) yhdistetään tuotteet yhteen.
Sinällään kyllä ymmärrän aspan kommentin, jos siellä ollaan valtavan pakettimeren keskellä jo toista kuukautta eikä niitä voi normaalisti päästää jatkamaan matkaa ja koko aika tulee vaan lisää. Jokunen kysely varmaan tulee päivän aikana paketista x.![]()
On tää mystistä.
Mikä teillä on lähettäjänä paketeissa mitkä tulee perille? Mulla on kaikissa: Cainiao (Netherlands) B.V.
Vuoden vaihteeseen asti tuli lähes kaikki Aliexpress-paketit Cainiao (Netherlands) B.V lähettäminä JJFI-koodeilla ilman mitään ongelmia perille. Ne tullattiin ilmeisesti Liettuassa könttänä ja jatkoivat siitä normaalina postipakettina Suomeen Liettuan Itellan kautta. Nyt kun ne ilmeisesti tulevat suorempaa reittiä suoraan Suomeen jonakin epämääräisinä kirjeen ja paketin sekasikiöinä SP-koodeilla ja pitäisi Suomen Postin & Tullin tullata jokainen erikseen, niin jatkuvasti on jotain ongelmia ja viivästyksiä. Vaikka itse paketissa lukee lähettäjänä STO, seurantaan ne kirjautuvat Cainiaona kuten aiemmatkin lähetykset. Kolme tuollaista on nyt tullut verrattain ongelmitta mutta hidastellen perille, kolmessa lähetyksessä on tullut tuo "IOSS-tiedoissa puutteita" -valitus OmaPostiin kehotuksen kanssa että lähetys pitäisi itse tullata Tullin palvelussa, mikä ei kuitenkaan onnistunut, ja lopulta myös paperinen kirje samoilla höpinöillä. Chat/sähköpostipommituksen ansiosta tai siitä huolimatta juuri viimeisenä päivänä ennen kuin lähetys olisi ollut lähtemässä takaisin, onnistuivat tullaamaan yhden noista, kaksi muuta selvisivät vähän nopeammin.Ainakin yhdessä AliExpress-paketissa näyttäisi lukevan ilmeisesti Sender: STO. China, sopivasti juuri vähän huono tulostusjälki juuri siinä kohti. Toisessa näkyisi lukevan Cainiao (Netherlands) B.V. kuten kolmannessakin jonka pussukan jäänteet olivat vielä kotityöpisteen roskiksessa. Kaikki ovat tulleet suhtkoht sukkana perille.
edit:
Tuo ensimmäinen on siis tullut SPxxxxxxxxFI -seurantakoodilla, nuo toiset JJFIxxxxxxxxxxxxx -koodilla.
Mitä siinä on ymmärtämistä ja toisaalta, mitä sitten? Automaattikuskit käyvät järjestään kerran päivässä lokerikolla.Olen liian putkiaivo ymmärtääkseni tätä kuviota.
Meillä ainakin tuntuu tuossa lähimmällä automaatilla nuo pakettien tuontiajat vaihtelevan kovasti. Välillä tulee ilmoitus saapuneesta paketista noin puoliltapäivin, yleensä joskus noin 16 aikoihin ja välillä joskus about 20 aikoihin. Ja itsekin olen siinä jonkun pakettikuskin touhunneen rullakon vieressä ainakin noihin 16 ja 20 aikoihin kun olen noihin aikoihin kaupassa joskus sattunut käymään. Siihen en ole kyllä kiinnittänyt huomiota onko viikonpäivällä jotain merkitystä tuohon kellonaikaan. Ja tosiaan oletan että myös lähtevät paketit keräillään samalla reissulla automaatista.Mitä siinä on ymmärtämistä ja toisaalta, mitä sitten? Automaattikuskit käyvät järjestään kerran päivässä lokerikolla.
Riippuu ihan sijainnista milloin tämä sinne osuu reitillänsä. Yleensä ajat ovat suht samat päivästä toiseen milloin paketit ilmestyvät noudettaviksi ja luulisi samalla lähtevän lähetykset myös pois sieltä. Vanhassa osoitteessa tuli aina noin 14.40, sitä seuraavassa 15.30 ja nykyisessä 16.30.
Kyseisen postin tiedoissa lukee postin omilla sivuilla seuraavasti.
Postiinjättöajat
ma - pe
Kirjeet 15:00 Paketit 15:00
Paketti jätetty sinne 14.30 ja aspan mukaan eilinen tyhjennys tapahtunut aamupäivällä joten ei ehtinyt eiliseen kuljetukseen vaikka jätetty ennen postiinjättöaikaa.
