Pyöräily on osoittautunut helvetin kivaksi lajiksi ja seuraan jopa espanjan ympäriajoja nyt
Heräsi menneisyydestä kysymys mitä pohdin kovasti jo silloin mutta se vaan jäi: eli mulla oli Felt Verza Speedin fitnesspyörä (pöllittiin n. 2v sitten, RIP). Alusta lähtien pyörän kanssa sai olla pumppaamassa ilmaa viikon-kahden välein, tässä ajassa ne olivat siis tyhjentyneet aivan täysin, tällöin kyseessä oli normi sisäkumit + ulkorengas ja meikäpoika vanhoihin paskapyöriin tottuneena ajattelin että tämä on varmaan normijuttu kapearenkaiselle kiiturille. Ehkä vuoden ajeltua päätin asennuttaa tubeless renkaat siihen ja muistan miten huoltomies soitteli että työ tehty mutta jompikumpi renkaista ei pitänyt ilmaa kunnolla vaan tyhjeni nopeasti, jokusen yön jälkeen ne oli kuulemma OK ja hain pyörän - huomatakseni että sama ongelma jatkui! Ongelmaan en pahemmin tuhlannut ajatuskapasiteettia taikka vaivaa vaan menin sitten 1-3vko pumppausväleillä eteenpäin.
Mikä helvetti tuon aiheutti? Oliko kenties vanteissa jotain häikkää, koska luulisi että viimeistään tubelesiin vaihtuessa uusine venttiileineen olisi tuollainen ongelma poistunut. '
Sitten ajankohtainen kysymys - startteripyörän ostettuani pyöräkuume ei harmiksi ihan täysin kadonnut vaan huomaan vielä katselevani jotain 105-sarjan mekaanisia CF pyöriä 2-3k hintaluokalla

Nykyinen on siis mielestäni kiva ja oli halpa: Tiagran vaihteet, alurunko, hiilikuitu haarukka, paskinta on mekaaniset levyjarrut koska nämä ovat täyttä roskaa verrattuna esim hybridini hydraulisiin.
Milloin te koette tarpeenne päivittää aloittelijapyörän tuollaiseen keskitason peliin? Mulla ei mitenkään kilometrimäärät, keskivauhti, kokemus tai mikään tue varmasti parempaan päivittämistä, niin kai mä lähinnä suunnittelen vuotta-kahta eteenpäin.