Kiitos, täytyykin muistaa tuo ensi reissulla. Join myös ilmeisesti ylipäätään vähän, kun koko reissuun meni noin 1.75L vettä.Kaikki urheilujuomat varmaan. Isotoniset on suolatasapainoa ylläpitäviä eli niissä on sama määrä suolaa kun sun kehossa ja hypotoniset paikkaavia, eli niissä on enemmän suolaa kuin sun kehossa. Tai sitten tekee niinkuin kaikissa sportti / terveyslehtijutuissa aina muistetaan mainostaa, että tekee itse, vaikkapa 1/4tl suolaa puoleen litraan haluamaansa nestettä. Ilmeisesti hiilari edistää kans nesteen imeytymistä, eli joku sokerinen mehu tms. voi olla ihan ok.
Kivennäisvesissä on suoloja muttei ihan tarpeeksi että ne paikkais kunnon hikoilua. Burger Kingissä sit tietenkin saa suolat hyvinkin paikattua mutta no, jos sinne on matkaa ja koivet on krampissa niin eipä se siinä vaiheessa lämmitä...
Avasin tuon kivennäisveden vasta paluumatkalla, kotiin tullessa oli alle litra vettä jäljellä. Täytyy jatkossa muistaa ostaa pari urheilujuomaa, tosin yksi kaupan energiajuoma meni siinä puolessa välissä kylmänä. Se tuntuikin nesteyttävän kunnolla. Kun sain tosiaan Burger Kingistä sen XXL-aterian syötyä, niin jaksoin kyllä polkea siitä 20 km vielä kotiin. Luulen, että syy ei ollut niinkään kehon osissa, vaan nimenomaan siinä kun päästin sen nälkään. Olisi pitänyt vetää pizzan turkkilaisessa siinä kaupungissa, mihin pyörällä menin, niin ehkä jaksaisi loppuun. Luotin liikaa alun voimiin ja sitten se nälkä vaan tuli.
Olen aiemmin kokeillut proteiinipatukkoja, mutta niistäkään ei tarpeeksi energiaa saa. Tuntui silloinkin, että pitäisi joka välissä ottaa yksi.
Hirveällä bloatillakaan ei viitsisi matkaan lähteä tankkaamalla ensin buffetissa ähkyyn ennen 125 kilometrin polkemista.
Reppu oli kanssa huono, kun hikoili sen takia se selässä. Onko suosituksia maastopyörään sopivista laukuista?