Jos tuo on noin randomia niin miksi postin sivuilla sitten ilmoitetaan mitään postiinjättöaikoja tai mitä sellaisella konseptilla edes tekee jos sitä ei noudateta? Tai miksi Posti kertoo julkisesti että postiinjättöajalla olisi jotain merkitystä?
Ei pakettiautomaattien tiedoissa ole normaalisti kirjeiden jättöaikaa kun ei niillä sellaisia voi yleensä lähettää.
Oletko varma että tuo pasteamasi tieto oli nimenomaan kyseisestä pakettiautomaatista, eikä esim. samassa tilassa toimivasta noutopisteestä tjsp?
Kyseisen postin tiedoissa lukee postin omilla sivuilla seuraavasti.
Postiinjättöajat
ma - pe
Kirjeet 15:00 Paketit 15:00
Paketti jätetty sinne 14.30 ja aspan mukaan eilinen tyhjennys tapahtunut aamupäivällä joten ei ehtinyt eiliseen kuljetukseen vaikka jätetty ennen postiinjättöaikaa.
Jos tuo on noin randomia niin miksi postin sivuilla sitten ilmoitetaan mitään postiinjättöaikoja tai mitä sellaisella konseptilla edes tekee jos sitä ei noudateta? Tai miksi Posti kertoo julkisesti että postiinjättöajalla olisi jotain merkitystä?
Ei kait tuohon tarvitse kuin sen, että joku lajittelija erheessä nakkaa paketin väärään rullakkoon tms Jos joku haluaisi vidduilla, niin ehkä vdtöici jollain trukilla yliPaketin noutopaikka 40km päässä väärässä kaupungissa vaikka lähikaupungissakin useita noutopisteitä.
Yksittäisiä tapauksia vituttanut noutaa 15km sisällä postinumerosta jostain peräkylien noutopisteistä minne ei mitään asiaa, mutta tämä oma henk.koht ennätys.
Liekö postin vittuilua kiina-pakettien tilaajille?
Mikä postilla protokolla noiden "väärässä" noutopisteessä olevien pakettien kanssa?Ei kait tuohon tarvitse kuin sen, että joku lajittelija erheessä nakkaa paketin väärään rullakkoon
Jos paketti on ohjautunut vahingossa väärään paikkaan, siirretään se ilmaiseksi lähemmäksi. Kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluun.Mikä postilla protokolla noiden "väärässä" noutopisteessä olevien pakettien kanssa?
Onko kellään kokemusta vaatimuksesta lähettää lähempään noutopisteeseen kun noutopiste useita kymmeniä kilometrejä väärässä paikassa?
Postin sivuilta:
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin voimme siirtää lähetyksen haluamaasi paikkaan. Siirrosta veloitetaan kuljetusmaksu, jonka voit maksaa noudon yhteydessä.
Maksaako vaivan selvitellä asiaa vai pääseekö helpommalla vain noutaa pidemmältä?
Kyllä noita on lähempään noutopisteeseen saanut siirrettyä ilmaiseksi ainakin silloin kun on ollut selkeästi Postin virhe viedä paketti jonnekin hevonkuuseen noudettavaksi. Itselleni ei moisia ole osunut kohdalle mutta ainakin yksi tuttu sai paketin tulemaan lähipostiin kun valitti että paketti oli mennyt jonnekin about 50km päähän ja kuitenkin osoite oli paketissa ollut oikein eikä ollut mitään "omanoutopistettä" määritelty tuonne kauas. Jostakin syystä oli vain jaettu väärin ja oli mennyt toiseen kuntaan noutopisteeseen.Mikä postilla protokolla noiden "väärässä" noutopisteessä olevien pakettien kanssa?
Onko kellään kokemusta vaatimuksesta lähettää lähempään noutopisteeseen kun noutopiste useita kymmeniä kilometrejä väärässä paikassa?
Postin sivuilta:
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin voimme siirtää lähetyksen haluamaasi paikkaan. Siirrosta veloitetaan kuljetusmaksu, jonka voit maksaa noudon yhteydessä.
Maksaako vaivan selvitellä asiaa vai pääseekö helpommalla vain noutaa pidemmältä?
Olen.Ei pakettiautomaattien tiedoissa ole normaalisti kirjeiden jättöaikaa kun ei niillä sellaisia voi yleensä lähettää.
Oletko varma että tuo pasteamasi tieto oli nimenomaan kyseisestä pakettiautomaatista, eikä esim. samassa tilassa toimivasta noutopisteestä tjsp?
Vastaava keissi menossa. Ali hylkäsi disputen ja appealin, paketti palautuu alille 17.2.
