Prototype ja GT pikkuluokat -ketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hans7z
  • Aloitettu Aloitettu
Rowe Bmw 98(voittaja siis), Jesse Krohn. Bemarin tehdaskuski, tosin bemari teki aiemmin aika kettumaisesti kun pudotti protoista Magin tieltä.
 
Saa nähdä noteeraako mikään suomimedia asiaa (en elättele toiveita tuosta). Niin ja viikon päästä sitten mahdollisuus seuraavaan voittoon, Span 24:ssa.
 
Alemmalle luokalle annettuna (tuo oli GT4) ei tarkoita sitä että pitäisi väistää, kunhan pysyy ko. luokalle sopivalla ajolinjalla.
Ei taida radalta kiilaaminen kuitenkaan olla sallittu. Ei ollut ohitettava ennalta arvattavissa, ois valinnu selkeesti jonkun linjan ja pitänyt sen, mutta nyt oletettavasti antoi ensin tilaa ja sitten sulki ohituksen, vaikka tilaa oli molemmille.
 
Tosin se taisi olla sen mutkan virallinen ajolinja, sanovat myös ettei siinä vauhdissa Aston olisi voinut kauempaa linjaa ottaa koska ne mutkat ajetaan tietyllä tavalla, Tämä siis oikeiden asiantuntijoiden sanomaa.
 
Ei taida radalta kiilaaminen kuitenkaan olla sallittu. Ei ollut ohitettava ennalta arvattavissa, ois valinnu selkeesti jonkun linjan ja pitänyt sen, mutta nyt oletettavasti antoi ensin tilaa ja sitten sulki ohituksen, vaikka tilaa oli molemmille.
En näe kiilaamista, näytti ettei ohitus ehdi tapahtua joten otti ajolinjaa takaisin. Joka tapauksessa nopeamman luokan ohittajalle lankeaa yleensä päävastuu jos kolisee ja tämän voi ylioptimiseksi ohituksesti laskea.
 
En näe kiilaamista, näytti ettei ohitus ehdi tapahtua joten otti ajolinjaa takaisin. Joka tapauksessa nopeamman luokan ohittajalle lankeaa yleensä päävastuu jos kolisee ja tämän voi ylioptimiseksi ohituksesti laskea.


Hyvin oli tilaa ennen kuin sulki, siis kiilasi nurmelle, ulkokurvissa tilaa vaikka muille jakaa. Siinä arpoi keskellä rataa ja ei saanut linjaa päätettyä, ois ottanut joko selkeän sisä- tai ulkolinjan niin ohittaja olisi ottanut toisen.
 
Viimeksi muokattu:
Tosin se taisi olla sen mutkan virallinen ajolinja, sanovat myös ettei siinä vauhdissa Aston olisi voinut kauempaa linjaa ottaa koska ne mutkat ajetaan tietyllä tavalla, Tämä siis oikeiden asiantuntijoiden sanomaa.
Ei siinä tarvi ottaa edes paljoa enempää vauhtia pois että saa ajettua miten vain mutkan apexit päin peetä. jarrutus pidemmälle kuin normaalisti. Tuossa kannattaa huomata että kierroksella ohitettavan pitää myös omalla toiminnallaan mahdollistaa turvallinen ohitus. Toki vähän vastaava tilanne tapahtui myös myöhemminki toisen parin kohdalla ja siitä ei tullu aikasakkoa
 


Hyvin oli tilaa ennen kuin sulki, siis kiilasi nurmelle, ulkokurvissa tilaa vaikka muille jakaa. Siinä arpoi keskellä rataa ja ei saanut linjaa päätettyä, ois ottanut joko selkeän sisä- tai ulkolinjan niin ohittaja olisi ottanut toisen.

Ei se GT4 Aston mitään kiilannut vaan ajoi tuon mutkayhdistelmän omalla ajolinjallaan. Tuossa nimittäin ajolinja menee miss-hit-miss tyyliin eli ensimmäinen apex missataan, toiseen osutaan ja kolmas taas missataan. Sen takia tuo saattaa näyttää "oven sulkemiselle."

Ja mitä tulee sinisiin lippuihin ja multiclass-kilpailuihin; siniset liput eivät toimi samalla tavalla kuin F1:ssä, jossa takana tulevaa täytyy väistää. Siniset liput ovat käytännössä vain varoitus pienemmän luokan kuskille siitä, että takaa tulee nopeamman luokan kuljettaja ja pienemmän luokan kuskin tehtävänä on ajaa omaa ajolinjaansa mahdollisimman nopeasti, eikä alkaa väistelemään arvaamattomasti. Nopeamman luokan kuljettajan vastuulle jää oikeastaan kokonaan ohituksen suorittaminen turvallisesti. Oikeastaan aina nuo kolarit ohitustilanteissa menevät tuon nopeamman luokan kuljettajan piikkiin, jos ei voida todistaa telemetriasta tms että pienemmän luokan auto teki jotain ennalta-arvaamatonta.

Tuossa kyseisessä tilanteessa tuomaristo siis katsoi Astonin GT4 auton ajaneen omaa luonnollista ajolinjaansa mutkan läpi ja Porschen aiheuttaneen kolarin lähtemällä ohittamaan paikasta josta turvallinen ohitus ei ollut mahdollista.

----

Onko muuten missään suomalaisessa mediassa noteerattu Krohnin voittoa? Ei ole itselle ainakaan osunut silmiin.
 
Ei se GT4 Aston mitään kiilannut vaan ajoi tuon mutkayhdistelmän omalla ajolinjallaan. Tuossa nimittäin ajolinja menee miss-hit-miss tyyliin eli ensimmäinen apex missataan, toiseen osutaan ja kolmas taas missataan. Sen takia tuo saattaa näyttää "oven sulkemiselle."

Ja mitä tulee sinisiin lippuihin ja multiclass-kilpailuihin; siniset liput eivät toimi samalla tavalla kuin F1:ssä, jossa takana tulevaa täytyy väistää. Siniset liput ovat käytännössä vain varoitus pienemmän luokan kuskille siitä, että takaa tulee nopeamman luokan kuljettaja ja pienemmän luokan kuskin tehtävänä on ajaa omaa ajolinjaansa mahdollisimman nopeasti, eikä alkaa väistelemään arvaamattomasti. Nopeamman luokan kuljettajan vastuulle jää oikeastaan kokonaan ohituksen suorittaminen turvallisesti. Oikeastaan aina nuo kolarit ohitustilanteissa menevät tuon nopeamman luokan kuljettajan piikkiin, jos ei voida todistaa telemetriasta tms että pienemmän luokan auto teki jotain ennalta-arvaamatonta.

Tuossa kyseisessä tilanteessa tuomaristo siis katsoi Astonin GT4 auton ajaneen omaa luonnollista ajolinjaansa mutkan läpi ja Porschen aiheuttaneen kolarin lähtemällä ohittamaan paikasta josta turvallinen ohitus ei ollut mahdollista.

----

Onko muuten missään suomalaisessa mediassa noteerattu Krohnin voittoa? Ei ole itselle ainakaan osunut silmiin.
On säännöissä mitä tahansa niin ethän sinä nyt vittu käännä suoraan päin, jos autot on vierekkäin, silloin jätetään tilaa.
 
On säännöissä mitä tahansa niin ethän sinä nyt vittu käännä suoraan päin, jos autot on vierekkäin, silloin jätetään tilaa.
Eihän nuo autot ole lähelläkään vierekkäin. Aston Martinilla on oikeus tuohon mutkaan (koska on edellä) ja ajaa se sillä ajolinjalla mikä tuolle autolle on luonnollista. Osumakin tulee Porschen etukulmasta Astonin takakulmaan niin ei tuossa voi hyvällä omallatunnollakaan sanoa, että autot on vierekkäin. Ja edelleen se on nopeamman luokan velvollisuus ohittaa turvallisesti; tuossa paikassa se ei sisäpuolelta todellakaan ollut mahdollista...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
280 194
Viestejä
4 815 848
Jäsenet
78 076
Uusin jäsen
Laura90

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom