- Liittynyt
- 02.04.2020
- Viestejä
- 300
Sanokaas, mikä meni vikaan konkelin renkaanvaihdossa, kun takaisin laitettaessa huomasin että takalevy laahaa ei edes jarrupaloihin, vaan ihan suoraan jarrusatulaan, vai mikä tuon kiinteän ja liikkumattoman osan nimi onkaan, missä palat ja niitä liikuttelevat osat on kiinni. Nuolen osoittamassa kohdassa. Jarrupalojen kosketuspinta loppuu suunnilleen tuohon vaakaviivojen korkeudelle, ja niiden välissä on kyllä välystä, mutta tuolla yläreunassa ottaa kiinni suoraan nuolen osottamassa kohdassa.
Tuo on tektron halpis mekaaninen levy, missä liikkuu vaan ulomman puolen jarrupala, sisempi on kiinteä ja liike aika suuri. Jarrulevykin mallia "kiero" minusta, vai silmätkö on kierossa.
Rengas vinossa olisi tietysti se ilmeisin, mutta kun ei mielestäni ole. Akseli on pohjassa rungossa olevissa lovissa molemmin puolin, ja pikalinkulla viimeinen kiristys varsin maltilliseen kireyteen. Jos tuota yrittäisi laittaa sellaseen asentoon, että jarrulevy olisi nätisti keskellä tuossa satuloiden välissä yhtä kaukana kummaltakin reunalta, niin sitten kyllä on oikeasti rengas vinossa oikealle. Isosti.
Epäilen vähän, että se olisi tehnyt tuota jo pidemmän aikaa eikä liittyisi tähän remonttiin nyt ollenkaan, kun takapyörä on aina ollut vähän huonompi pyörimään vapaasti kuin etupyörä, ja pientä "helisevää" ääntä pitänyt vapaasti pyöriessään. Luullut jarrupalojen laahaamiseksi aina vaan, vaan että suoraan satulaan.
Mikäs tässä nyt olisi todennäköisin case, tuo jarrun kiinnitys mikä onkaan vinossa, ei kyllä taida olla säädettävää mallia, vai jarrulevy kierona, vai mitäs. Voinhan minä sitä rengasta vielä kerran yrittää sovitella suorempaan, mutta en oikein usko, niin iso tuo heitto. Onhan tuo fillari varmaan kaatunut sen kerran-pari vasemmalle kyljelleen, niin olisko voinut vääntyä siinä, ja saisko mitenkään väänneltyä takasin. Vähän vaikea kyllä uskoa, niin jykevältä vaikutta, että olisko pultattu vituiksi jo kiinan päässä sitten.
Tuo on tektron halpis mekaaninen levy, missä liikkuu vaan ulomman puolen jarrupala, sisempi on kiinteä ja liike aika suuri. Jarrulevykin mallia "kiero" minusta, vai silmätkö on kierossa.
Rengas vinossa olisi tietysti se ilmeisin, mutta kun ei mielestäni ole. Akseli on pohjassa rungossa olevissa lovissa molemmin puolin, ja pikalinkulla viimeinen kiristys varsin maltilliseen kireyteen. Jos tuota yrittäisi laittaa sellaseen asentoon, että jarrulevy olisi nätisti keskellä tuossa satuloiden välissä yhtä kaukana kummaltakin reunalta, niin sitten kyllä on oikeasti rengas vinossa oikealle. Isosti.
Epäilen vähän, että se olisi tehnyt tuota jo pidemmän aikaa eikä liittyisi tähän remonttiin nyt ollenkaan, kun takapyörä on aina ollut vähän huonompi pyörimään vapaasti kuin etupyörä, ja pientä "helisevää" ääntä pitänyt vapaasti pyöriessään. Luullut jarrupalojen laahaamiseksi aina vaan, vaan että suoraan satulaan.
Mikäs tässä nyt olisi todennäköisin case, tuo jarrun kiinnitys mikä onkaan vinossa, ei kyllä taida olla säädettävää mallia, vai jarrulevy kierona, vai mitäs. Voinhan minä sitä rengasta vielä kerran yrittää sovitella suorempaan, mutta en oikein usko, niin iso tuo heitto. Onhan tuo fillari varmaan kaatunut sen kerran-pari vasemmalle kyljelleen, niin olisko voinut vääntyä siinä, ja saisko mitenkään väänneltyä takasin. Vähän vaikea kyllä uskoa, niin jykevältä vaikutta, että olisko pultattu vituiksi jo kiinan päässä sitten.


oli niin hienon väriset että pakko-heräteostos.