Netsistä neuvottiin tekemään valitus niille. Teen 17.2. jälkeen
Täällä kans paketti jumissa. Ei saa tullattua itse, eikä paketti ilmankaan liiku. Hitto että piti tilata tuota zigbee tavaraa, kun se ilmeisesti on ongelma. Paketissa olisi muutakin, lähinnä tärkeämpää työkalua, jotka pitäisi saada
Lähetyksen vaiheet
Kuljetuksessa
26.02.2025 19:44
Lähetys on lajiteltu
Lue lisää
VANTAA
26.02.2025 15:52
Lähetys on kuljetuksessa.
HELSINKI-VANTAAN LENTOASEMA
26.02.2025 09:15
Lähetyksen ALV on maksettu ostovaiheessa, mutta Posti ei ole saanut tarvittavia tietoja lähettäjältä tulli-ilmoituksen tekemiseksi puolestasi. Tullaa lähetys itse sen saavuttua Suomeen.
26.02.2025 08:07
Lähetys on saapunut kohdemaahan.
Lue lisää
HELSINKI-VANTAAN LENTOASEMA
23.02.2025 04:16
Lähetyksen ALV on maksettu ostovaiheessa. Posti hoitaa tulli-ilmoituksen puolestasi.
Tuskin on zigbee-tavara ongelmana, enemmänkin veikkaisin että liittyy siihen samaan mitä nyt on enemmänkin ollut Postin ja Tullin kanssa että eivät jostain syystä ole noita paketin tietoja saaneet. Oma zigbee-laitteita sisältänyt paketti tuli pari viikkoa sitten ihan sukkana läpi, oli jopa litiumparistot valmiina laitteissa.Herää kysymys, miksi zigbee tavara on se ongelma?![]()
Samaa mieltä, ei johdu sisällöstä. Kun vaihdoin myyjää, tuli samat tavarat ripeästi läpi. Ilmeisesti toiset myyjät osaa laittaa postitustiedot oikein ja toiset ei. Onneksi hyvityksiä on saanut melko hyvin. Onhan siinä ikävästi vaivaa kerjätä näitä hyvityksiä.Tuskin on zigbee-tavara ongelmana, enemmänkin veikkaisin että liittyy siihen samaan mitä nyt on enemmänkin ollut Postin ja Tullin kanssa että eivät jostain syystä ole noita paketin tietoja saaneet. Oma zigbee-laitteita sisältänyt paketti tuli pari viikkoa sitten ihan sukkana läpi, oli jopa litiumparistot valmiina laitteissa.
Taitaa olla jotain ruuhkaa tosiaan Kiinan päässä, viimeisin tilaus on edennyt vähän normaalia hitaammin mutta näytti sentään eilen päässeen export-tullista läpi ja väittää lähteneensä maasta eli ehkä parin päivän päästä tulee Euroopan puolelle seurantaan. Tällä paketilla siis on mennyt tasan viikko päästä tuohon vaiheeseen kun normaalisti paketti pääsee samaan vaiheeseen noin 3 päivässä.Samaa mieltä, ei johdu sisällöstä. Kun vaihdoin myyjää, tuli samat tavarat ripeästi läpi. Ilmeisesti toiset myyjät osaa laittaa postitustiedot oikein ja toiset ei. Onneksi hyvityksiä on saanut melko hyvin. Onhan siinä ikävästi vaivaa kerjätä näitä hyvityksiä.
Onkohan nyt jumi syntynyt myös Kiinan päähän? Mulla viimeiset kaksi tilausta on jumittanut Kiinan päässä. Eivät vielä edes näy Postin seurannassa. Esim tämä on odottanut viikon lentoa:![]()
Tähän jatkokommenttina että kylläpä lähti sitten paketti tulemaan vauhdilla, aamulla tuli seurantaan että oli saapunut Hki-Vantaalle ja joku aika sitten tuli jo tieto että on mennyt läpi tullista ja on siirtynyt kuljetukseen. Eli hyvällä tuurilla huomenna jo noudettavissa pakettiautomaatista. Taitaa nykyään ainakin osa paketeista tulla suoraan Kiinasta Hki-Vantaalle koukkaamatta minkään muun euromaan kautta kun noin nopeasti tulee. Toki en ihmettelisi yhtään etteikö Posti onnistuisi tumpuloimaan tuon kanssa jotakin ja viivästyttämään tuota vielä viikolla...Taitaa olla jotain ruuhkaa tosiaan Kiinan päässä, viimeisin tilaus on edennyt vähän normaalia hitaammin mutta näytti sentään eilen päässeen export-tullista läpi ja väittää lähteneensä maasta eli ehkä parin päivän päästä tulee Euroopan puolelle seurantaan. Tällä paketilla siis on mennyt tasan viikko päästä tuohon vaiheeseen kun normaalisti paketti pääsee samaan vaiheeseen noin 3 päivässä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.