Postin kulkemisen vaikeus

Tietojenkeruujuttu vaan. Haluavat kerätä käyttäjistä tietoja ja myydä niitä 3rd partyille.
Mihin tämä väite perustuu? Ainakaan Postnordin sivuilla oleva privacy policy -sivu (Yksityisyydensuoja) ei tue tällaista väitettä. Tuolla mainitaan, että tietoja voidaan luovuttaa alihankkijoille PostNordin palveluiden toteuttamiseksi, mutta tietoja ei kuvata myytävän vapaasti “3rd partyille” Lisäksi käsittely tapahtuu sopimuksin ja GDPR:n mukaisesti.

Foliohattuun toki. Miksi lukea ehtoja kun kaikki normaalisti toimivat noin? Paljon helpompi olettaa että kaikki tekevät samaa, ja olla käyttämättä mitään tuollaisia. Muuten menisi ikä ja terveys ehtoja lukiessa ja tilejä luodessa ja appeja asennellessa ja..

Foliohattuun toki. Miksi lukea ehtoja kun kaikki normaalisti toimivat noin? Paljon helpompi olettaa että kaikki tekevät samaa, ja olla käyttämättä mitään tuollaisia. Muuten menisi ikä ja terveys ehtoja lukiessa ja tilejä luodessa ja appeja asennellessa ja..
Juurikin niin. Ja muutenkin ehdot voi olla nyt mitä vain, sillä kun tiedot on kerätty, ei niiden myymistä mikään estä. Tai jos meinaa yrityksen moraali pistää vastaan, niin perustetaan tytäryhtiö ja siirretään tiedot sinne, jonka jälkeen tuon koko yhtiön voi myydä helposti, jolloin tietoja "ei luovuteta eteenpäin".

Itsessään postista: itsellä on taas mennyt yllättävän hyvin niiden kanssa. Ei ole tullut kuin jotakin random "paketti on ohjattu lähimpään pisteeseen" ja se on ollut juuri siellä mihin sen pitikin mennä. Sekä toinen mikä tulee mieleen, niin appi pyytää valitsemaan noutosijainnin, mutta ei anna sitä kuitenkaan valita. Annettakoon nämä sovellusongelmat nyt anteeksi, kunhan paketit kulkisivat ehjänä ja nopeasti perille asti

Omallakin kohdalla Posti on toiminut nyt kohtalaisen hyvin, ehkä päivä-pari pidempään on välillä jollakin paketilla kestänyt kulkea perille mutta muuten on kaikki mennyt ihan hienosti.

Tosin, yksi asia on kyllä ihmetyttänyt ainakin viimeisen viiden paketin kohdalla, kaikissa on ollut merkintä "Siirretty toiseen noutopaikkaan" mutta silti kaikki ovat tulleet juuri sinne minne ne on alunperin tilattukin. En tiedä onko joku järjestelmäbugi vai mistä tuo johtuu. Aivan sama mulle kun kuitenkin paketit ovat saapuneet siihen paikkaan mihin olen ne halunnutkin.

Omallakin kohdalla Posti on toiminut nyt kohtalaisen hyvin, ehkä päivä-pari pidempään on välillä jollakin paketilla kestänyt kulkea perille mutta muuten on kaikki mennyt ihan hienosti.

Tosin, yksi asia on kyllä ihmetyttänyt ainakin viimeisen viiden paketin kohdalla, kaikissa on ollut merkintä "Siirretty toiseen noutopaikkaan" mutta silti kaikki ovat tulleet juuri sinne minne ne on alunperin tilattukin. En tiedä onko joku järjestelmäbugi vai mistä tuo johtuu. Aivan sama mulle kun kuitenkin paketit ovat saapuneet siihen paikkaan mihin olen ne halunnutkin.
Sama turha "noutopiste vaihtui" -ilmoitus tapahtui minulle jatkuvasti yhden automaatin kanssa Hervannassa. Muiden automaattien kohdalla ei ole tullut vastaan, eli varmaan bugi koskee vain osaa automaateista.

Heität edelleen pelkkää mutua: "kaikki normaalisti toimivat noin".

No ei toimi. GDPR-rikkomuksista voi seurata yritykselle tuollaisesta kiinni jäädessään vakavia seuraamuksia, eikä homma todellakaan ole noin leväperäistä kun annat ymmärtää.

Sama turha "noutopiste vaihtui" -ilmoitus tapahtui minulle jatkuvasti yhden automaatin kanssa Hervannassa. Muiden automaattien kohdalla ei ole tullut vastaan, eli varmaan bugi koskee vain osaa automaateista.
Tai itseasiassa nyt tuli yksi mahdollinen selitys tuosta ilmoituksesta mieleen. Käsitteleeköhän Posti sellaista noin 300 lokeron automaattia kahtena erillisenä automaattina sisäisesti? Tuossa siis oli aiemmin puolet vähemmän lokeroita mutta jossain vaiheessa tuplasivat lokeroiden määrän ja nuo viimeisimmät paketit ovat kaikki olleet sillä uudemmalla laajennusosalla. Jos paketti on alunperin ollut menossa siihen vanhemmalle puolelle ja tuo noutopisteen vaihtuminen tarkoittaakin että on siirtynyt sinne uudemman osan puolelle vaikka onkin käytännössä samaa automaattikompleksia. Tuo kävisi ainakin jossain määrin järkeen.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
295 322
Jäsenet
80 874
Uusin jäsen
Harppi467

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom